2015. július 19., vasárnap

Filmturmix



Mostanság nagyon nincs időm a blogot vezetni, de ha őszinte akarok lenni, akkor jól is érzem így. Élem az életem, dolgozom, amikor meg nem, akkor próbálom kitölteni a szabadidőmet olyan dolgokkal, amikre eddig nagyon nem volt példa, idő, pénzmag. Barátokkal, barátnőkkel találkozok, főzőcskézek, hajtom a saját szerencsémet.
Így a filmezésre is kevésszer jut idő, illetve, mire odaérek, addigra hulla fáradt vagyok, és egy-egy rajzfilm után be is húzzák a lábtörlőt. Néztünk filmeket, kimondottan kedvenc, vagy kiugró alkotás nem volt köztük.



Exodus: Istenek és királyok (Exodus: Gods and Kings, 2014)
R: Ridley Scott
Sz: Christian Bale, Joel Edgerton, John Turturro
Mózes hercegként nevelkedik egészen addig a napig, amikor megtudja, ki is ő valójában, majd találkozik az Úrral, aki nem várt feladatot szán neki.
Szeretem Ridley Scott filmjeit, és szerintem ez volt a visszanyali filmje neki holivadba. Mindezzel együtt, meg hogy nem tudom Bale-t zsidóként kezelni valamiért, tetszett a történet, a vezetése, a szereplők, minden. Jól ismert történet kicsit a mese, kicsit a realitás talaján. Ami picit zavart, hogy a két nagy, Ben Kingsley és Sigourney Weaver szerepét nagyon nem tudtam hova tenni, utóbbit gyakorlatilag fölöslegesnek tituláltam. Ha más játssza el, az is rendben lett volna. Mr. A felfedezett egy-két oda nem illő dolgot a díszletben, jelmezekben, kellékekben, nekem, a kevésbé vájt szeműnek nem tűntek fel.


Az éhezők viadala: A kiválasztott – 1. rész (The Hunger Games: Mockingjay – Part 1, 2014)
R: Francis Lawrence
Sz: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Donald Sutherland
Katniss az ellenállás élére áll, hogy véget tudjanak végre vetni a rettegett Snow elnök zsarnokoskodásának.
Szokjunk már le arról, hogy kettéválasztunk minden utolsó részt, mert ez aztán nem haladt semerre. Eltelt, lehetett élvezni, de a pörgést messziről elkerülte. Néha kimentem, néha olvastam, néha figyeltem, és még mindig ugyanott voltunk. Katniss egy eléggé tökös nő is tudott volna lenni, ha nem viszik el a nyálazás irányába a karakterét. Nyilván, aki olvasta, annak egyszerűbb, de aki nem, még annak is kiszámítható, hogy nagyjából hova torkollik majd a film vége. Számomra ugyanolyan, mint a HP hatodik része. Bárhogy gondolkodom, nem tudom felidézni, mi van benne.


Kingsman: A titkos szolgálat (Kingsman: The Secret Service, 2014)
R: Matthew Vaughn
Sz: Colin Firth, Mark Strong, Taron Egerton, Samuel L. Jackson
A Kingsman névre hallgató kémszervezet Tökivel szeretné megújítani fogyatkozásnak indult sorait, miközben egy világméretű összeesküvésre is fény derül.
Képregényből készült film, jó történettel, jó szereplőkkel, kellő humorral és akcióval. Bevallom, én rosszabbra számítottam, már csak azért is, mert a legtöbb angol filmért nem szoktam rajongani. Egyedül Jackson szerepe volt olyan, hogy legszívesebben lehámoztam volna a képernyőről, de belefért egy ilyen főgonosz is. Jól szórakoztam rajta


Chappie (2015)
R: Neill Blomkamp
Sz: Dev Patel, Sharlto Copley, Hugh Jackman
Egy mesterséges intelligencia más környezetben nő föl, mint tervezték. Máshogy kezeli az embereket, még a saját életét is. De hiába robot, akkor is felelnie kell a tetteiért, valamint szembesülnie kell a halál tényével.
Ha nem lettek volna a lepukkant, csöves, rosszarcú, de mégis galamblelkű gettószökevény szülei, akkor semmi bajom nem lett volna a filmmel. Azok az emberek végig idegesítettek, mert az ilyen dzsumbujlakók hogy tudnak életben maradni egy napig? De nem, nekik robot kell. Maga Chappie cuki volt, elfogadtam volna, és kíváncsi lennék, milyen lehet így tudatra ébredni. Nem volt rossz. Tudtam rajta majdnem sírni, nevetni is, élvezetes volt, az akció (lövöldözős össze-vissza) jelenetek rendben voltak, a nagy robot meg… nem szeretnék vele szemben állni. Kicsit robotzsaru, kicsit Én, a robot, vegyítve gyerekfilmekkel, majd kemény akciókkal. Ha nem vesszük komolyan, élvezhető. Csak a vége miatt remélem, nem lesz folytatása.


Agyrém (Brainscan, 1994)
R: John Flynn
Sz: Edward Furlong, Frank Langella, Amy Hergreaves
Egy érdekes ízlésvilággal rendelkező tinédzser nagykanállal falja a horror műfajának termékeit, mígnem egy érdekes játék akad a kezébe. Ahogy használni kezdi, egy gyilkosság résztvevőjévé válik.
Ez a kevésbé félős, kissé gagyi horror kategória, persze lesznek, akik félni fognak tőle, viszont egy délután alatt le lehet zavarni. Érdekes volt, mert a vége miatt tetszett igazán, nem pedig maga a film egésze, ami kiszámítható már az elejétől kezdve. Gyerekként imádtam minden részletét ennek a filmnek, tényleg féltem a játékmestertől, és abszolút reális volt az MI. Így, felnőtt fejjel máshogy néztem rá, de még mindig jó.


Az Őrzők legendája (Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hoole, 2010)
R: Zack Snyder
Sz: Jim Sturgess, Hugo Weawing, Helen Mirren
Soren egy álmodozó bagoly, aki egy napon megtudja, hogy amilyen meséket az apja mondott neki, az igazságon alapulnak, sőt, valóságosak. Elrabolják őt és a testvérét. Sorennek sikerül megmenekülnie, s megtalálja legendáit, az Őrzőket.
Bárki, bármit mond, én felnőtt fejjel is képes voltam élvezni ezt a mesét. A grafikája kiváló, még az idegesítő karakter sem idegesített annyira, mint szokott. A történetről Mr. A-nak a Gyűrűk Ura, nekem a GoT jutott az eszembe, mellesleg, egyszerű kis történet, nem nagy karakterekkel. Megetette most az énem gyermeki részét, aki nem látta, az nézze meg.

Most megyek, Mr. A mindenképpen le akar ültetni egy „hipiszupijó” japán borzalom elé. :S


Ti miket láttatok mostanában?

9 megjegyzés:

  1. Áh az Agyrémet meg kell néznem!!!
    Biztos nagyon "aranyos"...:3
    (Így nevezem azokat a régi horrorokat, amik a maguk idejében befosatták az embert, de utólag már csak inkább aranyos próbálkozás...:D)

    Egyébként mostanában nem volt időm filmet nézni, de nem is igazán van olyan, amit megnéznék...vagyis mostanában "aranyos" horrorra vagy "tinihorrorra" (pl Tudom mit tettél tavaly nyáron minden folytatással meg ilyesmi) vágyok...röhögni akarok, de nincs egy normális vígjáték, amit még ne láttam volna, és ne "vicsorogva" ülnék neki...valahogy elfogytak a nézhető vígjátékok...>.<
    Szóval én gyenge horrorokon röhögnék mostanában...x'D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra emlékszem, hogy valamelyik ilyen filmes bejegyzés alatt is kérted, hogy mondjak filmeket erre a problémára, de több és jobb vagy újabb nem jutott eszembe azóta sem.
      Vígjáték szempontjából hasonlóképpen vagyunk, és eszembe jutott, hogy valamelyik nap mennyire megörültem a Másnaposoknak. :D

      Törlés
  2. Nem is tudom, a Kingsman a maga nemében elég jó:D Tulajdonképpeni paródia, akkor meg miért ne lehetne ilyen főgonosz? Samuel L. Jackson egyébként is selypít egy kicsit, és ahogy rájátszik itt, szerintem rohadt vicces volt, pedig alapjáraton nem szeretem a komikus filmeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem mondtam, hogy nem lehet, és nem is a selypítésével voltak gondjaim, hanem volt egy-két olyan jelenet, amikor hirtelen soknak éreztem az ő karakterét. Ettől függetlenül a film megállja a helyét. :)

      Törlés
  3. Annyit kerülgettem már az Őrzők legendáját, most már tuti megnézem. Az éhezők viadaláról pedig ugyanaz a véleményem, mint neked - fölösleges volt ketté vágni, így kaptunk egy lagymatag felvezetőt, amiért nem éri meg beülni a moziba, hogy aztán a második része vigye a prímet. Egybe is gyúrhatták volna és akkor kaptunk volna egy teljesen korrekt felépítésű mozit. Viszont azért nem volt rossz, csak egybenhagyva jobb is lehetett volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokan lehúzzák az Őrzők legendáját, szerintem annyira nem rossz, mint amennyire annak titulálják. Kimondottan nincs benne hű, de nagy értelem, mert egy olyan történetet mesél el, amit már láttunk, olvastunk, hallottunk, csak éppen baglyokkal. Viszont aranyos, mese, és így is kell kezelni.
      Inkább többet ültem volna a moziban, csak legyen egyben, minthogy így vágják ketté a filmet. Kár ezért a tendenciáért.

      Törlés
  4. Én nemrég láttam a Kingsman-t, és teljesen bezsongtam tőle. :DD Bár még mindig nem tudok elmenni amellett, hogy a srác beceneve Töki. De komolyan... Az Éhezők viadalát meg most folyamatosan adják a TV-ben, szóval úgy döntöttem, nekiállok rendesen, végigülve megnézni az első két részt, aztán a harmadik első partját majd nagy nehezen végigkínlódom. Az Őrzök legendájára pedig felkeltetted az érdeklődésemet. ;))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, tényleg! Töki. Azt ki is hagytam! Tudom, hogy voltak benne humoros elemek, sőt, egyenesen komédia, de az egészet taccsra igazán a Töki vágta. :D Annál én is néztem, hogy mi van...
      Mi is néztük a tévében felibe-harmadába, de annyira nem érdekel.
      Az Őrzők legendáját pedig, nézd meg!!! :)

      Törlés
  5. Kingsman nagyon tetszett, bár én szeretem Colin Firth-t, elfogult vagyok. Chappie még aranyos is lenne, ha nem lenne a vége öldöklős.

    VálaszTörlés