2015. június 9., kedd

GyIK # 2.: Hol tartok most a fogyiprojekttel?


Rengeteget gondolkodtam, hogy írjak-e bejegyzést, és bocsi, de nem volt tervezett a dolog, így kimondottan képekkel nem készültem. Az utóbbi időben rengetegszer megkapom a kérdést, hogy hol tartok a fogyókúrámmal, az óvatosabbak életmódváltásként aposztrofálják. Baráti körben pedig, kötőszó lett a küldj-egy-képet.

Arra jutottam, hogy leírom, hogy mire jutottam, hol tartok, milyen érzések kavarogtak/kavarognak bennem, mit értem el, mit nem. Nem szánom ezt útmutatásnak, pusztán így egyszerűbb, mint mindenkinek egyesével lekörmölni.


Mások látják a változást, én annyira nem. Tapasztalom, hogy az eddigi méretek nagyok, kisebbet kell venni. Őszintén rácsodálkozom, amikor valaki azt mondja, hogy fogytam, mert én ezt a mai napig nem érzem így. Tisztában vagyok azzal is, hogy mehetne ez hat, akár három hónap alatt is, vagy akár hat hét alatt kocka hasam is lehetne. Sokkal többet is tudnék virítani, ha akarnék, de nem akarok. Három okom van erre:
1) Időhiány
Napi másfél-két óra jut magamra, amikor sportolok, lazulok. Viszont, ezen felül is megragadok minden kis időt a mozgásra, ha nincs olyan dolgom, ami prioritást élvez.
2) Félelem
Fogytam már rövid idő alatt egy embernyit. Tönkretettem vele a gyomromat, és a beleimet. Köszönöm, még egyszer nem kérek belőle, bár alig két hónapja majdnem visszaestem, és ha nincs Pancsi, akkor vígan nevezhetném magam ruhafogasnak.
3) Akaraterő… illetve annak a hiánya
Ebben nem tudok kitartó lenni, és ha nincs kedvem, akkor nem tartom be a szabályokat. Egy mániákus, vagy vasakaratú megszállott ember nyilván akkor is edz, amikor a háta közepére kívánja, na én nem vagyok ilyen. Henyélős napok beleférnek a napirendbe.

Emiatt a három miatt viszont úgy érzem, hogy nem esnek szét a napok, ha valami nem úgy sikerül. Ha nem megy, mert dolgozom, akkor edzem másnap. Van egy napirendem, mikor mit csinálok, kimarad egy, folytatom, ahol tudom. Tudom, hogy majd valamikor eljutok valahova. Nincs az, hogyha megkívánok valamit, akkor utána hányok egy kiadósat, mert nem fér bele a diétába, vagy kocsányon lógó szemekkel bámulom, ahogy egy ember eltüntet egy fagyit. Nem omlok össze. – Hosszú távra tervezett kitartásom van.

Innen kezdtem el tavaly:



Életmód / fogyókúra / diéta
Úgy gondolom, hogy az életmódváltás szinonima lett arra, hogyha valaki fogyni akar, de nem megy neki nagyon. Nem látványos. Így takarózik azzal, hogy elsősorban nem fogyni akarok, hanem életmódot váltani. Aki fogyni akar, az nem eszik, mert csak úgy tudsz fogyni, tetszik, nem tetszik, hiába váltasz életmódot, legyen az valamilyen mentes, paleo, akármi, ha mennyiséget eszel, nem változik semmi. Egészségesen, megválogatva eszel sokat. Nem mentesít.
A diéta pedig, a p. c. megfelelője már a fogyókúrának.
Nagyon sok ismerősöm von meg magától dolgokat, utána meg csak néz, hogy hohó, felszaladt iksz kiló. Annyira felborul az életük a hol eszek, hol nem eszekkel, hogy adnak a kakának egy pofont.
Amit én csinálok: nem vontam meg magamtól semmit.
Eszem fehér kenyeret is, persze nem este és nem minden nap, de ha azt kívánom reggelire, akkor az van ott. Vagy péksüti. Kimondottan nem eszem fehér cukrot sem, de ha készítek a páromnak valamit, vagy vagyok valahol, nem fogok azon vekengeni, hogy megkóstolnám, de mégsem. Így elkerülöm egyrészt a falási rohamokat, másrészt, nem török meg. – Nem eszem belőlük mennyiséget, egy-két harapás elég.
Nagyjából be van osztva, hogy mikor mit eszem. Reggelire inkább szénhidrátot, egyik nap szendvicset zöldséggel, másik nap müzlit gyümölccsel. Tízóraira elrágcsálok egy gyümölcsöt. Aztán ebéd. Kisebb mennyiségtű főtt étel, lényegtelen, hogy mi. Uzsira elrágcsálok valami zöldséget. Vacsira meg zöldség van (saláta) meg valami fehérjeforrás.

De legjobb példa arra, hogy Vikivel este negyed tízkor vártuk a vonatot, és ettem egy gíroszt. Ő meg mondta, hogy de az szénhidrát, meg zsír, és ha fogyókúrázok, akkor nem lehet. Én meg mondtam, hogy de lehet, mert éhes vagyok. Az volt kéznél, kívántam, nem érzem magam bűnösnek miatta. Jól esett, és nyilván, ha ez van, nem fogok rohangálni a kétbetűsre meg vissza. Tegnap meg cukormentes barack lekvárt tettem a palacsintába. És tudjátok mit? Jól esett!!

Torna / mozgás
Kellett egy kis idő, mire megtaláltam azt az egyensúlyt, ami nekem megfelelő. Sokat ülök, s ezt azzal kompenzálom, hogyha van időm, akkor sétálok, akár hazafelé is, vagy munkába, boltba. Napi olyan másfél órám van arra, hogy ténylegesen sportoljak valamit. A sport nálam egy mumus volt, mert ki kellett találni, hogy a millió és egy törött csontomra, ízületi problémáimra mi a jó, és nem mellesleg, az erősítő-kardió mozgás balanszát is meg kellett fejteni. Ugyanis, vagyok olyan szerencsés (?!), hogy hamar építem az izmaimat. Akkor is, ha nem akarom, így az induláshoz jó lett az, amit fél évig csináltam, mert elkezdtem fogyni, viszont nem bírtam sem izommal, sem energiával. Így jutottunk el a mostani állapotig. Egyik nap kardió, másik nap erősítő. Ennek megfelelően mennek az étrend kiegészítők is, és láss csodát, most már formálódom. Izmos a vádlim, a hasamon már van valami izom, a combom és a karom is formás, ha megfeszítem, olyan izmokat találok, amiknek addig a létezéséről sem tudtam.
Viszont, ehhez meg kellett találni, milyen jellegű mozgások jók nekem. És ezt ajánlom mindenkinek, mert nem mindenkinek ugyanaz válik be.
Az intenzitásán se nagyon változtattam az utóbbi fél évben. Talán a súlyokkal ugrottam kemény fél kilót. Ám mindig mást csinálok, hogy az izmaim nem szokjanak hozzá egy gyakorlatsorhoz. Plusz a hónap piros napjaira is van más mozgás, mint a többire.

Ismerősi körben az dívik, hogy x ideig beleveti magát mindenki a mozgásba. Túlhúzzák magukat, mint egy rossz búgócsigát, utána meg y dolgokra hivatkozva inkább nem csinálják. Olyan teóriákat hallottam már, hogy az valami hihetetlen. A zsírt már csak úgyis masszázzsal lehet bontani, izomlázam van és fáj, szervezek és nincs időm. Bla-bla-bla.

Amit én csinálok: Heti hét napból hatban van meghatározva, hogy mozgok. Mikor melyik részét, az is. Ha a munka miatt kimarad egy, az a pihenőnap, plusz a vasárnap (mivel akkor vagyunk szabadok mind a ketten, akkor túrázunk általában). Viszont, ha nem edzek, másnap nem tolom meg egy még erősebbel a szervezetemet. Sok nap kihagyás után sem veszek magamon revansot, pláne úgy, hogy mondjuk helytelenül elvégzek háromszáz felülést. Azt senki sem hinné el, és nem ér semmit.
Ha kimarad egy nap, akkor is folytatom a meghatározott rendet.

Itt tartok most:



Nagyon sokszor nincs is kedvem sem betartani az étrendet, sem a mozgást. Ilyenkor kurvulok is rendesen. Ha nincs kedvem tornázni, akkor is legalább fél órát mókolok valamit valamelyik videóra, hogy meglegyen a lelki békém. Ha nagyon nincs kedvem, akkor hagyom. Néha megunom a saláta-hús kombót vacsorára. Akkor eszem mást, csak kevesebbet.
Ebből a szempontból van jó pár angyalka, aki rajta ül a vállamon, és súgnak, mit csináljak.

Néha abba akarom hagyni, hogy nekem úgyse megy, hagyjuk a francba. Aztán mindig eszembe jut, hogyha már eddig eljutottam, akkor megyek tovább. Csak kell egy kis kikapcs.

18 megjegyzés:

  1. Szerintem nagyon jól nézel ki! Az utolsó előtti képen látszik, milyen jó alakod van, és a felfogásod is tetszik a dologgal kapcsolatban! :) Csak így tovább, hajrá :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, köszönöm és köszönöm! :)

      Törlés
  2. Bevallom, mostanában eléggé felborult a blogolvasási rutinom, szóval nem olyan sűrűn olvaslak, így a fogyi-projektről is lemaradtam, viszont a könyvhetes bejegyzésben is néztem, hogy fogytál, csak nem akartam már odapofátlankodni. Gratula az eddigiekhez, és sok sikert a toviábbiakhoz!

    Nekem tavaly sikerül -10 kiló, annál több meg egyszerűen nem akart lemenni, ismerősöm szerint az az ősháj, amitől mocsok nehéz szabadulni :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly májusban fejeztem be azt, hogy hétről hétre jelentkezzek ezzel a fajta sorozattal itt az oldalon, mert szerintem nincs benne annyi, hogy folyamatosan hozzam az "itt tartok" bejegyzéseket. Úgyhogy, majd random lesznek ilyesmik, amikor nagyon kíváncsi mindenki erre. :)

      Köszönöm!
      Gratulálok a 10 kg-hoz. Nehéz tőle, ez tény, ezt nem vitatom el, de nem lehetetlen. Ha le akarod dobni, akkor kitartást hozzá!

      Törlés
  3. Azta... nagyon sokat fogytál! Szerintem nagyon jó alakod van, és ritka az ilyen! Annyira jó látni, hogy ekkora akaraterőd van, és hogy szívesen csinálod! Mindenki olyan savanyúan akar lefogyni, hogy jó, akarok, de nem teszek érte. Nálad viszont maximálisan látszik a különbség! Te szívesen csinálod és ez nagyon jó! További sok sikert, let's do it! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!

      Meg kell találni azt, amiben örömünket leljük, máskülönben, nem használunk vele semmit, mert korán abba fogjuk hagyni. Ha megvan az, ami felpezsdít minket, akkor könnyebben tudunk ehhez az egészhez hozzá állni.

      Törlés
  4. Amúgy a legtöbb embernek ez a baja,hogy időhiányban szenved. Szóval tökre áttudom érezni. Viszont ez a felfogásod tetszik nekem irtóra,hogy nem az van,hogy csinálod egy ideig és akkor puff vége.... hanem rendesen és saját magad miatt. Ez lenne a normális. Nem pedig,hogy diétázok mondjuk egy hónapig és utána kidőlök mert nem bírom. Az ilyet nem szeretem én se.

    Nem mellesleg szerintem is jól látszik a változás. Mennyire régiek az "akkor" képek? Én mindig csodálom az olyan embereket akiknek van akaraterejük és csinálják.
    Én is folyamat igyekszem,de a munkabeosztásom miatt nem rendszerezett az életem,szóval nem nagyon tudom mindig ugyanakkor ugyanazt csinálni.
    A lényeg,hogy hajrá (: Minden szuper (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Napi fél óra is sokat számít, meg én hiszek abban, hogyha valaki szívből csinálja azt, amit, legyen az konditerem heti egyszer, táncórák, kirándulás, séta, az is használ. A szívnek mindenképpen jó. De ha nincs többre idő, akkor lehet innen-onnan lopni időt és gyakorlatokat, meg lehet trükközni az étkezéssel is. - Nem a nem evésre gondolok, hanem a rostokra.
      Csodákra képesek.

      Köszönöm.
      Valamelyik kerek egy éves, de mind tavaly készült.

      Törlés
    2. Ez így van, lehetőségekhez mérten kell csinálni a dolgokat. Mondjuk én a régi képeken se látlak olyan hú de nagynak,szóval szerintem nem kell úgy gondolnod magadra,hogy nagy vagy/voltál.
      Rostok?

      Törlés
    3. A rostok segítenek a fogyásban. Legalábbis, én azt tapasztaltam, hogy jobb az emésztésem, ha rostot eszem. Most nem mennék bele tudományosabb fejtegetésbe. Eltelít, és tisztítja a beleidet (nem puffadsz fel, kevesebbet eszel belőle, és ami elakadt benned, azt kihajtja). Azért is eszek általában úgy, hogy húst zöldséggel, zöldséget magában (pl. sült tök), zabpelyhet reggelire.
      Csak inni is kell mellé.

      Tudod, amit te látsz, meg amit én látok, az más, mint ahogy azt már beszéltük. :) De köszönöm!

      Törlés
    4. Értem értem a dolgokat. Én is hasonlóan gondolom,meg hát tapasztalat is: ha ilyen zöldeket eszek,meg müzliket ,akkor mindig könnyebbnek érzem magam.

      Igazából amit te látsz az egy dolog- én meg mint kívülálló látlak (: Szóval na (:

      Törlés
  5. Látszik bizony!!! Az a kis mintás ruha előtte is jól állt, de most igazán bomba, nagyon csini vagy!A kis fekete ruha pedig ultra tyűűha! Nálam is van időhiány, ilyenkor még egészségesebb ételekkel kompenzálom és azt mantrázom, hogy az evés többet tesz a jó alakért :D Semmire nem szabad rákattanni, a fogyira sem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!!! :)

      Nem vagyok még függő. Próbálok nem az lenni. :D
      Amúgy igazad van, nem szabad semmire sem.

      Törlés
  6. Remekül nézel ki és nagyon is látszik a változás :) Az is tetszik a hozzáállásodban, hogy nem vagy megrögzött, az életedhez alakítod a "diétádat", nem pedig fordítva. Én is így próbálok működni, bár már jó ideje nem tudtam úgy tornázni, ahogy szerettem volna. Viszont mivel testileg-lelkileg kimerült vagyok, most jól esik a pihenés. Utána tudom magamról, hogy onnan folytatom, ahol abbahagytam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor és azt mozogj, meg egyél, ami neked jól esik, mert az nem fogja elvenni a kedvedet az egésztől. :)
      Köszönöm!

      Törlés
  7. Áááááá, láttad itt a kommentem, vagy egyáltalán nem küldte el ez a kedves rendszer? (Aznap írtam, mikor kikerült a bejegyzés)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem jött komment. :(
      Mindegyik kommentet látom, ha bejön, és nem szelektálok, szóval, nem tudom, mi történik ilyenkor.

      Törlés