2015. június 16., kedd

Apakomplexus 2.0



Azért jó reggel kávéval a tévét bámulni, mert az információ-átfolyás serkenti az agyat. Főleg, amikor olyan „hírbe” botlasz, ami felkelti a figyelmedet, és a neuronjaid a koffeintől függetlenül pezsegni kezdenek.

Így jártam múltkoriban, amikor azt mondták, hogy újabban az aputest a menő. Először nem értettem, mi a vonzó abban, ha valaki úgy néz ki, mintha egy majom lenyelte volna Pataky Attilát. Valamiért erről édesapám teste ugrott be, amit az agyam úgy kódolt, hogy akkor bejön apukám?
De nem, mert apu nem a zsánerem. Aztán csak utánanéztem unalmas órámban, amikor persze a nők is ráharaptak, hogy akkor az anyutest is trendi.


Sosem voltam oda az izomkolosszusokért. A szép testfelépítést megnézem persze, de amikor valaki kezét megfogom, és a súlyemeléstől annyira eres, hogy érzem, hogy lüktet a vér bennük, az olyan visszás érzés. Meg aki annyira cingár, hogy kétszer kell megölelni, hogy észrevegyem, számomra az meg nem férfi, mert nem nyújt biztonságot a szememben. A többivel nincs bajom, ameddig az illető ápolt.

Sokat gondolkodtunk azon is, mi a vonzó Leo DiCaprio testében, vagy miért csorog a nyál utána, amikor kimondottan testtel nem rendelkezik. Átlagos, a holivadi divattól merőben eltérő, mert a színészi játékra épít, nem az öt percenkénti pucérkodásra.






A példának felvonultatott emberek karaktereit imádjuk, mert amúgy az átlagos pasiban van a plusz. Aki jól néz ki, az nem feltétlenül gyúr arra, hogy intellektuálisan is megfeleljen, viszont az átlagos pasi meg kényszert érez rá. Ezzel kompenzálja, hogy nincs kitömve energiaszelettel a nadrágja.

Van bennem amúgy egy kis olyan érzés, hogy ez ismét egy kibúvó lesz az alól, hogy valaki adjon magára. Mert el van intézve azzal, hogy most ez a menő, nem kell foglalkozni semmi mással. Lehet, hogy így van. De tegye mindenki a szívére a kezét, fiú, lány egyaránt.
Ha megáll mellettünk egy csinosabb ember nem kedvtelenedünk el?
Ha más után fordulnak meg az emberek, pedig csinosan vagy felöltözve, titkon nem tervezel fogyókúrát?
Dehogynem. Mert ez is fejben dől el, meg csak időszakos megoldás.

Tudjátok miért? Mert valahol az egyik oldalon azt olvastam, nem kell csüggedni, ez is szexi. A másik oldalon meg a nyugodtan magukba tömnek egy rahedli kaját meg sört áll. Mondom, ez tök jó, amit majd egyensúlyozunk azzal a heti egy edzőteremmel, amire ráveszik magukat. A lány, akitől indult, az valami ilyesmivel írta körbe a „miért jó ez” témát.
S két napra rá, jött az anyutest. Éljen a trendépítés!
Komolyan, a falnak megyek a sok önigazolótól.

A férfiak is vannak testkép-zavaraik. Sőt, a baráti körben már-már hiúbbak, mint a csajok. Nem egy elengedhetetlen mozgalom lenne ez amúgy, mert az átlagos nem feltétlenül ronda vagy elítélendő. Fontos, hogy a normalitás felé meneteljünk. Nem hiszem, hogy ez kiüti a kidolgozott férfi testeket a nyeregből, ahogy a nők is megfeszülhetnek, ameddig nem formásak.
De ez is csak addig jó, ameddig a lelket építi, nem pedig kifogás lesz belőle.

12 megjegyzés:

  1. Sajnos nekem nem jön be az 'aputest'...a felhozott képeid és az irományod alapján nekem erről rögtön valami sörhasas idősödő pasi ugrott be...pedig egyébként szerintem Till Lindemann is jó pasi (öreg is, az arca se szép, és meg csak nem is annyira izmos...szóval nem tudom mi mondatja ezt velem - nem a neve, mert jó hangja van, de ettől nem nézegetném szívesen a képeit...xD).
    Az anyutest meg...hát...úgy tűnik senkinek se fogok kelleni, mert nem tudok anyutestet növeszteni...anyának se ment szülés után se...és azóta se...
    Szerintem ezek ilyen onnyugtato dolgok csak...Lehet vékony ember is szép, teltebb is, izmosabb is...és az újságok mindenki vágyait ki akarják elégíteni...ezért írnak egyik oldalon arról, hogy senki nem szereti a vékonyakat, a következőn pedig arról, hogy hogyan fogyjon az ember 30 kilót két hét alatt...gondolom az anyutest is így lett divatos...meg az aputest is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alapvetően nekem is, és már a képeken szereplőkről is inkább az "átlagos" szó ugrik be, semmit az aputest, amit velük aposztrofálnak, viszont tényleg nem ezek a testek ugranának be, hanem amit te is mondasz. A fentiekkel speciel nincs problémám, de ők átlagos testalkatú férfiak, ahogy eddig neveztük őket. Most kreáltak rájuk egy új szót, hogy ne érezzék magukat kirekesztve.
      Till Lindemann meg egy külön kategória. Nem is tudom, hova sorolnám. :)
      Azért írtam, hogy lehetne egy jó kezdeményezés is, mert alapvetően, nem rossz. Elfogadásról, önmaguk elfogadásáról szól, akkor rendben van. De hogy trend legyen belőle, több szempontból sem működne. Az anyutest meg önigazolás lehetne.
      Csak vékony a határ a slamposság és a trendbe beleférés között ebben a kontextusban szerintem.

      Törlés
  2. "egy majom lenyelte volna Pataky Attilát."-ezen szakadok :))
    Amúgy nekem sem jön be az aputest....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az zsigeri megfogalmazás lett, de ez jutott először az eszembe. :D

      Törlés
  3. Hát én elég "szégyennek" érzem ezt az egész aputestes dolgot. Nem csak azért mert ebből egy "divatot" kreáltak hanem azért is mert ilyen létezik.... elég körbenézni a világban. A férfiak 90%a 30 valahány éves koruktól elkezdi ereszteni a pocakot, és hagyja el magát. Ehhez képest a nők 90%a szerintem élete végééig arra törekszik, hogy valamilyen formát megtartson magán. És persze az ilyen nagy pohosbelű felfújt hólyagok tudják a legjobban kritizálni a női testet.

    Nem mondom, hogy mindenkinek kisportolt, szálkás testtel kell rendelkeznie. Nekem sincs. De számomra is ez az aputest egy újabb ürügy a tespedésre, elpunnyadásra ez a divat takarózással.
    A huszonéves egyetemista srácok nagyja mostmár DIVATOS VAGYOK felkiáltással vedelheti heti 3x a piákat a szórakozóhelyeken.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont ezt írtam, hogy ez addig még rendben van, ameddig nem lesz belőle önigazolás, vagy kifogás. Amúgy nem hiszem, hogy ez bármerre is fajulni fog, leginkább nem fognak semmilyen felkiáltást használni. Ebben a „mozgalomban” ennyi volt. Nem tud a mai korban ez akkorát villantani, mint amennyit akart.

      Törlés
  4. Gyanítom, hogy az aputestet egy pocakosodásnak indult, a problémát érzékelő, de a pocak ellen tenni nem akaró/tudó férfi találta ki - mintegy önigazolásként.
    Egyébként én nagyon sajnálom, hogy az aputestből divatot akarnak kreálni, mert szerintem mindenkinek csak a hasznára válik, ha a férfi (vagy a nő) odafigyel magára. Persze nem kell mindenkinek testépítőnek lenni, de a pocakosodás folyamatát meg lehet állítani, sőt (milyen meglepő) akár még vissza is lehet fordítani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak tudod, könnyebb megtalálni a legelső kibúvót, mint tényleges kiutat keresni.
      Szerintem ez éppen olyan „megmagyarázom vele a tutit” dolog lesz, mint a legtöbb embernél a „lelkem tetszik neki”. Benne van sajnos a félsz, hogy ez egy remek kis ürügy lesz arra, hogy hagyják az egészet. Önbizalom ide vagy oda.

      Törlés
  5. Én is inkább az ápoltságot helyezném előtérbe, ahogyan te is. Udvarolt már nekem nagyobb darab férfi is és nem zavart egyáltalán.

    Egyetlen egy dolog van, ami a legjobban taszít, ha valakinek olyan szőrős a háta, hogy nem lehet tudni, hogy meztelen vagy esetleg egy sötét póló van e rajta. XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. XD Jó, ez a megfogalmazás. De igen. Azért az igényes és ápolt megjelenést nem kellene elhanyagolni brandek mögé bújva.

      Törlés
  6. Én szeretem az aputestet, aranyos a pocak (nem bendő, nem bél, hanem pocak). Elvileg ez olyan test, ami szokott mozogni, de enni is, ami teljesen normális szerintem egy átlagos férfinál. Kitépném a hajam, ha a férfim munka után edzőterembe futna és az általam főzött kaják felét félre dobná. A másik, hogy az adjon magára, az nálam nem a kockás has, hanem higiénia, öltözködés, viselkedés, ész. A férfiak most megkapták azt, amit mi a plus size modellektől. Nem érem, mi itt a gond.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem elítélendő az aputest, és nem is rossz dolog. Nem mondom, hogy zsánerem, de ha ilyen emberrel hozna össze az élet, minthogy hozott is, nem hajkurászom az edzőteremig minden nap. Egyen, aztán foglalkozzon magával, hogy ne nézzen úgy ki, mint egy hat hetes zokni.
      Az adjon magára nálam is ugyanezt jelenti.
      Jó, ha egy kicsit szőrözni szeretnék, akkor nem, mert az átlagos testalkat, nem feltétlenül plus size. Mindenesetre, nekik is kijár egy ilyen típus.

      Törlés