2015. május 16., szombat

Spirit Bliss: Árnyékvilág



Talán a Démoni érintéssel kezdődött az érdeklődésem, és Spirit Bliss több szempontból is példakép a számomra. Most a Könyvfesztiválon meg is küzdöttem a könyvért. Először próbáltam átmászni két szerencsétlen könyvmolyon, aztán megkértem Mr. A-t, ha már magasabbra teremtődött, mint én, akkor legyen oly’ kedves, és vegye le nekem a polcról.

Hazavittem, és nem egyből, de amint tudtam, belevetettem magam. Az első oldalak annyira nem győztek meg. Aztán az egyik reggel kávéval somfordáltam a lakásban ide-oda, mire megtaláltam a helyem, és ott is maradtam pár órára, míg a könyvet be nem zártam a VÉGE felirat után.


Fülszöveg:
Találd meg a fénysugarat…

Adam Swanson, a fiatal színész hirtelen kerül rivaldafénybe.
Fogalma sincs, hogyan kezelje a magánéletében vájkáló újságírókat,
a paparazzikat a messze hordó fotós puskáikkal meg a mindent elhomályosító vakuikkal,
és a fülébe sikoltó rajongókat.
És ha ez még nem lenne elég, ijesztő furcsaságok is történnek vele.
Baljós üzeneteket, telefonhívásokat és ajándékokat kap,
és valaki mintha minden lépéséről tudna…
Egyetlen reménysugárként érkezik az életébe Camilla Jones,
a fiatal festőlány, akinek semmi köze a sztárok világához,
mégis bezárkózva éli az életét egy múltbeli titok miatt.

Vajon sikerül megtalálniuk a boldogságot?
Le tudják-e győzni együtt a valódi világ emberi démonait, vagy elbuknak a harcban?

Csillogás, pompa, gazdagság.
Vér, szenvedés és magány.
Lásd meg az igazi Árnyékvilágot!
Mert a valóság is lehet olyan borzongató, mint a fantázia…


Eredetileg: Spirit Bliss: Árnyékvilág (2010)
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Oldalszám: 367
Műfaj: krimi

Kedvenc idézete(i)m:
1)
„Szia, emlékszel rám? Tudod, körbe vagyok véve egy csomó emberrel, aki istenként imád, de én nem akarok isten lenni, csak egy átlagos srác. Lennél a barátom?” Magamra fintorogtam a visszapillantó tükörben. Szánalmas vagyok…

2)
- Nem félhetsz mindig attól, hogy bántani fognak – szomorodott el Julie.

3)
- Szénhiányod van, vagy csak szénrajzot akarsz készíteni, és gyártod hozzá a krétát? – lépett be vigyorogva a konyhába Julie.
- Reggelit szerettem volna csinálni Camnek (…)

4)
Néha jó emberekkel is történhetnek rossz dolgok, és magukkal ránthatnak más jó embereket.

Vélemény:
Ami nagyon fájt ebben a könyvben az, hogy nagyon hamar kiolvastam. Megmondom őszintén, nem hittem volna. Valamiért vegyes érzelmekkel kezdtem neki – olvastam már az írónőtől, amikor még nem volt a szó szoros értelmében az, és nem szerettem volna csalódni -, végül mégis kellemes meglepetést okozott. Egy egyszerű krimi történettel egybevegyített szerelmi sztori. Annyira jól van adagolva a romantika, a folyton csak növekvő kérdések, majd fordul át az egész az ellenkezőjére, hogy le a kalappal. A végjáték meg annyira lüktet, hogy kapkodtam a szemem, hogy ez most hogy, és miért és honnan?

Néha a két főszereplő, Cam és Adam totojázását soknak éreztem, aztán azon vigyorogtam, hogy tulajdonképpen, én is ilyen voltam, mint ahogy valószínűleg mindenki. Az összes karakter nagyszerű, egyedül Cam az, aki talán túl konzervatív lett. Megértem, miért, de valahogy amikor elképzeltem a zöld nadrágban, zöld felsőben hajpánttal, valahogy nem éreztem igazán jónak. Ettől függetlenül, semmi bajom nem volt senkivel a könyvben.

Ami talán megtévesztő lehet, az a borító. Angyalos-démonos, talán fantasy-ra engedne következtetni, s amikor elkezdtem olvasni, nem értettem, de a végére ez is körvonalazódott nekem.

A sztárság árnyoldala. Hm. Egyfelől nem sajnálom azt, aki benne szenved, mert tudta, mit vállalt. Másfelől viszont, a mértéke miatt sajnálom is, mert vannak olyan véresszájú bolondgombák, hogy Adam esete egyáltalán nem egyedülálló és reális. Ki jobban, ki kevésbé tapasztalja ezt meg. S mint a könyvben is van, ezektől az amőbaagyú groupiektól senki sincs biztonságban. Lelkileg főleg, testileg esetleg.

Amivel én nem vagyok kibékülve, az a rajongók, olvasók mondták a könyvről bejegyzések. Nem csak ennél, de semelyik könyvnél nem érdekelnek, nem tartom őket indokoltnak, de ez nem a könyv hibája, nem írom a számlájára, úgy kezelem, mintha nem is lenne.

Maradok tisztelettel hű olvasó, D.

Ajánlom: MINDENKINEK! Komolyan. Aki szeretne kicsit kiszakadni a hétköznapokból, vagy szereti a hasonló jellegű könyveket, vegye bátran a kezébe, megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése