2015. május 26., kedd

Bosszúállók: Ultron kora



A negyedik évfordulónkon étterembe ugyan nem jutottunk (még) el, viszont moziba igen. Nem volt kedvünk otthon ülni, ritkán is megyünk el filmekre, most mégis úgy éreztem, hogy kell nekünk az Avengers. Nem voltak sokan a teremben. Nyilván kicsi volt a terem, Pünkösd volt, illetve a fél kettes vetítésre mentünk.

Két vicces, nem a filmhez köthető momentum volt. Amikor elsötétült a terem, mindenki csámcsogni kezdett, és az előzetesek ellenére is hallani lehetett. Amikor pedig, vége lett a filmnek, egy apuka a full üres plázában elvesztette a gyerekeit.


Általános információk
Cím: Avengers: Age of Ultron
színes, amerikai akció-kalandfilm, 2015, 141 perc
Rendező és forgatókönyv: Joss Whedon


Szereplők:
Robert Downey Jr. – Tony Stark / Iron Man
Chris Hemsworth – Thor
Mark Ruffalo – Bruce Banner / Hulk
Chris Evans – Steve Rogers/ Captain America
Scarlett Johansson – Natasha Romanoff / Black Widow
Jeremy Renner – Clint Barton / Hawkeye


Történet:
Tony Stark és Bruce Banner újra nekilát az univerzális békefenntartó programjának, miután visszaszerezték az egyik potenciális alkatrészét, Loki jogarát. Viszont arra senki sem számított, hogy az így létrehozott mesterséges intelligencia máshogy is értelmezheti a békét és annak fenntartását, ezért a Bosszúállóknak újra egy csapatként kell küzdenie.


Plusz:
Jönnek újak, mennek régiek, egy halom szál van körvonalazódóban, és pletykák is terjengnek arról, ki nem szeretne újra beöltözni.


Vélemény / megjegyzés / ajánlás:
Élveztem ezt a mozit. Komolyan. Jó volt a látvány, rendben volt a humor, nem éreztem, hogy ezerszer elcsépelt, fáradt, kikényszeredett lett volna bármi is a filmben. Örültem, hogy nincs benne sem Thor, sem Stark kedvese, nekem még Stellan Skarsgard is muszáj-szagú volt, de Thor megvilágosodását valahogy meg kellett oldani. Nem téma.


Hawkeye magánélete aranyos, meglepő, és a történet szempontjából remek katalizátor volt a védett ház, mert ez így természetessé tette az egészet. Hogy ezért gondolkodik el rajta egy szuperhős, hogy inkább most elmegy kapálni, mint hogy megmentettem újra a világot, most elmentem Hawaiira, császtok!
Black Widow a női szál, ami érzelmeket generál azzal, hogy bérgyilkost készítettek belőle, akinek sosem lesz családja, ezért gyengéd érzelmeket táplál Hulk irányába, aki pont olyan, mint ő, csak kicsit ideges, és nagyon zöld. De még az ő botladozásukat is jó nézni.
Amerika Kapitánnyal nem tudok mit kezdeni. Sosem volt szimpatikus karakter, sem képregényben, sem filmen (az első filmjét kimondottan gyűlölöm), én nem érzem át azt, amit azok, akiknek jelentett valamikor valamit. Nem abban a korban nőttem fel, és a hozzá hasonló nemes szuperhős tőlem távol áll, viszont ezzel a résszel belopta magát a szívembe.
Thor haja minden résszel egy kicsit hosszabb, de poénos az öreg villámgyártó kalapácsos gyerkőce, Hemsworth arcjátéka is tetszett a Mjölnir-felemelős játéknál.
Tony Stark utánozhatatlan, én még mindig nagyon szeretem, ahogy a Vasembert feldolgozták, titkolt kedvencem a színész maga is. Nincs hozzáfűznivalóm, és még bele sem tudok kötni.

Az ikrekkel a mutánsokat is sikerült belevonni a történetbe. Igaz, hogy a film fele azzal ment el, hogy ki a lány, mert ismerős volt az arca, de nyilván nem egy drogos Kate Moss-hasonmással akartak operálni. Amikor a stáblistán megláttam nevét, jót derültem, és örültem annak, ami történt az ikrek másik felével.

Ultron egy tipikus főgonosz volt abból a szempontból, hogy igazából annyi van benne, hogy gonosz vagyok, kiirtom az emberiséget, aztán hatszáz robottal élek vígan. Kicsit koncepció nélküli a dolog szerintem, ellenben, tetszett, ahogy szívta mindenki vérét oda-vissza. Nem azt mondom, hogy legyen világmegváltó az egész, egyszerűen csak azt, hogy hiányzott a miért. Mert amit adtak, az csak részlegesen volt nekem elég. Minden főgonosz valahol butának van lefestve… arról nem beszélve, hogyha komolyan veszi magát, akkor bárki jöhetett volna a Marvel-univerzumból, nem tudják legyőzni.


Amúgy a mondanivalója is megvan a hiányosságai ellenére. De ezt meghagyom mindenki másnak, hogy gondolja mögé azt, amit akar.

A vége is jó volt, mert egy kicsit úgy éreztem, hogy leköszönnek a régiek, helyet adva az újaknak. Ez előbb-utóbb eljön, mert egyik színész sem szeretne beleragadni egy szerepbe, és minden jónak vége szakad egyszer. Ami nem feltétlenül baj, mert sem a készítők, sem a nézők nem csömörlenek meg tőle.

Bocsánat, de külön jó pont volt, hogy nem röhögtem magam szarrá a Csituri seregen. Az előző részen végig azon kacagtam, hogyha az én seregemet hívnák így, akkor én is rohadt dühös lennék. Amúgy nem is tudom meddig, Csücsöriknek hívtam őket, mert a csituri, mint szó, nem szerepel az agyamban. :D


Sok szó, mint ezer, nézzétek meg, ha van kedvetek akár egy matiné keretein belül, akár máshogy. Számomra jó szórakozást nyújtott.

Láttátok már?
Hogy vélekedtek róla?

13 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Én is láttam, bár kicsit korábban. Nekem nagyon tetszett, elég humoros volt, akciódús. Olyan tipikus Bosszúállók. Amúgy a két rész között van egy átkötő sorozat, amit néztem/nézek, és ezzel egy kicsit könnyebb is volt megérteni egy-két részt. :)
    Az én kedvencem is Stark, meg az ő poénjai és beszédstílusa. No meg aztán ott a romantika a csapaton belül, bár a végét sajnálom. Kár, hogy Hulk elment, ki tudja hová. Az szerintem jó, hogy "feltöltik" a csapatot, pótolják az embereket. Tetszik...
    A főgonosz... hm... Szerintem sokkal jobban alakítja Ultron a gonosz szerepét, mint Loki, mert szerintem az azgardi isten sokkal, hogy is mondjam, kedvesebb. Van egy jó énje. Bár Ultron célja is világos, azt hiszem.
    Ami számomra egy kicsi negatívum volt, az a levegőben történő jelenetek megoldása. Itt - ott akkor látszott, hogy mű, de ettől függetlenül egy roppan élvezhető, humoros és akciókkal teli film.
    Üdvözlette: Andrea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)

      Mindenben egyet értek veled, főleg abban, hogy Lokival ellentétben, Ultron tényleg jó negatív karakter volt. Loki arcra volt túl kedves számomra. Ultronnal és minden hasonló karakterű szereplővel kapcsolatban csak egy kérdés van, amiért kicsit koncepció nélkülinek érzem: mi lesz utána?
      Szóval, csak ennyi. Ez gyakorlatilag minden filmnél felteszem, mint kérdés. Ez nem von le az élvezeti értékéből.

      Szép napot!
      Dóri

      Törlés
  2. Hát nekem pont nem tetszik az hogy ők letűnnek a színről. Nem tudom mért,de rossz. Szerettem ezt a csapatot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem azt mondtam, hogy letűnnek a színről, mert persze, most úgy tűnik. Én inkább arra gondoltam, hogy ez a színész gárda megy, és jön más - kábé, mint az X-mennél. A megmaradt csapattagok nem tudom, hogy meg tudnának-e tölteni egy mozit, vagy egy filmet, de szerintem színészcserék lesznek inkább.
      (szorítok, hogy még legalább egy film erejéig ne)

      Törlés
    2. Hát ez az, de akkor inkább nézek x-ment,ha ilyenre vágyom :O De biztos lesz folytatása ám a bosszúállóknak,mert ott volt a kiképezendő csapat,meg az a csituri tag (:

      Törlés
    3. Mindig benne van a folytatás lehetősége, ezért is vannak a kisfilmek a végükön. :)

      Törlés
    4. Egyszer megnéztem az összes Marvel filmet és mindegyik végén volt ilyen -de ezekre csak később jöttem rá :D

      Törlés
    5. Nem is tudom, talán a Démonvadász volt az első olyan film, aminél rájöttünk, hogy van kisfilm a filmek végén, illetve, lehet, hogy van. Azóta mindig letekerjük, hogy hátha.
      A képregény-filmeknél meg ez hatványozottan igaz. :)

      Törlés
    6. Igen,én meg valamelyik Vasembernél azt hiszem- és akkor is azért,mert az előttünk ülők olyan nyugisan voltak és leesett,hogy van itt még valami. Szóval utána megnéztem minden marvel filmet és a végüket :D

      Törlés
  3. Szerintem egyre inkább érezhető, hogy külön-külön egyre kevésbé érthetőek ezek a filmek. Első megnézés után is ezt mondtam, de azóta méginkább így érzem. Egyszerűen ismerni kell az egész Marvel Cinematic Universe-t, mert az újabb és újabb filmekben nem érnek rá elmagyarázni az addig történteket. Nekem, aki vágja az egész háttérsztorit, kifejezetten szájbarágósnak tűnt Thor "megvilágosodása", persze a karaktereknek is rá kellett jönniük valahogy.

    2019-ig biztosan fognak még szerepelni a régiek... Az "új csapat" inkább a következő Captain America film miatt kell (Civil War, jövőre). Ami gyakorlatilag egy Avengers 3 lesz, tekintve h Iron Man, Black Widow meg egyéb sidekickek is szerepelnek benne, Az Avengers hivatalos folytatása, az Infinity Wars meg 2018 és 2019:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kevés ember van képben ezzel az egésszel.

      A folytatásnak meg a terveknek már utánaolvastam.

      Törlés
  4. Szerinted mi jutott eszembe először?! Jó a sminkes munka a filmben. Én ég nem láttam, de nagyon szeretném.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amúgy tényleg jó, és amit éppen viberen beszélünk, a "milyen sminked" legyen, pont el tudnám hozzád képzelni Scarlett képen látható make upját. :D

      Törlés