2015. május 12., kedd

Akcióhősnők



Rettentően nincs időm. Ami szomorú valahol, viszont nekem jó. Nektek már kevésbé. Pedig, sok témám lenne, csak valami mindig közbejön, és most jobban esik olvasni, filmezni, ha begubózom, és nem a természetet járom.

S az egyik ilyen filmezés alkalmával jött a nagy gondolat. Milyen akcióhősnők vannak? Mert igazából, még a Feláldozhatókban sem jelennek nagyon meg, pedig vannak. Úgy vettük észre, hogy megteremtettek egy típust, amit azóta nehéz túlszárnyalni. Megegyeztünk egymással Sigourney Weaverben, mert ő a legautentikusabb heroine.

Persze, lehet kardoskodni a mindennapi hősök mellett, hiszen babakocsival végigmenni Pesten x-meni feladat.
Most viszont, inkább a mozivászonról kaparom le őket, mert ők azért vannak, hogy azonosulni tudjon velük amazoni énünk.


A gyerekek
Ők a 12-16 éveseknek szólnak, akik még csak most lépnek be a világmegváltás kapuján. Tiszták, nemesi szándékúak, nőiségükben még ott bujkál a gyerek. Bennük még több az ösztön és az érzelem, mint az erotika.




A férfiasak
Akikből nem is feltétlenül hiányzik a nőiség, mégis tesztoszterontól túlfűtöttek. Megjelennek, és a levegő megtelik férfierővel.




A feministák
Ebből konkrétan egyet tudok felmutatni, de az előbbi egyik kis nyúlványa szerintem.


A finomak
Báj, kellem, illem. Ez a három jellemzi őket, az akcióhősnők femme fatale-jai.




Az emancipuncik
Akik ízig-vérig nők, viszont ha kell, férfimód harcolnak. Szintén „a férfias” kategórián belüli nyúlványok.




A szomszéd lány
Aki nem feltétlenül harcosnak termett, hanem egy feladat, küldetés miatt válik azzá. Ezért lehet velük azonosulni leginkább.



A futkározók
Még nem értek be, vagy nem becsülték meg őket eléggé, és valahogy elsikkadtak a szép arcú naivák melletti árnyékban.



A röhej
Velük szerintem azért nem lehet azonosulni, viszont elrettentő példának nagyon jók, mert ez a kategória gyakorlatilag nem létezik. Ők az álomvilág. Okosak, ügyesek, remek harcművészek, és veszettül jól néznek ki, mint egy Schwarzkopf-reklám.




„So we make our stand and pray
On this declaration day
For independence I will fight
With liberty I will defy

So we make our stand and pray
On this declaration day
Give me liberty or give me death
I’ll fight ’till my last breath”

Ez a dalszöveg pedig, csak úgy eszembe jutott róluk. Ez lett volna a mi kis kategorizációnk az akcióhősnőkre, ha valakinek valami még az eszébe jut, ne tartsa magában!

Dalszöveg: Iced Earth: Declaration Day

8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis lista lett :) habár Alice-re még nem gondoltam úgy, hogy bájos vagy finom, mondjuk nem is mostanában láttam a Kaptár filmeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amit akciót láttam tőle, nem egy férfias jelenség jutott róla eszembe. Akár a Kaptár egyet nézem, akár mondjuk az igen gyenge Ultra Violát.

      Törlés
  2. Az emancipunci az én kategóriám :D amúgy jó kis összefoglaló lett,szeretem a női hősnőket, kivéve ha a filmesek túlzásba esnek ugye.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abba el tudlak képzelni! :D

      A túlzás nálam az utolsó kategóriába esik. :)

      Törlés
    2. Igen sejtettem- azokon jót is nevettem :D

      Törlés
    3. Tudod, az a baj szerintem, hogy egyszerre túl nagyot akarnak fogni. Jól néz ki, dögös, okos, kedves, harcművész, és a negyven kilójával túl jár mindenki eszén, a két ajtós szekrényeket meg simán leveri. :)

      Törlés
  3. Nagyon jó összegzés lett, én azt hiszem a finomak táborába sorolnám magam, bár ki tudja :P Az utolsó viszont tényleg szánalmas, nem is lehet az ilyen karaktereket komolyan venni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amennyit ismerek belőled a blogodon keresztül, az alapján én is oda tennélek. :)
      A többiben pedig, egyet értek.

      Törlés