2015. április 28., kedd

Piktortégla üregek

Igen, mert ilyen is van, és röhej, de alig tudnak róla az emberek. Hozzáteszem, mi is csak onnan tudjuk, hogy egyszer kerestem túraútvonalakat, kirándulóhelyeket, és kidobta a gúgli.

Egyszer el is indultunk, de visszafordultunk, mert sehol nem találtunk semmilyen ráutaló jelet. Most viszont, alaposan felkészültünk, és valahol áldom a túrázó emberek agyát. Bocs, akit megbántok vele, de vagy kitettek egy olyan képet, amin van egy vörös túraútvonal, nuku helymegjelöléssel. Ember legyen a talpán, aki pontosan belövi a pontokat rajta, mint anno a vaktérképen. A másik, hogy volt egy viszonylagos leírás, mit kell keresni, de azt is úgy, hogy külön két térképen próbáltuk összerakni a tájolást.

Ej-ej, nagyon kell egy térkép és egy iránytű.
Könyvfesztiválon akartunk térképet venni, aztán annyira magával ragadott minket a papírillat, hogy elfelejtettük. Mindegy is.

Lényeg, hogy Normafánál belőttük Csillebércet. Konkrétan átsétáltunk. Mit nekünk öt kilométer!
Busz, na ne! Nem azért kirándulunk, hogy három percet sétáljunk. Átsétáltunk hulla lazán, megérkeztünk a KFKI-hez, és ott meg álltunk, mint Himnuszban a balsors. Na, most merre?
Mert a térkép is teljesen mást mutatott, mint ahol voltunk. Jelesül, kerestünk egy utcát, amit ott sehol sem találtunk.

Tény és való, valószínűleg a Csillagvölgy utcán indultunk el, csak azt várná az ember, hogy egy utca vagy út az lebetonozott valami, és térképről lakottnak tűnt. Aha. Bemész a buszmegálló mögé, és ott megkeresed szépen a sárga körtúra jelzést, és azon elindulsz. Az első lehetőségnél nem jobbra mész, hanem tartasz egyenesen, és így körülbelül mindig lefelé fogsz menni.
Amögött a buszmegálló mögött van a jelöletlen, táblázatlan „út”, ahol a busz visszaindul.

Mész, mész, mész végig a sárga útvonalon, ami egyszer csak belefut a Piktortéglákba. Már, ami megmaradt belőle, és járható. Véletlenül találtuk meg az elsőt. Több se kellett, bement először Mr. A, aztán én.

Hát, mit ne mondjak. Nem egy életbiztosítás. Az elején meredeken, minden kapaszkodó nélkül leoldalogsz vagy leseggelsz, mész befelé három métert, és ott már fel tudsz állni. Baromi hideg, és nagyon sötét van bent. Minden fekete, bármerre nézel, sehol semmi. Nem mozdul semmi. Fejed felett gyökerek, és a fal, és oldalra sem tudsz kinyújtózni, csak a gyűjtőkben, ahol az üregek találkoznak.

Nem félsz, egyenesen borzongsz benne, mert valahol a föld alatt vagy, nem hallasz hangokat, nem motoz semmi, egyedül vagy a vaksötétben. Félelmetes. Itt lehetne horrort forgatni. A falak erezettek voltak, szerintem fehérek, de lehet, hogy csak a mobiltelefon gyatra fénye miatt gondolom így.
Amúgy, azzal nem láttunk sokáig, mert hiába világítottunk, a lábunkat már nem láttuk. Szerintetek, mennyire volt sötét?

Voltak bemélyedések a falakban, és ha valaki betámaszt oda egy boszorkány babát, azt kérdés nélkül elhiszem.

Ilyen kintről:

Ilyen bentről kifelé:

Ez három méter. Ha beljebb mentél, nem láttál kettőig se!

Aztán találtunk még pár bejáratot, de csak egybe tudtunk behatolni, meg az nem is tűnt kotoréknak, csak ahogy a Gyűrűk Urában mondani szokás: „a holtak vájták a sziklákba, s a holtak őrzik”… csak minden jel szerint csövikkel holtak helyett. Találtunk sört, két dekás üveget…

Annak ilyen volt a bejárata.

Ebben amúgy két járat volt, egyikből át lehetett menni a másikba. Szintén pár méter után vaksötét, és próbálsz tájékozódni. Nem tudsz. De ha felénk hajt valaki egy élethű alien bábut, és sziszeg is mellé, az életünkért futva menekülünk ki onnan – pedig, nem vagyunk ijedős típusok.

Elterveztük, hogy ide vissza fogunk menni majd, csak normál elemlámpákkal. Bevallom, én először nem mertem bemenni, de aztán felülkerekedett bennem a kíváncsiság, és bementem. Érdekes élmény volt. Zsigerileg borzongtam.

Innen visszamentünk a KFKI-hez, végig még mindig a sárga, majd a sárga körséta és piros jelzés közösen útvonalon*. Visszagyalogoltunk Normafához, megnéztük ott is a körséta útvonalat, de ott nem mentünk végig, mert valahogy nem tetszett nekünk. Inkább a Mária-ösvényt választottuk, és elterveztük, megtaláljuk a hobbit házunkat. Újabb hat kilométer után meg is találtuk. :)
Nem volt kint rajta az ELADÓ tábla, úgyhogy nem csengettünk be, hogy megvennénk. Inkább visszamentünk a buszhoz, és hazajöttünk.

Menet közben azért láttunk ilyen virágot is:

Meg ilyet is:

Ez meg kicsit Álmosvölgyes faszerkezet. Nyújtózkodott a környéken pár jó képességű fiatal srác a fákon. Nem tudom, mit csináltak rajtuk félmeztelenül, és mezítláb. Illetve, az erdő nagy része romokban hevert, gondolom, felfrissítették kicsit.

Meg találtunk egy mézeskalács házikót, mézeskalács nélkül. Nagyon kis hangulatos volt, és úgy élnék ott szívesen, mint Hófehérke… hét „törpével” (Wrath, Rhage, Zsadist, Tohrment, Butch, Rehvenge, Vishous).

Önmagában ez sem volt rossz, de azért ez is egy horrorhelyszín valahol. Mondjuk, valakik autója pont itt robban le. Valaki innen átüldözi őket a Piktortéglákhoz. Brrrrrr…

*Sehol nem térsz le Makkosmária felé!
Miért piktortégla a Piktortégla?
Már az 1880-as években is volt itt piktortégla-bányászat. Busch Károly szobafestő készített az itt található fehéragyagból először festőtéglát. Alapozó fedőanyagnak használták. A nagyját már betemették, mert életveszélyes, de egy-két bejárat még szabad bejárást enged.

Mit vigyél?
Kaját, vizet, egy hosszú ujjú valamit, mert bent-lent hideg van, olyan cipőt, aminek nem sima a talpa, olyan ruhát, ami koszos lesz biztos, elemlámpát.

Mit kövess?
KFKI-ig busszal mész ki, aztán a visszafelé induló megálló mögött megkeresed a kerítés mentén a sárga körséta jelzést, és azt követve elindulsz.

1. Hjaj,besírtam.. Himnuszban a balsors :D :D Imádlak :D

Amúgy ez a jel szerencsétlenkedés nekem is ismerős!! Hallod mikor Verával voltunk Óbányán,előtte én is megnéztem jeleket neten,meg fel is jegyeztem hogy mi hova vezet és hát persze hogy nem ezeket követtük :D Tipikus :D

Amúgy jók ezek a föld alatti üregek,vagy lyukak. A barlangunk ugyanez a kategória volt kb,csak ott kúszni kellett hason sajna és úgy néztem ki a végére,hogy jobb is volt,hogy ránk sötétedett :D
    Amúgy ilyenkor érdemes vinni zseblámpát,vagy hát mi bicikli lámpát vittünk,ami egy ideig nekem gyűrűként szolgált xD

De ilyen Gyűrűk Urás poénokat mi is sütöttünk el mindegyik helyen ♥

amúgy imádom az ilyen helyeket és haverommal mi is rendszerint járjuk a romokat ,meg fedezünk fel sok sok új dolgot. Imádtam ezeket olvasni (: Én Baranyát mutatom be,te Pest környékét -már ha ott voltatok (:

2. Örülök, hogy megnevettettelek. :) :D

Aha, egyelőre csak Pestet járjuk be, aztán, ha elmerészkedünk máshova, akkor azt majd jelezni fogom. Ez nagyjából Budaörs magassága amúgy.

Ti is nagyon klassz helyeken vagytok mindig. :D

Itt sem tudsz felegyenesedni, csak három méter után. Lemenni csak négykézláb, basszus, alig bírtam összehúzni magam, hogy elférjek, aztán meg bebaszcsiztam a fejem, amikor felálltam, mert azt hittem, tudok, de a vaksötétben már ment a dolog. :D

Föld alól jönnek sötétben a földszagú zombik elő. XD

Mi mindig keressük, mert néha hiába követjük, baromira nem arra megy, amerre írták. Kicseszés a túrázóval szemben. :D

1. Jaj nagyon jót szoktam virulni a szófordulatokon :')
      Járjatok ti is be mindent ott a környéken, most mi is azon vagyunk. Haverom jó sok helyet ismer itt- szóval tuti Pest is tele van jó helyekkel *-*

Aha, mindig van ötlet hova menjünk. Most ebben a pillanatban szedtem le a következő blog bejegyzés fotó anyagát a gépről :D Lehet meg is szerkesztem amíg a leveledre várok :D Mondjuk ez most "csak" 85 kép lett és nem 300 mint a legutóbb :D

Aha,eltudom képzelni mi volt bent akkor :P A fejemet én is bevágtam természetesen,szóval pacsi.. Nem is mi lennénk ha nem így történne :D
      De vigyetek ti is bicikli lámpát- azt rátudod gyűrűként húzni az ujjadra és akkor láttok is valamit :D

Jaj igen,én is mondtam haveromnak,hogy ez megért volna egy videó felvételt,ahogy koszosan,porosan,ziláltan kijövünk a barlangból... nála még egy balta is volt :''D iszonyú látvány lehetett és főleg full sötétben :D Zombi time :D

Nekem már nem kell követne a túrajelzést,mert haverom szerencsére okos embör és ért hozzá-én meg bízom benne :3

2. Igyekszünk. Távolról már megszemléltem a következő célpontomat, a Tündér-sziklát. :) Meg egy csomó helyre visszamegyünk, onnan másfelé vesszük az irányt, sőt, egy-két Bp melletti helyet is kinéztem magamnak.

Remélem, kész vagy vele, mert a levél már elvileg célt ért. Hahaha :D

Szerintem egy egész ledsort fogok magam köré tekerni, meg világítani fogok, mint a karácsonyfa. Gyíkkúszásban, de még egyszer be szeretnék menni. :)

Lehet, hogy csinálok legközelebb valami videót. Nem tudom, de nem rossz ötlet. Hogy tévedj egy el üregben a vaksötétben... aztán hogy kapj szívrohamot. :D:D:D

Hm... akkor lehet, hogy a haverodat kellene vinni minden túrázásunkhoz. :D

3. Nagyon jó helyen jártatok! Olyan jó, hogy az idő is jó lett végül és nem kellett otthon ülnötök! :) Igazán jó kis hétvégét szerveztetek magatoknak!! Én is mennék túrázni, kirándulni, megint! :D

1. Ha megyünk kilátózni egyszer, ez sincs ám messze tőlük. :D Egy napba beleférnek, csak kicsit hosszú nap lesz. :D

2. Én benne vagyok minden jóba! :) Kibírjuuuk!!!