2015. április 11., szombat

M. C. Beaton: Agatha Raisin és a tenyérbe mászó turista



„Agatha Raisin 6.”

Annyira nem sorrendben olvasom a köteteket, hogy az már fáj. Mikor Pécsre mentem, gondoltam, elolvasom azt a két Beaton-kötetet, ami nálam van. A hosszú buszút alatt sikerült is, hiszen könnyed olvasmányok. A krimi része rendben van, azok függetlenek, viszont Agatha magánélete kapcsán most szörnyű nagy kavar van a fejemben.

MajdnemAnyósom adta kölcsön őket, hogy nincs köztük folytonosság, lehet olvasni… hahaha… minden megbántás nélkül, elkezdem inkább elölről majd, hogy kitöltsem a hézagokat.


A szerzőről

Marion McChesney néven született a skóciai Glawgow-ban 1936-ban. 1979 óta ír könyveket, két meghatározó karaktere Hamish Macbeth és Agatha Raisin. Több írói álnéven is tevékenykedik, mint Jennie Tremaine, Helen Crampton, Sarah Chester, M. C. Beaton, Charlotte Ward… stb. Szakmái mindig is az íráshoz, könyvekhez húzták, hiszen újságíróként, szerkesztőként dolgozott.
Harry Scott Gibbons-tól egy fia született, jelenleg is aktív író.

Fülszöveg:
Agatha Raisin otthagyja álmos cotswoldi faluját, Carselyt, hogy üldözőbe vegye a szerelmet – és egy gyilkosra bukkan. Miután faképnél hagyták az oltár előtt, követi menekülő vőlegényét, James Laceyt Észak-Ciprusra, ahol ahelyett, hogy élveznék az eltervezett nászutat, egy diszkóban tanúi lesznek egy tenyérbe mászó turista meggyilkolásának. Ármány és gyilkosságok sorozata veszi körül a valószínűtlen párost, s Agatha most sem hazudtolja meg kotnyeles természetét: szívós nyomozásba fog…
A regény pompás, izgalmas krimi, nagyszerű szatíra az angol turistákról, remek karakterekkel és pergő, fordulatos cselekménnyel, mely olyan perzselő, akár a ciprusi napsütés!


Eredetileg: M. C. Beaton: Agatha Raisin and the Terrible Tourist, 1997
Kiadó: Ulpius-ház                                                                             
Oldalszám:286
Műfaj:krimi

Kedvenc idézete(i)m:
1)
- Okos dolog ez? Úgy értem, a férfiak nemigen szeretik, ha valaki üldözi őket.
- Valahogy be kell cserkésznünk őket.

2)
- Bizony, James, nekem is van képzelőerőm – így Agatha. – Azért szoktam butaságokat csinálni.

3)
- Épp ezért sokat gondolkozom az emberekről – mondta Agatha vékony hangon. – Például arról, hogy miért kell okos nőknek ostoba ringyó módjára viselkedniük.

4)
A szerelem vak, gondolta Agatha, és süket is.

Vélemény:
Igazság szerint Agatha és James kapcsolatát nagyon nem értem. Meglett, felnőtt emberek, és úgy viselkednek, mint két bakfis. Főleg a nő, aki tényleg egy első szerelmes lány szintjén mozog. Görcsösen kapaszkodik az ezredesbe, mégis más pasikkal akarja féltékennyé tenni, aztán duzzogva visszavonulót fúj, és hebegi: „de ez nem is úgy van, hogy”… köhöm, Charles.
Egészen kicsit idegesített, hogy minden lében két kanál lett akár a szerelmi háromszögében, akár a gyilkosságban.

Végig úgy éreztem, hogy itt-ott hiányoznak gondolatmenetek. Nem értettem minden motivációt egyből, nagyon nem jött össze fejben ez a társaság most nekem. Ugyanúgy egy maroknyi emberrel operálunk, akiknek megkapjuk a nyomozás során a hátterét, ami érdekes – ugyanúgy, mint a hevenyészett turista információk és a ciprusi törökök -, csak nem mindig logikus.
Ettől függetlenül aranyos kis könyvecske ez, csalódást nem okozott nekem.

Agatháról, az írónő stílusáról, a könyv hangulatáról ugyanazt tudom elmondani, mint amit előzőleg írtam ITT.

Ajánlás:
Akik szeretik a krimit, vagy könnyed olvasmányra vágynak, mindenképpen ajánlom.

4 megjegyzés:

  1. Az Agatha Raisin könyveket már többen ajánlgatták, de én még mindig félek ettől a krimi vonaltól, nem igen szeretem a műfajt. Pedig érdekesnek tűnik

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem rossz, mert a műfaj tőlem is távolabb áll, viszont kellemes csalódás volt. Ha mégis olvasásra adod a fejed, akkor sorrendben. Mert ahogy ismerlek, téged is piszkálni fog Agatha szerelmi életének alakulása. :D

      Törlés
    2. Hajjaj, több könyvön át bontakozó szerelem:D Ez kell nekem akkor^^

      Törlés
    3. Bizony! És valahol várok tőled erre egy reakciót majd. :D

      Törlés