2015. március 9., hétfő

Kérdések és válaszok




Sok időm most nincs a blogokra, azért vannak hosszabb lélegzetvételű szünetek.
Viszont, ma van egy leheletnyi órácskám arra, hogy Black Fairy és Zsófi kérésének eleget téve, válaszoljak a kérdéseire. Náluk is írtam, hogy itt majd egy bejegyzés formájában kitöltöm. :)


Black Fairy kérdései:

1. Melyik költőket szeretitek jobban: azokat, akik a művészeti szépségért írnak; vagy azokat, akik komoly társadalmi problémákat fogalmaznak meg?

Így még sosem gondolkodtam el ezen a kérdésen. A társadalmi problémák megfogalmazás nélkül is ott vannak, és így végigpörgetve a fejemben, semmivel nem tartom nagyobb behatással őket magamra nézve, mint a pusztán művészetért írókat. Aki nem csak virág-világ rímeket használ, hanem eszméletlenül szép képeket, azokat jobban preferálom. Jobban tudok vele azonosulni. Ez pedig, független a vers tartalmától.
Ps: szerintem a társadalmi problémákról nem kell verset írni, de megmondom őszintén, egy sem jut eszembe, ami az én szótáram szerint ezzel a témával foglalkozik.

2. Ha átírhatnátok egy meglévő filmnek a forgatókönyvét, és újra leforgatnák a tietek alapján, melyik filmet és hogyan változtatnátok?

Az összes „megszállt az ördög” filmnek átírnám a végét arra, hogy a démon tovább organizál, és a világnak vége. Úgy képzelem el, hogy nem egy démon jön át, és nem egy isten háta mögötti kis helyen, egy vallásos/szürke egér/médium/akárki lányt száll meg, hanem több és több embert, szerte a világban, beosonva a hátsó ajtón.
Ez nem a vég, de mondjuk űrlényes sci-fiben nem a kincseinkért jönnének az ufók, vagy nem leigázni minket, hanem az ufók kulturális antropológusai jönnének, mert a Földből írják a szakdolgozatukat.
A Harry Potter negyedik részét is megváltoztatnám úgy, hogy Voldemort nyer a temetőben.
S a többi.


3. Mi volt a legviccesebb (publikus) közös élményetek legjobb barátotokkal / barátnőtökkel?

Ebben az a baj, hogy a legtöbb könnyesre röhögés az nekünk poén, elmondva nem. Talán a szóban mesélés jobb lenne. Most, hogy gondolkodom, mindegyik az alkoholhoz köthető. Úgyhogy, ez maradjon a feledés fátyla mögött.

4. Mi volt az a húzásotok gyerekkorotokban, amivel a legjobban zavarba hoztátok szüleiteket (és publikus)?

Végül is, minden publikus. Én erre nem emlékszem, de mindenki más igen, aki tanúja volt, és a mai napig emlegetve van. Nagyon apás vagyok.
Ameddig a tudatom borsószemnyi volt, addig dívott nálunk a meztelenség. Na, és mivel követtem aput mindenfelé, mint egy kiskacsa, amikor ő éppen hulla lazán, egy szál semmiben mosta a fogát, berongyoltam a fürdőszobába, és megemeltem a tenyeremmel a golyóit, majd megkérdeztem, hogy ez mi, és nem fáj-e cipelni, mert nehéznek tűnik?

Anyukámat szintén babakocsis koromban sikerült azzal pirulásra bírni, hogy mentünk a szentendrei héven, és mivel aput úgy különböztettem meg, hogy bajuszos, egy bajuszos, fiatal, kiskatonára rámutattam, és elkiáltottam magam, hogy APUUUUU!!!... majd a munkahelyén is eljátszottam ezt az összes bajszos férfival.

5. Milyen hangszer lennél, és miért?

Basszusgitár. Mert folyton dünnyögök, és amikor azt pengeti az ember, akkor lehet, hallani, hogy döm. Döm-döm. Döm-döm-döm. Dö-döm.
Ezért. Illetve, elég nehéz és komolyabb sérüléseket képes okozni. Viszont, az összesen négy húrjával (én ennek a híve vagyok) hatással tud lenni az emberekre. Vicces, megríkat, megborzongat vagy elgondolkodtat…stb.


6. Melyik volt a legnagyobb kamaszkori „sminkbakitok”?

Junkies koncertre indultam a piros skótkockás ruhámban, és gondoltam, jó ötlet pont úgy kinézni, mint Jesse a Kárhozottak királynőjében. Következésképpen, kikentem a szememet sötétkék festékkel. Belenéztem a tükörbe, és eszembe jutott a csomópont: bah.
Hagyján, hogy egy bő tízest dobott rám, de a kék szememhez nekem nem állt jól a sötétkék. Azóta is kerülöm.

7. Mik azok az apróságok, amik mindig jobb kedvre derítenek a hétköznapokban?

Ez naponta változó. Amiben éppen megtalálom a pozitív kapaszkodómat, az jobb kedvre derít, de ebben a kedvenc számaim is tudnak segíteni, barátok levelei, munkatársakkal való beszélgetés, Mr. A poénjai. Általában a hülye emberektől is mosolyoghatnékom támad.
Utóbb például az volt baromi nagy öröm, hogy a külföldön élő barátnőmmel beszéltem telefonon.



8. Melyik a kedvenc gyerekkori és mostani rajzfilmetek?
HÓFEHÉR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Meg a Sárkány és papucs, mert nem szeretem a szilvát, mert felfúúúúúúj és utáááááálom.

9. Melyik dallal jellemeznétek az éveteket eddig?
Egy halom rockszámot is ide tudnék vonszolni, de most éppen jó periódusban vagyok – a múltkori bejegyzés alapján, ezt pont mindenki le*zarja.

10. Milyen olvasmányokat ajánlanál egy szakmunkásképzőbe, amit szerinted el is olvasnának a tanulók?

Milyen szakmunkásképző? Mert nagyban függ ettől is. Nem lenézésképpen, de mivel sok az anyag, amit meg kell tanulni, el kell olvasni, tudni kell a későbbi szakmájához, semmiképpen nem választanék nehezen értelmezhető és/vagy hosszú olvasmányokat. A könnyedebb irodalom felé terelném őket mindenképpen, abban viszont, nagy megkötést nem tennék. Olvasónaplót, fogalmazásokat íratnék velük, két hetente, havonta, és mindig csak egy adott műfaj vagy kor könyvét kellene ki-ki kiválassza magának, ami éppen tetszik neki.
A többit melegen ajánlottba tenném, hogy akinek még kedve van ezen felül, olvasson, hiszen amennyi ember, annyi féle.

Zsófi kérdései:


1. Van e véleményed a gyógyszergyártó cégekről?

Nincs konkrét állásfoglalásom arról, hogy léteznek. Nézőpont kérdése, hogy ki mit gondol róluk, személy szerint, én nem ellenzem őket. Van egy-két piszkosul jó termékük, mások függőséget okoznak, megint mások placebók. Innentől pedig, jöhet a véletlen, hogy melyikbe fogsz belenyúlni – mert valahol úgy gondolom, hogy nem mind orvosság, ami fénylik.


2. Egészséges életmód vagy mindegy?

Igazság szerint, a mindegy kategóriáján belül az egészséges irányba hajlok. Nekem az egészséges életmód nem a megvonást jelenti, hanem ésszel eszem, nekem ez vált be. Ha megkívánom a csülökpörköltet, hat lóval nem tudna senki se visszatartani, hogy legalább négy kanálnyit ne egyek belőle, hanem rágcsáljam a káposztát Graham kenyérrel. Ezért inkább a mindegy kategóriába sorolnám magam, viszont a mértéktartás és a minőség meg inkább az egészség felé húz.

3. Könyvmoly vagy?

Nem könyvekben élem az életemet, de szeretek olvasni. Molynak nem nevezném magam, mert nem olvasok több könyvet egyszerre (nagyon ritkán csak), és nem is csinálom azt, hogy ahogy leteszem az egyiket, felveszem a másikat. Molynak lenni egyfajta mániákusság.

4. Van e valami szép emléked a közelmúltból?

Klasszikus értelemben vett szép emlékem nincsen. Áltagos dolgok történnek velem, vagy leginkább semmi.

5. Fantasy vagy Sci-fi?

Sci-fantasy. Mind a kettő elfér nálam, bár inkább a fantasy az én világom.


6. Mit gondolsz a vallásról? Van e hited?

Azt, hogy mit gondolok a vallásról, azt inkább megtartanám magamnak.
Van-e hitem? Ha az a kérdés, hogy egy felsőbb hatalomban hiszek-e, akkor azt mondom, nem hiszek.
Másban hiszek, és nem úgy, ahogy azt a kérdés válasza megkívánná.

7. Van e valami mániád/perverziód?

Egyesek szerint a kínzásokhoz és kivégzésekhez, vámpírokhoz, horrorhoz való beteges vonzódásom az, ami perverzió lehet. Én ezt nem így élem meg, de a nagy többségnek ez a véleménye.
Imádom az emberi szemeket. Néha elbambulok, és egy másik ember szemét bámulom, pedig nem is ismerem. Imádok szemeket rajzolni, nézegetni, és szeretem, amikor egy embernek szép szeme van. Hiába… szemfetisiszta vagyok. Vagy mi.

8. Szerinted mi történik a halál után?

Szerintem semmi. Nem jött még vissza onnan senki, a túlvilágot nekem még nem bizonyította senki, nem hiszek abban, hogy ez az élet felkészítés valami másra. Csak mivel nem tudjuk elképzelni, hogy nincsen semmi magasztosabb dolog a létezésünkben, kitaláltuk, hogy mindenki landolni fog valahol, újjászület vagy lesz vele valami, miután elföldelték.

9. Létezik igaz szerelem és barátság?

Szerintem létezik, de azt menet közben nem tudjuk megmondani, melyik volt az. Azt inkább a halálos ágyán tudja megmondani az ember, amikor már túl van mindenen.
Ettől a kétszer két szó összetételétől a hideg ráz. Akire eddig alkalmaztam, az mind csúnyán átrázott.

10. Leszünk barátok? :D :D
öööööö… már vagyunk, nem???



3 megjegyzés:

  1. Szuper hogy kitöltötted,köszi- és tetszettek a válaszok :D Mondjuk pár dolgot mi kiveséztünk már-vagy elkezdtünk (:
    És igen,vagyunk (:

    VálaszTörlés