2015. február 10., kedd

Jupiter felemelkedése



Tegnap sikerült moziba eljutni, és megnézni ezt a filmet. A párom várta, én meg csak elmentem, hogy szórakoztassam magam. Azért látványfilmet jobb moziban nézni. Nem is voltak sokan, sőt. Hétfő lévén szinte üres volt a terem.

Én tényleg azt nem értem, hogy hol vannak a forgatókönyvírók? Vagy az őket ellenőrző emberek? A rendező miért nem képes azt mondani egy színésznek, hogy „basszus, azért van arcod, hogy használd”? Mert ennek a kettőnek a hiánya, a filmek komoly hiányosságai egészben. Nincs mondanivaló, nincs motiváció, ebben a filmben semmi, de SEMMI nincs a látványon kívül.


Általános információk
Cím: Jupiter Ascending
amerikai sci-fi-akció, 127 perc, 2015
Rendező és forgatókönyv: Andy és Lana Wachowski

Szereplők:
Mila Kunis – Jupiter Jones
Channing Tatum – Caine Wise
Sean Bean – Stinger Apini
Eddie Redmayne – Balem Abrasax
Douglas Booth – Titus Abrasax
Tuppence Middleton – Kalique Abrasax


Történet:
Jupiter Jones egy orosz házaspár gyermekeként születik egy konténerhajón, miközben Amerikába tartanak. Ott egészen hétköznapi életet él, és utálja. Nem is sejti, hogy mire rendeltetett. Az univerzumban azonban nem vagyunk egyedül, és hajtóvadászat indul érte. A galaxis legnagyobb uralkodóházának reinkarnációja ő, és nem kisebb kincset birtokol saját örökségeként, mint a Földet, valamint a rajta élő embereket.


Plusz: Hihetetlen, hogy az univerzum és minden idők egyik legrosszabb főgonoszát A mindenség elméletéért viszont Oscarra jelölték. Bár lehet, hogy díjazni kellene azt a teljesítményt is, hogy ahhoz képest ennyire rosszul játszott… no comment.


Vélemény/megjegyzés/ajánlás:
Érdekes film volt, jó erős közepes. Gyönyörű a látványvilága, szép képei vannak, a kosztümök és a zene tízpontos, viszont minden más (színészek, karakterek, történet, párbeszéd) messze elmarad tőlük.
Sci-fit szeretek moziban nézni, mert a látvány ott az igazi. Ebben az esetben volt egy szimpla „mentsük meg a felséget” sztori, beletettek sok-sok csillagot, űrfarkasembert, űrhajót, bolygókat, űrkorcsolyázott az űrfarkasember, és az űrben ugráltunk ide-oda, ahol folyamatosan a nyomunkban volt egy űrdinasztia.


Ami nem tetszett:
Chaning Tatum: ez az ember még akkor is bambán néz, amikor gonoszul szeretne. Nem találtak egy katonának jobban kinéző egyedet? Mert a tyúkmell és a puhos test nem éppen űrhibrides zsoldost tárt elém. Néha morgott, hogy azért tudjuk, hogy a hegyes füle ellenére nem tünde, hanem farkas.
… meg a végén szárnyas félig farkas, félig ember égjáró… mindegy.
Mila Kunis nem ezzel a filmmel fog betörni a nagy színésznők panteonjába, és Sean Bean is csak azért kellett, hogy legyen még egy húzónév.

A film összes szereplője tulajdonképpen helyettesíthető lett volna mással, abszolút nem szenvedünk kárt, ha nem ezek a színészek játsszák el. Színészi játék sem volt benne. Tudom, akcióban nem lehet megmutatni, hogy mennyire drámai királyok vagyunk, de ott volt példának okáért Titus. Ott lehetett volna játszani az arccal – és ő a leginkább érzelmeket kiváltó személy a maga gerinctelen simulékonyságával.
Azt sem értem pontosan, hogy a gonoszok húga miért volt benne, mint töltelék karakter? Egyszer kijön meztelenül egy medencéből fiatalon, elmond egy halom információt, amik nem vezetnek sehova (mert a készítők sem tudták, mire szeretnék ezt kihegyezni), aztán vége is a szereplésének.


A legtrébb főgonoszt sikerült megalkotni. A beszéde olyan, mint egy tüdőbajos keresztapa, aki éppen most gyújtott rá az utolsó hörgő ropira.

A szerelmi szál meg tisztán látszik, hogy csak azért van, hogy az erre fogékonyak is beüljenek a filmre, mert én nem láttam, hogy épül fel a főszereplők közti viszony. Tulajdonképpen kijönnek a klinikáról, és már szerelmesek, pedig előtte nem is ismerték meg egymást.
Két szerelmes beszélgetés alatt majdnem elaludtam a moziban.

Kidolgozatlan volt a reinkarnációs szál, hogy jön a képbe Jupiter, és még Jupiter kilétének igazolása és szerepe is döcögősen derül ki, bogozódik ki… túl hosszú idő ment el vele. Kaotikus, logikátlan az egész történet és a párbeszédek is.
Tegyétek össze a valaha látott romantikus filmeket, és drámákat, s az egész elé erőltessétek be az űr szót. Akkor megkapjátok ezt a filmet. Dobáljátok egymásra az ötleteket, a készítők is nagy valószínűséggel ezt csinálták.

Meg egy kérdés. Ha úgyis learatjuk a Földet, akkor minek kell a tervünket titkolni? Messze el vagyunk maradva technikailag ahhoz, hogy tegyünk ellene valamit.

Ami nagyon tetszett, az űrsárkány-gyík-emberek voltak, illetve azok a genyó kis őrző karakterek, akiket mindenki csak lelőtt.
Illetve, ami még nagyon tetszett, az emberi élet célja a Földön. Végre nem csak rabszolgának kellünk, hanem tenyésztenek minket a Föld nevű karámban, és egyszer majd levágnak, mert kell a testünk összes részecskéje. Ez új volt az eddigiekhez képest.

A film nem rossz, nem is jó. Nem mondom, hogy bánom rá a pénzt, mert még mindig szép a képi világa, ám aki meg szeretné nézni, nézzen addig mást, hogy elüsse az időt, ameddig „ki nem jön dévédén”.

Megjegyzés: őszintén remélem, nem lesz folytatása…

14 megjegyzés:

  1. Mivel ennyire szép véleményt alkottál róla megnézem ma! :D Máskülönben nem érdekelt volna, elsiklottam már fölötte, de neked hála most megnézem. :D Ha tényleg ennyire pocsék, a szép
    képi világért még megérheti. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Képi világban is van jobb és szebb, de tényleg, talán arra lehet a legkevesebb panasz, illetve a kosztümökre és a zenére.
      Kíváncsi leszek, mit fogsz hozzá szólni. :)

      Törlés
    2. Nem nagyon tudtam hová tenni. Köztudottan kerülöm a romantika minden fajtáját, de az egyetlen, ami nekem tetszett magában a történetben, az a romantikus szál volt.
      Maga a film olyan semmilyen. Végignéztem, a film ment, én egy másik lapon nézelődtem, de nem kötött le, unalmas volt az egész. A kép világa így nem jött át, kamerás felvételről néztem, így az sem látszott.
      Viszont Sean Bean kicsit feldobta a dolgot, és nekem Mila Kunis játéka is tetszett. De nekem eleve szimpi az, akinek nincs arcjátéka, tökéletesen kiismerhetetlen és én ezt szeretem. :) A pasi meg nyaktól lefelé jó. :D És csinik a végén a szárnyai. :)
      Egyszóval nem volt rossz, de kiemelkedően jó sem. Meg fogom később is nézni, de nem mostanság. :) Azért örülök neki, hogy megnéztem, semmiképpen nem vesztettem vele. :)

      Törlés
    3. Hála az égnek, nem vagyunk egyformák, mert amit te láttál benne, azt én nem, illetve, nem így vélekedek róla. Örülök, hogy neked tetszett. :)

      Törlés
  2. Én azt hittem, ez direkt készül gánynak, az annyira-rossz-hogy-már-jó kategóriába. És hogy ironikusan kell nézni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, de a Wachowski tesók nagyon nem tudnak egy filmmel mit kezdeni. Én is úgy voltam vele, hogy tuti, hogy megtalálom benne azt, ami jóvá teszi, vagy átlagossá, de még az irónia szemüvegén keresztül sem sikerült. Ahhoz butácska.

      Törlés
  3. És ilyen cybergoth séróval rohangáltak a karakterek? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, a többség (már, akinek volt haja) rendeltetésszerűen viselte a fürtjeit. :)

      Törlés
  4. Zuram nagyon rá volt kattanva, közölte ezt feltétlenül moziban kell megnézni. Aztán inkább lemondott róla, miután egy csomó helyen leszólták :P Engem nem kellett nagyon győzködni, nem vonzott annyira a film, bár a látványért lehet később meglesem, amikor majd "kijön dvd-n" :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértem a döntést. Mi is csak azért mentünk el, mert már rég volt mozis élmény, egy évben négyszer, ha elmegyünk, és akkor is csak olyan filmre, amit az előzetes alapján látványban jónak ítélünk. A látvány tényleg nagyszerű volt, de minden más másodlagos. Majd kíváncsi leszek, mit szóltok hozzá, ha sikerül megnézni.

      Törlés
  5. Mi is moziban néztük meg, Uram unszolására. Nekem oly mindegy volt.
    A véleményem java részt egyezik a tiéddel. Mila Kunis-t nem tudom miért kapták fel ennyire, de ebben a filmben egy nagy 0 volt... Bezzeg az "Azok a 70es években" jól szerepelt mindig...
    Ami nekem nagyon tetszett, az amikor elmondják, hogy minket (is) csak tenyésztenek, az örök fiatalság elixírjéért. Ez nagy ötlet volt. Az akciók és a látványvilága jó volt, de a történet... Sok mindent ki lehetett volna belőle hagyni és másra vinni a hangsúlyt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is a pasi döntött. :)
      Az eddigi szerepei többségében a helyén volt, most valahogy elveszett benne.
      Az nekem is tetszett, ami neked.
      A történet sajnos, olyan lett, mint egy puzzle, amit innen-onnan, mindenki összetett, csak kár, hogy több különböző játékból.

      Törlés
  6. Eddie Redmayne <3 olyan helyes szerintem ebben a filmben, tudom velem van a hiba:) Tatum nekem se volt olyan igazán katonás figura, valahogy ha ránézek mindig az jut eszembe ahogy táncol, meg vetkőzik. És ez így nagyon rontott a dolgon.
    Amúgy szerintem eléggé jót is kilehetett volna belőle hozni pár változtatással.
    Látom sokaknál a pasi döntött, hát én is ezt választottam volna:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maga a karakter jó, csak más beszéd illett volna a szájába.
      Jó pár változtatással, és egy kidolgozottabb forgatókönyvvel. Nem tudom, de nekem olyan érzésem volt, hogy ezt összedobálták egy kalapba, aztán kihúzkodták és ahogy esik, úgy puffannak a részletek.
      Nekem volt ez, a Mindenség elmélete, meg még nem tudom mi, azért adtam AEmbernek a döntés jogát. :D

      Törlés