2015. február 20., péntek

INFJ



Mielőtt mindenki azt hinné, hogy belefejeltem a billentyűzetbe, elárulom, hogy Nesy oldalán láttam egy tesztet, és mivel valahogy kényszeresen szeretem az ilyeneket, ki is töltöttem még munka előtti időtöltés gyanánt – meg hogy eltereljem a figyelmemet arról, hogy el fogok ma tévedni. :)

Az, hogy az INFJ mit jelent rám nézve, azt ITT el tudjátok olvasni, ezt most nem másolnám be ide, sőt, ha valaki kedvet kap, akkor EZEN a linken eléri ezeket a teszteket.


Rám a jellemzések általában és nagyjából igazak. Volt persze pár teszt, vagy jellemzés, aminek köze nem volt hozzám.
Ebből leginkább az első kockában található dolgok igazak:

„Kapcsolatokat és értelmet keres a gondolatokban, barátságaiban és a dolgaiban. Jó emberismerő, az foglalkoztatja, hogy mi hajtja embertársait. Értékrendje biztos alapokon nyugszik. Tisztán látja, hogyan tevékenykedhet a leghatékonyabban a közjó érdekében. Szervezetten és határozottan hajtja végre elképzeléseit.”

Ez pont én vagyok. Amúgy a négy kérdés alapján kaptam meg ezt az értékelést.
Befelé fordulva élek, ez tény, ezzel nem mondtak újat, mert tudom, tapasztalom. Van egy kis belső zugom, ahova szeretek elvonulni, ott lenni, ott létezni, ott élni, mert ott én alakítom a dolgokat, és eszem ágában nincs beengedni mást oda. Ez a gondolati világom, vagy ha tetszik, a fantáziám – sokszor nem is vagyok benne a valóságban, csak testben. Erre szoktam azt mondani, hogy teljesen más ritmusra pörgök, mint az emberek többsége.

Ugyanakkor, ez akkor van meg, ha körülöttem minden nyugvópontra ér, máskülönben feszíteni kezd a két világ.

„Ösztönösen tudnak dolgokat, anélkül, hogy meg tudnák mondani honnan, és úgy, hogy közben nem rendelkeznek részletes tudással a témáról. Általában igazuk van, és ezt tudják is.”

Sokszor mondják, hogy az agyam teljesen jelentéktelen és random információkat tárol el, megbélyegeztek már okosnak, okoskodónak, és a végén mindig beigazolódott, hogy igazam van, mégsem tartom egyiket sem erényemnek. Tényleg minden megérzésből, tapasztalatból épül bennem, aztán vagy bejön, vagy nem.


Az is benne van, hogy erős intuíciós képességem van, megérzem, ha más bajban van. – Erre hány, de hány példa volt már… és van még most is. :S

„ Az írás, tanácsadás, közszolgálat, de akár még a politika is olyan terület, ahol az INFJ-k örömöt lelnek.”

Akkor lehet, hogy az írás tényleg nekem rendeltetett, és nem egyszerűen mániáról van szó… hm-hm…

Azt írták, hogy kevés az ilyen ember. Ez a típus a különc igazi ismérve. Lehet, hogy nem vagyok ufó ennek tükrében, csak összetett.

A képek szintén a linkelt oldalról származnak!

14 megjegyzés:

  1. Én is INFJ vagyok, egy 90 kérdéses teszt alapján. : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, akkor már nem vagyok egyedül. :)
      Majd egyszer, ha lesz időm, kitöltök egy hosszabbat is.

      Törlés
  2. Én eléggé sokat olvastam a témában, Jung eredeti teóriáiról is, meg aztán Briggs és Myers osztályozásáról. Ha tényleg érdekel a téma, érdemes egy hosszabb tesztet kitölteni ÉS utánaolvasni a kognitív funkcióknak.
    Jó, hát nem ismerlek a való életben, de a blogod/írásaid alapján én biztos azt mondtam volna, hogy INFP vagy. (Ha véletlenül utánaolvasnál: nekem Fi/Ne tűnik dominánsnak a személyiségedben. Stabil értékrend, öntudat, ez inkább Fi; ötletek/projektek tömkelege, random információk, ez inkább Ne.)
    Persze a legtöbb leírás (és különösen az oldalon, amit belinkeltél) elég felületes. Azt előrebocsátom, hogy hiába van a kettő között "egy betű" különbség, teljesen más kognitív funkciócsoportjuk van. De a lényeg, hogy senki sem ismer olyan jól, mint saját magad, inkább higgy az informált véleményednek, mint a tesztnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Briggs és Myers osztályozásának utána olvasok majd (nem csak véletlenül).
      Mint írtam is, ez csak időtöltés volt. Netes meg akármilyen más tesztekre sem tenném fel a jellemzésem igazságát.
      Azért tettem fel, mert eléggé jól leírta, milyen vagyok. Meglepődtem. Még jó, hogy nem minden írok le, és nem mindent úgy írok le, ahogy ténylegesen gondolom (korábbi értelmezési problémák miatt), és az is kész szerencse, hogy az írásaim alapján nem fognak megítélni. Ha mégis, hát így jártam.
      Az INFP jellemzésében több olyan dolog is szerepel, amit magamra nem húznék rá.

      Törlés
  3. Én is INFJ lettem, és tökre jókat röhögtem a hozzá rendelt poén képeken :D

    VálaszTörlés
  4. Én ISFJ lettem, és meglepően pontosan leírja a jellemzésem.

    VálaszTörlés
  5. Én most jelen pillanatban HP vagyok! Vagy ilyen nincs benne?? :D :D
    Viccet félretéve, anno én is megcsináltam ezt, de már nem emlékszem, hogy mi jött ki.
    Sok dolog igaz rád, amit kihozott és igen, az írás neked rendeltetett!!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. öööö... szerintem az egy másik besorolás. XD
      Oh, köszönöm! :)

      Törlés
  6. Na, akkor most már én is megnézem ezt a tesztet.
    És tádámm: ISFP vagyok! Alkotó, életművész! Wow!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fűzéseid után, ezen valahogy nem csodálkozom. :D

      Törlés
  7. "Az ISFP-k épp úgy nem vágynak arra, hogy vezessenek vagy irányítsanak másokat, ahogy arra sem, hogy őket vezessék vagy irányítsák. Szükségük van térre és egyedüllétre, hogy kiértékeljék az életükben adódó körülményeket azértékrendjüknek megfelelően, és legtöbbször tiszteletben tartják mások hasonló igényeit. " Ez a legtalálóbb többek között!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, majd elolvasom, de hiszek neked, ha így érzed. :D

      Törlés