2015. február 22., vasárnap

Film maraton




Összejött egy újabb hetes, aminek többségének, főleg az első háromnak kimondottan örültem. Mielőtt még azt gondolnátok, hogy nem tudok számolni, a hetediknek egy külön posztot szentelek majd a mai nap folyamán, valamikor délután vagy estefelé. Kicsit akartam róla írni, mégis nagy lett, mert kényszert éreztem magamban a felgyülemlett gondolatok kiadására.


A védelmező (The Equalizer, 2014, thriller, 132 p.)
Rendező: Antoine Fuqua
Forgatókönyv: Richard Wenk, Michael Sloan, Richard Lindheim
Szereplők: Denzel Washington, Marton Csokas, Chloe Grace Moretz
Történet: Robert teljesen hétköznapi, csendes életet él, büntetlen előéletű. Személyiségének árnyoldala viszont, szeret segíteni másokon. Ezért, amikor jobban megismer egy fiatal, orosz prostituáltat, eltökéli, hogy kiemeli addigi életéből. Ám a lány futtatójának ehhez lesz egy-két keresetlen szava.

Szerintem, ez egy nagyon jól összetett film. Az eleje különösképpen tetszett, és egy remek gonoszt sikerült megalkotniuk, mert a férfi teljes egészében egyben van. Az akciójelenetek kidolgozottak, a párbeszédeknek is van jelentőségük. A maga módján egy nyers film, és jó volt úgy a vége, ahogy volt. Az oroszországi leszámolás is jó volt, bár ha nincs, azzal sem lett volna semmi baj, mert ki lehet számítani ezt a lépést is. Érdekes látásmódja ez a hétköznapi szuperhősnek.



Az interjú (The Interview, 2014, vígjáték, 112 p.)
Rendező: Evan Goldberg, Seth Rogen
Forgatókönyv: Dan Sterling, Seth Rogen, Evan Goldberg
Szereplők: James Franco, Seth Rogen, Lizzy Caplan
Történet: Dave egy menő műsor arca és hangja. Sztárokat hoz kellemetlen helyzetbe, hogy lerántsa róluk a leplet. Producerével kitalálják, hogy ne nézzék őket többé kóklernek, hogy Észak-Korea diktátorát is megszólaltatják, viszont, ebbe a CIA-nak is lesz némi beleszólása.

Ez sem fog mindenkinek tetszeni, én jól szórakoztam rajta másodmagammal. Ehhez a fajta humorhoz kell intelligencia és bátorság is. Félelmetes, és ismételten bekerült egy-két szófordulat a szótárunkba (megmézesfaszozta). A vége annyira nem tetszett, de ezenkívül én többször is könnyesre röhögtem magam. Sokan, sokfélét mondtak rá, azért annyira nem durva humor. Megszerettem James Francót.



Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) (Birdman, 2014, dráma, 119 p.)
Rendező: Alejandro González Inárritu
Forgatókönyv: Alejandro González Inárritu, Nicolás Giacobone, Alexander Dinelaris, Armando Bo
Szereplők: Michael Keaton, Emma Stone, Edward Norton
Történet: Riggan egy kifutott sztár, aki éppen színpadra készül vinni egy könyvet, mint rendező, főszereplő és producer. Mindent elkövet, hogy tökéletes legyen a produkció, amitől azt reméli, visszakapja régi karrierjét.

Kicsit a Fekete Hattyú ellentéte-párjának mondanám, és nagyon, de nagyon drukkolok Keatonnak és Nortonnak, hogy elvigyék az Oscart. Nem egy egyszer nézős film, ami a párbeszédeket illeti, mert sok gondolkodnivaló van benne, számomra egy hibátlan film. A kamerakezelés gyönyörű… csak jót tudok mondani a filmről. Nézzétek meg!!!


Vadregény (Into the Woods, 2014, fantasy, 125 p.)
Rendező: Rob Marshall
Forgatókönyv: James Lapine, Stephen Sondheim
Szereplők: James Corden, Emily Blunt, Meryl Streep
Történet: Egy gyermektelen párhoz bekopogtat a boszorkány, hogy elmondja, hogyan oldhatják fel ezt az utód nélküli átkot. A négy fontos kelléket pedig, a közeli erdőben találják meg. – Több mesének kicsit modernizált, zanzásított változata.

Vártam, de annyira nem hatott meg, sőt, az óriások megjelenésétől kezdve annyira nem is tetszett az egész. A vége érdekesre sikeredett, hogy dönt a herceg (sok mai hercegnőnek is inkább ezt a döntés kellene meghoznia). A zenei világa egészen kicsit a Sweeney Toddra emlékeztetett. Sokkal, de sokkal kevesebb van benne, mint a trailer alapján sejteni lehetne. Elment egy délutáni szórakozásnak, de másnak nagyon nem.




Csillagok között (Interstellar, 2014, sci-fi, 169 p.)
Rendező: Christopher Nolan
Forgatókönyv: Jonathan Nolan, Christopher Nolan
Szereplők: Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Michael Caine
Történet: A Föld népességét a kihalás fenyegeti, ezért mivel felfedeztek egy menekülő utat a Jupiter közelében, más bolygók után folyik a kutatás, hogy hátha valamelyik élhető lesz az emberek számára. Egy felfedezőcsoportot küldenek annak felderítésére, hogy az eddig talál három bolygóból melyiken képzelhető el a földi élet másolata.

Az első kísértettől kezdve kitalálható a történet. Mátyás Démon (Matt Damon) szerepét nem teljesen értettem, kicsit következetlennek találtam. Engem nem érdekel, ki hogy hajlítgatja az időt, a fekete lyukakat hogyan próbálják feltölteni tartalommal. Érdekes gondolatvilágú film volt, szép a képi világa, viszont ha ufó tesz nekünk törést a tér-időbe, akkor miért genyózik, hogy csak odateszi, de útmutatást nem ad hozzá? Ez a része nincs meg fejben a történetnek, amúgy nem volt rossz. Lenne egy ilyen problémánk, úgy kihalnánk, mint a pötty. Mire végigparittyázzuk az univerzumot, nem a por, hanem az ember lesz a végzetünk. Plusz, ki kellene fejleszteni a jó hibernálási eljárást, meg a gyorsabb hajtóművet, máskülönben nem lesz két év egyik bolygóig sem.



Annabelle (2014, horror, 99 p.)
Rendező: John R. Leonetti
Forgatókönyv: Gary Dauberman
Szereplők: Annabelle Wallis, Ward Horton, Alfre Woodard
Történet: Egy fiatal pár új életet akar kezdeni, ám egy betörés alkalmával valami történik. A babába beleköltözik egy halott nő szelleme, aki semmi szín alatt sem szeretné elhagyni ezt a világot, pláne a pár kisbabájának lelke nélkül nem.

Egyetlen egy bajom volt a filmmel, mégpedig az, hogy ennek elméletileg arról kellene szólnia, hogy lett gonosz a baba. Na már most, sikerült lekoppintani a Conjuringot. Semmivel több nincs benne, csak részleteiben kiragadták a Rosemary gyermekét. Így meg unalmas, klisé volt. A baba tényleg ijesztő, de azontúl, hogy ül, nagyon nem csinál semmit. Semmi mással nem operálnak, csak a hangeffektekkel. – Láttam már rosszabbat, de nem arról szól, amiről kellene, vagy ha igen, akkor rosszul oldották meg. Este, sötétben nézve, rémisztő és hátborzongató lehet, nem tudom. Ezt döntsétek el ti.



Mézesmadzag a javából, de megnéztem a Szürkeötvenet. Meg is büntettem hat ütéssel barátnőmet, amiért megnézette velem. Na, erről majd később. :)

14 megjegyzés:

  1. A Vadregényt azt hiszem meg fogom nézni, felkeltette az érdeklődésemet. Az Anabelle-lel ugyanaz volt a problémám, mint neked - pont a címadó nem került előtérbe, csak nagyon csúnya volt és sokáig volt mutatva a képernyőn. Nagyobb hangsúlyt kellett volna kapnia. A démonos jelenetek viszont kifejezetten tetszettek.
    Nagyon kíváncsi leszek a szürke kritikádra - én rávettem magam, hogy elolvassam, de megfogadtam sokak tanácsát és inkább gépen tettem mindezt. Jól tettem, mert ha én ezért pénzt kiadok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem az tetszeni fog neked, nagyon mesés, de amolyan sötét mese.
      Pénzt én sem adtam ki se könyvre, se filmre. Mindig van egy félelmem a felkapott dolgok iránt, és többségében értetlenül szoktam ülni/állni, hogy ugyan, mire fel a nagy felhajtás.

      Törlés
  2. Annabelle-t meg akartam nézni, de nem láttam az "előzményeket" és azt hittem így érthetetlen lesz...De ezek szerint nem, szóval lassan előkerítem...:D
    (Én Gray történetét max elolvasnám, ugyanis állítólag nagyon el lett cseszerintve a film a könyvhöz képest, és eddig akárhány ismerősöm olvasta, vagy akárhány blogon olvastam róla, MINDENKI szidta a könyvet is...szóval ha valami csoda rá is vinne - vagy a kíváncsiság - akkor se a filmet nézném meg...szóval én is kíváncsian várom majd a véleményt! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem csinálhatod a filmek sorrendjében, vagy akárhogyan, mert igazán semmi olyan utalás nincs, ami értelmetlen lenne a másik nélkül. A babáról mondanak pár szót, de azt azt hiszem, a másik film végén is, illetve a fél (vagy ál) dokumentum első jelenet van még benne egy másikban, de lényegtelen apróság.

      A szürkeötven nem lenne rossz, ha írástechnikailag jobb lenne. Öt pontot adtam rá, azt hiszem... tényleg túl jószívű vagyok. :S

      Törlés
  3. Hát, az Interview-ról annyit, hogy persze Hollywoodról van szó, de nem kéne Észak-Koreából viccet csinálni. Itt egy iszonyú összetett és félelmetes rendszerről van szó, ami az emberek nagy részében nem tudatosul, mert jaj milyen vicces ez a szerencsétlen nagyranőtt óvodás Kim Jong-Un. Ez a film sem segít ezen a hozzáálláson. Plusz nekem személy szerint a filmben oly jellemző low-key rasszizmustól hánynom kell. Urgh.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak simán vígjátékként néztem meg, nem úgy, hogy ez rasszista lenne, vagy bűn lett volna leforgatni a filmet, plusz, sokan kaptak már burkoltan, nyíltan célzásokat, találatokat, valamikor ez oda-vissza működik, van, aki többet is kapott. Mégsem hőzöngött senki sem. Ki van karikírozva benne a diktatúra, és ezért írtam, hogy ehhez kellett egy merészség megcsinálni - inkább egy görbe tükörnek mondtam volna, ami a diktatúra felé van fordítva.

      Törlés
  4. Az Annabelle nekem óriási csalódás volt.. Elmentem moziba megnézni és hát nem erre számítottam. A Conjuring jó film volt,és én valami még ijesztőbbre számítottam.
    S pont ez a bajom,hogy adott egy ijesztő tárgy,egy ijesztő atmoszférával...erre elcseszik ilyen démonos szarsággal! Ez WTF?!?!?! Alapból a démonos rész se volt para,mert megjelent a filmben,szóval a nézők elé tárult minden és semmi sejtelmes vagy parás nem volt. Ahogy írtad,csak a hangok,meg egy - két hirtelen jelenet,de ennyi.
    Bazi nagy kár a filmért,mert lehetett volna jobb is =/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, hogy miért lett ilyen, de még az arányok sem nagyon stimmeltek, a képi világ sem. Meg egy kicsit kidolgozatlan volt. lehet, hogyha többet ülnek rajta, jobb lett volna, nem tudom. Kár érte.
      Vártam, és nyitott voltam rá, és nem számítottam arra, hogy kapunk még egy plusz részt a gyakorlatilag semmiről... vagy mindenről, csak nem a babáról.
      Manson becitálása is oktalan volt, mert béna párhuzamot képezett.

      Törlés
    2. Én napokig agyaltam az egész sztorin,hogy ez mi ez. Az alapfilmben meg pont ez a babás elő jelenet a legizgibb,és ezért hittem,hogy valami még jobbat alkotnak majd- de tévedtünk. A másik kedvencem a Jesebelle (vagy mi a halál). Bár mondjuk az egy fokkal jobb film lett,azon izgultam és nem tudok rá olyan rosszakat mondani...csak a címe :D Minek utánozzák egymást? xD Valaki írta is kommentbe a letöltésnél,hogy ez a Bellák éve :D

      Törlés
    3. A Halálos hallgatás (Dead Silence, 2007) jobb film volt, mint ez, illetve ennek az előzménye is. Sajnálom, hogy nem arról szólt, amiről. Jessabelle ismerős, de hogy láttam-e, arra nem esküdnék meg.
      De igaza volt. Támadnak a Bellák. :D

      Törlés
  5. Annabelle-nél én többre számítottam, mert a Démonok közt nekem tetszett. A Birdman-t tök jó volt, eredeti és érdekes :)

    VálaszTörlés
  6. A Védelmezőt láttuk csak a felsoroltakból. Nekünk is nagyon tetszett, tényleg jó film.
    Mostanában valahogy nem sikerült igazán jó filmet nézni. Mi legalábbis nem találjuk meg őket.
    A többit meg felírom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennél mi sokkal több filmet nézünk, csak elment a kedvem a folyamatos ez nem jó, az nem jó bejegyzésektől, igyekszem így válogatni.
      Kíváncsi leszek, mit szólsz majd hozzájuk!

      Törlés