2015. február 15., vasárnap

Film maraton



Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar sikerül egy hetest összekaparni, a hét minden napjára egy filmet. Jobbára sorozatokkal próbálkozunk esténként, mert valahogy nincs időnk.

Végül csak olyanokat szedtem össze, amiket ajánlok annak ellenére is, ha esetleg nem nyerte volna el a tetszésemet. Volt egy-két alkotás, amit menet közben szanáltunk, mint a Final Fantasy VII, aminek a közepére mindig bealudtunk.


Ananász expressz (Pineapple Express, 2008)
amerikai vígjáték, 111 perc
Rendező: David Gordon Green
Forgatókönyv: Seth Rogen, Evan Goldberg
Szereplők: Seth Rogen, James Franco, Danny R. McBride, Amber Heard, Craig Robinson
Történet: Dale szabadidejében leveleket kézbesít másoknak. Egy ilyen alkalommal szemtanúja lesz egy gyilkosságnak. Az eldobott cigaretta viszont, csak az ő dílerénél elérhető, így üldözni kezdik őket, hogy elvarrjanak minden szálat.

Jó nagy baromság, és a Rogen-filmek közül nekem ez tetszik a legkevésbé, mégis újra és újra meg tudom nézni, sőt, egy-két dolgot átvettem a saját szótáramba belőle. James Francónak van igazi alakítása benne. Sajátos nézőpontja van, rá jellemző humorral, és ajánlom mindenkinek, aki bírja a tömény faszságot (erre nincs jobb szó). Abszolút ne vegyétek komolyan, még vígjátéknak sem komoly. Valószínű, sokatoknak nem fog bejönni.


Superbad – avagy, miért ciki a szex? (Superbad, 2007)
amerikai vígjáték, 113 perc
Rendező: Greg Mottola
Forgatókönyv: Seth Rogen, Evan Goldberg
Szereplők: Michael Cera, Jonah Hill, Christopher Mintz-Plasse, Emma Stone, Seth Rogen
Történet: Két végzős gimnazista utolsó időszakát tölti együtt, mert a suli végeztével más intézménybe mennek tanulni, s mint lenni szokott, ciki szűzként bekerülni oda. Az év végi bulik közül az egyik teljesen váratlanul éri őket, meghívják a két srácot. Teljesen bezsonganak a szex ígéretétől, és meg is tesznek a csúcs eléréséért mindent.

Ez is egy tömény őrület, de sokszor hangosan felnevettem rajta, sőt, egyenesen imádom ezt a filmet. Mintz-Plasse a legjobb benne szerintem. Ezt sem karikírozásnak, sem komoly vígjátéknak nem kell venni, sok helyütt túlzó, viszont ez máshogy nem működött volna. Mi az Itt a vége című film miatt kezdtük el nézni a Rogen-filmeket, mert rengeteg utalás van benne korábbról, és ahhoz mérten mind elmarad, ám az idióta amerikai vígjáték kategóriát tartja. Sírtam több helyütt is. :D
Valószínű, ez sem fog a többségnek tetszeni, mégis azt mondom, hogy legalább kezdjétek el.


Sin City – Ölni tudnál érte (Sin City: A Dame to Kill For, 2014)
amerikai thriller, 102 perc
Rendező: Frank Miller, Robert Rodriguez
Forgatókönyv: Frank Miller
Szereplők: Mickey Rourke, Jessica Alba, Josh Brolin, Rosario Dawson, Eva Green
Történet: Ismét több kisebb történetet kapunk. Dwight arcoperációjának történetét. Roark fattyú fiának szomorú sorsát. Nancy Hartigan miatti bosszúhadjáratát. Manute és Ava kapcsolatát.

Aki nem ismeri a képregényt, annak kicsit katyvasz lehet, főleg, hogy mi mikor játszódik, hogy követi egymást az összes esemény az első film vonzatában. Nem tudnám megmondani, de valószínű, az első rész jobban tetszik, mondjuk én nem vagyok oda Nancy karakteréért. A szövegeket itt-ott nem szerettem, az alámondás nem volt mindig a helyén, vagy ahol frappánsnak kellett volna lennie, ott csak volt. Örültem az új szereplőknek, és a színészválasztással is elégedett voltam. Aki szereti a noir filmeket, nézze meg.


Mortdecai (2015)
amerikai vígjáték
Rendező: David Koepp
Forgatókönyv: Eric Aronson
Író: Kyril Bonfiglioli
Szereplők: Johnny Depp, Ewan McGregor, Paul Bettany, Gwyneth Paltrow, Jeff Goldblum
Történet: Többen, köztük Charlie Mortdecai is a náci kincsek kutatására indul, miután megtudja, hogy egy ellopott festés hátuljára írták fel a kódot, mellyel hozzájuk lehet jutni. Versenytársai nem kisebbek, mint az Mi5, maffiozók, terroristák, és mindenki, akinek arra a kincsre fáj a foga.

Nem kötött le. A poénok erőltetettek benne, és van egy kis olyan bennem, hogy Jack Sparrow óta Johnny Depp képtelen megújulni. Hiába más a fizimiskája egy filmben, a játéka ugyanolyan. A többi színész meg… egyedül az akció-felelős Bettany az, aki csinált is valami emlékezeteset. Az első eset, amikor csak úgy ültem, és néztem, és a film átfolyt az agyamon emlékezetes vicc nélkül. Biztos, hogy szórakoztató, meg kellemes film, valahol mégis egy csalódás. Legalább burleszk lett volna…


A csodálatos Pókember 2. (The Amazing Spider-Man 2, 2014)
amerikai kalandfilm, 142 perc
Rendező: Marc Webb
Forgatókönyv: Alex Kurtzman, Roberto Orci, Jeff Pinkner, James Vanderbilt, Stan Lee, Steve Ditko
Szereplők: Andrew Garfield, Emma Stone, Jamie Foxx, Dane DeHaan, Sally Field
Történet: Peter próbálja magát távol tartani Gwentől, amennyire csak tudja, miközben újabb gonosz fedi fel kilétét az Oscorp birodalom árnyékában. S miközben meg kell küzdenie vele, sajátos harcot vív saját magával is, hogy mi fontosabb az életében.

Sokkal, de sokkal jobban tetszik ez a sorozat, mint a korábbi, már csak a jobb főszereplő választás miatt is. Sajnáltam Gewnt, hogy már ebben a részben gondoskodtak róla. Lehetnék szőrszálhasogató, hogy milyen hibák voltak benne, de ez sem több, sem kevesebb, mint egy célközönségnek szánt képregény-film, ahol bármi megtörténhet, és gondolom, félő lett volna tovább húzni ezt a szerelmi szálat is. Amúgy, ahogy jött ez a film, úgy felejtős, de egy esti vagy délutáni szórakozásnak megfelelő.


Ismeretlen Dracula (Dracula Untold, 2014)
amerikai fantasy, 92 perc
Rendező: Gary Shore
Forgatókönyv: Matt Sazama, Burk Sharpless
Író: Bram Stoker (csak a karakterek miatt)
Szereplők: Luke Evans, Sarah Gadon, Dominic Cooper, Art Parkinson, Charles Dance
Történet: A híres és rettegett Drakula birodalma a török által van fenyegetve, s azért, hogy megvédje családját, népét és birtokát, szörnyeteggé válik.

Folytatás lehetőségét meghagyták, de remélem, nem lesz. Nem volt rossz, mert önmagában jó film lenne, nézhető, csak én érzékeny vagyok a vámpír témára, és a Drakulára is, és néhol húztam a számat (pl. ezüst vagy hercegezés). Amennyit tudtak, kihoztak ebből a történetből, és ha sikerül elvonatkoztatni attól, amit ismerünk, tudunk, akár történelmi, akár történet szempontjából, élvezhető esti kikapcsolódás lehet.


Sector7 (7 gwanggu, 2011)
koreai horror, 101 perc
Rendező. Ji-hoon Kim
Forgatókönyv: Je-gyun Yun
Szereplők: Ji-won Ha, Sung-kee Ahn, Ji-ho Oh, Ye-ryeon Cha, Han-wi Lee
Történet: Az óceánmélyi mintákban van valami különlegesség. Ezt nem tudván, a Sector 7 nevű olajfúró tornyon dolgozók nem is sejtik, mi veszi körül őket, amíg az meg nem mutatja magát.

Ha nem húzzák el, mint a rétestésztát, akkor még jó is lehetett volna. A szokásos keleties túlzás benne van, és néhol értelmetlen (a felirat megmosolyogtató) a történet, vagy a párbeszéd. Igazság szerint, az egész film csak úgy van, történik valami, aztán lesz egy végkifejlet. Mindemellett a közepe tetszett. Volt benne elég misztikum ahhoz, hogy érdekeljen. A grafikája szép, de messze nem lehetett félni tőle. Azért, ha valaki érdeklődik az ilyen típusú mozik iránt, ez ne tartsa vissza.

4 megjegyzés:

  1. Az Ismeretlen Drakulát nagyon vártam az előzetes alapján, de amikor beraktuk este....hát, szégyellem, de simán elaludtam rajta. Jók nekem a régi klasszikusok :D (Drakula2000, Interjú a vámpírral, Kárhozottak királynője)

    VálaszTörlés
  2. A Mortdecai nálunk is nagy csalódást okozott, pedig én nagyon vártam. Csak a Blackhat-et kellett volna megnézni helyette, de hát ki tudta, hogy ez lesz?!
    Az ismeretlen Dracula minket lekötött, meg is maradt az emlékeimben. Nekünk tetszett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az nekünk ma esti film lenne, de úgy tűnik, hogy nem lesz. :S
      Sajnálom, hogy még én is a Mordecai sztori felé löktelek titeket.
      A Drakula nem rossz film, de nem is jó. Nekünk is tetszett, csak találtunk benne néhány kivetnivalót.

      Törlés