2015. január 21., szerda

Veronica Roth: A lázadó



Élveztem belevetni magam újra a történetbe, pedig eltérő véleményeket olvastam róla. Aztán úgy húsz-harminc oldal után borzalmasnak tituláltam. Csak azért végeztem ki a második részt, mert lesz filmen, és hogy fogyjon el. Nem szerettem volna abbahagyni. Az utolsó szóig bíztam abban, hogy történni fog valami átütő. Tudjátok, néha az utolsó pár oldal menti meg a sztorit.

Itt is megmentette. Fellélegeztem, hogy már alig van belőle.
Aki szereti, vagy szeretné folytatni az első után, az most inkább hagyja abba az olvasást.


A szerzőről:

1988. augusztus 19-én született Chicagóban, az Amerikai Egyesült Államokban. Bátyja zenész. Középiskola után a Northwestern University kreatív írás szakára került, ott írta meg a Divergent című, első könyvét.
2011-ben látta meg a napvilágot a regény, két évvel később pedig, a megfilmesítés jogait a Summet Entertainmentnek adta el. Bejelentette, hogy könyveihez kiegészítő kötetek fognak készülni.
Férjével, Nelson Fitch fotóssal Chicagóban élnek.


Fülszöveg:
Egyetlen döntésed hatására megváltozhatsz – vagy akár meg is semmisülhetsz. Minden egyes választásunknak megvannak a maga következményei – Tris Prior is megtapasztalja ezt, amikor nyugtalanság s zavar támad körülötte a társadalom valamennyi csoportjában.
Meg kell próbálnia megmenteni a szeretteit – és önmagát -, miközben újra meg újra szembesül a fájdalom, a megbocsátás, az azonosulás, a hűség, a politika, a szerelem és a szeretet kérdéseivel.

Kedvenc idézete(i)m:
1)
A kíváncsiskodás öncélú szokás.

2)
(…) és talán jobb is lenne, ha összetörnék, darabokra hullanék, és nem kellene semmit elviselnem többé.

3)
- Aludj! – mondja. – Majd én elűzöm a rossz álmokat, ha eljönnek hozzád.
- Mivel? – kérdezem.
- A puszta kezemmel, természetesen.

4)
(…) a kedveskedés a megtévesztés egy módja.

5)
Legyen a bűntudat egy lecke arról, hogy hogyan viselkedj legközelebb.

6)
Mert láttam, mi történik az emberekkel, amikor meghallják az igazságot. Úgy néznek ki, mintha elfelejtették volna, mit kerestek, és csak ténferegnek, miközben próbálnak visszaemlékezni rá.

Vélemény:
Az első rész megéri az olvasást, de ez számomra egy újabb mélypont olvasott könyveim hullámvasútján. Akkor azt mondtam, hogy nyugodtan nyúljatok hozzá, hát, ez már a második részre nem vonatkozik.

Nem volt jó. Meg sem közelíti az előző részt. Végig rinyál az egész könyv, minden lap, minden szó, és áll a történet. Történik is valami, meg nem is. Csinálnak is valamit, meg nem is, mint a népmesékben. A szerelmi szál pedig, egyáltalán nem oldja az egészet. Azért nem, mert minden sötét és komor, egyszerűen nyomasztó. A szó nem gótikus értelmében.
Ehhez a lüktető disztópiához szerintem nem illett az E/1. narrálás. Oldalakat ugrottam néha a kötetben, mert semmi sem történt. Számomra, még csak érdekes sem volt, a figyelmemet egyáltalán nem kötötte le, az izgalmat nem tartotta fenn.
Ráadásul, próbált a Tris szavaiban levő pátosszal hatni rám, de inkább csak idegesített.

Hatalmasat csalódtam, és bár el szeretném olvasni a harmadik részt, az nem most lesz. Úgy érzem, ez csak lejjebb fog haladni.

Senkit sem buzdítok arra, hogy ezek alapján az írások alapján ne vegyen le könyveket a polcról, sőt, remélem, már csak azért is leveszitek, mert ez alapján kíváncsiak lesztek. Kétségtelen tény, hogy A beavatott túl erős, túl jó kezdés volt ehhez képest.

Ahogy a filmeknél, úgy a könyveknél is felhagyok a pontozással.

10 megjegyzés:

  1. Az első részt csak úgy "faltam", ez is még elment. Viszont a harmadik volt az igazi csalódás számomra. Kár, hogy nem tudta tartani a színvonalat az írónő. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A harmadikkal még várok egy kicsit pont azért, mert sok helyről azt hallottam, hogy nem jó. Hallottam, olvastam persze jót is róla, de nem az tűnt az általánosabb véleménynek.

      Törlés
  2. Hello from Spain: Fabulous . Keep in touch

    VálaszTörlés
  3. Hajaj, és nekem már az első kötet sem tetszett igazán... Jó, hogy nem kezdtem ebbe bele:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valószínű, ez nem a te regénysorozatod, és minden jel szerint, az enyém sem.
      Nem bánom, hogy elkezdtem, sem hogy folytattam, legalább tudom, hogy mire számíthatok, és mi az, ami nem jön be. Van még tengernyi lehetőség, majd abból válogatok egy ideig. :)

      Törlés
  4. Annyira sajnálom ezt a sorozatot. A Divergent annyira de annyira jó lett.
    Ez a része viszont nekem is csalódás volt. Tris állandó nyávogása, és halni akarása zavart. Értem én mik a céljai, de ne úgy hogy minden pillanatban felakarja dobni a pacskert, kicsit uncsi.
    A 3. rész vége viszont, meglepő, mert várná az ember ami történik, de nem hiszi, hogy meg meri tenni az írónő. És megtette amiért le a kalappal előtte, csak az már nem mentette meg a történetét, mert az sajnos lefelé ível.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én most lábbal becsúsztattam a sorozatot a szőnyeg alá, egy ideig ott hagyom pihenni, mert attól félek, ha most kezdenék neki, akkor esetleg elragadtatnám magam. :)
      Amit meséltél, már csak azért is el szeretném majd olvasni, de nem most.

      Törlés
    2. Hmm, akkor lespoilereztem a végét is?^^

      Törlés
    3. Nekem nem, mert én kérdeztem tőled, hogy mi lesz a vége. Csak, hogy akarom-e olvasni, vagy sem, hogyha esetleg billen valamelyik irányba ebben a mérleg.

      Törlés