2015. január 19., hétfő

Gyulai út



Hohohó! Újabb bakancslistás dologra került sor kis életemben, jelesül, levonatoztam másodmagammal Gyulára.

Anikóval terveztük, hogy találkozunk két ünnep között, ám mivel az nem jött össze, most egy gyors tervezés-megbeszélés után sikerült. Hamar eldőlt, hogy most én megyek, s ha már így, akkor vigyem magammal Mr. A-t is.

Szombatra esett a választásunk, mert most voltunk úgy itthon párommal, hogy egyben volt három napunk. Nagyon izgultam, hogy milyen idő lesz, illetve, a két srác hogy fog kijönni egymással. Már előző este összepakoltam mindent, hogy minden meglegyen. S mint lenni szokott, későn feküdtünk le, így alig négy óra alvás után már keltünk is.


Mr. A-t megkértem, hogy nézzen buszt, ami indulás előtt tíz perccel sikerült is neki. Futottunk egy jót, hogy tutira elérjünk mindent. Hamar megtaláltuk a vonatunkat, felszálltunk, és már suhantunk is. Ott jutott eszünkbe, hogy se füles, se könyv, mert a reggeli nagy kapkodásban elfelejtettük.
Annyira sötét volt, hogy az ablakon csak héttől láttunk ki, mert akkor kelt fel a Nap. Izgalmas volt. Láttunk őzeket, egész csapatokban, baglyot, két egész gólyát, Mr. A egy nyulat is.
Szolnokon ámultunk egy sort, hogy a vonatállomás ugyanolyan szocreál, mint a Déli, s innentől a megállók is besűrűsödtek.

Két és fél óra után leértünk Békéscsabára. Jöttek Anikóék, megörülünk egymásnak, aztán belevágtunk a napba. Kezdésnek ittunk kávét, amitől kicsit felpörögtünk. Megnéztük a helyi esküvői ruha kiállítás darabjait, aztán miután a két fiúnak arcára fagyott a mosoly, mert közöltük, kinek mi tetszik, mentünk, és turkáltam Csabán ruhát. Nem vettem semmit, de kipipálhattam azt a Hádát is. Körbejártuk a várost, ettünk egy nagyon finom hamburgert, ittunk még egy kávét a valaha látott legnettebb kis cukrászdában, pakolgattam Anikó friss puzzle-jét, és nem utolsó sorban, voltunk a várban is.


Szeretem a várakat, és ez gyönyörű!!! Itt éppen oda tartunk. A kép nyomokban Pancsit tartalmaz.




Buzogány, ami valamiért mindenkinek tetszett. Volt egy hatalmas pallos is, amiről nem tudtuk eldönteni, hogy dísz vagy sem, illetve egy páncél, aminél nekem az volt a legfontosabb kérdés, hogy volt-e olyan sovány ember, akire az ráment, Gergőnek, hogy volt-e valaki, aki kilátott a résen, Mr. A-nak pedig, hogy szűk lenne-e neki vállban?


Ez annyira hangulatos volt, hogy kedvem lett volna leülni, teázni egyet.





Nagyon sok bútor volt, szobák berendezve. Hangulatosan volt megcsinálva minden terem, persze le is fotóztam mindent, hogy meglegyenek később.


Utazóláda. Szívesen megnéztem volna, hogy a két fiú belefér-e, mert elvileg igen. Bújtattak benne egy-két embert.


Asztal szerintünk korabeli laptoppal, a történelem szerint kódextartóval, és ipszilon székekkel. Egyszer úgy beleülnék egy ilyenbe, most csak megérintettem egy ujjal, mert egyik sem úgy tűnt, hogy ráülhetek.


A gyulai vár gyufaszálakból.



A vár kápolnarésze, ahol Gergő egy rövidített misét celebrált nekünk.


Ebbe a zöld ruhába beleszerelmesedtem teljesen.


Egy elkerített kis üveges rész a várban. Bizony, most az egyszer AEmber is látható.


Mókázás, és csak most vettem észre, hogy a „fiunknak” még feje sincs. A lányunknak csak arca, a fiúnk egyenesen agyatlan. Micsoda fejetlenség!


A vár börtönrészében volt egy berendezett kis cella, és különböző kínzóeszközök. Természetesen, a legtöbb írás a nők megfenyítésével foglalkozott, ám találtunk kalodákat, pálcákat, a kerékbetörés eszközeit, bitófát, nyújtófát, szöges nyulat. S addig Gergő mesélt nekünk a várról, utána meg én arról, mit mire használtak és hogyan.


Oh, ezt ajánlom mindenkinek, hogy jegyezze meg, már a XII-XIII. században is büntették a lopást. Szóval, aki ezután ellopkodja az ötleteimet, írásaimat, 64 pálcaütésre és egy év letöltendő börtönbüntetésre számíthat! :)



Aztán felmentünk egy csigalépcsőn a toronyba, ahonnan szétnéztünk, s még a román hegyeket is felfedeztük a messzi távolban.
Lefelé már annyira nem volt jó a csigalépcső, mert miután lejöttem az utolsó lépcsőfokról, még fordult egy utolsót velem az egész terem.


Lovas szobor a vár előtt.


Templom a városban. Belülről is csodálatos volt.


Duzzasztógát. Félelmetes. Mr. A szerint ez az igazi hidromasszázs, más raftingot sejt a jövőben ugyanitt. Az volt az igazán érdekes, hogy ahol a folyót betontömb gátolta, ott mennyi kis örvény alakult ki. Rengeteg.


Átmentünk Anikóékhoz, ahol megláttam az oroszlános puzzle-t, és se kép, se hang. Pakolgattam kicsit, egyáltalán nem haladtam jól, igaz, közben beszélgettünk is. Mr. A jóvoltából Gergőt elvesztettük egy kis időre, aztán megállapítottuk, hogy az egyik rendelős oldal arca is lehetne a párom, annyira nyomatja.


Itt éppen valakire nagyon összpontosítok, miközben a kezem a puzzle-t rakosgatja, a háttérben meg valaki nyekereg.



Csokik, és fülbevaló. <3 Nem vagyok nagyon fülbevalós, de ez nagyon tetszik. Pont a napokban gondolkodtam azon, hogy kellene egy kék és hasonló darab. :)


Egy darab a várból, és egy emlékérem.

Nagyon hamar eljött az este. Egyszer csak néztük, már idő volt. Mentünk vissza Csabára, aztán jött a vonat, mi pedig, elmentünk. Azért megbeszéltük, hogy nyáron visszamegyünk, mert akkor lesznek szökőkutak és strand is.

Annak kiváltképp örültem, hogy Mr. A és Gergő jól kijöttek egymással. Hihetetlenül élveztük. Következőre már nem csak egy nap lesz, az is biztos. Az idő is jó volt, sok élménnyel lettem gazdagabb.

Köszönjük nektek ezt a szombatot!

19 megjegyzés:

  1. Én is én is én is! *-* Egy ici-picit irigy vagyok. :P Örülök, hogy jól sikerült a napotok és (majdnem)minden klappolt. :) A Ember pedig híres lesz eme posztnak hála, úgy érzem. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a nap úgy volt jó, ahogy volt. :D
      Lehet, aki esetleg nagyon kíváncsi, az majd menti, nagyítja magának. :D Ennyi hírnév neki is jár. :D:D

      Törlés
  2. Nagyon jól hangzik az élmény beszámoló :D És jók lettek a képek. *-*

    VálaszTörlés
  3. Egyszer én is úgy megnézném Gyulát! Örülök Nektek, hogy találkoztatok. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes elmenni, szép kis város.
      Örülök, hogy sikerült valamennyit átadnom belőle. :D

      Törlés
  4. Ohh:) Én is én is^^ Nagyon örülök, hogy jól sikerült a nap, és hajjajjj Mr. A :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, majd akkor Anikónak mondom, hogy legközelebb egy osztálynyi ember megy. :D
      Mióta itt voltál nem csuklasz sokat? Sokszor emleget. :D

      Törlés
    2. Osztálykirándulás:D Szegény Anikó meg a végén letagadja azt is, hogy ismer minket:)
      Ohhh, hogy miatta csuklok?:D A csokis néni:D

      Törlés
    3. Az lehet... főleg, hogy egyelőre a háta mögött szervezkedek. :D
      Ahham, miatta. :P Még mindig azzal nyaggat, hogy postára adjam a kis üveget. :)

      Törlés
    4. Jöhettek, mind!!!!!!!! :) :) :) Benne vagyok minden jóba!! ;)

      Törlés
    5. Akkor, egyszer csak felkerekedünk! :D

      Törlés
  5. Szia!
    Én gyulai vagyok, ezért nagyon megörültem, amikor megláttam a bejegyzésedet, mivel nem sokan írnak a városunkról.
    Hol ettétek a hamburgert Hambi Bár, vagy Burger Center? :D
    Remélem a nyári látogatásotok is jól sikerül. :) Gyula minden időben nagyon szép és mindig megvan a saját hangulata.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Aliz!

      Hambi Bárban, és nagyon finom volt. Utána még jó pár órán keresztül gurultunk.
      Szerintem, még lesz lehetőségem kitapasztalni.
      Köszönöm, hogy írtál! :)

      Törlés
  6. Az utóbbi idők legjobb szombatja volt ez nekünk, veletek!
    Sürgősen egyeztetnünk kell a következő alkalmat!!!!!!! :) ;) ♡
    Köszönjük, hogy eljöttetek!!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is jól éreztük magunkat nagyon!
      Gergő azt mondta "véletlenül", hogy rajtatok a sor. Én ennek nem állok elébe. :D

      Törlés
    2. Nem állok útjába... akartam ezt írni.
      lehet, hogy nem kellene fáradtan válaszolni semmire sem

      Törlés
  7. Mennyire szuper! Még sose voltam Gyulán, sőt, szerintem még a környékén se nagyon, de mindig szemezek vele :) Nagyon szép a vár!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha egyszer alkalmad lesz, menj el, megéri. :)

      Törlés