2014. december 30., kedd

Újévi babonák



Nem szeretnék évértékelést írni, már csak azért sem, mert 2014 nem volt az én évem. Nagyon nem, és örülök, hogy végre vége. Persze, azért nem kesergek, mert ami jó történt, az felülírja számomra a kakát.

Éppen ezért most gyűjtögettem pár babonát, amit vagy betart valaki az óév-újév napjain, vagy nem.

Babonás vagyok valamilyen szinten, mert kívánok, megfogadok dolgokat, ugyanakkor tudom, hogy ha én nem tartom be, akkor egy csoda nem fogja megtenni helyettem azt, amit meg szeretnék.


- Semmilyen házimunkát ne végezz el. – ezt amúgy is elutasítja ilyenkor a szervezetem. Eleve délig alszom. Egyes hiedelmek szerint a mosogatás, a teregetés például egy családtag halálát is „okozhatja”.


- a szemetet ne vigyük ki, mert azzal kiöntjük a pénzt és a szerencsét
- ne seperjünk, mert azzal kiseperjük a szerencsét
- vendégvárásnál, ha férfi lép be az ajtón, akkor tárt karokkal kel fogadni, mert akkor egész évben működni fog a patkó a fenekünkön.
- ezzel szemben, ha nő, akkor balszerencsénk lesz
- férjhez menés tekintetében, ha egy ifjú férfi kíván elsőnek boldog új esztendőt, akkor elkelünk, ha egy nő, akkor az szívás
- az idős úriember köszöntése pedig, azt jelenti, hogy petrezselymet fogsz árulni a sarkon

- halat folyóparti faluban vagy városban lehet fogyasztani, másképp elúszik a szerencsénk – ha eszünk mégis, kezdjük a farkánál, nehogy elevickéljen
- elvileg a sok pikkely gazdaggá tesz
- a baromfi kikaparja a szerencsét – ha nem találom, akkor viszont kikaparhatja, akkor gyorsan felveszem és elfutok vele. :D
- régen a kenyeret is megszegték, hogy a családnak mindig legyen az asztalon


(kép)

- hosszúra nyújtott rétestésztát kell enni sok töltelékkel, akkor nem szenvedünk majd hiányt semmiben sem
- szemes terméseket fogyasztunk, mert gazdaggá tesznek minket: lencse, bab, köles, rizs
- A liszt- vagy cukortartó (és hasonlók) legyen megtöltve, akárcsak a hűtő

- pénzt nem szabad kölcsönadni a barátainknak. – ha elsején mégis megtesszük, a pénztárcánk egész évben üres marad
- elvileg úgy tudom, hogy semmit sem szabad sem kölcsön adni, sem kérni

- ha az év első napján orvost hívunk a házhoz, betegesek leszünk
- veszekedni nem szerencsés, mert máskülönben stresszes évünk lesz
- elsején friss vízbe kell mosdani, hogy egészségesek legyünk – az első víz az „aranyvíz”

Most a hagymakalendáriumot, ólomöntést vagy a gombócfőzést direkt nem tettem bele, mert bár ez hagyomány vagy szokás inkább, mint babona, ez azért nem amolyan óvva intés.


Ti betartjátok valamelyiket?
Van olyan, ami kimaradt?

6 megjegyzés:

  1. Érdekesek ezek a babonák, bár egyiket sem tartom. Egyedül a kaja terén, de azt sem babona, hanem megszokás miatt, tehét ilyenkor lencsét eszünk, vagy árpagyöngyöt, ami elvileg sok pénzt hoz a házhoz. Eddig ugyan nem tapasztaltuk, de kitartóak vagyunk :P Egyébként csak néhány babonát szoktam megtartani újévtől függetlenül, pl. nem megyek el tükör előtt, illetve ha kiborítom a sót, a bal vállam fölött szórok egy keveset belőle. Hogy mire jó azt nem tudom, de ez így megmaradt bennem :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk lencse és malac lesz a menü, a többit annyira nem figyelem, illetve, igyekszem nem mosogatni, meg szemetet kivinni.
      Ünnepfüggetlen dolgaim nekem is vannak. Ha viszket az orrom, lekopogom, a sóval hasonlóan bánok én is, és nem megyek arra, amerre fekete macska és varangy is lézeng. :D

      Törlés
  2. Én betartom a nemtakarítósakat...elsején mindig végiglátogatjuk rokonokat, ha véletlenül sikerülne is kimászni az ágyból, akkor se lenne időnk rá...szóval...bár ezt nem babonából...xD

    Én minden évben megfogadok valamit, de általában semmit se tartok meg belőle, inkább csak a megszokás...viszont olyan szempontból babonás vagyok, hogy még az évben szeretnék lezárni egy nagyon komoly baráti vitát (aminek a következménye lesz a már említett barát kisétálása az életemből), nem akarom, hogy a jövő évem kezdődjön az idegösszeomlással...
    Ezt leszámítva szerintem nekem semmi babonám nincs...mondjuk kívánni én is szoktam, de én lehetőségeket, és igazából tudom, hogy hülyeség, de így legalább ha ott van az adott lehetőség, akkor véletlenül se siklok át felette, mert figyelek rá...:D

    Amúgy én ha vezetek nem szeretem a fekete macskákat átszaladni előttem, de igazából semmilyen élőlényt nem szívesen látok az úton szabálytalanul közlekedni...állatok esetében stresszhelyzetben mindig elkapom a lábam a gázról, emberek esetében meg nagyon befékezek, és egyik se túl biztonságos...>.<
    Meg mondjuk létra alatt se mászkálok szívesen, de nem a szerencse miatt, hanem félek, hogy magamra rántom (apának ilyen támasztós alumínium vagy milyen létrái vannak, azok fájdalmasabbak, mint a fa)...xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megfogadni én is mindig fogadkozom, több-kevesebb sikerrel be is tartom őket.
      Kívánom, hogy sikerüljön mindent elsimítani!
      A létra is érdekes egy momentum, igen. :D

      Törlés
  3. Egyszer régen olvastam egy olyan babonát is, hogy hogyha megpofozzátok a legjobb barátotokkal egymást szilveszterkor, akkor erős lesz a barátságotok a következő évben. Megcsináltuk, vicces volt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy az ismerősi/baráti kötelékeim azért lazák, mert nem pofozok fel senkit sem. :D
      De majd egyszer, ha alkalmam nyílik rá, akkor kipróbálom.
      Nálatok működött?

      Törlés