2014. december 22., hétfő

Könyvmoly TAG



Keminél találtam ezt a TAG-et, és úgy gondoltam, pont jó lesz mára. Úgyis azon agyaltam, hogy valahonnan halászni kellene egy kis kérdezz-feleleket, de amiket találtam, azokban többnyire nem voltam kompetens.


Megnéztem, hogy van-e már nálam ilyen, s mivel nem találtam, kitöltöttem.

1) Hogy találsz új olvasnivalókat?
Általában, akiket olvasok, ők tesznek ki néha könyveket is, és ami megtetszik, az felvándorol az elolvasandók listájára. Vagy, ha esetleg kimondottan kutatok egy témában, akkor a kidobott ajánlatok közül válogatok, a kedvenc íróimhoz mindig visszatérek.
Fülszövegre és kritikákra nagyon nem szoktam adni. Az előbbi direkt úgy van megírva, hogy el akard olvasni, az utóbbi meg egyéntől függő. Régen ezek alapján mentem, és sokszor tévútra csaltak.
Ám, ha ajánl bárki bármit nekem, akkor annak is utánanézek, és automatikusan nyúlok érte. Csak ugye, nincs annyi perc egy évben, hogy mindenre legyen időm…



2) Miért kezdtél el olvasni?
Hogy egy fiúval tudjak beszélgetni.

3) Hogy változott az ízlésed az elmúlt évek során?
Kevesebb sci-fit, és több fantasy-t olvasok, rengeteg ifjúságit, és erotikus műveket is. A többi maradt a régiben. Romantikusokat annyira nem vettem a kezembe soha, nem vagyok olyan típus, akinek az bejön.

4) Milyen gyakran veszel könyveket?
Ritkán, mert nem dagad a pénztárcám, illetőleg engem nem szán meg senki sem, úgyhogy ünnepekre kapok némi koncot, amit éppen kérek. Ez eléggé egysíkú tud lenni, mert megállunk John Scalzi és J. R. Ward könyveinél.
Nagyon ritka, hogy csak úgy kapok könyvet. Venni meg inkább akkor szoktam, amikor éppen úgy jön ki a lépés, vagy akció van, vagy éppen antikváriumban bolyongok.
Ám elég nagy a könyvtárunk ahhoz, hogy ne szenvedjek hiányt.

5) Hogyan reagálsz, ha nem tetszik egy könyv vége?
Megkeresem a hozzám legközelebb eső személyt, és a végletekig ragozom neki, mi a nem jó benne. :D
Magamban puffogok, esetleg Keminek vagy Pancsinak leírom. Képes vagyok nem megvenni egy sorozatot miatta, vagy falnak vágom a könyvet, ha olyan. De általában csak fújtatok, és átírom magamban. Ilyen most Cassandra Clare regényfolyama.
Igazság szerint, nem lehet vele mit csinálni. Túlteszem magam rajta, és jöhet a következő.

6) Meg szoktad lesni a könyv végét?
Nem, mert akkor oda a meglepetés.
Plusz, ha tudom, hogy mire számíthatok, akkor nem is biztos, hogy leveszem a polcról. Nem tudom, hogy lenne-e olyan könyv, aminek megnézném a végét, és attól tenném függővé, hogy olvasom-e vagy sem… valószínűleg, nincs ilyen.

7) Puha borító vagy kemény kötés?
Puha borító, mert ha már kemény kötésben van valami, akkor rohadtul drága tud lenni, és nagyon ritkán adnak ki így sorozatokat. Az meg idiótán néz ki, amikor felibe-harmadába vannak fent a polcon. A puha olcsóbb, könnyen elfér a táskában, könnyű is, és nekem jobban kézre esik.

8) Hol és mikor olvasol a legszívesebben?
Bárhol, bármikor. :)
Általában bevetem magam a nappali kanapéjára, és begubózok egy zöld takaróba, és ott olvasok. Hogy mikor? Az változó. Vagy este, míg a párom gépezik, vagy reggel, amikor semmi dolgom nincs.

9) Mik azok a hülye apróságok, amik a legjobban kiborítanak egy könyvben?
A nyelvtani hibák, amikor olyan, mintha lektor nem is létezne.
Amikor kétszer van benne egy fejezet egy könyvben, mert nem figyeltek rá oda.
A logikai hibák.
A nyitva maradt könyvvégek.
Idegesítő karakterek oktalan rinyálása.
Az angol nevek görögösítése.
Amikor az író a számba rágja, hogy milyen volt a szép sztyeppe hatvan oldalon keresztül.
Túl sok karakter, amelyek 90%-ban nem is tartoznak a történethez.
Ha a történet saját maga paródiája / az író sem a könyvét, sem magát nem veszi komolyan.



10) Mi az, amivel azonnal rabul ejt egy könyv?
Az első mondattól egészen a világon keresztül az író stílusáig, bármi. Ez változó. A kedvenc könyveimben más a téma, más az író, mások a szereplők. Némelyik bonyolult, némelyik könnyű, egyik humoros, a másik véres.

Remélem, tetszett, majd jövök.
Töltsétek ki ti is, ha szeretnétek, vagy hagyjatok egy-egy gondolatot itt alább!

22 megjegyzés:

  1. Nekem pont van egy kemény-puha könyvsorozatom...Az első két részt nem lehetett soha puhában kapni (bár az áruk miatt, meg kényelmi okokból én is őket szeretem inkább), szóval azokat kemény kötéssel kaptam meg, aztán a harmadik részt puha borítóval ajándékozták nekem (nem egyeztettek össze, pedig csokikat kaptam mellé, annyiból meg már megvehette volna a kemény fedelest, de mindegy), a negyedik rész még nincs nálam, de könyvesboltok polcain csak kemény fedelest láttam belőle, szóval lehet a harmadik rész "kakukktojás" lesz...:/

    Amúgy van egy barátnőm, aki mindig úgy olvas, hogy elolvassa a könyv utolsó oldalát, aztán a könyvet is...és én valahogy sose értettem ennek mi értelme...Mert oké, én is gyakran olvasok úgy könyvet, hogy tudom a végét (mert pl láttam filmben), de valahogy jobb szeretem, ha a szemem előtt bontakozik ki a történet (újra meg újra, ha úgy van), nem tudnék így belekapni a végébe...:/

    Amúgy én buszon nem tudok pl olvasni meg villamoson...egyszerűen ott nem tudok annyira a könyvre figyelni, amennyire az megérdemelné (én mindig nagyon beleélem magam a könyvekbe - ha jól vannak megírva, és lehetséges).

    Egyébként érdekes tag volt...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekünk is van olyan sorozat, ami így is, úgy is tartalmaz köteteket, mert átvette idő közben más kiadó, és más formátumban vannak meg a részek.

      Mindenki másképp olvas, neki ez ad egy biztonságérzetet biztos, hogy tudja, hogy hova fog eljutni a történet. Az utolsó oldalon nem mindig van infó, ezért nekem volt olyan ismerősöm, aki az utolsó fejezetet előtt tudta le, mint az egész könyvet. De hát, ők tudják.

      Én tudok, nekem az a problémám, hogy állandóan a nyakamon áll valaki, és idegesítő, amikor a lap felett az orra is bekúszik a képbe. :D

      Törlés
  2. ❊..(
    ✿.(,)
    ❊|::::|.☆¸.¤ª“˜¨
    ✿|::::|)/¸.¤ª“˜¨˜“¨
    ❊|::¸.¤ª“˜¨¨˜“¨
    ✿%¤ª“˜¨¨ᴳᴼᴼᴰ
    ❊#ª“˜¨ ᴺᴵᴳᴴᵀ﹗
    Feliz Navidad y Próspero Año Nuevo 2015!!!
    ♥Besos, desde España, Marcela♥

    VálaszTörlés
  3. Milyen aranyos bagoly :) A második válaszon meglepődtem, bár ha jobban belegondolok én a családomnak köszönhetően olvasok, hiszen amióta az eszemet tudom, olvastak nekem és könyvek vettek körül. Az olvasás nekem olyan, mint az alvás: bármilyen körülmények között megy :D Az angol nevek görögösítését kérlek fejtsd ki, annyit röhögtem rajta, de el nem tudom képzelni konkrét helyzetben :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem olvasó szüleim voltak / vannak, viszont ez rám nem ragadt rám, még akkoriban, sőt, kerültem a könyveket, amennyire csak tudtam. Olvastam hébe-hóba, de nem éreztem rá késztetést.
      Én is tudok bárhol, bármikor olvasni, és ha jó a könyv, akkor se kép, se hang.
      Most olvasom Sherrilyn Kenyon sorozatát, és abban van például Julian - Julianosz, Kyrian - Kyrianosz, de ami a pálmát viszit az a Stryker - Strykeriusz.

      Törlés
  4. Úúúú.... ez nagyon jó! A kérdések és a válaszok is! Ha nem haragszol, lehet, hogy én is kitöltöm! :)

    VálaszTörlés
  5. Örülök, hogy kitöltötted te is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor nálad olvastam, már tudtam, hogy meg fogom csinálni :)

      Törlés
  6. Könyveees tag ♥ köszi,ezt nekem is ki kell tölteni (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nyugodtan lopkodd el. :)
      Majd jól elolvasom. :D

      Törlés
    2. Sikeresen leloptam :D Már csak ki kéne tölteni ^^

      Törlés
    3. Szépen, lassan is lehet akár, minden napra egy kérdés, aztán majd egyben felpakolod. :D

      Törlés
    4. Annyi irománnyal el vagyok maradva hogy nem igaz X_X A hosszú levél, blogra szánt posztok... szeretlek új év :D

      Törlés
    5. Mivel ebből az egyik teljesült, kiválthatod a TAG-kitöltéssel. :D :P

      Törlés
  7. Igen,ez rám jellemző hogy egyszer csak megoldom hirtelen a dolgokat D
    Amúgy írtam egy rövidebbet is,arra kukkants rá (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kukkantok én mindenre. :D
      Gyors vagyok a válaszolásban, csak nem annyira, mint egy villám.
      Eme képességem még fejlesztésre szorul. :D

      Törlés
    2. Semmi pánik,én meg még inkább nem vagyok gyors :D Meg igazából ha van valami zavaró tényező ,akkor már nem tudok odakoncentrálni a dolgokra rendesen.
      És most látom hogy sikerült új kommentben írnom xD Ehhez már tehetség kell :D

      Törlés
    3. Ha nem mondod, nem tűnik fel. :D
      Én sem tudok koncentrálni egyszerre több dologra. Amikor kell, akkor csak egyre, mert úgy vagyok hatékony. Meg tudom osztani a figyelmem, de akkor semmi fontosat nem csinálok. XD

      Törlés
    4. Ja xD Azt hittem feltűnő :D
      Na ez az én bajom is hogy százfelé figyelek,de akkor mindegyik dolgba csak kicsit teszem oda magam :D Szóval ismerős X)

      Törlés