2014. december 19., péntek

Idegőrlő karácsonyi dolgok



Tudom, ilyenkor „hangulatba kell jönni”, és szeretettel gondolni mindenkire, ám okulva a tavalyi őrületből, tudhatjátok, hogy nekem nem szívem csücske az ilyenkor siserehad módjára lődörgő emberek tömege, akik hömpölyögnek folyamatosan A-ból B-be.


Tavaly a téli idegőrlő miatt kimaradt a karácsonyi, most viszont, fordulhatott a kocka.
Ez pedig, most simán leiskolázta a másik kettőt, amit elkezdtem írni.


Amikor egy nappal karácsony után valaki megszólal, hogy „mindjárt itt a karácsony”.

Amikor január 2-án megfogadod, hogy most időben kész leszel az ajándékokkal.
                Amikor karácsony előtt egy héttel még halvány lila fogalmad nincs arról, mit szeretnél.
                               Amikor kérdezgeted a párod, és közli: hogy mindegy. Nem tudja.
                                               Amikor rákérdezel pontosan, az tuti, hogy nem jó, de továbbra sem tudja.

Amikor szeptemberben a bloggerek elkezdik írni, hogy hangulatba jöttek, és visszaszámolnak.

Amikor októberben kint vannak már a Mikulások.


Amikor november elején a városban megjelennek a díszítések.
                Amikor november végén már karácsonyi dalokat nyomatnak a plázákban.
                               Amikor emiatt otthon főzés közben a Jingle Bells-t dúdolgatod.

Amikor a boltban nyitás után egy órával már nem tudnak visszaadni.

Amikor elkezd fájni a fejed, mert nem tudod, kinek mit vegyél.


Amikor rájössz, hogy a három napos pihenő alatt sem lazíthatsz, mert kanosszajárásban látogatod a családot.

Amikor te látsz vendégül másokat, és a nagy gonddal, egy napon keresztül készített kaját, húsz perc alatt betermelik.
                Amikor abból, amiből egy határral csináltál, szinte senki sem eszik…
                               … viszont abból, amiből kevés van, mindenki.

Amikor az ünnep előtti egy hétben csak te takarítasz, mert mindenki más otthon úgy viselkedik, mintha járóképtelen lenne.

Amikor az anyós felteszi a legokafogyottabb kérdést: lepucoltad az ablakot?
                Kit érdekel? Egymást nézzük, nem a havas paneldzsungelt, és még egy függöny is lóg előtte.

Amikor mindent előre megtervezel, beütemezel, és ehhez képest jó nagy csúszásban leszel.
                Következésképpen a vendégek akkor érkeznek meg, amikor még nincs kész semmi.
                               Vagy akkor, amikor már rég kihűlt.

Amikor nem szereted a halat, és mindenkinél halászlé és rántott hal van.
                Vagy csak az marad neked, mert ugyanezen okból mindenki a húst választja.


 
Amikor a fogyókúrád miatt minden update termékből készül.
                Amikor még te sem eszel belőle, mert a nagyi almás pitéje finomabb.
                               Amikor január 2-án először ráállsz a mérlegre.
                                               Amikor izzadva hívod fel a konditermet, hogy nyitási időn kívül is mehetnél-e?

Amikor ebédre vagy hivatalos, de az üres városban is késnek a buszok a dugó miatt.

Amikor már hat órája faragod a fát, de az juszt is eldől valamelyik irányba.
                Amikor végre megáll, és ráteszed az első szaloncukrot…              
                               … a fa a nyakadban landol.

Amikor a fa akkor is ferde, amikor kimérted a távolságokat, pontos madzagokkal rögzítetted a lakás különböző pontjaira.

Amikor 24-én délelőtt már két órája szöszöltök a karácsonyi világítással, ami rosszabb, mint a telefon füldugója.
                Hiába rakod el szépen feltekerve, amikor egy év múlva kiszeded, össze van gubancolódva.

Amikor a szaloncukrokat gondosan felmadzagozod és felakasztod, viszont másnap reggel itt-ott már hiányzik a csomagolásból pár darab.

Amikor hagyják, hogy te díszítsd a fát.
                Amikor veled veszekszik mindenki, hogy nem oda teszed a díszt, ahova ők elképzelték.



Amikor karácsony körül esik a hó, de abban a három napban minden kopár és latyakos.

Több nem jut eszembe.
Remélem tetszett, és inkább nevettetek, mint elvettem a kedveteket.


Ti milyen idegőrlő dologgal találkoztok ilyenkor?

10 megjegyzés:

  1. jók : )) és igazak is : D
    nekem az is idegőrlő, hogy 22.-én még vizsgázok : DD tehát fullra el vagyok csúszva mindennel, úgy kell a karácsony előtti két napot beüzemezni...remek lesz

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. oh :S Egy kalappal a vizsgádhoz!
      Remélem, hogy sikerült mindent megtenni, amit szeretnél!

      Törlés
  2. Imádtam :D Olyan jókat mosolyogtam rajta és végig az járt a fejembe: "ez jellemző " :D Ugyanis tuti hogy valaminek be kell ütni karácsonykor, és biztos én vagyok az elszenvedő alany- nem ám mint a filmekben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem tudom, hogy más hogy csinálja. Idén felhagytam a morgással (furcsa is).
      Szerintem, minden ünnepnek megvannak az ilyen kis sajátosságai. Általában én dolgozom, és már másnap a konyhában állhatok, illetve mi pl. nem tudunk itt vendéget fogadni, mert katlan a lakás. Mínusz fokokban is nyitva az ablak.
      Lehet, hogy inkább ezért ver víz, mintsem azért, mert majd egyszer mindenki hozzánk fog jönni. :D

      Törlés
    2. Lehet ám hogy így jársz jobban,hogy nem jár hozzátok senki. Majd egyszer még átkozódsz ha tele leszel rokonokkal :D
      Nálunk amúgy mamám szereti felpakolni a fűtést,nekem meg szúr a szívem a melegtől.

      Törlés
    3. Hú, hát bele sem szeretnék gondolni. Szeretek vendégül látni embereket, de azért mondjuk egy seregnyit nem. :D Tudom, hogy el fog jönni az idő, de szeretném, ha ez a táv megnyúlna, mint a jófajta rétestészta. :D
      Nálunk nem választható meg, sajnos.

      Törlés
  3. Jaaaj, mennyire igaz mind :D Egyébként ahhoz képest, hogy hatalmas karácsony-fan vagyok, sok dolgot én is tapasztalok és rühellek. Pl. ez a novemberi kezdés karácsonyi témákban kiidegel. Minek ilyen korán elkezdeni? Október közepén már kint voltak a csokimikulások az Aldiban, aztán csodálkozunk, hogy mire eljutunk a karácsonyig, oda a hangulat. Talán mert a marketing kiöli az emberekből :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is magával a karácsonnyal vannak problémáim, hanem az emberekkel. Amiket meg tudok magyarázni, csak mégsem értem valahogy. Azok, akik agyatlanul mászkálnak jobbra-balra. Maga az ünnep jó, én szeretem a hangulatát (csak ez szerintem itt nem jön át).
      A merketing mellé még odabiggyeszteném a versenyszellemet is.

      Törlés
  4. Én is kiakadtam, novemberben már nyakig voltam a karácsonnyal... ma volt meg a nagy bevásárlás...ááá rühelltem, persze 3. napja takarítok és még mindig nincs kész minden, a sütés-főzésről nem is beszélve....Az ajándékok legalább megvannak, még egy pici apróságot kell elkészítsek barátnőmnek. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tavaly én is kiborultam, úgyhogy most inkább előre dolgoztam csomó mindennel, illetve, ma már nem vagyok hajlandó kimenni a lakásból. :D Meg magamnak készülgetek, de vissza tudod olvasni a tavalyi őrületet.
      Jó sütés-főzést, sorstárs! :)

      Törlés