2014. december 29., hétfő

Film maraton 2014/ XXII.



Az év utolsó filmes bejegyzése. Furcsa mód, az ünnepek alatt inkább olvastunk, mint filmeztünk. Magamban jót mosolyogtam, hogy tényleg leültünk, betakaróztunk, könyv elő, és olvastunk. Már csak az hiányzott volna, hogy a hamut is mamunak mondjuk.


Nem volt időnk rá. Meg nagyon felirat sem.
Úgy döntöttem, jövőre vasárnapra időzítem ezeket a bejegyzéseket, ha összejön hét film.




Veszélyes övezet (Danger Zone, 1996)
amerikai akciófilm, 92 perc
Rendező: Allan Eastman
Forgatókönyv: Jeff Albert, Samuel Benedict, Danny Lerner
Szereplők: Billy Zane, Lisa Collins, Cary-Hiroyuki Tagawa, Robert Downey Jr., Ron Silver
Történet: Egy amerikai bányamérnök egy civil háborúban találja magát mérgektől körbevéve. Vele vitetik el a balhét, majd egy évvel később felajánlják neki, hogy tisztára moshatja a nevét, csak találja meg a kannákat, amiket mindenki szerint ő rejtett el. Előkerül egy halom régi ismerős, és több embernek is fáj a foga a mérgekre, mint gondolta volna.

Vélemény: Az Archer miatt néztük meg, és nem is volt rossz film. Tőlem távol áll az akció, viszont ez lekötött. Nem értem, hogy mi történt Billy Zane színésszel, mert nagyon eltűnt. Ebben újra rájöttem, hogy szerettem őt valahol.


Szilveszteri durranások (Peter’s Friends, 1992)
angol dráma-vígjáték, 101 perc
Rendező: Kenneth Branagh
Forgatókönyv: Rita Rudner, Martin Bergman
Szereplők: Stephen Fry, Hugh Laurie, Kenneth Branagh, Emma Thompson, Imelda Staunton
Történet: Hat barát szétszéled a világ minden pontjára, alig látják egymást, és mindegyikük élete valamilyen szinten ki is siklik. Amikor Peter apja meghal, akkor újévre összetrombitálja őket a birtokára, ahol semmi sem úgy alakul, ahogy szeretné.

Vélemény: A történettel, a színészekkel, a témával, egyszóval ezzel a filmmel kapcsolatban elfogult vagyok. Nagyon szeretem, mert tanulságos. Gyerekként minden szilveszterkor megnéztem, nekem ez volt az ünnep. Most is tudok rajta nevetni, sírni, gondolkodni, szórakozni. Szívem szerint, minden ismerősömmel megnézetném, hogy okuljanak, de… mindig van egy de. Nézzétek meg, ha nem láttátok!


Mocsok (Filth, 2013)
angol szatíra, 97 perc
Rendező és forgatókönyv: Jon S. Baird
Író: Irvine Welsh
Szereplők: James McAvoy, Jamie Bell, Imogen Poots, Eddie Marsan, Shirley Henderson
Történet: Bruce egy álszent, erkölcsileg lecsúszott rendőr, aki nem veti meg a zsarolást és a korrupciót. Miközben igyekszik mindenki elől eltitkolni személyes magánszféráját, helyezkedési okokból és puszta kedvtelésből is kitol a környezetében élőkkel.

Vélemény: Ez az a film, amit valaki vagy szeret, vagy nem. Nekem bejött, jókat derültem rajta, aztán még el is gondolkodtam. Nagyon ütős, képi világában eszméletlen. McAvoy-t, mint olyat, egyre inkább kedvelem. Sajátos hangulatú film, és nem ajánlom mindenkinek. Aki szereti a Trainspottingot, és a hasonló stílusú, nehézségű filmeket, azoknak inkább.


2081 (2009)
amerikai akció-sci-fi rövidfilm, 26 perc
Rendező és forgatókönyv: Chandler Tuttle
Író: Kurt Vonnegut
Szereplők: James Cosmo, Julie Hagerty, Armie Hammer, Tammy Bruce, Patricia Clarkson
Történet: Harrison Bergeron-t állam ellenes tevékenység miatt elítélik, ám ennek kihirdetése előtt megszökik, és szabotálva egy balettelőadást, robbantani készül.

Vélemény: Érdekes film volt arról, hogy voltaképpen mindenki egyenlő. Nem hosszú, nagyon nem is kell rajta gondolkodni, már csak az eredeti szerző tisztelete miatt is érdemes megnézni.


Mr. Nobody (2009)
amerikai sci-fi, 141 perc
Rendező és forgatókönyv: Jaco Van Dormael
Szereplők: Jared Leto, Diane Kruger, Sarah Polley, Linh Dan Pham, Thys Ifans
Történet: A jövőben Nemo Nobody az utolsó olyan ember, aki öregségben hal meg, majdnem 120 évesen. Életének utolsó napjait dokumentálják, amikor is arról elmélkedik, hogy „mi lett volna, ha?”.

Vélemény: Olyan, mint a Pillangó-hatás Bosch verziója, viszont egyáltalán nem rossz. Nem úgy fejeztem volna be, ahogy vége van, és azt sem értem pontosan, hogy a jövő miért mindig fehér, és miért mászkál benne egy halom idióta paradicsommadár?! Ezt leszámítva viszont, elszórakoztatott, és gondolatokat ébresztett. Azoknak nem ajánlom, akik egy halál egyszerű történetnél is megkérdezik, hogy miről is szólt. A filmben felmerülő kérdéseken én is sokszor töprengtem már.


Logan futása (Logan’s Run, 1976)
amerikai sci-fi, 119 perc
Rendező: Michael Anderson
Forgatókönyv: David Zelag Goodman
Író: William F. Nolan, George Clayton Johnson
Szereplők: Michael York, Jenny Agutter, Richard Jordan, Peter Ustinov, Farrah Fawcett
Történet: Az emberek korának késői századában csak harminc éves korukig élnek. Egy életóra osztja őket sárga, zöld és végül piros kasztokra, majd egy rituális tánc következtében újjászületnek. Egy álomhozót megbíznak a feladattal, hogy derítse fel a szökevények menedékhelyét, miközben ő maga is üldözött lesz.

Vélemény: Imádom, szeretem, és ha megnézitek, a mai tinisci-fik többségének alapját felfedezitek benne. A maga módján blőd, viszont zseniális, még ma is megállja a helyét. Egyedül a vége az, amin lehetett volna még dolgozni, mert az hirtelen, és gagyi, de ettől függetlenül szeretem ezt a filmet. Nem kell tőle hű, de sokat várni, mert a dolgok kaland részére összpontosít, de arra jól. A rossz az, hogy nem is annyira elképzelhetetlen ez, csak az, hogy mikor… ?!


Arctic Blast – Amikor megfagy a világ (Arctic Blast, 2010)
kanadai-ausztrál katasztrófafilm, 92 perc
Rendező: Brian Trenchard-Smith
Forgatókönyv: Jason Bourgue
Szereplők: Michael Shanks, Alexandra Davies, Saskia Hampele, Robert Mammone, Bruce Davidson
Történet: Az ózonlyuk több helyütt is kilyukad, minek következtében fagyos levegő váltja fel a földi klímát, az emberek megfagynak, ahogy a közelébe érnek. Sokan az új jégkorszakként emlegetik a létező világ befagyott végét.

Vélemény: Nagyon nem szeretném véleményezni, hiszen már az sokat elmond, hogy sok helyütt sci-finek írják, nekem nem az, és nem azért, mert nincs benne okos papír. A végét már csak hallgattam, és körülbelül Asylum színvonal, de azok a filmek szórakoztatnak, ez meg nem. Amolyan Holnapután B-verzió, alacsony költségvetéssel, és nem létező színészi játékkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése