2014. december 5., péntek

Film maraton 2014/ XVIII.



Gyűlünk, gyűlünk. Ismételten. Mostanság valahogy nincs kapacitásom könyveket bújni, úgyhogy most éppen filmezünk. De azokból legalább a jobbakat sikerül kihalászni, már amennyire.

A Narancsvidéket nem tettem bele, mert vagy volt már, vagy nem tartottam szükségesnek, illetve az Insidious első részét sem, amit Mr. A nézetett meg velem. Ő még nem látta, én meg szerintem csak voltam mellette az ágyon.
Mindenesetre, közben felkapcsolódott az előszobában a villany, pedig nem voltunk kint, és a házi szellemünk még vécére is elment, mert az ülőke is mozgott. Kedves szellem, hogy a klotyót használja, nem a szoba sarkát. :)


Nyakunkon az élet (Reality Bites, 1994)
amerikai romantikus film, 99 perc
Rendező: Ben Stiller
Forgatókönyv: Helen Childress
Szereplők: Winona Ryder, Ethan Hawke, Ben Stiller, Jeneane Garofalo, Steve Zahn
Történet: Lelaine diplomaosztójának napján mindent megkap a feneke alá, ám mindez nem az, amire ő igazán vágyik. Elkezd egy filmet forgatni barátairól, hogy hova tartanak, milyen reményekkel, s mindeközben döntenie kell jövő és múlt, Michael és Troy között.

Vélemény: Hangulatos, kedves film, szórakoztat is, a maga módján ad némi gondolkodnivalót. A zenék, és a karakterek is magukkal ragadóak. A témája örök és aktuális. Nagyon szeretem ezt a filmet, amikor adják, biztos, hogy megnézem.
Meglepő, hogy Stiller rendezte. Belőle csak és kizárólag a szerepei miatt nem nézné ezt ki az ember.


Bújj, bújj, gonosz! (Soulkeeper, 2001)
amerikai thriller-vígjáték, 105 perc
Rendező és forgatókönyv: Darin Ferriola
Szereplők: Kevin Patrick Walls, Rodney Rowland, Robert Davi, Tommy Lister, Brad Dourif
Történet: Két tolvajt megbíznak egy ereklye felkutatásával és ellopásával, félig-meddig felkészítik őket a nem mindennapi menetre, de azt még ők sem gondolták igazán végig, mit is jelent szembeszállni a gonosz lelkekkel, és a gonosz mágussal, aki őket a Földre kívánja szabadítani.

Vélemény: Imádom, beteg egy film, nagyon régóta meg akartuk már nézni újra, és egyszerűen dőltünk ide is, oda is a röhögéstől. Sok embernek nem tetszik a baráti körünkben (ezt valahol már megszoktuk), mert ostoba és alpári. Nem érdekel. Ebben vaj a bája.


J. Edgar – Az FBI embere (J. Edgar, 2011)
amerikai életrajzi film, 137 perc
Rendező: Clint Eastwood
Forgatókönyv: Dustin Lance Black
Szereplők: Leonardo DiCaprio, Josh Hamilton, Naomi Watts, David A. Cooper, Gunner Wright
Történet: J. Edgar Hoover majdnem ötven éven keresztül vezette az FBI-t. Ennek köszönhetően titokzatos, hatalmas figurának számított, mert a birtokába került információkat használta is, ha szorult a hurok. Az ő életét dolgozza fel a film.

Vélemény: Remek rendezés, és csodálatos színészi játék. A történet jó hosszú, és kicsit lapos, de drámához mérten jó volt. Hogy ki mit tud, vél Hooverről, és ezt ki hogy dolgozza fel, két különböző dolog. Tény és való, hogy nem a legjobb filmje a készítőknek, viszont színvonalas. Sajátos hangulata, mondanivalója és gondolkodása van ennek a filmnek. Azért sajátos, mert konkrét állásfoglalást nem tesz, és minden oldalról igyekszik megfogni Hoover figuráját. Kicsit sokat akartak.


A túlélő (Lone Survivor, 2013)
amerikai háborús film, 121 perc
Rendező és forgatókönyv: Peter Berg
Szereplők: Mark Wahlberg, Emile Hirsch, Ben Foster, Eric Bana, Taylor Kitsch
Történet: A Vörös Szárnyak Hadművelet nevű akció célja az volt, hogy likvidálják Ahmad Shald, tálib vezért. A négy fős kommandós egység sorsa azonban akkor megpecsételődik, amikor egy kecskepásztor az egyik katona lábában felbukik.

Vélemény: én lesokkolódtam a végére, és mondtam Mr. A-nak, hogyha ilyen helyzetbe kerülne, elvinném egy lakatlan szigetre. Inkább egy DIY-élet, mint a háború. Borzalmas. Elszenvedni, és milyen emberek azok, akik meg lőnek másokra? Mindegy. Borzalmas ez a lényeg. A végén majdnem sírtam, amikor láttam, hány évesen haltak meg, az meg, hogy hogyan… Pasifilm, mert mennek, lőnek, véreznek.


Időhurok (Predestination, 2014)
amerikai sci-fi, 97 perc
Rendező és forgatókönyv: Peter Spierig, Michael Spierig
Író: Robert A. Heinlein
Szereplők: Sarah Snook, Ethan Hawke, Noah Taylor, Christopher Kirby, Freya Stafford
Történet: Egy férfi betér egy bárba, ahol szóba elegyedik a csapossal. Elmeséli neki különös életét, és hogy vált nőből végül férfivé. A csapos pedig, felfedi előtte, hogy egy jóval nagyobb gépezet igen fontos részecskéje. Megadja neki a lehetőséget, hogy visszautazhasson az időbe, hogy megölje azt, aki tönkretette az életét.

Vélemény: Számomra ez egy tökéletes film. Szeretem az olyan sci-fit, ami nem a látványból áll, hanem emberközpontú történetet dolgoz fel. A szereplők nagyon jó helyen vannak, a történet is kellőképpen csavaros, talán túl sok lehet egyeseknek, de nekik is azt ajánlom, hogy próbálják megérteni. Megéri megnézni, már csak azért is, amilyen kérdéseket felvet az emberben. A legtöbb időutazós film logikai bakikban bővelkedik. Na, ebből hiányzott mindez, és pont ezért jó, mert elvarrnak minden apró szálat.


Akikre büszkék vagyunk! A hónap dolgozói (Employee of the Month, 2006)
amerikai vígjáték, 104 perc
Rendező: Greg Coolidge
Forgatókönyv: Greg Coolidge, Don Calame, Chris Conroy
Szereplők: Dane Cook, Jessica Simpson, Dax Shepard, Andy Dick, Tim Bagley
Történet: Az áruház vezetősége azzal ösztönzi a munkatársakat, hogy minden hónapban kiosztja a „hónap dolgozója” címet valakinek. Többször is Vince nyeri el, akit imádnak a vásárlók, a munkatársai már annál inkább nem. Zack csak azért száll ringbe Vince ellen, hogy az új húst, Amy-t elnyerhessék a hónap dolgozója címmel.

Vélemény: Háttérzajnak ment, annak pont megfelelt. Persze, mosolyt csalt sokszor az arcomra az itt-ott erőltetett történet. Ennek a megítélése attól függ, hogy ki szereti az ilyen filmeket. Annyira nem érdekelt, hogy nézzen, viszont eltelt vele az idő. Az énekesek és modellek színészkedésétől pedig… mentsen meg minket valaki végre!


Távozz tőlem, Sátán! (Deliver Us from Evil, 2014)
amerikai thriller, 118 perc
Rendező: Scott Derrickson
Forgatókönyv: Scott Derrickson, Paul Harris Boardman
Szereplők: Eric Bana, Edgar Ramirez, Olivia Munn, Chris Coy, Sean Harris
Történet: Sarchie rendőr New York éjszakai utcáin. Egy este elkezdődik valami furcsán gonosz sorozat. Kezdve egy halott csecsemővel, egészen addig, míg ki nem derül, hogy ő különösen fogékony a rossz vonzására. Emiatt meg kell találnia azt, aki kapukat nyit a démonoknak, s meg kell védenie a családját attól, ami majdnem bekebelezi.

Vélemény: Mindenki azt mondta, hogy ijesztő. Vannak benne részek, amikor azt mondtam, hogy én nem maradok egyedül semmilyen lakásban sem, viszont kevésbé pörgős. A végjátékon kívül egy egyszerű, jön-a-szellem történet. Valamiért még mindig úgy érzem, hogy nem volt egy kerek egész a történet, amit megtörtént események ihlettek.

4 megjegyzés:

  1. Úú, lehet, meg kéne néznem az Időhurkot? Nagyon szeretem a klasszikus sci-fit (regényeket), de őszintén szólva a modern adaptációk sosem nyűgöznek le. Gondolok itt az Én, a robotra (örökké mérges leszek, amiért a kedvenc novelláimat így elcseszték), a Kétszáz éves ember nem rossz, de azért a regényt nem éri utol, az Ender's Game szintén borzalmas lett a jó színészek ellenére... Az újabb Solaris film is pocsék.
    Szóval köszi a tippet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem megéri megnézni. Először szkeptikus voltam, hogy milyen lesz, a végére pedig, megtetszett, és érdekelt, hogy mi lesz ebből az egészből.
      Az Én, a robot című filmet igyekszem függetlenítenii, pont úgy, mint a Kárhozottak királynőjét, mert akkor nézhető.
      A Kétszáz éves embert nem szeretem, mert nekem túl érzelmes lett.
      A Végjáték is lehetett volna jobb, viszont szerintem túl sok olyan dolog van a könyvben, ami hosszabb kifejtést indokolt volna, és így is egy elég hosszú filmről beszélünk. Lehetett volna rosszabb is, én rosszabbra számítottam. Nekem tetszett úgy, ahogy van.
      Gondoljunk azért arra is, hogy sajnos a mozinézők igen tetemes hányada nem olvasó ember, nem minden történetet ért meg.
      Nekem az a tapasztalatom, hogy a legtöbb sci-fi látványra megy, vagy egy hagyományos tinisztori, csak ufós környezetben. Örülök, hogy azért kezdenek az olyanok is szállingózni, amik szólnak is valamiről.

      Törlés
  2. Juj, de nagyon köszi az utolsó filmért - még hónapokkal ezelőtt láttam a trailerét és tökre tetszett, de akkor még nem tudtam megnézni, na de majd most! Örök hála :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy sikerült örömöt szereznem.
      A Mikim ezt hozta neked. :)

      Törlés