2014. december 9., kedd

Film maraton 2014/ XIX.



Mondtam, hogy hamar hozom a következő csokrot, és valószínűleg ebben a pillanatban is filmet bámulok a szabinapomon. Ha nem purcantam ki a tervezett vásárlástól.


Bayonetta (Bayonetta: Bloody Fate, 2013)
japán animációs film, 90 perc
Rendező: Fuminori Kizaki, Jonathan Klein
Forgatókönyv: Deborah Crane, Mitsutaka Hirota, Jonathan Klein
Szereplők (hangok): Atsuko Tanaka, Mie Sonozaki, Miyuki Saashiro, Daisuke Namikawa, Tessho Genda
Történet: Bayonetta egy boszorkány, aki a Bal Szem erejét birtokolja, és sajátos gondolkodásmódja alapján védi meg az embereket, számol le az angyalokkal, mígnem egy napon egy kislány bébiszittere lesz, aki rávezeti őt arra az igazságra, amit rég elfelejtett.

Vélemény: Érdekes, ihlethozó kis mese volt ez. A hangok annyira nem tetszettek, mert valahogy egyáltalán nem volt egyben a hang, és a kép. Gondolok itt arra, hogy valaki mérges, mégis fapofával beszél. Nem volt számomra egy kiemelkedő alkotás, mégis jobban elment, mint az összes többi anime.


Tini nindzsa teknőcök (Teenage Mutant Ninja Turtles, 2014)
amerikai akciófilm, 101 perc
Rendező: Jonathan Liebesman
Forgatókönyv: Kevin Eatman, Peter Laird, Josh Applebaum, André Nemec
Szereplők: Megan Fox, Tony Shalhoub, Noel Fisher, Alan Ritchson, Johnny Knoxville
Történet: New York utcáit Zúzó és társasága uralja. Róluk szólnak a hírek, őket keresi a rendőrség, mígnem egy újságírónő előáll a legnagyobb sztorival: látta azt, aki segítséget nyújthat, mert erős, és egyedül szállt szembe a klánnal. Később kiderül, hogy a titokzatos megmentőből négy is van, ráadásul, onnan jönnek, ahova April elbújtatta őket annak idején.

Vélemény: Aranyos film, azoknak jó, akiknek készült. Megmosolyogtam az erőltetett poénokat, a látványvilága jó, Megan Fox továbbra is bután néz. Egy egyszerű történet azzal az egy problémával, hogy nem volt töltete a filmnek. Gyerekkorom egyik kedvence volt, még a figurák is megvoltak, nagyon tetszett, hogy különböztek az arcaik a teknőcöknek. Az egyedüli, ami hiteltelen, az Zúzó motivációja, és Szecska mester háttere.


Az elnémultak (The Quiet Ones, 2014)
amerikai thriller, 98 perc
Rendező: John Pogue
Forgatókönyv: Craig Rosenberg, Oren Moverman, John Pogue
Szereplők: Jared Harris, Sam Claflin, Erin Richards, Olivia Cooke, Aldo Maland
Történet: Az oxfordi egyetem egyik professzora kitalálja, hogy meg kell mentenie Jane-t, a fiatal lányt, aki képes kommunikálni egy erővel, egy elveszett lélekkel, ami sanyargatja. Tanulóiból toboroz stábot magának, s egy London melletti birtokon el is kezdik a sajátos ördögűzést.

Vélemény: elméletileg horror, gyakorlatilag nem az. Hozzáteszem, most láttam másodszorra, és nem maradt meg több minden, mint elsőre. Egyszer meg lehet nézni, s bár nem vagyok oda a hasonló stílusú filmekért, ennél még az eddig leszóltak is jobbak. Már annyira nem tudom elhinni az ilyen „igaz történet” alapján készült filmeket, még ha csak ihlették is. Biztos van valamennyi igazságtartalma, ki miben hisz persze, de akadnak olyan kérdések, amikre minden megoldás, ami az ilyen filmekben előjön, nem magyarázat.


Végzetes ütközés (Collision Earth, 2011)
kanadai sci-fi, 95 perc
Rendező: Paul Ziller
Forgatókönyv: Ryan Landels
Szereplők: Diane Farr, Kirk Acevedo, Jessica Parker Kennedy, Andrew Airlie, David Lewis
Történet: A Merkúr letér a pályájáról, és hamar kiderül, hogy ütközni fog a Földdel. Egy űrhajóson és egy tudóson múlik a világ sorsa.

Vélemény: Mr. A nézte, én csak hallgattam. Amikor elindult a Merkúr, akkor úgy gondoltam, ez engem annyira nem érdekel. Rossz történet, rossz karakterek, viszont azoknak bőven megfelelő szereplők. Vannak olyan B-sci-fik, amiknek a története jó, vagy a humora, vagy annyira rossz, hogy már röhögök rajta, de ez a film lapos volt, és hihetetlen, hiteltelen.


A galaxis őrzői (Guardians of the Galaxy, 2014)
amerikai akciófilm, 122 perc
Rendező: James Gunn
Forgatókönyv: James Gunn, Chris McCoy, Nicole Perlman
Szereplők: Chris Pratt, Zoe Saldana, Vin Diesel, Bradley Cooper, Glenn Close
Történet: Peter Quill ellop egy gömböt, amire a galaxis összes hatalomra vágyó emberének fáj a foga. Ronan pont ezért indít hajtóvadászatot a fickó után. Pechére, szép summát tűztek ki a fejére, így két fejvadász is a nyomában ered. Végül mind a négyen egy börtönben kötnek ki, megismerkednek Drax-szal, kiszabadulnak, és végre összecsaphatnak a gömbért vívott harcban Ronannal.

Vélemény: Nekem tetszett, jól szórakoztam rajta. Imádtam a zenéjét, a humorát is, és végre egy beszélő állat karakter, aki még nem sok! Nagyon szerettem, hogy pörgött végig, nincs egy olyan rész sem benne, amikor ki akartam menni, és várom a folytatást, mert gondolom, lesz. Tudom, hogy a kategóriájában mérten sablon, de jól kevert és kihasznált sablonok.
Ja, és Én Vagyok Groot. :)


Halálos ítélet (Death Sentence, 2007)
amerikai krimi-dráma, 105 perc
Rendező: James Wan
Forgatókönyv: Ian Makenzie Jeffers
Író: Brian Garfield
Szereplők: Kevin Bacon, Kelly Preston, John Goodman, Aisha Tyler, Garrett Hedlund
Történet: Nick Hume szemtanúja lesz saját fia halálának, akit egy banda beavatási szertartásán ölnek meg. Ezután hirtelen felindulásból eltervezi, hogy megöli a fiú gyilkosát. Sikerrel jár, ezért a banda üldözni kezdi a Hume-családot.

Vélemény: Ha ítélet, akkor miért mondják a főcímben, hogy leszámolás? Mindegy. Egyszer megnéztem, mert Kevin Bacon szerepel benne, de bőven elég volt. Bosszúállós film, sablonokkal tele, viszont van egy sajátos lüktetése a filmnek. A végére erősít be a film, csak el kell telnie  a kritikus negyven percnek. Kicsit következetlen itt-ott, és kilencvenes évek hangulatát idéző. Ja, és nem, nem happy end a család szempontjából.


Vágyak csapdájában (School Ties, 1992)
amerikai dráma, 106 perc
Rendező: Robert Mandel
Forgatókönyv: Dick Wolf, Darryl Ponicsan
Író: Dick Wolf
Szereplők: Matt Damon, Brendan Fraser, Chris O’Donnell, Ben Affleck, Randall Batinkoff
Történet: David zsidó vallású, és bekerül egy katolikus iskolába, ahol titkolnia kell vallási hovatartozását, ám a különbségek és az ebből adódó problémák hamarosan megmutatkoznak.

Vélemény: Kicsit HKT érzetem volt, amikor néztem anno, most már tudom függetleníteni a kettőt. A mögöttes tartalma bármilyen élethelyzetre ráhúzható, legyen szó politikai, vallási, etnikai hovatartozásról.

2 megjegyzés:

  1. Bayonetta van animációs filmben?:O Oooo én azt hittem csak játék van belőle :$
    A teknőcök bennem lerombolták egy egész gyerekkort, pedig régen imádtam őket, de ez valami rossz vicc volt számomra. Megan Fox meg még a maradék jót is lerombolta.
    A Galaxis örzőit viszont imádtam, minden másodpercért, bár én már megint a gonoszba szerettem bele. Ahhj Ronan.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Feliratos (szerintem még az sem az igazi), de van.
      Régen voltak figuráim is belőle, most valahogy már lankad az érdeklődésem. Le van csupaszítva, butítva az egész. Megan Fox nekem tipikusan az a színésznő, aki szép, de a toronyban gondok vannak.
      A Galaxis őrzői nekem is tetszett. Ronan nekem kicsit távoli, de lehet hogy csak azért, mert a film hosszára dendrofillá váltam. :D

      Törlés