2014. december 1., hétfő

Bökövö… sálálálálá



Mocskos. Ez a szó nem fejezi ki teljes egészében azt a dilettáns, semmivel nem törődő (főleg az utasokkal), lopó-csaló bandát. Lehet, hogy ezzel a bejegyzésemmel saját magam alatt vágom a fát, de úgy felhúztak, hogy leírom.


Történt, hogy Mr. A-nak, lejárt ma a bérlete. Tegnap akartunk venni, persze már nincsen pénztár ott, ahol próbálkoztunk, hanem egy kialakításban levő ügyfélközpont van. Ajtók bezárva, munkások középen tanakodnak. Marad az automata.
Örültünk, mert mire megtaláltuk, hogy hol van a neki kellő áfás számlás havi bérlet, addig odacsoportosult hozzánk egy hajlékony. Ácsorgott. Nem szólt, csak kocsányon lógó szemmel figyelte, mikor kerül elő a pénz, és mikor adja ki az automata a visszajárót.
Mr. A egyre idegesebb lett, mert nem találtuk meg a neki kellő opciót, én meg attól, hogy láttam, hogy a nincstelenek zombiként megjelennek. Egy már gyakorlatilag megölelt minket, a szemem sarkából meg figyeltem, ahogy a többi gettólakó is fülel, leskelődik, és minden másodperccel közelebb lépnek.

Aztán megráztam az uramat, hogy menjünk, mert ennek nem lesz jó vége, majd veszünk a Klinikákon bérletet. Vasárnap természetesen minden pénztár zárva, ott is automata volt.
Senki sehol, újra megpróbáltuk.

Aha. Megtaláltuk az ő bérletét, be is ütöttük a számot, erre kiírja, hogy a vonalkódot tartsuk az olvasóhoz, hogy az áfás számlát ki tudjuk állítani. Jól van, de milyen vonalkódot?
Mert az lenne a menete, hogy beütöm, aztán kiadja a szelvényt, amin rajta van a vonalkód, ami alapján kiállítja az áfás számlát. Ehhez képest, kérte a vonalkódot úgy, hogy se fizetni nem tudunk, se szelvényünk nincsen.
Persze, erre nem jöttünk rá, így az első embert, akit tudtam, megkérdeztem, hogy ugyan árulja már el, milyen vonalkódot kér. Az ellenőr, aki éppen egy kék Kenny McCormick-nak álcázta magát, mondta, hogy biztos a bankkártya (! – készpénzes fizetésnél, jóbarát?) vonalkódját kéri. Mondom, oké, veled is csak többen vagyunk.


Bérlet nem lett, mert ebédre voltunk hivatalosak, szóval mentünk tovább. Maradt mára a bérletvétel, s mivel Mr. A nem tudott utazni, ezért én mentem el. Szakadó esőben, egyből jött a busz. Furcsa is volt.
Az Örsön szintén sehol nem volt egy épkézláb pénztár. Néztem. Automata van, csak zuhog rá az eső, szóval, ha onnan akarok bérletet venni, legalább négy kéz kellene, mert egy az esernyőnek, egy pötyögni, egy tartani valamit, és egy csak úgy vész esetére.

Körbenéztem, és mégis volt egy egész darab pénztár nyitva. Tényleg hat méteres sor volt, mert senkinek nem volt kedve az automatáknál ázni. El is fogytak előlem az emberek, befordulok a célegyenesbe, amikor a pénztáros feláll, és elkezd a munkatársával beszélgetni. Utánam már az egész csillagflotta feltorlódott, a mögöttem levő srác azon röhögött, hogy milyen a fejem. Beadtam, megvettem.
Elfagytam, de legalább meglett a nyavalyás bérlet.

Vissza a buszhoz. Húszkor indul, naná, hogy tizenkilenc per, 45 mp volt, amikor odaértem. Elment az orrom előtt. Beálltam a beázó megállóba, hogy ne kelljen az esernyőt tartanom. Gyűltek, gyűltek az emberek, a háttérben mentő és rendőrautó.
Eső lévén, mindenki felvette a négykerekű nagykabátot, és gázolás, ütközés. Természetesen, mint ilyen, a forgalom megállt. A busz elvileg tíz percenként járt, a harmincas kimaradt, negyven van a táblán. Jó, zenét hallgatok, két kávézó nő nyom hátrébb, hátrébb, már matrica vagyok az üvegen, amikor nézem a táblát, a negyvenes szám eltűnt, ötven.

Mint Colin Firth a Király beszédében, gyakoroltam a helyes szónoklást: picsa, picsa, fasz, fasz, fasz, baszd meeeeg!
Nem jött busz. Tényleg, sajnálom, akiknek szerencsétlenül végződik a közlekedés, de könyörgöm, ahol több busz van, nem lehetne elindítani egy járatot, hogy haver, vidd már el ezeket a hülyéket a másik megállóba, ne ázzanak szarrá, ha nem muszáj? Nem, várunk, ameddig oda nem ér valamelyik soron következő. Az is számozás nélkül, ráérősen, és ráadásul, ötvenre van kiírva az indulás, erre elmegy negyvenháromkor. Két srácot a szakadó esőben hagyott.


Nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy azért nem járnak normálisan a buszok, mert leesik egy kis eső, vagy baleset van. Oldják meg. Rájuk is az vonatkozik, ami a kisemberre: problémád van? Oldd meg magad. Hát, ti is. Olyan ez, mikor a szervezetlenséget, amiért késik a busz a dugóra fogják, amikor ki van ürülve a város. Az üres utcán hol áll dugóban? Mivel utasokat szállítotok, és elvileg nekünk jártok, legalább tisztelnétek meg azzal, hogy szerveztek normálisan.
Komolyan, ha nem járnék folyton busszal, akkor nem vennék bérletet. Sőt, én rászorítanám az összes dolgozót (ellenőrt, sofőrt, pénztárost és a vezetőséget is), hogy három hónapig, minden módosítás, kivételezés nélkül a saját járataikkal utazzanak. Ugyanúgy ázzanak, ugyanúgy szagos-hangos, bunkó emberek társaságában utazzanak a tízezer forintjukért, és ha bliccelnek, akkor nyomják meg őket is rendesen.

Azt sem tudom, hogy ki volt az a nagy tudású, aki letette a lepra közepére az automatákat, amelyeknek hibás a bérletvételi rendszere. Itt látszik, hogy mindenki mutyi, és nem ért semmihez. Igazság szerint, lehet, hogy a mutyiknak nem véletlenül nincs munkája, mert idióta mind.

Frenetikus élmény, amikor az egyik oldalról egy néni áll a lábamon, a másik oldalon egy fiú dörgöli hozzám a nemesebb testrészét, a másik oldalon meg egy iskolatáska bököd, miközben a fejemre csöpög az eső.
Apróság, és így visszanézve, talán én vagyok türelmetlen.
Én legalább ezen tudok majd változtatni, míg az ő munkamoráljuk nem lesz jobb.

10 megjegyzés:

  1. Na ezért járok én esőben is biciklivel. Gyorsabb, csak rajtam múlik, mikor érek oda, nem nyom egy oldalról se senki, nem is lihegnek a nyakamba, az eső pedig még nem ártott senkinek, van ellene esőkabát és esőnadrág. Beérek az egyetemre, csak lekapom őket és ugyanolyan konszolidált kinézettel folytatom a napot mint azok, akik esővédett módon - tömegközlekedéssel - értek be, csak nekem az arcom és az idegeim sokkal kisimultabbak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy neked ezt így sikerül abszolválni, de mi például nem tudunk bringázni. Szóval, marad ez. Elgyalogolnék a munkahelyemig, de túl messze van. Marad ez.
      Az arcom és az idegeim kisimultak, azzal nincsen semmi baj, de ha tudnék bringázni sem szállnék fel, mert nem jók az ízületeim. Pech.
      Kétségtelen, hogy két keréken könnyebb.

      Törlés
  2. A közlekedéssel kapcsolatban detto ez a tapasztalatom. Leesik egy kis eső és megáll az élet. Jó, oké, csúszós, meg a látási viszonyok, de akkor is, 10-20 perces késések kissé nevetségesek. A bérletautomatákról meg annyit, hogy soha többet. Fél óráig szarakodtam múlt hónapban, hogy a központnál kiderüljön, számlára csak úgy vehetek bérletet automatából, ha előtte regisztrálok a honlapra. Na mondom de jó, és akinek nincs nete? Szóval szeretem, mikor így gondolnak az emberekre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, nálunk ez a számlás dolog eddig kimaradt, és a jövőben nem kívánjuk igénybe venni az automatákat. Igazság szerint, valahogy minket elkerül a gépesített technika, nem szeretjük egymást. A Tescóban is mindig megszívtuk az önkiszolgáló pénztárakat. Szóval, marad az ember-ember kapcsolat.
      Most néztem ennek a menetét, de spec, nekünk nincs nyomtató itthon, és még 10 forintot sem szeretnék erre az egészre ráfizetni.

      Törlés
  3. Tudod, ezen jót röhögtem, és mi is a vonalkódokat kerestük, mert ugye, azt írta ki. Erre a QR kód kell. Nekem a kettőről két különböző fogalmam van.
    Én sem értem, hogy miért nekem kell még pluszban rohangálnom, nyomtatni, hozni-vinni magammal (néha már több a kártyám, meg a motyóm, mint ami kell), miért nem lehet megcsinálni, hogy a bérletszelvény vonalkódja elég legyen hozzá?! Ezzel a számítástechnikai része veszik el.

    Pusza,
    Vica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azóta rendeltünk ONLINE QR kódot, sikerült hét órás átfutás alatt megcsinálniuk. Itt röhögtünk, hogy kész. Ez úgy, ahogy van rossz. De még a logikája is. Pont ezt mondta párom is, amit írtál, hogy eggyel több mozzanat, amitől csak bonyolódik az egész.

      Törlés
  4. Teljesen egyetértek. Lassan frászt kapok az utazástól. Itt jelenleg szakad a hó, ami napközben persze elolvad, (hát mért is maradna meg???) így mindenki tapicskol a sárban, de senki se figyel másra csak magára.--- ezért akarok autót venni. Belefáradtam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Leesik egy kis eső. Nem tudnak közlekedni az emberek.
      Esik egy kis hó / latyak van. Nem tudnak közlekedni.
      Süt a Nap. Nem tudnak közlekedni.
      Fúj a szél. Nem tudnak közlekedni.
      Ez a szomorú. Legyen autód, csak vigyázz magadra, és légy körültekintő! :)

      Törlés
  5. Ilyenkor örülök kicsit, hogy nem lakom Pesten. Ugyan nálunk kicsit jobi a helyzet, de a lökdösődés, taposás és a bunkó emberek itt is meg vannak. Nálunk az nem tiszta sor, hogy ha felszállok az első megállóba, ahonnan indul a busz és végig megyek a végállomásig, akkor is ugyanannyit fizetek, mint az, aki mondjuk csak 3 megàllót megy. Ki van ez találva rendesen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem, hasonlót Székesfehérváron tapasztaltam. Ott az volt, amikor még ott éltem, hogy ha mindenre jegyet vettem, többe került az utazás, mint az ezer forintos diákbérlet. :S Biztos kifizetődő, csak értelmetlen.

      Törlés