2014. december 28., vasárnap

A hobbit – Az öt sereg csatája



A Hobbit már hozzátartozik a karácsonyunkhoz, és ma sikerült is elmenni, megnézni. A lehető legjobb időpontot sikerült kikurkászni, mert alig voltak a teremben a deles vetítésen. Örültem is, mint majom a farkának… akarom mondani, mint törp az Arken kőnek, hogy nem ül mellettem senki.

Vegyes érzelmeim vannak a filmekkel kapcsolatban, ami tényleg nem csak a harmadik részre áll. Ez pedig a könyv és a forgatókönyv kapcsolata, amit majd kifejtek valamikor jövőre. Ebből kifolyólag, próbálok csak a filmre összpontosítani, kicsit függetleníteni az eredeti történettől.
Nem mondom, hogy nem lesz itt-ott spoiler. Bocs.


Általános információk
Cím: The Hobbit: The Battle of the Five Armies
színes, amerikai fantasy, 144 perc, 2014
Rendező: Peter Jackson
Forgatókönyv: Fran Walsh, Philippa Bovens, Guillermo Del Toro, Peter Jackson
Író: J. R. R. Tolkien


Szereplők:
Martin Freeman – Zsákos Bilbó
Ian McKellen – Gandalf
Richard Armitage – Tölgypajzsos Thorin
Cate Blanchett – Galadriel
Evangeline Lilly – Tauriel
Orlando Bloom - Legolas


Történet:
Smaug feldühödve támad Tóváros lakóira, nem kímélve ott senkit. Eközben Bilbó és a törpökelkezdik keresni az Arken-követ, mígnem Thorint eléri egy őrület, egy átok, ami az aranyon ül. A sárkánytól megszabadult népek, tündék és orkok seregei is a Magányos Hegy felé veszik útjukat, ki stratégiai pont megszerzéséért, ki a kincsekért, ki menedékért. Mindeközben felüti fejét egy rég megszűntnek hitt gonosz is.


Plusz:-


Vélemény / Megjegyzés:
A legeslegnagyobb pozitívum a GyU-val szemben, hogy nincs benne nyálazás. Illetve, nem volt, és pont ezért gondolom, hogy bele kellett tenni az a sajátos Rómeó és Júlia szálat, amit Tauriel és Kili jelentettek. Tuti, hogy az én fejemben csúszott félre valami, mert nem kavart fel kettejük szerelme, és Smaug halálát sokkal nagyobb traumának éltem meg, mint a szerelmesek tragédiáját.

Nagyon szeretem Tolkien világát. A filmek hangulata, zenéje és képi világa, a részletessége is csodálatos, ami a karaktereket illeti. Viszont nem értem, és soha nem is fogom megérteni, miért kell valamit csak a pénz miatt három részre elhúzni? Soha nem jött be a „daraboljunk fel egy könyvet” dolog, és itt sem nagyon működött. Ha nincs meg a sajátos varázsa, akkor biztos, hogy nem ülöm nyugton végig ezt a nem éppen rövid filmet.
Apropó, hossz. Furcsán hamar elment. Egyszer csak már csatáztunk, némi lassú, érzelmes, gondolkodtató jelenetekkel megtörten, aztán már Bilbó öreg volt. Elment az idő.

Szegény Bilbót sajnáltam. Azért, nem hiszem el, hogy a hóban-fagyban annak a szerencsétlennek nem lehetett valami kapcát kötni a lábára, hanem mezítláb mászkál a jégtakarón. Amúgy Bilbó sokkal jobb hobbit karakter, mint Frodó volt. Tökösebb, humorosabb, igazi kalandor hős.

Az elfek azok, akik tettek valamit. Ők az igazán hatékony csapat, köztük is Galadriel érdemel kitüntetést, mert ő aztán igazán megtett minden tőle telhetőt és még többet.

Ami tényleg nagyon nem tetszik:
Radagast – a nyúlszánon vágtató, galambfosos mágus, inkább a mese részét erősíti ennek a történetnek, és számomra őt csak a beszélő állatok tudnák alulmúlni. Sajnálom, tőlem ő áll a legtávolabb.
Tauriel – a legnagyobb csata közepén is olyan sztoikus nyugalommal néz, hogy az már idegtépő. Felrobban fél Tóváros körülötte, de ő csak kamillázik, mintha egy virágmezőn sétafikálna.
Hogy tudták Aragornra átvezetni a történetet? Már csak időben is elcsúsztak így a dolgok.
Aki mágus, az miért nem mágusol össze valamit?
Legolas – őt hogy nem fedezte még fel egy vándorcirkusz?
Rémférgek – egy pillanatra elgondolkodtam azon, hogy az Arrakison vagyok-e, mert kísértetiesen hasonlítottak a Dűne homokférgeire.

Bard leginkább egy idősebb Will Turnerre hasonlított nekem. Thorin viszont végre kijött az Aragorn-szerepből, mert eddig valamiért a színészbe, a játékába őt láttam bele.

Az előző részekhez képest, ebben több volt a humor, és ez oldotta talán a feszültséget a legjobban, mert nem rém idióta helyeken voltak, hanem ott, ahol kellett.

Nagyon sok a plusz elem, nagyon sok, amit nem tettek bele, persze, nem is tudták volna elmagyarázni, mert félő, jött volna akkor még egy film. Sok a lezáratlan szál, a kérdés, legalább annyi, mint amennyi ork van – akikre a csata után senki sem állít rá egy őrszemet?

Azog meg szó szerint az, aki a jég hátán (akarom mondani alatt) is megél. :)

Emelem kalapon Howard Shore zeneszerző előtt.


Értékelés:
9/10
Ez a rész tetszett a háromból a legjobban, és ahogy beszélgettünk hazafelé jövet, valószínű azért, mert már a LotR-ból is azok a részek a kedvenceink, amikor csatáznak. Az affektálás kell, mert az adja a töltetét, mégis az a lelke, hogy egymásnak mennek, az akció.


Láttátok már?
Hogy vélekedtek róla?

9 megjegyzés:

  1. Mi is deles időpontot választottunk, bár nálunk azért voltak népek. Zavartak is nagyon, mert volt mellettünk két hülye, akiket legszívesebben felrúgtam volna. A filmről majdnem pont így vélekedek én is, nekem is ez lett a három közül a kedvencem, de szerintem én is írok majd róla egy kis véleményt. A szerelmi szál tényleg tök felesleges volt (a GyU-nál belefért, de ide nem kellett volna), ahogy a tóvárosi csatlós is, Thranduilt pedig legszívesebben bezártam volna egy férfi börtönbe, hogy kezdjenek már valamit a nyálas arckifejezésével :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerelmi töltet adja a dolog érzelmi részét azoknak az embereknek, akiket csak ezzel lehet pénzkiadásra csábítani. A csatlós jópofa volt, mégis filmidegen nekem. Jókat nevettem rajta, csak kicsit eltolta blőd irányba a filmet. Thranduil meg... péklapát. :)
      De csak miután elvettem a szarvasát.

      Törlés
  2. Nem vagyok nagy rajongó, de láttam eddig az összeset, így majd jó lenne még nézni ezt is. :)

    VálaszTörlés
  3. Ugyanaz a véleményünk. A szerelmi szál meg a legnagyobb marhaság. Valahogy a Lotr-ba jól megcsinálták ,de itt béna lett. Ja és a férges résszel egyet értek, azt magamnál kihagytam... De én is úgy éreztem mintha épp másik filmet néznék :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A férgekre nagyon ugrottam. Addig agyban jegyzeteltem mindent, de azok kiütötték a fejemből az egészet, amit írni akartam.
      A szerelmi szál meg... egyáltalán nem hatott igazinak.

      Törlés
    2. Meg nekem az egész történet olyan laza... Mármint a részek külön külön. Olyan semmilyen. Na de most nézd meg azt a videót amit megosztottam a blogon -a kritikát.

      Törlés
    3. Pont most néztük meg. Szeretem annak a srácnak a videóit.
      Több meglátásunk is egyezett, és végeredményében, hasonlóan vélekedünk. Mert nem jó a film, de szórakoztat. :D

      Törlés