2014. november 26., szerda

Horrorfilm TAG



Alaposan eltértem eredeti tervemtől, hogy 30 napos kihívást fogok csinálni, mert leültem a maradék szabadidőmben, és gondolkodtam, milyen TAG-et, vagy esetleg kihívást lehetne még véghezvinni, amikor rábukkantam egyre, aminek témája nagyon kedves a kicsi szívemnek.

Jelesül, horrorfilmek.
Ráadásul, először csak feltenni akartam, hogy majd valamikor kitöltöm, erre kedvet kaptam hozzá.
Ehj, ezért nem haladok a dolgommal.
Lássuk.

(igyekeztem nem olyan képeket válogatni)


1: Az első horrorfilm, amit láttál
Hú, jó kérdés így elsőre, gratulálok magamnak. Azt hiszem, az Alien-filmek első része volt, mert amikor Kane-ről levágták a sisakot, utána nem ettem tojást egy darabig. Valamiért azzal azonosítottam, és emlékszem, akkor még csak úgy nézhettem filmeket, hogy apu eltakarta a tévét, amikor 18+ jelenet következett.


2: Az utolsó horror film, amit moziban láttál
A Z Világháború. Azt ráadásul 3D-ben néztem. Ijesztő, amikor zombi ugrik az arcodba.
Azt hiszem, maradok inkább a sci-fiknél, fantasy-knál, mert annak a látványvilága éri meg az összeget.

3: A kedvenc klasszikus horror filmed
A Rosemary gyermeke.


4: Egy horror, amit szeretsz, és egy, amit nem
Amit szeretek: Lény.
Amit nem: Az Ómenek távol állnak tőlem.

5: A kedvenc horrorfilm-remaked
Élőholtak éjszakája. Szeretem az 1968-as verziót, és az 1990-eset is. Azóta mindig körbenézek a temetőkben.


6: A kedvenc vámpíros filmed
Drakula, az 1979-es is, meg az 1992-es is, jaj, és az 1933-as is.
Drakula 2000
Vámpírok
Vámpírok bálja
Penge első része
Interjú a vámpírral
Az elveszett fiúk
Engedj be!
Alkonyattól pirkadaig
Nosferatu (1922, és 1979)
Tudom, van egy pár, és még nem is a teljes lista.


7: Egy horror, amiről azt gondolod, rajtad kívül senki sem látta
Incubus, 1966-ból.

8: A kedvenc nem-amerikai horrorod
Gyatlov-rejtély.
Mint már mondottam volt legott eleddiglen valahol, hogy kezdenek az orosz horrorok feljönni, erősödni, és sokkal jobb hangulatot teremtenek, mint sok amerikai tucat.
Illetve van egy kínai, a Re-cycle (Gwai wik, 2006), ami még tetszett az utóbbi időben.


9: A kedvenc misztikus / „jönnek-a-lelkek-gonosz-szellemek” horrorfilmed
Insidious… talán.

10: Egy horror, amit mindenki szeret, de te mégsem
Nagyon úgy vettem észre, hogy a 9) kérdésben foglalt filmeket mindenki szereti, ám én így is találok bennük kivetnivalót. Nekem nem ijesztő, mást szeretek, nem azokat. A legtöbb, amire mondják, hogy „húúúú, hangulata van”. Van, csak annál a hangulatnál többet szeretnék. Az, hogy valami sötét, nyávog a szellem a sarokban, és lassan nyitja ki az ajtót… hát, tudunk ennél többet is.

11: A kedvenc horror-vígjátékod
Bújj, bújj, Gonosz!, vagy a Braindead. De visszatérő versenyző a Leszbikus vámpírok gyilkosai.


12: A legidegesítőbb / legrosszabb horror film
Általában a folytatásos filmek, és langyibb szellemesek, mint amikor egy kisvárosban, egy kis senkit száll meg egy általában hatalmasabb démon (?! neeeeem), és vele organizál. Mert ez értelmetlen.
Amúgy a Bloodrayne elég szörnyű volt, meg a Halloween III. is, meg a Kísértés is.

13: A kedvenc zombis filmed
Holtak hajnala, bár a Kaptár 1. sem rossz.

14: Kedvenc csajos/tini horror?
Megnézem őket, de kedvencem nincs.

15: A kedvenc szörnyes filmed
A légy. Az első rész egészben úgy, ahogy van, a másodiknak meg csak a vége.


16: Horrorfilm egy nagyszerű zenével
Ördögűző!!! Zene ITT.

17: Kedvenc 80’-as évekbeli horrorfilmed
Ebből az időszakból nagyon-nagyon-nagyon sok kedvencem van. Csak pár:
A massza, A dolog, Rémálom-sorozat, Ragyogás, Alien, Ragadozó, A légy, A holtsáv, Kopogó szellem, Evil Dead, Péntek 13., Hellraiser, Szörnyecskék, Ezüst pisztolygolyók, Macskaszem, Az elcserélt gyermek, A rejtőzködő, Démonok, Az elveszett fiúk, Gyerekjáték, Pumpkinhead, Bőrpofa, Rémecskék, A kukorica gyermekei… stb, stb, stb.

18: A kedvenc fekete-fehér horrorfilmed
A Dementia 13, bár a Lugosi-filmek sem rosszak a kor szellemében és a maguk nemében. Viszont, a Dementiától frászt kaptam, amikor a semmiből felcsapott egy fehér bagoly a sötétségben, és az akkori mozitársamnak, pont akkor jutott eszébe megijeszteni.


19: A kedvenc szeletelős-trancsírpancs filmed
The Wizard of Gore (1970)… vagy Cannibal Holocaust.

20: Kedvenc horror karaktered
Pinhead. Annyira kegyetlen, és mégis annyira nemes. Régen szerettem volna egy hasonló karaktert magam mellett tudni párként, azóta meg ezt kinőttem. Tetszettek a bőrcuccai, hogy tele van szögelve a feje, és mindig ott vannak az elmaradhatatlan láncai is.
Amúgy az Alien királynő, Pennywise, Hannibal Lecter, Jack Torrance, Chucky…


21: Kedvenc rendeződ?
Dario Argento, George A. Romero
John Carpenter, Wes Craven, Roman Polanski, Tobe Hooper
Sam Raimi, David Cronenberg, Alfred Hitchcock, Werner Herczog
… ha csak a horror rendezőket nézzük …


22: Kedvenc horrorfilm ünnepekre, halloweenra, akármire?
Bármelyik, ez ízlés kérdése. Ünnepeken nem nézek ilyen filmeket, halloweenkor meg inkább a gótikusabb vonalon mozgok. Hm-hm… Az Álmos-völgy legendája. Na, az például para.

23: Egy idézet egy horrorfilmből
„Mind itt fogtok meghalni.” – Resident Evil


24: Melyik horrorfilmes karakter bőrébe bújnál legszívesebben?
Ha genyónak kellene lennem, akkor szinte bármelyik kedvencem bőrébe simán beleférnék. Vagy inkább őket magamra húznám.
A nem genyó, akkor Isabelle Adjani Lucy Harker szerepében az 1979-es Nosferatuban… az a nő maga a tisztaság.

25: Egy jelenet, ami a legnagyobb hatással volt rád
A Mártírok című film elejétől a végéig, de a vége leginkább. Attól borsódzott a hátam. Nem is azért, ami történt, hanem a mögöttes tartalma miatt, hogy vannak igazán penetráns gondolkodású emberek.

26: Melyik műfajt kedveled leginkább?
Lélektani horrort.

27: A kedvenc könyvből készült horrorfilmed
A Clive Barker-könyvekből készülteket szeretem. Tudjátok, Book of Blood, Hellraiser, ilyesmi.

28: Egy film, amit újraforgatnál – mi az, és miért?
Egy csomó zimbes-zombis filmet, és egy halom folytatást. De inkább fogalmazzunk úgy, hogy más forgatókönyvet írnék, mert azzal szoktak igen komoly problémák lenni.

29: A kedvenc meséd
NBC, Hotel Transylvania, Halott menyasszony.


30: Melyik az a film, ami az örök kedvenced marad, és mindenkinek ajánlanád?
Válogass a fenti kedvencekből.

Persze, nem az origin kihíváskérdések ezek, egy-kettőt belecsempésztem, amire én magam vagyok kíváncsi.
Nyugodtan vihetitek, ha meritek. :) Muhahahaha…
Ha kitöltitek, akkor hagyjatok egy kommentet, töltsétek ki hozzászólásban, vagy akár nyugtázzátok egyet- / vagy egyet nem értésünket.

Pusszantás,
D.

14 megjegyzés:

  1. hú, ezt tüzetesebben átolvasom, de annyit hamar, mielőtt elfeledném: az "Engedj be!" az eredeti verziót takarja nálad, vagy az amerikai remake-et? (sejtésem szerint az előbbit)

    Elza

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudom, kicsit sűrű lett, viszont még így utólag rájöttem, hogy mik maradtak ki, miket írhattam volna.
      Igen, az előbbit gondoltam oda.

      Törlés
  2. Azt az Engedj be! filmet mi is nem rég néztük meg- és elég érdekes. Aztán elkezdtük nézni az amerikai változatot- nem néztük végig :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem, próbáltak behozni egy újszerű dolgot, mint a Byzantium esetében, csak kevéssé sikerült. Maga az alapelgondolás tetszett, a megvalósítás még finomításra szorult volna. De kétségkívül, az eredeti változat az jobb. :)

      Törlés
    2. Igen, az amcsi verzió utána csak idegesített hallod. Valahogy nem jöttek be a karakterek,meg ahogy játszottak.
      meg azon agyaltam,hogy tényleg jó következtetést szűrtem e le belőle. De nem akarok spoilerezni itt (:

      Törlés
    3. Nem tudom, hogy van a jogdíjazás, mert gondolom, annak van nagyobb súlya, amikor feldolgozást készítenek valamihez, és azért lesz más. :)

      Törlés
  3. Nyáron láttam Az elveszett fiúkat, húú, eszméletlen volt, nagyon tetszett. No meg, nem hittem volna, hogy Sutherlandnek ilyen mosolya volt :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyik legjobb vámpírkarakter lett. :)
      Van folytatása is ám. Szerintem az messze elmarad ettől.

      Törlés
    2. Mintha láttam volna, már nem a filmet, csak az infót, de az ilyesmi folytatások akkora csalódások szoktak lenni, hogy egy ideje rendre kihagyom őket :)

      Törlés
    3. Ne nézd meg, nem vesztesz vele semmit.
      Tipikus folytatás amúgy. Rosszabb, mint az eredeti.

      Törlés
  4. tetszett ez a TAG!!
    Van, csak annál a hangulatnál többet szeretnék. Az, hogy valami sötét, nyávog a szellem a sarokban, és lassan nyitja ki az ajtót… hát, tudunk ennél többet is.
    ezen jót mosolyogtam, egyet értek : DD

    VálaszTörlés
  5. Na ezt tuti lopom, nagyon jó kis tag, a válaszaidról nem is beszélve :)

    VálaszTörlés