2014. november 9., vasárnap

Film maraton 2014/ XV.



A tegnapi adag folytatása. Nem feltétlenül friss, nem feltétlenül populáris vagy jó filmek. Amikor írtam a bejegyzést jöttem rá, hogy ebből az adagból is inkább csak „láttunk, lapozzunk” alkotások szólnak ki hozzátok.


Rosemary gyermeke (Rosemary’s Baby, 1968)
amerikai thriller, 134 perc
Rendező és forgatókönyv: Roman Polanski
Író: Ira Levin
Szereplők: Mia Farrow, John Cassavetes, Ruth Gordon, Sidney Blackmer, Maurice Evans
Történet: Rosemary és Guy beköltöznek egy New York-i házba. Az eleinte idilli környezet hamar átfordul. A szomszédok szobabérlője meghal, a kis öregek pedig, egyre több időt töltenek a fiatal párral. Szombatonként hangokat hallanak, és egy napon Rosemary arra ébred, hogy karmolások borítják mindenfelé a testét, és nem sokkal később kiderül, magától a gonosztól vár kisbabát.

Vélemény: Szeretem ezt a filmet, és Polanskit is. Ha más nem is, lélektanilag a mai napig megterhelő számomra. Hosszadalmas, kicsit unalmasnak is tűnhet (Mr.A-n ezt láttam), de klasszikus. Főleg csajoknak, akik könnyebben beleélik magukat a csatakos, kút-hullák nélküli világba is. Az benne szerintem a zseniális, hogy úgy tudod, hogy ott van végig valami gonosz a háttérben, hogy nem látod, nem ijeszt rád, csak nyugtalan leszel. A könyv is szuper!


Álmatlanul (Non ho sonno, 2001)
olasz horror, 113 perc
Rendező és forgatókönyv: Dario Argento
Szereplők: Stefano Dionisi, Max von Sydow, Roberto Zibetti, Chiara Caselli, Roberto Accornero
Történet: A nyolcvanas években egy gyilkos járta az utcákat, akit gnómnak neveztek alkata miatt. Egy napon azonban, abbamaradt az öldöklés. Az utolsó áldozat fia felnő, visszakapja barátait és életét, ám a gyilkos ismét munkába lendül. Hamarosan kiderül, hogy egy gyermekeknek írt versike alapján esnek áldozatul az emberek.

Vélemény: Nagyon magán hordozza Argento kézjegyét, és az első olyan film volt, ahol még csak megtippelni sem tudtam a gyilkos kilétét, mert vannak utalások mindenkire, de még sincs egy olyan kirívó dolog, amitől megmondtam volna, hogy „na, ő lesz a gnóm”.


Mandroid (1993)
amerikai sci-fi, 81 perc
Rendező: Jack Ersgard
Forgatókönyv: Jackson Barr, Earl Kenton
Szereplők: Brian Cousins, Jane Caldwell, Michael Dellafemina, Ion Haiduc, Mircea Albulescu
Történet: Dr. Karl Zimmer feltalálja a Mandroidot, egy távolról irányítható robotot. Ha felvesz egy sisakot, mely össze van kötve vele, akkor a robot érzékeli a mozgást. Felajánlja tanulmányát az USA-nak, ám társának egészen más tervei vannak a Mandroiddal. Hadsereget szeretne belőle kreálni.

Vélemény: Igazság szerint, ha nem látom, sem vagyok kevesebb. Kiszámítható film, aminek belealudtam a közepébe, amikor is, leginkább a nagy semmi történik meg. Nem tudom sem fikázni, sem dicsérni, semmi nem volt benne, ami kiemelkedő lenne, és meg kellene említeni.


Vámpírakadémia (Vampire Academy, 2014)
amerikai fantasy-vígjáték, 104 perc
Rendező: Mark Waters
Forgatókönyv: Daniel Waters
Író: Richelle Mead
Szereplők: Zoey Deutch, Lucy Fry, Sarah Hyland, Olga Kurylenko, Gabriel Byrne
Történet: Rose és Lissa megszöknek az akadémiáról, és egy baleset következményeként összeköttetésben állnak egymással. Végül visszaviszik őket az otthonukba, ahol veszély les Lissára, aki éppen ki szeretné választani, melyik elemmel is akar és tud varázsolni.

Vélemény: Valahol a mostani század vámpírjai a vámpírlegendák megcsúfolásai, és olyan szőrözésbe sem megyek bele, hogy mi volt eredetileg a moroi és a strigoi, és hogy is kapcsolódnak hozzá a vámpírizmushoz. Oké, hogy tudnak egy-két elmetrükköt, de ha valaki varázsol, az már boszorkány és nem vámpír.
A dampyr félig vámpír, félig ember. Miért, akkor mi a tököm a vámpír? Félig hal, félig vámpír?
Ha ezt leveszem, akkor egy estés filmnek elmegy. Illetve arra is kíváncsi leszek, mikor jön már ki egy jó ifjúsági fantasy-könyv adaptáció, mert újabban veszettül rosszak születnek.


Entity (The Entity, 2012)
angol thriller, 87 perc
Rendező és forgatókönyv: Steve Stone
Szereplők: Dervla Kirwan, Charlotte Riley, Branko Tomovic, Rupert Hill, Olier Jackson
Történet: Egy szibériai erdőben a nyolcvanas években, katonai célokra szerettek volna felhasználni médiumokat. Összegyűjtötték őket, és egy titkos helyen kísérleteket végeztek rajtuk, esetenként csonkítást. Erre a helyre zarándokol el egy maroknyi ember, egy stáb és egy médium, hogy kiderítsék, pontosan hol van a hely, és mi is történt ott.

Vélemény: Mikor szakadunk már le a Blair Witch-féle horrorokról? Ez volt az első gondolatom. A második, hogy kövezzetek meg, de egyre jobban tetszenek azok az ilyen típusú filmek, amikben benne van az oroszok keze.


Szabotázs (Sabotage, 2014)
amerikai akciófilm, 109 perc
Rendező: David Ayer
Forgatókönyv: David Ayer, Skip Woods
Szereplők: Arnold Schwarzenegger, Sam Worthington, Joe Manganiello, Mireille Enos, Olivia Williams
Történet: Egy speciális kommandós egység pénzt nyúl le az egyik akciójuk során, ám, amikor visszamennek az elrejtett összegért, annak csak hűlt helyét találják. Nyomozás indul utánuk, majd amikor lezárul, valaki egyesével elkezdi leszedni a csapat tagjait.

Vélemény: Bukott, szerintem azért, mert nem a tipikus Schwarzi-akció, amit megszoktunk a kilencvenes években, hogy mennek, lőnek, csípnek, rúgnak, harapnak. Ha nem erre vágyunk, akkor szerintem megállja a helyét. A csavar jó, a színészek játékán még dolgozhattunk volna itt-ott, de az élvezeti értékéből csak a szinkronszínészek vesznek le. Ha tehetitek eredeti hanggal nézzétek, mert pocsék.


két kopper (Cop Out, 2010)
amerikai akció-vígjáték, 103 perc
Rendező: Kevin Smith
Forgatókönyv: Robb Cullen, Mark Cullen
Szereplők: Bruce Willis, Tracy Morgan, Kevin Pollak, Adam Brody, Jason Lee
Történet: Jimmy és Paul együtt járőröznek, és egy akciójuk katasztrófába torkollik, amiért fizetés nélküli szabadságra küldik őket. Igen ám, csak Jimmy lánya a hónap végén férjhez szeretne menni nagy csinnadrattával. Jimmy kitalálja, hogy egy baseball-kártya segíthet neki, ezért el szeretné adni. Szerencsétlen bolti rablás folytán a kártya a maffia kezébe kerül.

Vélemény: Ha azt mondom, Kevin Smith, azt válaszolod, hogy Jay és Néma Bob. Na, akkor ezt most felejtsd el. Teljesen más stílusú film, mint amit megszoktunk, de kétségkívül Smith-szaga van. Egy unalmas estére, vagy akár délutánra is tökéletes szórakozás. A néger srác játéka túlzó, de ennyi hiba belefér. Ami tíz pontos lett nálam, az a filmzene. Még utána is meghallgattam őket gyorsan.

13 megjegyzés:

  1. Őszintén ebben az adagban több érdekességet is leltem, köszi a lista bővítést...kicsit nagyon el vagyok maradva...filmileg...tanulnom kell, és nincs másfél órám még hetente se, hogy végignézzek egyet is akár, most meg a hétvége is zsúfolt volt - és a jövő hétvége is az lesz, és előreláthatóan az összes hétvégém a szalagavatóig...:(

    Amúgy szerintem a Vámpírakadémiában a "félig ember félig vámpír" az vagy valami olyasmi akarhatott lenni, mint pl Penge...aki annak ellenére, hogy nem szeretem a színészt, az akciófilmeket se a "modern" vámpírokat, az egyik kedvenc vámpírom...:D (ebből a filmből kiindulva "dampyr"-om...:D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A film lista nálunk úgy néz ki, hogy egy bazi nagy papír van a gép mellett, és fel van rá vezetve mindig, amit éppen kihalászok a zavarosból. Valahogy, olyan, mint egy hidra. Kihúzok egyet, és hármat írok fel helyette.
      Majd utána pótolod a lemaradást. :)

      Tudod, engem mire emlékeztetett inkább? A Bloodrayne-re. Pengét én is szeretem, viszont a vörös nőci mélyebb nyomokat hagyott bennem, és kissé efelé mozogtam inkább.

      A dhampirokkal az a bajom alapvetően, hogy túlságosan tökéletesek. Ugye, ők vámpírok és emberek gyermekei, a vámpírok képességeivel, viszont azok gyengesége nélkül. Kis keverék faj, vagy inkább olyan hibridek, akik tökélyre fejlesztették a mimikrit. A legkevésbé kedvelt karakterek egyike.

      Törlés
  2. A Vámpírakadémián gondolkoztam, de a kritikák elvették tőle a kedvemet. Még mindig nem tudom, hogy megéri-e megnézni, rááldozni az időt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szórakoztatónak szórakoztató, mert voltak ennél rosszabb alkotások is. Engem kicsit egy Harry Potterbe oltott Csontvárosra emlékeztetett. Egyszer meg lehet nézni, ha más nem, elmondhatod, hogy láttad.

      Törlés
  3. Haha, az utolsó jó ifjúsági könyv-adaptáció az első Narnia-film volt, és az is inkább gyerekkönyv:( Néha úgy érzem, még én is jobb forgatókönyvet írnék az adott könyvekből. (pl Percy Jackson-filmek, khm...) Najó, a Hunger Games filmek se olyan borzasztóak, csak számomra túlságosan felturbózták a romantikát, meg valahogy nem elég kritikusak a Kapitóliummal szemben (a marketingben semmi esetre sem). Ja, meg whitewashing, ilyesmi.
    Mondjuk a vámpírok eleve nem az én témám, úgyhogy legalább nem szomorkodom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, hogy mennyi beleszólása lehet egy írónak a forgatókönyvekbe, de ha én lennék néha a helyükben, nem engedném, hogy ennyire átformálják a könyveimet. Van olyan érzésem, hogy egy ideig, vagy részleteiben egyezik, aztán a vége valami teljesen más lesz. Van rá elméletem, de még nem kiforrott.

      Törlés
  4. A Vámpírakadémiát már én is néztem, hogy le kéne szedni, de most elmaradt. Vagy nem? keres...keres...keres...De, elmaradt! :)
    Hátha online meg tudom majd nézni hamarosan! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem tetszeni fog neked, jó kis szórakozás lesz, ha esetleg megint szürke napod lesz. :)

      Törlés
  5. A vámpírakadémia nekem még mindig egy vicc. Nemár, hogy egy vámpírnak aki még elemeket is idomít, egy nála gyengébb testőrre van szüksége. Még Edward a csillámvámpír is megvédte magát. Meg ez az állandó vérszajházás... Mondjuk Dmitrij Mindenesetre egy esélyt adok a könyvnek, de ezek után kétlem, hogy be fog jönni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kezdjük ott, hogy nem jutott eszembe, miért nem olvastam a könyveket végig. Aztán, amikor elkezdődött, egyből tudtam, hogy miért. Dimitrij a leginkább vámpír ebben az egészben, a többi sokkal több kérdést vetett fel bennem.

      Törlés
    2. Igen, az a pasi... Ajjj, és tuti hogy a későbbiekbe összejön azzal a sipákolós csajjal -.-

      Törlés
    3. Másfél könyvnél fejeztem be, de remélem, hogy vagy a srácot verik fejbe, és megőrül, vagy a csajt, és normális lesz, mert akkor már menni is fognak egymáshoz.
      Visszatérve, a testőrségen én is gondolkodtam, hogy mi lenne, ha egy nálam gyengébb védene.

      Törlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés