2014. november 29., szombat

CsCsK: Miért szeretsz olvasni? Mit nyújt számodra az olvasás?



A CsCsK mostani kihívás kérdése nem okozott túl nagy fejtörést. Az már inkább, hogy rendszerbe szedjem a gondolataimat.


Azért szeretek olvasni, mert az életemből egy egész darab van, és az is túl rövid. Így sok lehet, és olyan kalandokkal teli, melyek más körülmények között nem történnének meg velem. Jó belekerülni egy történetbe, megismerni a szereplőket. Egy-egy nagyszerű író tollából pedig kiesnek karakterek, akik a barátaim lesznek, helyek, ahova szeretek visszajárni.


Másrészt én nem szerettem mindig olvasni. Minden kötelező és melegen ajánlott irodalmat elsunnyogtam, ha tehettem. Azt már írtam, hogy egy fiú miatt kezdtem el olvasni, hogy beszélgetni tudjak vele. A másik oldalon viszont ott volt a folytonos megalázás és kirekesztettség, amik elől a könyvekbe menekültem. Ott kalandor lettem, nem egy ágról szakadt kis veréb. Viszonzott szerelemre leltem, nem pedig epekedtem az elérhetetlen után. Barátaim lettek, akik vittek magukkal hol csak be az erdőbe, egy másik századba, vagy akár egy másik bolygóra.

Észre sem vettem, hogy egyik regényt emelem le a polcról a másik után. Az addigi filmmolyból valódi könyvpillangó lett. A menekülésből hazatérés, az asylumból otthon lett.

Szórakoztat, elűzi az unalmamat, izgalmat ad, elgondolkodtat, ismeretet ad, némiképpen nevel, megnevettet, megríkat, megijeszt, társaságot ad.

Viki válaszát ITT olvashatjátok.

PS: Bocs a késésért, névnapozunk.
Ti miért szerettek olvasni?
Mit adnak a könyvek nektek?

6 megjegyzés:

  1. :) Örülök, hogy olvashattam a válaszod:)

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon tetszett :) Kicsit én is hasonlón vagyok, mert az iskolai megaláztatásból engem is a könyvek segítettek ki. Nem voltak barátaim, ezért a könyvekhez nyúltam, és végül az olvasás lett a legjobb barátom. Így van ez mai napig is. Meg szeretem a fantázia világát, szeretek kimenekülni a hétköznapok szürkeségéből.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy egészséges határig nem is baj, ha ők a legjobb barátaink. :)

      Törlés
  3. Ez érdekes- én sem szerettem mindig olvasni! Sőt- ahogy írtad a kötelezőkről: én dettó így voltam.
    Aztán kezembe kerültek olyan könyvek amiket nem tudtam letenni és rájöttem,hogy olvasni is jó. (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a kötelező ott van, azt el "kell" olvasni, és általában már nem érzed át, félreteszed, rossz élmény kötődik hozzá, mint egy egyes, ráadásul, ha el is olvasod, nem lehet annak kapcsán önálló gondolatod.
      A másik oldalán a mérlegnek pedig, ott van, hogy azt veszel le a polcról, amit szeretnél, megvan a szabad választás lehetősége, és ha nem tetszik, akkor félreteszed, nyúlsz a másikért.

      Törlés