2014. október 13., hétfő

Majdnem híresek – avagy, hova tűntek ők? 2. rész


No, csak megszültem.

Direkt nem tettem bele Christina Riccit, Drew Barrymore-t, Leelee Sobiesky-t, vagy Alicia Silverstone-t. Úgy gondolom, hogy a legtöbbünk az ő munkásságukkal, karrierjükkel tisztában van, viszont van egy-két olyan leányzó, akiket elfelejtettünk, vagy meg sem jegyeztünk igazán.

Abban is biztos vagyok, hogy vért izzadtam, mire összeszedtem őket. A barátnőm szerintem szentül meg volt győződve, hogy latinul beszélek visszafelé, és tuti, hogy azt várta a végén, hogy mikor mászok a falra hörögve… értetlenül nézte, ahogy gondolkodom, kiket lenne érdemes beletenni ebbe a bejegyzésbe.

Furcsa mód, a lányok között kevésbé vannak szuicid hajlamokkal rendelkező személyek, ők inkább modellkednek, énekelnek, vagy visszavonultak. Vagy lehet, hogy pusztán egy szokatlanul jó csoportot sikerült kiválogatni.

A lista továbbra is a teljesség igénye nélkül készült, a saját szájízemre, a fiúk mintájára.


Carrie Henn
1976-ban született Floridában, és leginkább az Alien-filmek második részéből lehet ismerős. Ő alakította Newt-ot, a kislányt, aki az LV 426-on egyedüli túlélő volt. Díjat is nyert ezzel a szerepével. Miután megszerezte diplomáját, tanárnőnek állt. Férjével, Nathan Kutcherrel él és kislányukkal Atwaterben.
Fellelhetőség: Aliens: A bolygó neve Halál
Nagyon nem mozgatott meg bennem semmit. Egyszer rákerestem, és megdöbbentem, hogy nem lett belőle is színészgalaxis, mint lenni szokott néhány versenyzőnél.


Mara Wilson
1987-ben szüeltett Los Angelesben, zsidó és olasz felmenőkkel. Édesanyja 1996-ban hunyt el, amikor Mara befejezte a Matilda című film forgatását. Három fiú- és egy lánytestvére van.
Első filmes szerepét a Mrs. Doubtfire-ben kapta meg, majd a Melrose Place című sorozatban is debütálhatott. 13 évesen abbahagyta a színészkedést, viszont azóta láthattuk már kisebb-nagyobb szerepekben. A színészkedés manapság már csak a hobbija.
Fellelhetőség: Matilda, Mrs. Doubtfire, Csoda New Yorkban
Annyira nem érintett meg, sőt, valamiért nekem kicsit ellenszenves volt mindig is, ám Matildát szerettem. Szerettem volna mindig olyan kis boszi lenni.


Alisan Porter
1981-ben született Massachusetts-ben. 1984-ben fedezték fel énektehetségét, három évvel később egy műsorba nevezték be emiatt, amit meg is nyert. Tíz éves volt, amikor eljátszhatta Huncutkát. Az iskolában és még azután is inkább színházi szerepeket vállalt el. Az ezredforduló környékén inkább a zenei karrierjére koncentrált. Zenekara, a The Canyons a mai napig sikeres, ezért hagyta abba a színészkedést. Gyermekeikkel és férjével él együtt.
Saját bevallása szerint drogfüggő volt, de már „tiszta”.
Fellelhetőség: Vásott szülők, Stella, Szeretlek holtodiglan, A méltóság nevében, Huncutka
Kívülről fújom a Huncutkát, viszont a többi filmben nagyon nem is figyeltem oda rá.


Ariana Richards
1979-ben született Californiában. Hét évesen már szerepelt. Testvére Bethany szintén színésznő. A mai napig vannak szerepei mindamellett, hogy énekel is, illetve kiváló impresszionista festő hírében áll.
Fellelhetőség: Tremors 1, Oroszlánbarlang, Cseregyerekek, Jurassic Park, Tremors 3, Fenevadak
Én csodálkozom, hogy voltak még szerepei, mert tipikus tucatarcú ember, és színészként is középszerű volt. Festőnek viszont, biztos jobb, mint az elvállalt szerepekben. Miss husoszaurusz.


Schuyler Fisk
1982-ben született Los Angelesben, Sissy Spacek és Jack Fisk gyermekeként. Már egészen kicsikorától kezdve tudta, hogy egy napon színész lesz. A mai napig aktív színésznő, énekes, és dalszerző. 2012-ben ment feleségül Chapman Bullock-hoz.
Fellelhetőség: Élünk, halunk, örökölünk, Bébicsőszök klubja, Hóból is megárt a sok, Narancsvidék, Szívek hullámhosszán, A nyugtalanság kora, Vissza hozzád
Imádtam, valamiért az ő életét figyelemmel kísérem. Nem tudom megmondani, hogy miért. Egyszerűen csak érdekel.


Thora Birch
1982-ben született Los Angelesben, nevét Thor isten után kapta. Szülei gyerekkorától fogva egyengetik a karrierjét. Kisebb-nagyobb szerepei voltak az 1988 óta tartó karrierje alatt, viszont két éve úgy döntött, hogy tart egy kis szünetet. Saját elmondása szerint azért, mert mellőzöttnek érezte magát.
Fellelhetőség: Földi paradicsom, Gézengúzok karácsonya, Férfias játékok, Hókusz pókusz, Tegnap és ma, Amerikai szépség, Sárkányok háborúja, A gödör, Tétova tinédzserek, Petunia
Gyerekkorom egyik kedvenc színésznője volt, és nem értem, miért nem kapott több és jobb szerepeket, nem volt ő annyira rossz, mint egy-két olyan pályatársa, akiket ma igen nagyra tartunk.


Ashleigh Aston Moore
1981-ben született Ashley Rogers néven, Californiában. 2007-ben hunyt el, huszonhat évesen, heroin túladagolás végzett vele. Nem volt túl keresett színésznő, aktív éveit 1992 és 1997 között jegyzik.
Fellelhetőség: Tegnap és ma, A sír
Szomorú voltam, amikor megláttam, hogy meghalt, viszont a drogosokat nem tudom sajnálni. Azt igen, hogy elment, de amiért, azért nem.


Gaby Hoffmann
1982-ben született New York City-ben. Anyja, művésznevén Viva, színésznő és író, apja Anthony Herrera, színész. Féltestvére 11 évvel idősebb nála, színész, író és jóga oktató. Négy évesen kezdte pályafutását egy reklámfilmben. 2003-ig aktívan töltötte éveit filmezés szempontjából. Tanulmányai miatt félretette a színészkedés. 2007-ig ezután színházi munkái voltak inkább. 2007 óta viszont, újra a filmezés felé kacsintgat.
Fellelhetőség: A szerelem hullámhosszán, Az arc nélküli ember, Tegnap és ma, A varázsige: I love you, Tűzhányó, Lázadj!, Parfüm, A 13-as (…stb).
Na, még egy kedvenc. Ő is eltűnt, és igazság szerint, a gyerekszerepei után nagyon nem is láttam feltűnni másban. Fiatalon anyu hozzá is mindig hasonlított. Meghatározó volt a gondolkodásomban két szerepe, de ez van.


Lisa Jakub
1978-ban született Torontóban, Kanadában. Első szerepét 1985-ben alakította az Eleni című filmben. A Mrs. Doubtfire hozta meg neki a hírnevet. Napjainkban kevesebbet szerepel, inkább háziasszonyi szerepére koncentrál.
Fellelhetőség: Eleni, Rózsa és tövis, Matiné, Mrs. Doubtfire, A Bermuda háromszög titka, A függetlenség napja, A szépész és a szörnyeteg, A bűn határán, Séta a Holdon
A Matinéban szerettem meg nagyon, mondjuk akkoriban voltam hasonló, és egy hasonló fiúba szerelmes, szóval lehet, hogy csak azért gondolom, hogy ő is eltűnőben van.


Anna Chlumsky
1980-ban született Chicagóban. Gyerekkorában modellkedett, reklámokban és filmekben szerepelt. Első szerepét 1989-ben, a Belevaló papapótló című filmben kapta. Karrierje azóta is megy. Férjével 2008-ban házasodtak össze, és kapcsolatuk azóta is töretlen. Egy gyermeket nevelnek. Mostanság főleg sorozatokban kap szerepeket.
Fellelhetőség: Belevaló papapótló, My Girl 1-2, Vegyünk új mamit!, Egy kis gubanc
Felnőttként néha összekeverem Busy Phillips és Kristen Johnston színésznőkkel.


Larisa Oleynik
1981-ben született Santa Clara-ban, de San Franciscóban nőtt fel. A nagy áttörés 8 évesen érte utol, mivel megkapta Cosette szerepét a Nyomorultakban. Ez indította be karrierjét. Napjainkig aktív színésznő.
Fellelhetőség: Bébicsőszök klubja, 10 dolog, amit utálok benned, Túl sok nő, Amerikai rapszódia, Meló, család, pasik (plusz rengeteg sorozatszerep)
Nem tudom, hogy miért maradt meg a fejemben, szerintem a Bébicsőszök klubja miatt. Amúgy számomra semleges.


Melissa Gilbert
1964-ben szüeltett Los Angelesben. Leginkább a Farm, ahol élünk című sorozatból ismerős, ez hozta meg számára a hírnevet. Felnőttként inkább tévéfilmekben látható, vendégszerepel alkotásokban, a hangját is néha kölcsönzi animációs sorozatoknak. Önéletrajzában vall alkoholizmusáról és drogfüggőségéről. Háromszor ment férjhez, utolsó házasságkötése a mai napig tart, két gyereket nevel.
Fellelhetőség: Válaszút, Ice House, A donor, Ha az igazság fáj, Elveszett szerelem, Személycsere, A menedékhely
Nem szimpi, egyszer végignéztem a sorozatát, aztán kalap-kabát. Azt szerettem, de valamiért idegesítő nekem az arckaraktere.


Olsenék – Mary-Kate és Ashley
1986-ban születtek, Californiában. Mary-Kate két perccel fiatalabb nővérénél. Tanulmányait megszakította, hogy filmezhessen. Egy időben anorexiával kezelték. Az ikrek 1987-től egészen 2004-ig közös filmjeik voltak. Akkor Mary-Kate egyedül folytatta tovább. Később azonban rájött, hogy inkább a divat érdekli, ezért újfent összeállt testvérével, és közös cégük, a Dualstar útját egyengetik.
Fellelhetőség: Irány a nagyi!, Két tojás száz bajt csinál, Kettőn áll a vásár, Anya kerestetik, Párosban Párizsban, Ne szólj szánk!, New York-i bújócska.
                Mary-Kate: Hullócsillag, Nancy ül a fűben, Bódulat, Csúf szerelem
                Ashley: -
A példátlan példaképek, amiket jobb lenne, ha senki sem követne. Számomra valahol ők a tipikus gyerekszínészek, mert nem volt gyerekkoruk, csak karrierjük, és ez meg is látszik a szemük körüli karikákon.


Candace Cameron Bure, Jodie Sweetin (b-j)
A Bír-lak testvérek másik fele.
Candace: 1976-ban született, színésznő, producer és író. 1996-ban ment férjhez, és három gyereket nevelnek.
Fellelhetőség: Valami kis szerelem, Életem a kabaré, Segélykiáltás, Játszd újra az életed!
Jodie: 1982-ben született Los Angelesben. Színésznő és tévés személyiség. Reklámokban kezdte karrierjét. A Bír-lak lökött rajta igazán nagyot. Háromszor ment férjhez. Két gyermeke van. Drogfüggőségéről életrajzi ihletésű könyvében ír.
Fellelhetőség: leginkább sorozatokban található meg a mai napig


Staci Keanan, Angela Watson, Christine Lakin (b-j)
Az Egyről a kettőre című sorozat testvérei:
Staci: 1975-ben született Anastasia Sagorsky néven, Pennsylvaniában. Stacy Keanan és Staci Love néven is játszott filmekben. Jelenleg is forgat, férjével él. Öt évesen kezdett el modellkedni, majd reklámokban szerepelt. Fellelhető: Dilis vili, Út a pokolba, Már megint te?!
Angela: 1975-ben született Illinois-ban, modell és színésznő. Alapítványt hozott létre, hogy támogatni tudja az ifjú tehetségeket. Fellelhetőség: Kölyökpilóta.
Christine: 1979-ben született Dallas-ban. Ő is reklámokban kezdte karrierjét. Manapság epizódszerepeket kap filmekben, és állandó szinkronhang a Family Guy sorozatban. Fellelhetőség: Káosz a köbön, Anya, lánya, unokája, A dögös és a dög, gyerekjáték, A Boszorkány-hegy, Szeleburdi szuperhősök, Valentin nap, Már megint te?!, A Frankenstein-teória


Christina Vidal
1981-ben született Queens-ben.  Inkább tévés munkái vannak, és énekesi karrierbe kezdett.
Fellelhetőség: A gyereknepper, Isten hozott a babaházban, Görmenők, Nem férek a bőrödbe, Menekülj!
A vagány szerepei tetszettek, amúgy annyira nem maradt meg.


Mayim Bialik
1975-ben született San Diegóban. zsidó családból származik, felmenői magyar területről vándoroltak ki. A Blossom sorozat után inkább a tanulmányait folytatta. Csak azért nem ment sem a Harvardra, sem a Yale-re, mert nem akart távol lenni a szüleitől. 2007-ben szerzett ph. D. minősítést. Manapság leginkább az Agymenőkben találkozhatunk vele, mint Sheldon barátnője.
Fellelhetőség: karrierjét sorozatok egész sora teszi ki.
Az örök Blossom marad, és mennyit gondolkodtam azon, hogy vajon ki lehet az, aki Sheldon barátnőjét játssza. Valahonnan ismerős volt, de nem ugrott be, csak amikor utána kutattam. Kellemes meglepetés.


Kik maradtak ki?

Akik lemaradtak a fiú-csokorról, ITT megnézhetik!

8 megjegyzés:

  1. Ajj de tudok örülni, amikor a blogger nem jelzi ki, hogy írsz.
    A Tegnap és ma filmért ezer hála, épp a múltkor gondolkodtam, hogy mi lehet a címe és nem bírtam rájönni. :)
    Tetszett nagyon ez az összeállítás és komolyan.. le a kalappal a filmes műveltséged miatt. Szerintem századennyi filmet sem láttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem tudsz valamit, nyugodtan kérdezz, megpróbálok segíteni. :)
      Arról még külön bejegyzés is született:
      http://tipegozombi.blogspot.hu/2014/02/tegnap-es-ma.html
      Szoktam külön filmekről is írni, úgyhogy érdemes halászni nálam a zavarosban. :)
      Filmesztétának készültem, azért a filmek szeretete. És köszönöm!

      Törlés
  2. Mindig meglepődöm, hogy olyan neveket ismersz, amikkel én még csak véletlenül sem találkoztam. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, ezt bóknak veszem.
      Amúgy, ezzel a gondolattal nem vagy egyedül. :)

      Törlés
  3. Imádtam Matildát, olyan édes kislány volt *.*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Matildaként szerettem, de másban valahogy nekem nem volt szimpatikus.
      Maga a film pedig... imádom a mai napig. Mindig megnézem, ha alkalmam adódik rá a tévé kapcsolgatása közben. :D

      Törlés
  4. Ariana Richardsról pont ez a kép égett az agyamba örökre, a dinós csak a zselével. Nem is tudtam, hogy a Jurassic Parkon kívül másban is szerepelt.
    Jéééé Amy, vagyis Mayim Bialik (örökké Amy lesz). nem is tudtam, hogy más sorozatokban is játszott. Hajjaj lesz mit sürgősen pótolnom!
    Ez nagyon érdekes poszt volt!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ariana... hm. Leginkább a Tremors első részéből emlékszem rá a JP-n kívül, de ott sem ő fogott meg igazán, hanem a főszereplő. :P

      Amy vagy Blossom, igazából mindegy. :D Hajrá, pótolj, én nem akadályozlak meg benne! :D

      Örülök, hogy tetszett a poszt.

      Törlés