2014. október 19., vasárnap

Film maraton 2014 / XIII.



Hamar összejött az újabb hetes adag.

Ebben a csomagban lesz legalább négy olyan alkotás, amit mindenképpen ajánlok megnézésre bárkinek, aki éppen unatkozik. Persze, tegnap belefutottunk egy totális agyhalálba. Ezért én kérek elnézést, viszont lehet, hogy lesz, akinek tetszik.
Sorozatból a Halo-t pörgettük végig, de azt nem tettem be.

Ha láttátok valamelyiket, vagy nem, vagy van véleményetek, ajánlanátok valamit, pötyögjetek nekem kommentet a bejegyzés végére.


Adéle élete (La vie d’Adele / Blue Is the Warmest Color, 2013)
francia dráma, 180 perc
Rendező: Abdellatif Kechiche
Forgatókönyv: Ghalia Lacroix, Abdellatif Kechiche, Julie Maroh
Szereplők: Adele Exarchopoulos, Léa Seydoux, Jeremie Laherte, Catherine Salée, Aurélien Recoing
Történet: Adéle tanár szeretne lenni, és ezért meg is tesz minden tőle telhetőt, míg egy napon találkozik a kékre festett hajú főiskolás lánnyal, Emmával. Kettejük kapcsolata mindent megváltoztat a lány életében.

Vélemény: Ebben a filmben egy borzasztó dolog van, a hossza. Kellemes csalódás volt, mert rosszabbra számítottam. A főszereplők hihetetlenül jól játszanak, főleg az Adéle-t megformáló színésznő. Zseniális. Kicsit untam, de mondom, szerintem a hossza miatt. A történet bárhol, bármikor, bárkivel megtörténhet. A történetvezetése tetszett, mert lassú lépésekkel haladunk a katarzis felé. A film szakítójelenete volt az, ami miatt nem kapcsoltam ki ideje korán a tévét. Akkor még talán a szám is elnyílt. Magával ragadó film volt.


Fiatal és gyönyörű (Jeune et jolie, 2013)
francia dráma, 95 perc
Rendező és forgatókönyv: Francois Ozon
Szereplők: Marine Vacth, Charlotte Rampling, Frédéric Pierrot, Géraldine Paihas, Natalie Richard
Történet: Mit tesz egy 17 éves lány, amikor meg szeretné találni önmagát, és szexuális kísérletezésbe kezd? Hol a határ, ami elválasztja ezt a kurvaságtól? A felnőtté válás útvesztőjét ő sem kerüli el.

Vélemény: Vannak a filmnek olyan részletei, amiket nem értek, mert nem tér ki rá a forgatókönyv, csak ott van, megtörténik, valaki látja, és kész. Nincs elmagyarázva sok minden. A lány tetteinek miértje sincs megmagyarázva, illetve gondolom, a nézőre van bízva, hogyan magyarázzák. Kicsit a Nimfomániás című filmre emlékeztetett. Örülök, hogy 17 évesen nem unatkoztam annyira, mint a főszereplők, hogy bevállaljam az öreg papát, vagy akár a perverz embert, vagy az egészet. Igaz, sokan vannak úgy, mint a lány. Kívül jól néznek ki (vitatható), de belül nincs semmi. Érdekes, elgondolkodtató, majdnem jó film volt.


Dr. Halál (You Don’t Know Jack, 2010)
amerikai életrajzi film, 129 perc
Rendező: Barry Levinson
Forgatókönyv: Adam Mazer
Szereplők: Al Pacino, Susan Sarandon, John Goodman, Brenda Vaccaro, Danny Huston
Történet: Dr. Jack Kevorkian patológus, aki egy napon fejébe veszi, hogy mindenkinek jogában áll meghalni úgy, hogy kezükbe adja a döntést. Meghúzzák a zsinórt, vagy sem. Éveken át műveli eme hivatását, miközben nem tehetnek vele semmit, hiszen nincs olyan törvény, melyben vétett volna, mígnem egy napon a tévében vall arról, hogy halálos injekciót adott be egy férfinak.

Vélemény: A készítők biztos, hogy egyet értettek vele, és a gondolatvilágával is, mert Kevorkian humanistábbnak van beállítva, mint az elvakult hívő ember, aki nem hisz az eutanáziában. Az emberi oldal pedig, érzelmekről szól, hogy milyen volt, miért volt meg a férfinak ennyi páciens. Al Pacino nagyszerűen formálta meg a dokit, és elgondolkodtató filmet kapunk.
Igaz történet alapján készült.
Én támogatom az eutanáziát, de igen komoly feltételek mellett.


Tömegsír (Open Grave, 2013)
amerikai thriller, 102 perc
Rendező: Gonzalo López-Gallego
Forgatókönyv: Eddie Borey, Chris Borey
Szereplők: Sharlto Copley, Thomas Kretschmann, Josie Ho, Joseph Morgan, Erin Richards
Történet: Egy férfi hullákkal teli gödörben ébred. Nem tudja, hogy kicsoda, és hogy került oda a halom tetejére. Semmire sem emlékszik. Miután kimászik onnan, egy házra bukkan, ahol több hozzá hasonló ember is van. Aki pedig megadhatná a választ kérdéseikre, nem beszél angolul.

Vélemény: Megszenvedtem ezzel a filmmel, mert sehogy sem volt jó. Utána parkoló pályán volt a gépen, aztán megnéztem, de elaludtam rajta. Végül elkezdtem nézni, és csak felidegesített, hogy sötét. Több pénz, jobb gárda, és akkor tévéfilmnek elmenne, de így még egy kis érzelmet sem váltott ki belőlem azon túl, hogy a papuccsal próbáltam ledobni a tévét a helyéről. Kicsit úgy éreztem, hogy túl sok kérdés kavart a fejemben ahhoz, hogy élvezni tudjam a filmet, ami így totálisan érdektelenné vált az első óra után.


Elektrosokk (The Trigger Effect, 1996)
amerikai thriller, 94 perc
Rendező és forgatókönyv: David Koepp
Szereplők: Kyle MacLachlan, Elisabeth Shue, Dermot Mulroney, Richard T. Jones, Bill Smitrovich
Történet: Egy rejtélyes áramszünet következtében megőrülnek az emberek, és a nagyvárosokból kifelé menekülnek. A történtekről csak pletykák keringenek. Nincs áram, nincs telefon, és idővel fogytán a víz, a benzin, az étel és a gyógyszer. Küzdeni kell az életben maradásért. Matthew és Annie régi barátja, Joe pedig, csak olaj a tűzre.

Vélemény: Nem erre számítottam, meg kell, hogy mondjam. Egy lélektani film különös, sablonos körítéssel. Az alapkoncepciót, a feleséget, a megkísértőt, és a fatökű férj átváltozását láthattuk már más filmben, más körülmények között. Sokkal hosszabbnak tűnt, mint 94 perc, és nem a reklámok miatt.


The Oxford Murders (2008)
amerikai-angol-francia krimi, 104 perc
Rendező: Álex de la Iglesia
Forgatókönyv: Álex de la Iglesia, Jorge Guerricaechevarría
Író: Guillermo Martínez
Szereplők: Elijah Wood, John Hurt, Leonor Watling, Jim Carter, Julie Cox
Történet: Martin Amerikából Oxfordba érkezik, hogy ösztöndíjas diákként tanulhasson az egyetemen. Mélységesen tiszteli Seldom professzort, és ennek érdekében annál a nőnél száll meg, aki régi jó barátja a tanárnak. A nőt azonban hamarosan meggyilkolják. Seldom a matematika segítségével nyomozásba kezd a rendőrséggel egyetemben, s Martin mindenben segítségére van.

Vélemény: Elijah jó színész, csak nem minden szerepre, erre viszont, igen. John Hurt már régóta a szívem egyik csücske, szóval, remek kis szereposztása van a filmnek. Ami a történetet illeti, a csavar a végén pont jó, viszont Martin belemagyarázása nekem túl direkt volt. Figyelni kell, gondolkodni kell, van mondanivalója is, csak ajánlani tudom. Nem fér a fejembe, hogy miért a rossz és értelmetlen filmek kapnak nálunk nagyobb hangsúlyt, miért nem ezek? Persze, ehhez használni kell az agyunkat, talán azért.



Vámpírok harca  (Modern Vampires, 1998)

amerikai horror komédia, 91 perc
Rendező: Richard Elfman
Forgatókönyv: Matthew Bright
Szereplők: Casper Van Dien, Natasha Gregson Wagner, Kim Cattrall, Rod Steiger, Udo Kier
Történet: Nico, egy fiatal vámpír lány az utcákat járja, kurvának kiadva magát, és nem riad vissza semmitől, hogy vérhez jusson. Nincsenek emlékei arról, ki is volt ő az átváltozása előtt, és az hogyan történt meg. Egy fiatal vámpír férfi visszatér Los Angelesbe, és találkozik a lánnyal. Nyomában azonban ott lohol Drakula és Van Helsing professzor is, így egyáltalán nincsenek biztonságban.

Vélemény: Az ótelóég és a jajistenem között ingok, mióta letekertem a harmincadik perctől ezt a borzalmat, mert az. Csak olyanoknak ajánlom, akik kellőképpen mazochisták. Thrillernek írják, de a heveny röhögő görcs miatt maradjunk a horror komédiánál. Rossz történet, rossz színészi játék, nulla mondanivaló, és itt ki is fúj az egész. Dögunalom, minden vágófegyvert tegyetek el a környékről.
Valahol sajnálom, hogy a vámpírok az egyetlen olyan fantázialény, akit imádnak szerepeltetni filmeken, és idiótábbnál idiótább verziókban bukkannak fel. Amikor azt hiszed, hogy a diszkógömböknél nincs rosszabb, megnézed ezt a filmet, és rájössz, hogy, hát de. Van. Ez.
Jó pont Kim Cattrall-nak, mert jó volt vámpírnak, és a fogak is a helyükön voltak.

6 megjegyzés:

  1. Az Adél lehet nekem se tetszett annyira mint vártam,de lehet mert angol felirattal néztem és a hossza miatt elég uncsi volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hosszán kívül tényleg nem találni benne kivetnivalót.

      Törlés
  2. Az Adéle élete szerintem meglepően jól sikerült, én a szakító jeleneten kicsit könnyeztem (bömböltem). Túl érzelmes emberke vagyok úgy látszik:$
    Viszont a többit még nem láttam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Engem az sokkolt az a jelenet, nagyon szépen meg van csinálva.
      Szerintem nincs olyan ember, akit az ne érintene meg.

      Az Oxfordosat, a Kevorkianosat mindenképpen kukkantsd meg!

      Törlés
  3. Még egyiket sem láttam, de Adéle életét terveztem meg nézni! Holnap délután meg is keresem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bármikor, ha van három szabad órád. :)

      Törlés