2014. október 12., vasárnap

Film maraton 2014 / XII.


Hét filmenként igyekezek majd jönni, mert az úgy jó lesz. Úgy is hét nap van egy héten, meg így talán átláthatóbb lesz a dolog, mintha benyomorgatnék mindent, ami keresztül futott a szememen. Most sok tévét is néztem, mert a szolgáltató kicserélte a Universal Channel csatornát Paramountra. Egész jó filmeket adtak rajta, és jó párszor leragadtunk a Film+-on is.

Ott főleg a Terminátor 3. részénél, amit szeretünk szétfikázni. Új kedvencem, hogy mondják, hogy a lázadó gépek megfertőzték az irodák számítógépeit, mire én sikeresen odafordultam Mr. A-hoz.
Én: Azt’ úgy meg hogy? Hogy lázadnak az irodai gépek? Magukra telepítik a Neptune-t, ezzel őrjítve meg a felhasználót? :D

Na de, most lássuk a mai adagot.


Stephen King: Ezüst pisztolygolyók (Silver Bullett, 1985)
amerikai horror, 95 perc
Rendezte: Daniel Attias
Író, forgatókönyv: Stephen King
Szereplők: Corey Haim, Gary Busey, Everett McGill, Megan Follows, Robin Groves
Történet: Egy amerikai kisváros lakóit minden telihold alkalmával valami megtámadja. Valami ördögi. Először vadállatra gyanakszanak, később kiderül, hogy valami sokkal rosszabbal állnak szemben. Marty, a mozgássérült kisfiú biztosra veszi, hogy egy farkasember tartja őket rettegésben, és nyomozásba kezd nővérével és nagybátyjával.

Vélemény: A könyv jobb, de semmilyen rossz kritika nem jut róla az eszembe. Nyolcvanötös film, túl sokat nem vártam tőle. Corey Haim és Gary Busey azok, akik igazán a helyükön vannak. Azoknak is leesik a film vége, akik esetleg a könyvet nem olvasták, és ez a forgatókönyv és a túlzott színészi játék és pacek számlájára írható.


A sziget neve: Halál (Arachnid, 2001)
amerikai-spanyol horror-kalandfilm, 95 perc
Rendező: Jack Sholder
Forgatókönyv: Mark Sevi
Szereplők: Chris Potter, Alex Reid, José Sancho, Neus Asensi, Robert Vicencio
Történet: A légierő egyik gépe azon a szigeten tűnik el, ahol a bennszülöttek is meghalnak mind. Egy kutatócsoport indul útjára, hogy kiderítsék, mi történik ott. Hatalmas, mutálódott pókokra bukkannak, melyekről idővel kiderül, hogy egy idegen organizmus miatt váltak vérszomjas, veszélyes ragadozókká.

Vélemény: Imádom az olyan filmcímeket, amik bele vannak erőltetve egy korábbi témakörbe. Általában akkor találkozunk ezzel, amikor egy színész hasonló műfajú, témájú filmeket forgat (Roy Schneider és a tök, pl. Tök alsó, Tökös csaj). Rendkívül fantáziadús. Itt sem értem az Alienre való utalást, mert egy savas pókon kívül nincs benne semmi extra. Az is banális és blőd. Tény, az eredeti cím meg senkit nem vonz pénzkiadásra. A színészek mindegyike emlékeztetett valakire, egy-egy másik színészre, és olcsó volt, illetve következetlen.


Emlékek (Memory, 2006)
amerikai-kanadai thriller, 98 perc
Rendező és forgatókönyv: Bennett Davlin
Szereplők: Billy Zane, Tricia Helfer, Dennis Hopper, Ann-Margret, Terry Chen
Történet: Taylor Briggs előadást tart az emlékezőtehetségről, amikor kénytelen egy beteg kapcsán konzultációra menni. Felfedez egy vörös anyagot, mely a pszichére van hatással, és olyan dolgot indít be az agyban, amire még nem látott példát: belélegezve azt, felmenőinek emlékeit is képes látni. De vajon mi köze van szüleinek egy titokzatos sorozatgyilkoshoz?

Vélemény: Miért tűnt el Billy Zane? Mindegy, nem is ez a fontos, hanem hogy ez egy jó krimi lenne, hogyha nem lenne eleve kiszámítható, hitelesen el tudták volna adni a szerepeiket a színészek, illetve, ha egy kicsivel jobb a forgatókönyvíró. Mondjuk, ha lemennék egy gyilkos pincéjébe, és felakasztott babák vennének körül, lehet, hogy mosni kellene másnap a bugyimat, és ez biza kiülne az arcomra is. Na, Billy Zane vagy tökös, vagy pénzszerep volt neki. S ez sajnos, mindenkire igaz volt. A gyilkos indítékát sem igazán értettem teljesen, ha nagyon magyarázom, akkor talán.


300 – Egy birodalom felemelkedése (300: Rise of an Empire, 2013)
amerikai akciófilm, 102 perc
Rendező: Noam Murro
Forgatókönyv: Kurt Johnstad, Zack Snyder
Író: Frank Miller
Szereplők: Sullivan Stapleton, Eva Green, Rodrigo Santoro, Lena Headey, Jack O’Connell
Történet: A Perzsa Birodalom továbbra sem tudja a görög városok ellenállását megtörni. Athén egyik hőse, Themisztoklész szembeszáll a perzsa flottával maroknyi csapatával. A kérdés persze, az, hogy ki áll melléjük a harcban?

Vélemény: Artemisia nem szép, maximum hű. Xerxész pedig, tré, hogy őt hívták vissza intrikusként, de hát, képregény. Nekem kissé feminista filmnek hatott, és a női főgonosz kevés esetben sikerül igazán komolyra. Ebben az esetben sem sikerült szerintem, ahogy Lena Headey is kiesett Gorgo szerepéből. Laza, és beleszaró stílusú mozgása lelombozott teljesen. Nem úr(i)nő. A film többi részletében teljes egészében az első részre emlékeztetett… És a szex mindig kell. Csak nem értem, miért tűnik úgy, mint egy cápatámadás?!


Ismeretlen mélység (Something Beneath, 2007)
kanadai sci-fi, 90 perc
Rendező: David Winning
Forgatókönyv: Mark Mullin, Ethlie Ann Vare
Szereplők: Kevin Sorbo, Peter MacNeill, Natalie Brown, Brittany Scobie, Brendan Beiser
Történet: Az ingatlanfejlesztőt semmi sem állítja meg, hogy felépítse álmai netovábbját, egy szállodát, ahol minden negatív történés és jelentés ellenére, egy évvel később konferenciát rendeznek. Az építkezés alatt felpiszkált fekete idegen a csatornahálózaton keresztülkezdi meg bosszúhadjáratát.

Vélemény: Érdekes B-film, az egyetlen momentuma, ami tetszett, a pap beszólása, ami valahogy úgy hangzott, hogy kezd kételkedni, hiszen egy irgalmas és okos isten nem hozott volna létre celebeket. Sokat tekertünk belőle, a lényegi részeknél megállítva a filmet, mert kíváncsiak voltunk a végére. Kevésbé sci-fi, mi inkább csak röhögtünk rajta. Kevin Sorbo is azon színészek egyike, akinek neve bőven jól előrevetíti, milyen minőségű filmet fogunk látni. Elmegy egyszer, hogy elmondhassuk, láttuk.


Tüske (Splinter, 2008)
amerikai horror, 82 perc
Rendező: Toby Wilkins
Forgatókönyv: Ian Shorr, Kai Barry
Szereplők: Charles Baker, Jill Wagner, Paulo Costanzo, Shea Whingham, Rachel Kerbs
Történet: Seth és Polly kempingezni indulnak, ám végül úgy döntenek, hogy inkább szanálják addigi tervüket. Az úton belebotlanak két stopposba, akikről kiderül, hogy annyira nem is ártatlanok. Túszul ejtik őket, és egy benzinkúton elszabadul a pokol. Egy tüskés parazita kezdi őket ostromolni, hogy minél több emberi sejtet tudjon magáénak.

Vélemény: Ohtejóégmiezmármegintez? Alacsony költségvetésű, nagyon buta horror, ahol félni kell egy tüskés, valamikor az Addams family-ben látott kéztől. Ott röhögtem, amikor egy kézfej ijesztgette őket. Húúúú, jön a kéz. Itt jön a kéz! Nem tudom, hogy az ilyen filmeket hova lehet még fokozni, és kimondottan nem fér a fejembe, hogy miért száll meg mindenki mindenkit, és egy nulla valami hogy tud irányítani másokat, de biztos megvan az értelme. Megvan benne a folytatás lehetősége, de remélem, hogy itt abbahagyják.


Zone Troopers (1985)
amerikai sci-fi háborús film, 86 perc
Rendező: Danny Bilson
Forgatókönyv. Danny Bilson, Paul De Meo
Szereplők: Tim Thomerson, Timothy Van Patten, Art LaFleur, Biff Manard, William Paulson
Történet: A második világháború Olaszországában egy maroknyi amerikai katona egy lezuhant ufót talál, melyre a németeknek is fáj a foga.

Vélemény: A jó öreg alámondásos szinkron. Gyerekkorom egyik kedvence volt, most inkább fogtam csak a fejem, hogy miért néztem én ezt anno meg, és miért imádtam. Mr. A nem különben. A mai szemnek már valahol vicces, nekünk igazi kuriózumok. Látszik rajta, hogy valahol az irónia és a komolyság határán egyensúlyoz, igazán szerintem még a készítők sem tudták, minek csinálják meg, ahogy a szereplők sem. A szinkron szövegét megtartottam volna, csak azért nem a mostani filmeket szinkronizálnám újra, hanem mondjuk ezt.

6 megjegyzés:

  1. Ezek közül egyiket sem láttam, de mintha a Tüske rémlene, talán a trailerjét hajlandó voltam végignézni. Azért a filmre már nem vállalkoztam, ennyire mazochista nem vagyok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amikor nincs más, vagy szeretnétek egyet nevetni a kiakadástól, megéri megnézni. csak, hogy ilyet is lássatok. Szerintem párodnak adna alapot pár poénhoz. :D

      Törlés
  2. Ezek nem igazán nekem való filmek. :/
    A 300 második részét láttuk, de az ilyen filmeket sem nagyon szeretem!
    De még jó hogy nem vagyunk egyformák, igaz? ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 300 az nekem sem ment le. Talán az Emlékek az, amivel próbálkozhatsz, de ha nem szereted a thrillereket, akkor inkább várd meg a következő filmes posztot. Abban lesz már olyan, ami inkább neked való lesz.

      Nem is kell egyformának lenni. Unalmas lenne a világ. :D

      Törlés
  3. Na igen... én is bosszankodok mindig a szarabbnál szarabb filmeknél,hogy mégis mi az ördög vett rá hogy megnézzem. Látom te is kifogtál pár WTF?! kategóriát :D
    A túlerőltetett filmektől meg egyenesen a falnak megyek- komolyan az még rosszabb mint azok a filmek amiknek nincs mondanivalója :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajjaj, több van ilyenből, mint jó filmből szerintem, persze, ki mit tart jónak.
      A filmekkel kapcsolatban két elvárásom van. Szórakoztasson és/vagy legyen értelme, gondolkodtasson el. Amit csak úgy nézni kell, engem nem boldogít sajnos. Az erőltetett és a buta film kimondottan ilyen. :D

      Törlés