2014. október 3., péntek

Film maraton 2014 / XI.


Most, hogy itthon evett a fene két napig, kikapcsolódásként filmeket néztem, és közben rettentően kreatívnak éreztem magam. Főztem (egy bitang rossz levest), pólót akartam nyomni (nincs szitaanyagom), fejlécet rajzoltam (furcsa, hogy elsőre sikerült), és hónapkezdő rajzot is akartam színezni. Ment a háttérben mindig valamilyen film, egészen addig, ameddig be nem tettem a Terminátor első részét, és a TechNoir jelenet alatt menő zenét el nem kezdtem hallgatni (zene).
Ott megállt a tudásom, és önfeledten hülyét csináltam magamból (énekeltem teli torokból).


Rocker csajok (The Runaways, 2010)
amerikai életrajzi film, 106 perc
Rendező és forgatókönyv: Floria Sigismondi
Író: Cherie Currie
Szereplők: Dakota Fanning, Kristen Stewart, Michael Shannon, Stella Maeve, Scout Taylor-Compton
Történet: Az első sikeres, amerikai, csak lányokból álló rockbanda történetét dolgozza fel a film. 1975-ben alakul meg a banda, amikor is Kim Fowley fantáziát lát a tervben. A dolgok akkor kezdenek izgalmas irányt venni, amikor a csapathoz csatlakozik Cherie Currie énekes.

Vélemény: Végül is, fiatalság, bolondság. Vannak hasonló filmek, ez pont beleillik a sorba. Tinilányokról, akik híresek akarnak lenni, és mit tesznek, mivé válnak, amikor a vágyálom valóra válik. Kristen Stewartnak végre arcához méltó karaktert sikerült megformálnia. Nekem Lita Ford kicsit háttérbe szorult. Ha helyén tudjuk kezelni a filmet, akkor annyira nem szörnyű, mint szerintem sokak szemében. Egyedül az idő megformálása nem tetszik a filmben, mert olyan, mintha túl hamar történne minden.


Amerika kapitány – A tél katonája (Captain America: The Winter Soldier, 2014)
amerikai akciófilm, 135 perc
Rendező:Anthony Russo, Joe Russo
Forgatókönyv: Christopher Markus, Stephen McFeely, Ed Brubaker, Joe Simon, Jack Kirby
Szereplők: Chris Evans, Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson, Robert Redford, Sebastian Stan
Történet: A S. H. I. E. L. D. szervezet tagjai nincsenek biztonságban, és nem is bízhatnak meg egymásban, ezért újból segítségre szorulnak, s ki másra számíthatnának, mint Amerika Kapitányra? Aki előbb felfedi, hogy a Hydra mégsem annyira halott, mint amennyire annak hitték, és egy rég nem látott ismerős, a Tél Katonája is felszegi a fejét.

Vélemény: Jobban tetszett, mint az első rész, viszont úgy a tizenötödik percben megmondtam a mozitársamnak, hogy mi lesz benne, ki kicsoda lesz. Tetszik, hogy az Avengers tagok filmjei között is van egy kis átjárás. Mondjuk, én nem szeretem magát a kapitányt sem, mint karaktert. Ennek a képregénynek külön története van, valamiÉRT készült, ami nekem már-már túlzás mostanság. Akciódús, világmegmentős, keserédes véggel, benne természetesen a folytatás lehetőségével. Egyedül miss Johansson nem passzolt bele most a szerepébe, de nem tudom, miért van ez az érzetem. És hosszú volt az eleje.


Az energia (Push, 2009)
amerikai sci-fi, 106 perc
Rendező: Paul McGuigan
Forgatókönyv: David Bourla
Szereplők: Chris Evans, Dakota Fanning, Djimon Hounsou, Camilla Belle, Neil Jackson
Történet: A világban megjelennek a különböző pszichikai képességekkel rendelkező emberek. Egyesek tárgyakat, mások elmét manipulálnak. A Divízió nevű szervezet viszont, katonákká akarja őket változtatni, ám a kifejlesztett szer beadását követően az alanyok elhaláloznak. Kivéve egy Kira nevű lányt, akinek sikerül megszöknie, és hajsza indul utána, és a táskáért, ami a világ kincsét rejti.

Vélemény: Bár kapott volna több pénzt, jobb rendezőt és forgatókönyvírót ez a film. Jó volt, de mégsem. Az Anne Hathaway-imitátor, álmatag szemű szökött csaj nem volt szimpatikus. Amúgy egy jól felépített, érdekes kis film volt. Tetszett, hogy a képességek miatt kasztokra volt osztva a mutáns emberek világa, nem úgy, mint mondjuk az X-Menben. Nem erős, de nézhető. Nem eredeti, de ötletes, csavaros, az történik és ott, ami kell, a karakterek sem a szupererős-okos-ügyes valamik, és pont ettől van benne egy kis frissesség.


Kavarás (Blended, 2014)
amerikai vígjáték, 117 perc
Rendező: Frank Coraci
Forgatókönyv: Ivan Menchell, Clare Sera
Szereplők: Adam Sandler, Drew Barrymore, Kevin Nealon, Terry Crews, Wedi McLendon-Covey
Történet: Jim nem akar összejönni Laurennel, mégis összehozza őket és a gyerekeiket is a sors. Összezárva nyaralnak egy afrikai üdülőben, ahol minden bonyodalom ellenére rájönnek, hogy voltaképpen nem is annyira különböznek egymástól.

Vélemény: Nem szeretem Adam Sandlert, és kicsit túlzások nekem a filmjei. Ez is. Nem tudom értékelni a túljátszott dolgokat, töményen idegesít. Olcsó poénok, ezerszer látott jelenetek, ráadásul két olyan szereplővel, akik egyszer már játszottak együtt, és nem hoznak ahhoz képest újat, sőt. Belekerülünk egy helyzetbe, ami csak a maga idióta módján tekeredik, és se eleje, se vége nincs a történetnek. Ettől függetlenül egy szombat délutáni filmnek elmegy.


Kell ez a fogyókúra? (Mince Alors!)
francia vígjáték, 100 perc
Rendező: Charlotte de Turckheim
Forgatókönyv: Jeanne Le Guillou, Gladys Marciano, Charlotte de Turckheim
Szereplők: Victoria Abril, Lola Dewaere, Catherine Hosmalin, Mehdi Nebbou, Grégory Fitoussi
Történet: Nina és a férje közös céget üzemeltetnek Párizsban, fürdőruhákkal foglalkoznak. Egy nap a férfi meglepi a nőt azzal, hogy menjen el egy hónapra egy fogyitáborba, mert az jót fog tenni neki is, és a kapcsolatuknak is. Azzal az egy dologgal nem számol a férfi, hogy a nő szeme napról napra jobban kinyílik.

Vélemény: Kellemes csalódás volt ez a film, igazi felüdülés a hideg vasárnap reggelen. Jókat röhögtem a szövegeken, kicsit láttam a történet főhősében magam. Aranyos kis propaganda film a fogyókúra mellett, és remek fricska mind a két oldalnak, soványaknak és duciknak is, illetve azoknak az embereknek, akik nem elfogadók. Ha jobban megnézitek, a kövérség egy dolog. Bármire rá lehet húzni ezt a filmet. Aranyos. Nézzétek meg! Én csak ajánlani tudom nektek.


Csillagainkban a hiba (The Fault in Our Stars, 2014)
amerikai romantikus dráma, 125 perc
Rendező: Josh Boone
Forgatókönyv: Scott Neustadter, Michael H. Weber
Író: John Green
Szereplők: Shailene Woodley, Ansel Elgort, Nat Wolff, Laura Dern, Willem Dafoe
Történet: Gus és Hazel rákosok, és egy segítő csoportban találkoznak egymással. Az ő szerelmüket meséli el a film a kór árnyékában.

Vélemény: Kevésbé gerjesztett emlékeket bennem, mint a könyv. Film az élni és szeretni akarásról, és arról, hogyan veszítünk. Tetszettek a szereplők, és az is, ahogy feldolgozták a könyvet. Ameddig meg nem láttam Villám Depót (itthon ez a neve Willem Defoe-nak), nem tudtam az írót elképzelni. Általa még inkább tudtam utálni. Talán kicsit a vége volt kidolgozatlan, amikor Gus már haldoklik. Az tetszett a legjobban, hogy nem egyszerre volt depressziós az egész film, hanem megfelelően voltak benne keverve a részek, amiken elmosolyodtam, és azok, melyek könnyezésre sarkalltak.


Kálvária (Calvary, 2014)
ír dráma, 101 perc
Rendező és forgatókönyv: John Michael McDonagh
Szereplők: Brendan Gleeson, Chris O’Dowd, Kelly Reilly, Aidan Gillen, Dylan Moran
Történet: James atya gyóntató pap. Egy napon egy férfi elárulja neki, hogy azért fog végezni vele egy héttel később, mert gyerekként megkeserítette az életét, és tönkretette vele a felnőttkorát is. James ezen a héten próbál a bűnbocsánathoz legközelebb kerülni. Meglátogatja felekezetének tagjait, akik között tudni véli a majdani gyilkosát.

Vélemény: Nyomasztó és realista film, viszont nekem tetszett. Erős. Nagyon erős, kicsit arra a játékra emlékeztet, amikor meg kell találni a gyilkost, és ebben az esetben te vagy a nyomozó (pap). Nem véres, nem lelkileg gyötrő, csak rengeteg kérdést felvet az emberben a hitről, a bűnről, hogy kit és miért tartunk bűnösnek, van-e helyünk itt vagy a túlvilágon, meg tudunk-e bocsátani magunknak. Film arról, amikor tudjuk, mennyi van hátra, és mit kezd magával egy valójában kiüresedett ember. Még most is gondolkodom rajta valahol.

Szerintem, mire ez a bejegyzés kikerül, már túl leszek a következő adag filmen. Remélem, van benne olyan, amit megnéztek, ha nem láttátok, ha pedig igen, akkor dobjatok egy kommentet, hogy melyik hogy tetszett!!!

8 megjegyzés:

  1. kettőt láttam a felsoroltakból, egyik a The Runaways a másik a Kavarás. Előbbit nagyon szeretem, többször láttam már, utóbbi tetszett : D
    Én sem szeretem Adam S.-t és Drew B.-t sőt a közös filmjüktől hányok, annyira béna : DDD de ez valahogy tetszett. mondjuk félrekúró apucit kiütöttem volna, nagyon jó színészt találtak rá, mert alapból tenyérbemászó a feje... : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az apuci igen, az talán a helyén volt. Nekem kicsit sok, amit csinál, és bevallom, ez a fajta vígjáték az, ami talán a legtávolabb áll az ízlésemtől. Gyanítom, ez is rátett egy lapáttal.

      Törlés
  2. A rocker csajokat meg akarom nézni, mert bár a műfaj nem igazán fekszik nekem, Joan Jettet nagyon szeretem...viszont a magyar fordítástól még a címben is frászt kaptam...szóval lehet eredeti nyelven ülök inkább neki...

    A kavarás az...Imádom Adam Sandlert...tényleg...egy olyan filmje volt, amire azt mondtam, hogy nem vagyok hajlandó megnézni...ez...de mivel barátnőm nagyon szereti a gyenge vígjátékokat (van nég pár film ezenkívül is, amit nem bocsajtok meg neki...), megnéztem...hát...én tényleg imádom Sandlert...de ez...ez...sok(k) volt nagyon...legközelebb bízok a megérzéseimben és ha valami a trailer alapján gagyinak tűnik azt valahogy messze elkerulom...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nézd meg, ha más nem, legalább láttad. A szinkron nem gáz, a címadásban meg elsők vagyunk... kár, hogy hátulról.

      Mindent meg kell nézni, hogy tudj róla véleményt formálni. Maximum kikapcsolod. Gondoltam, hogy majd egyszer megnézem, és most túl sok időm volt hozzá. Így jártam. Egyszer mindenki beleválaszt a rosszba.

      Törlés
  3. Örülök, hogy azért tetszett a Push, szerintem is üdítő a sok szuperhősös, képességes mozik között. Az amerika kapitány nekem tetszett és kedvelem a kapitányt is, de vannak azért nála érdekesebb karakterek is Marveléknél. Viszont belső értékek alapján ő az egyik legjobb karakter.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha profibb a háttere a filmnek, akkor biztos, hogy sokkal jobbat is ki lehetett volna hozni belőle, már csak azért is, mert talán egy-két szereplő helyére tehetségesebb emberek is kerülhettek volna. De tényleg jó volt.

      Nem így képzeltem el sosem Amerika kapitányt, mint Chris Evans, és engem picit zavar, hogy gyakorlatilag két szuperhős is ő egyben. Maga a karakter. Nincs vele kimondott bajom, viszont az eszmeisége tőlem távolabb áll. Nyilván, ha akkor élnék, amikor megteremtődött, akkor máshogy tekintenék rá.

      Törlés
  4. A Kavarás naggyon jó film! Nagyon tetszett nekünk.
    Amerika kapitányon elaludtam. :D Bár, nálam ez nem azt jelenti, hogy nem jó film, csak későn kezdtünk neki és a fáradtság győzött! :)
    A többit nem ismerem, de kiírtam őket! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi leszek, melyik hogy fog tetszeni, mert mind ízlés kérdése, kivéve talán a vígjátékok. :)

      Törlés