2014. október 5., vasárnap

Curry-s kukoricaleves


Van egy újság*, amit apuék időről időre megvesznek nekem, ez amolyan hagyomány. Remek receptek vannak benne, és ez a mai is abból lesz, viszont végeztem rajta némi finomítást.

Két hete készítettem el először, hűen a recepthez, és ha már dugtátok a nyelveteket sótartóba, akkor gyakorlatilag ezt a levest is kóstoltátok már. A kiszedett adaghoz kevertünk vizet, de még úgy is bitang íze volt. Csak a chili erejét és a só töménységét éreztük.


Akkor elátkoztam minden újságíró-gasztrocsodát, a curry-t, és fogadkoztam, hogy nem megyek soha többé konyha közelébe, ha az nem a jól bejáratott receptjeim egyike.
Na, ma megszegtem ezt, és elkészítettem a B verziót, ami tökéletes lett.


Ami kell:
600 gr kukorica
1 fej vöröshagyma
diónyi vaj
2 dl tejszín
1 tk curry fűszerkeverék
só, bors
fél lime leve
2-3 chilipaprika morzsolva

A kukoricát sós vízben megfőzzük, ha cső, ha mirelit, ha konzerv, akkor is. A puha kukoricát leszedjük a csőről, ha nem csöveset használtunk, akkor félrehúzzuk a tűzről. Veszünk egy edényt, és átszűrjük egy szitán a kukoricát.
Ebből úgy 2-3 marékkal tegyünk félre, mert az lesz a levesbetét.

A vöröshagymát a vajon megdinszteljük, és mint a pörköltnél, levesszük a tűzről, és hozzáadjuk a curry-t. Összekeverjük vele. A lecsepegtetett kukoricát is hozzáöntjük elkeverjük, majd egy liternyi (vagy amennyi van, ha egy liternél kevesebb) főzőlével felöntjük.

Negyed órán keresztül főzzük, majd levesszük a tűzről, és beleöntjük a tejszínt.

Ezután beletesszük a lime levét és a paprikákat, borsozzuk is meg, majd turmixoljuk. Amikor már nincs benne felismerhető darab, akkor kóstoljuk meg, és igény szerint sózzuk.

Egy tányér aljába halmozzuk a félretett kukoricák egy részét. Értelemszerűen osztódik a mennyiség a tányérok között, és erre öntjük rá a levest.

TIPP:
Az eredeti recept egy csapott evőkanál curry-t írt, de az túl sok lett, és sós lett. A chili és a lime tetszőleges hozzávaló, lehet nélküle is készíteni, aki szeretné. Sőt, először még régen curry nélkül készítettem.
Ezt nem kell átszűrni, mert püréleves, ha krémlevest szeretnénk, akkor szitán öntsük át tálalás előtt.

Az első kép az első leves. Oltári színe van. Ez pedig, a mai:


Bocs, tányérban nem érte meg a fotózást. Ízre jobb ezekkel az arányokkal.


Jó étvágyat hozzá!


* Az eredeti recept a Meglepetés konyha & rejtvény című magazin 2014/4 számában jelent meg (18. oldal, Fűszeres leves).

7 megjegyzés:

  1. Még soha nem készítettem kukorica levest, de így az őszi-téli hónapokban biztos nagyon kellemes lehet ez a gazdag ízvilág. Meglehet, hogy kipróbálom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha szeretitek az ehhez hasonló ízesítést, akkor mindenképpen próbáljátok ki. :)

      Törlés
  2. Készítettem már kukoricalevest, de a mexikói verziót. :) Ez is izgalmasan hangzik. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Milyen a mexikói verzió?
      Én csak simán krémlevesként fogyasztottam eddig, de ha fellelem a mehikóit, akkor megpróbálkozom azzal is. :D

      Törlés
  3. Egy ebédre lehet, hogy én is kipróbálom majd. Egy kis kukoricás étel bele fér! :)
    Örülök, hogy másodjára sikerült és ne adtad fel! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt írták, hogy 1 adag 210 kcal, bár gondolom, az adag, mint olyan, változó. :)

      Törlés