2014. október 25., szombat

CsCsK: Melyik karaktert érzed a legjobban összerakottnak és a legrosszabbnak?



Huh, hát megszületett végül a végeredmény. Akikről akartam írni, hosszabban, kifejtve, mit szeretek, illetve, miért érzem rossznak, az már megvolt a kérdés kisorsolásánál. A maradékot, akik még befértek az ötbe, azt nehezen szedtem össze, mert sok szempont volt, ami alapján próbáltam rangsorolni.

Szerintem, tőlem egyik sem lesz meglepő, de ha mégis, akkor kérdezzetek.


A legjobban összerakott karakter: Conan (Robert E. Howard)
Amikor megláttam, hogy melyik a szerintem legjobb karaktert, két ember ugrott be. Az egyik a Tigris! Tigris! című sci-fi főhőse, Gulliver Foyle, de még őt is lekörözte Conan, Robert E. Howard leghíresebb karaktere.
Azért maradtam a barbár királynál, mert nála éreztem azt először, és eddig legjobban, hogy van igazi karakterfejlődés. Eljut egy rabszolgából a királyi trónig, s amikor uralkodóként harcol, akkor is barbár énje előjön, hiszen csataüvöltése mindent visz. Akár egy zsoldos katona. Ugyanakkor a történetek végére benne van a karakterében, hogy mennyit vett fel a környékekről, ahol járt. Műveltségben, harcban. Leginkább akkor jött elő, amikor rácsodálkoztak, hogy mennyi nyelven tud megszólalni annak ellenére, hogy egy kis sehonnai bitang karakter.
Tetszett az is, hogy tiszteletben tartja mások vallási nézeteit, mégis a saját istenéhez fohászkodik. Nyers és férfias, és mindig ott lel magának örömet, ahol éppen tud, a gyámoltalan nőt nem bántja, ekképp nemes is.
Szóval, számomra ő az a karakter, aki leginkább összetett, és nem csak úgy jött valahonnan, megy valahova, közte pedig, ott van. Gyönyörű íve van az életének, a történeteinek, érdemes elolvasni őket.

A maradék négy:
2. Gulliver Foyle – Tigris! Tigris!
3. Lestat – Anne Rice könyvek
4. Vicomte de Valmont – Veszedelmes viszonyok
5. Tyrion Lannister – Tűz és Jég dala sorozat

A legrosszabban összerakott karakter: Bella (Stephenie Meyer)
Rengeteget gondolkodtam, hogy ki legyen az, akit idecitálok, mint legrosszabban összetett karakter, és szánom-bánom, nem találtam nála szánalmasabb kitalált alakot. Pedig mindig megfogadom, hogy soha többet nem köpködöm meg az Alkonyatot, aztán mégis. De ha egyszer így látom, akkor így látom.
Béllán kívül nagyon sok eszembe jutott, de belegondolva az, hogy engem idegesít, nem biztos, hogy azt jelenti, rosszul van összerakva, hiszen lehet, hogy az író célja, ezt az érzelmet kiváltani az olvasóból. Majd elkezdtem olyan szereplők után kutatni, akik inkább kérdéseket vetettek fel benne, mint például a „mivégre a létezésük?”. Mert, hogy az értelmetlen volt számomra. Bella pont egy ilyen karakter lett. Nem tudom, mi alapján mintázták, de agyrém az a lány. Értem én, hogy kívülálló, vámpírnak született és pajzs, meg mit tudom én, de ilyen ember nincs. Az ilyen életképtelen. Számomra egy antikarakter.
Minden, ami Conanban benne van, az számomra belőle hiányzik.

És a többi toplistás
2. Cortez - SzJG
3. Nikolaos – Anita Blake 1.
4. Ana Steele – A szürke ötven árnyalata (és társai)
5. Jason Grace – Az Olimposz hősei sorozat

Viki bejegyzését a témában ITT olvashatjátok!


Ti hogy vagytok ezzel a kérdéssel?

8 megjegyzés:

  1. Bella, Cortez és Steel xD Hát még mindig ezen nevetek, és még össze se beszéltünk:)
    Viszont szerintem eddigi legnehezebb kérdés volt:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bezony. Amikor nálad megláttam, hangosan felkacagtam. :D
      Azt tudtam csak, hogy ki az, akiről írni akarok, de a többi. Túl sok nevező indult. :D

      Törlés
    2. Én az utolsó pillanatig kétségek közt voltam, hogy jó embereket válogattam e össze:)

      Törlés
    3. Annyi szempont alapján lehetett ezt csinálni, hogy gyakorlatilag nincs olyan, hogy jó ember, vagy rossz ember. Nem aggódtam, tudtam, hogy megoldod. :)

      Törlés
  2. Hát, mivel Ana gyakorlatilag Bella egy változata, nem csoda, ha mindketten a Mary Sue-k csodálatos mintapéldányai.
    (Mondjuk Jason Grace-szel nem egészen értek egyet, habár tényleg nem a legérdekesebb karakter a könyvekben).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is egy változatnak tartom ugyanarra a karakterre.
      Jason nekem kidolgozatlanabbnak hatott, mint a többiek, ezért írtam bele.

      Törlés
  3. A szürke ötven árnyalatát még nem olvastam, így Ana-ról nem tudok nyilatkozni, de Bellával kapcsolatban fogadd legmélyebb egyetértésemet :)
    Az olimposz hősei amúgy magyarul még nem jelent meg könyvesboltokban, ugye? Csak mert nem találkoztam vele, pedig érdekelne.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első részt már láttam boltban, online is megrendelhető. :)
      Itt például:
      http://bookline.hu/product/home!execute.action?_v=Rick_Riordan_Az_elveszett_hos&id=270480&type=22

      Legalább tudjuk, hogy Bellával nagyon mellé nem lőttünk. :))

      Törlés