2014. szeptember 12., péntek

Őszi könyves kérdéskör


Tekla hívott meg ennek a TAG-nek a kitöltésére, ami ismét jókor jött, meg szeretem is ezeket. Két bejegyzés van folyamatban, amit írok, csak azért némi kutatómunkát is igényel, úgyhogy míg azok nem jönnek, addig itt van ez.
Amikor tombolt bennem a baci, akkor olvastam orrba-szájba, most,hogy már tudok zsezsegni a lakásban, nem vettem könyvet a kezembe, jó az, ha ülepszik valami, és legalább a szemsejtjeim is regenerálódhatnak kicsit.


1. Mit szeretsz legjobban az őszben?
A színeit imádom, hogy minden élénk, és élőnek tűnik. Nagyon szeretem a sárgába oltott bordót, a zöldet, ahogy már barnul a széle, a barnát sárgával keverve, ahogy beleszövődik a narancssárga. Szeretem, hogy előjön az olvasós zoknim, kucorogva olvasáshoz pont jó. Teázni is szeretek este. Megjelenik a sütőtök és a szőlő, a kicsit melegebb pulcsik, jobban takaró szettek sokasága.


2. Mely könyvek emlékeztetnek a polcodon arra, hogy ismét iskolába jársz, vagy a megboldogul iskolás napjaidra?
A nappaliban a hifi mellett vannak a szociológia könyvek, itt a gép mellett pedig, most pihen egy vaskos szociálpszichológia tankönyv. Amúgy sok minden nem emlékeztet erre, sem színeiben, sem témájában.

3. Mondj egy könyvet a polcodról, amelynek a borítója az ősszel kapcsolatos!
Tyű. Ez volt az első reakcióm, utána kicsit katatón állapotban topogtam a könyvespolc előtt. Nem jutottam közelebb a megoldáshoz. Egyikről sem jutott az ősz az eszembe, ha ránéztem, csak a tartalma.

4. Melyik a kedvenc horror / thriller / Halloween történeted?
Tavaly kreáltam egy Halloween TAG-et (katt IDE), abban ez mind-mind benne van. Az összes Tim Burton film illik valahogy az őszhöz, pláne a Halloweenhoz.


5. Melyik a kedvenc horrorfilmed?
Az Alien-sorozat. Tudom, hogy az sci-fi horror, de nem tudok egy olyan filmet sem mondani, ami horror és tetszene.
Az ördögűző még, mert szerintem az viszi a pálmát az ördög-megszáll-valakit filmek terén.
Ragyogás Stephen Kingtől, a Fűrész első része, az eredeti Psycho, A kocka első része, Bárányok hallgatnak, Rosemary gyermeke.
Splatter vagy gore filmekből meg… egyik sem ijesztő számomra, viszont szeretem Dario Argento alkotásait.

6. Mely könyv megjelenését várod a legjobban idén ősszel?
J. R. Ward soron következő FTT-részét, A királyt. Ősszel jön, ami szerintem azt fogja jelenteni, hogy majd karácsonykor a fa alatt landol.


7. Mutasd meg a könyvet, amelyet a leginkább el szeretnél olvasni ősszel!
Megmutatni nem tudom, mert nincs meg, de két John Scalzi jött ki, és nagyon fáj rájuk a fogam, főleg, mivel én nagy rajongója vagyok a Vének háborúja univerzumának.
John Scalzi: A lázadás hangjai.
                Sokan azt mondják róla, hogy rosszabb, mint az eddigiek, majd kiderül. Ez a sorozat része. Moly infó: itt.


John Scalzi: Bezárt elmék.
                Ez nem a sorozathoz kötődik, fülszöveg alapján viszont, ide vele! Moly infó itt.


8. Melyik (könyv alapján készített) film megjelenésére vársz a leginkább idén ősszel?
Szarvak.
Evidens, mert én még mindig nem Daniel Radcliffet látom magam előtt, amikor Igre gondolok. Már, amikor gondolok rá. Egyrészt kíváncsi vagyok, mit hoznak ki a filmből, másrészt, én szeretném, hogy ez a srác kitörjön a Harry Potter szerepből.

Ha valakinek megtetszett, akkor töltse ki, vagy saját magánál, vagy videóban, vagy komment formájában, vagy küldje levélben, vagy füstjelezzen, bárhogy, kíváncsi vagyok.
Akinek meg nincs kedve, az csak pöttyintse ide a hasonlóságokat vagy különbségeket.

Pusszantás,
D.

6 megjegyzés:

  1. Tetszik ez a TAG, de sajnos nem mindegyik kérdésre tudnék válaszolni, nem igazán vagyok szezonális olvasó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez most jól jött ki, mert ritkán nézem, hogy mi jelenik meg pont ősszel, általában mindig megyek a fejem után. Szóval, ha ez most másik évszakban köszönt rám, akkor nem biztos, hogy összejöttek volna a válaszok.
      Nem tartalak vissza attól, hogy tegyél egy próbát. :)

      Törlés
  2. Akarom a Királyt:D Kíváncsi vagyok már nagyon:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem mondod? Tegnap kattintgattam - lehet, hogy nem is tegnap volt -, és belefutottam az "ez várható ősszel" felkiáltásba, láttam, egy pillanatra megörültem, és lelombozódtam, amikor láttam, hogy még mindig csak előrendelhető.
      Ha októberben jön, legatyásodom, az egyszer tuti.

      Törlés
    2. Ha októberben jön akkor áthúzza minden számításom:D De kétlem, valahogy így volt a Végre szeretőkkel is. Jön őszre, megjelenik biztosan aztán végül december elején jelent meg.

      Törlés
    3. Nagyon várom, és megmondom őszintén, lehetne karácsonyi ajándék. Mondjuk, azt sem értem, ha minden ünnepek környékén jelenik meg, akkor miért nem inkább azt írják oda? Az utóbbi 3-4 könyvvel ez van amúgy.

      Törlés