2014. szeptember 24., szerda

Film maraton 2014 / X.


Nem vagyok gépközelben, sőt, ez a pár filmet is napok alatt szedtem össze, és most jöttem úgy haza, hogy még időm is maradt itt szöszmötölni. Sok filmet persze azért nem tudok még kitenni, mert nem nézzük meg. Én nézném, de AEmber húzza a száját, és csak a „jó” filmjeit nézzük, amik körülbelül a pokol legeldugottabb bugyrának sarkára emlékeztetnek.

Meg tévézünk, sorozatokat nézünk, már amikor tesszük.


A tó szelleme (Strandvaskaren / Drowning Ghost, 2004)
svéd thriller, 100 perc
Rendező és forgatókönyv: Mikael Hafström
Szereplők: Rebecka Hemse, Jasper Salén, Jenny Ulving, Peter Eggers, Rebecka Ferguson
Történet: A hällestadi iskola három diákja gyilkosság áldozata lesz. A gyilkos egy közeli tóba fulladt, de a holttestét sosem találták meg. Ennek kapcsán az intézmény megemlékezést tart minden évben, ami inkább ünnepély jellegűvé cseperedik két emberöltőnyi idő alatt. Az egyik diák pont ezen a legendán dolgozik, amikor furcsa események történnek, és egyre érdekesebb összefüggésekre bukkan.

Vélemény: Húsz percig bírtam, s miután állt az egész, kikapcsoltuk, pedig a svéd vagy északi thrillerek jók szoktak lenni. Ez is jól indul, kicsit Ómen hatás, és utána leülünk, és úgy is maradunk. Nekiveselkedtem még egyszer, nem kellett volna, mert rossz, rossz és rossz. De lehet, hogy inkább rossz. Az alap nem rossz ötlet, és még a vége sem, viszont a kivitelezés… fejlövés. Aki bátor próbálkozzon, amúgy messzire kerüljétek el.


Demóna (Maleficent, 2014)
amerikai fantasy, 97 perc
Rendező: Robert Stromberg
Forgatókönyv: Paul Dini, Linda Woolverton
Szereplők: Angelina Jolie, Elle Fanning, Peter Capaldi, Juno Temple, Sam Riley
Történet: Az emberek és a tündérek világa ellentétben áll egymással. Utóbbit Demóna őrzi, aki egy napon szerelembe esik, ám az áhított férfi olyan, mint a napraforgó. Oda fordul, ahol neki több babér terem, így magára hagyja a lányt, míg ő király nem lesz. Koronájának záloga Demóna élete, de ő csak a szárnyait veszi el. Ezért Demóna bosszút esküszik, átokkal sújtja ellenségének lányát, Aurorát.

Vélemény: Szeretem a Csipkerózsikát. Sőt, az olyan történeteket is szeretem, melyek a „rossz” szemszögéből íródnak. A tündérmesékért is bolondulok. Jolie nagyon jól csinálta, tetszett a film, egyedül a tejbetök herceggel nem voltam kibékülve. Demónát jól átejtette a majdani király, akit tövisre húztam volna, és még mindig nem értem, hogy Jolie miért pártolt át az akciófilmekre. Annyira jól áll neki az, amikor nő. Aki szereti ezt a fajta mesés világot, annak mindenképpen ajánlatos időtöltés.


A holnap határa (Edge of Tomorrow, 1014)
amerikai sci-fi akció, 113 perc
Rendező: Doug Liman
Forgatókönyv: Christopher McQuarrie, Jez Butterworth, John-Henry Butterworth
Szereplők: Tom Cruise, Emily Blunt, Lara Pulver, Jeremy Piven, Bill Paxton
Történet: Cage az a fajta katona, aki csak a tévészereplések idejére az, kiképzés nélkül. Egy ellentmondás miatt azonban, harcolni küldik a gonosz földönkívüliek ellen, ahol meghal. A halála azonban nem végleges, hanem újrakezdi a napot egészen addig, amíg rájön a valódi miértjére halhatatlanságának.

Vélemény: Az első 20 perc borzasztó volt. Nem szeretem az olyan filmeket, amik az újraélt időt dolgozzák fel, viszont fél óra után belenyugodtam, hogy ez bizony kell ahhoz, hogy felépüljön a történet, és a végére nem is volt rossz. Az egyetlen kivetnivaló számomra, ahogy a lények kinéznek, mert már volt egy hasonló. Emily Blunt színésznőt meg nem ismertem fel elsőre. Felépített, igazi tíz pontos film a szememben.


Wer (Wer, 2013)
amerikai horror, 90 perc
Rendező: William Brent Bell
Forgatókönyv: William Brent Bell, Matthew Peterman
Szereplők: A. J. Cook, Sebastian Roché, Vik Sahay, Stephanie Lemelin, Simon Quarterman
Történet: Egy asszony elveszti férjét és fiát piknikezés közben, amikor is a szeme láttára egy hatalmas állat – vagy nagyon szőrös ember – lemészárolja őket. Nyomozás indul az ügyben, hogy a porfíriás férfi vajon tényleg véghezvitte a szörnyű tettet, és ha igen miért, vagy a rendőrség teljesen tévúton jár?

Vélemény: A kopaszságot már máshol ellőtték, és A. J. Cook pont olyan, mint a sorozatban. Talán egy csavar van benne, amire részben számítasz, de annyira evidens, hogy inkább váltasz, és a végén mégis. Következetlen a film, a párbeszédek hiányosak, és nem passzolnak össze, a történetvezetés sem jó szerintem, sok olyan dolog van, ami nincs megmagyarázva. Egyszer azért érdemes próbálkozni vele.


A pók markában (Int he Spider’s Web, 2007)
amerikai horror, 84 perc
Rendező: Terry Winsor
Forgatókönyv: Gary Dauberman
Szereplők: Lance Henriksen, Emma Catherwood, Cian Barry, Sohrab Ardeshir, Lisa Livingstone
Történet: Egy baráti kör elhatározza, hogy India dzsungelében fognak jobban összekovácsolódni. Kirándulni mennek, s már az első éjszakán egyiküket megcsípi egy pók. Egy közeli faluba mennek segítséget kérni, ám amit találnak, az minden képzeletüket felülmúlja.

Vélemény: Gagyi, és mulatságosan ráadásul, de nem vígjáték. Érdekes, csak nem tudtak belőle mit kihozni. Henriksen filmjei erős B-közép, de ezen még az is látszott, milyen jelenet van lámpával, mintha egy halom egyetemista vizsgafilmjét néztem volna. Nem vagyok pókiszonyos, szóval nem tudom megítélni, kire milyen hatással lenne, engem nem kavart fel. Kiszámítható, el lehet vele tölteni egy estét.


Mutants (Mutants, 2009)
francia horror, 95 perc
Rendező: David Morlet
Forgatókönyv: Louis-Paul Desanges, David Morlet
Szereplők: Héléne de Fougerolles, Francis Renaud, Dida Diafat, Marie-Sohna Conde, Nicolas Briacon
Történet: Egy halálos vírus a francia lakosságból gyilkos zombikat kreál. Az egyetlen és utolsó esélye a maroknyi túlélőnek egy Noé nevű bázis, ami védve van, ugyanis, itt kísérleteznek az ellenszerrel.

Vélemény: Elkezdtük nézni, aztán annyira, de tényleg annyira nem történik benne semmi, hogy elkezdtük tekerni, hátha izgalmasabb lesz, persze, nem lett. Aztán inkább kikapcsoltuk. Ez már az a foka az ilyen fajta filmeknek, amik nézhetetlenül unalmasak és rosszak. A francia horrorok egyre jobban, ám ez most igencsak nagy mellényúlás volt a szememben. Ugyanakkor, ez egy rém naturalista gore film, szóval, aki szereti a mennek-ölnek-véreznek-hörögnek filmeket, hajrá!

A vége a szokásos. Ha láttátok, ha nem, véleményetek van, ajánlanátok, hagyjatok egy kommentet!!!

9 megjegyzés:

  1. A Tó szelleme nekem listás volt, mert a svédek általában tudnak...de ezek után szerintem nem fogok neki ülni...(bízok a film ízlésedben:))
    Viszont a Pók markában pont az, amit kerestem! Gyenge, idétlen amerikai tini horror...annyira vágyok mostanában az ilyenekre - nem tudom miért...egyszerűen szükségem van egy értelmetlen, "zs kategóriás" horror filmre, amit még nem láttam - csak sajnos most az időm nem engedi meg, hogy megnézzem...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tehetsz vele egy próbát. Én is ezen az elven indultam el, nekem nagy csalódás volt.
      Kíváncsi leszek, mit szólsz a pókos filmhez.
      Itt nézz egyszer körbe:
      http://sorozatraktar.wordpress.com/asylum-filmek/

      Törlés
    2. Sajnos senki se gyenge b-kategóriás tini horror címen emlegeti az ilyen filmeket, de közben leltem egy Ismeretlen hívás című szörnyen klisés amerikai csodát is...bár...ez a klisék ellenére is egész nézhető filmnek bizonyult...de kb azon a szinten van, amit kerestem...:D
      Amint lesz időm megint, pókozok is egyet. :)

      Törlés
    3. Azt is láttam, az egy érdekes film lesz. Nem szeretem őket, mert egy kaptafára készülnek, és kicsit már olyan az Ismeretlen hívás is, mint amit már láttunk máshol, csak valami különlegesebbet akarnak kihozni belőle, és csak félig sikerül, de hajrá! :)

      Törlés
  2. A Demónát csak mozis verzióban láttam, de újra meg fogom nézni, hogy élvezzem is. Amúgy így is tetszett!
    A holnap határa engem kikészített teljesen, nem nekem való film. Nem szeretem a háborús, harcolós filmeket.
    A kavarást nézzétek meg mindenféleképpen, mert nagyon jó film. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Angolul, nem mozisban néztük, felirattal. Egyszerűen imádtam, nagyon jó film volt, vagy inkább mese estére. Annyira jól állt neki ez a karakter, hogy hihetetlen. Idézte a mesét nekem.

      Hadilábon állok a háborús filmekkel, de ez tetszett. Ha jól tudom, ez is könyvből készült, szóval azután is vadászok majd egy sort. Alapvetően pasifilm, de ez az ízlés. :)

      Köszönöm a javallatot, felírtam. :D

      Törlés
  3. Én is most irtam amúgy egy ilyen filmes bejegyzést,de amiket én néztem annak a nagy része csalódás volt- vagyis inkább az hogy mást vártam volna a leírások után. :/ Lehet hogy velem van a baj,de nem tudtam élvezni őket.
    Amúgy a tieid közül kettőnek a képe fogott meg és látom mindkettőről neked is rossz a véleményed. Amiket én kifogtam horrorok ,azok is ilyenek voltak ,hogy semmi nem történik,vagy nem az aminek kéne =/
    Viszont a Demona szerintem is király volt (: És Jolienak tényleg nagyon jól állt ez a szerep és iszonyú jól játszotta és ezt mindenféle elfogultság nélkül mondom,mert amúgy nem szeretem a színésznőt.
    A srác árulása a filmben engem annyira nem lepett meg- szerintem ezzel az emberi gyarlóságot akarták bemutatni,meg hogy ugye mindent a hatalomért és pénzért.. De ezt tudjuk. Viszont jó az hogy nem nyírta ki rögtön,hanem szépen lassan felemésztette az őrület (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnézem majd a bejegyzést, amint lesz időm huzamosabb ideig a gép elé kerülni. :)
      Na, akkor a Demónáról egy a véleményünk. Nekem sokkal jobban tetszett a régi szerepeiben Jolie, és ez most egy kicsit a régi időszakát idézte.
      Engem sem meglepett, sőt, szépen volt felépítve az egész. De azért a királyt még utálom. :D

      Törlés
    2. Jó,hát a királyt én is :D Ezért is érdemelte meg a szép lassú szenvedős halált ^^ De amúgy Jolie szerepeit nem ismerem sajnos,szóval nem tudom viszonyítani annyira. Egy két filmjét ha láttam.

      Törlés