2014. szeptember 11., csütörtök

Film maraton 2014 / IX.


Nem tudom, mi van velem mostanában, egy film sem tetszik. Mindbe belealszom, végigbeszélem, olvasok közben, vagy írok, pedig egyáltalán nem vagyok válogatós. Lehet, hogy vágyok valamilyen típusú filmre, amit nem találok, sőt, megmondani sem tudnám, milyen ez, vagy melyik.

Nem is néztem sok filmet az utóbbi napokban, többségében daráljuk a Falling Skies-t (Éghasadás), meg az azt kigolyózó The Last Ship című sorozatot, illetve természetfilmeket néztünk.


Mélytengeri szörnyeteg (DeepStar Six, 1989)
amerikai sci-fi thriller, 105 perc
Rendező: Sean S. Cunningham
Író: Geof Miller
Forgatókönyv: Lewis Abernathy
Szereplők: Nancy Everhard, Greg Evigan, Taurean Blacwue, Miguel Ferrer, Cindy Pickett
Történet: Egy tengeralatti labor bombákat telepít a tenger fenekén, mikor kiderül, hogy az a fenék egy barlang teteje, ami egy szerencsétlen véletlen folytán beomlik. Ezzel elszabadítanak egy hatalmas szörnyeteget, aminek a fény egyet jelent az étellel, és hamar megtizedelni az alig tucatnyi emberből álló csoportot.

Vélemény: Gyerekként jobban tetszett, mint most a napokban, ám a kedvenc bázisos, szörnyeteges, maroknyi csapatos filmek között tartom számon. Mondhatjátok rá, hogy elavult, de ha azt nézzük, hogy 1989-es, sok mai filmhez mérten fogyasztható. Ha kicsit több lenne benne a szörny, akkor sokkal élvezhetőbb lenne szerintem.


Tükrök 2. (Mirrors 2, 2010)
amerikai horror, 86 perc
Rendező: Victor García
Forgatókönyv: Matt Venne, Sung-ho Kim
Szereplők: Nick Stahl, Emmanuelle Vaugier, Evan Jones, Christy Carlson Romano, Lawrence Turner
Történet: Max és a menyasszonya autobalesetet szenvednek, és a nő meghal. Egy évvel később a rehabilitációja elér odáig, hogy elkezd éjjeliőrként dolgozni apja áruházában, ahol a tükrökben különös árnyat vél felfedezni: egy halott lány bosszúszomjas szellemét.

Vélemény: Vannak filmek, amiknek nem kellene folytatás, vagy ha már folytatjuk, akkor ne másoljuk le az eredeti filmet. Ebben nekem a legijesztőbb dolog az anorexiás, műmellű néni volt, az a látvány tiszta horror, és előre meg lehetett mondani a halálok sorrendjét, csak ismerni kell az első filmet. Igazság szerint, azt se nagyon értem, hogy egy szellem miért lesz mindig brenkó. Egyáltalán nem kötött le, mert nem tudok attól élvezni egy filmet, hogy csak a vér folyik benne. Ettől függetlenül, vannak benne jó jelenetek.


Megdönteni Hajnal Tímeát (2014)
magyar romantikus vígjáték, 105 perc
Rendező: Herczeg Attila
Forgatókönyv: Csurgó Csaba
Szereplők: Osvárt Andrea, Simon Kornél, Szabó Simon, Lengyel Tamás, Jordán Adél
Történet: Hajnal Tímea, az ünnepelt sztár hazajön egy osztálytalálkozóra, ahol minden régi gimis érzelem a fiúk ágyékába tolul. Dani meg is kapja őt, Bögöcs viszont, meg szeretné magának kapni. S mivel utóbbi zsarolhatóvá teszi az előbbit, indul a játék Hajnal Tímeáért.

Vélemény: Még mindig azon gondolkodom, mit akarunk mi, és miért nézek meg magyar popcorn-mozit. Unalmas és karaktertelen film volt, és a bőgő, suttyó narrálás csak rontott a helyzeten. A célközönségnek biztos tetszeni fog. Én most itt abbahagyom erről a filmről az eszmefuttatásomat.


Kalandor: Az aranyládika átka (The Adventurer: The Curse of the Midas Boksz, 2013)
angol kalandfilm, 100 perc
Rendező: Jonathan Newman
Forgatókönyv: Christian Taylor, Matthew Huffman
Író: G. P. Taylor
Szereplők: Michael Sheen, Lena Headey, Sam Neill, Ioan Gruffudd, Aneurin Barnard
Történet: A 17 éves Mariah Mundi élete teljesen felfordul, amikor az öccsét elrabolják, a szülei eltűnnek, és egy titokzatos idegen megpróbál neki segíteni úgy, hogy szövetséget ajánl arra nézve, hogy kiderítsék, mit is rejt az aranyládika.

Vélemény: Amikor az ember túllendül azon, hogy egy fiút Mariah-nak hívnak, egészen aranyos kis film kerekedik belőle, gyerekként biztos élveztem is volna. Michael Sheen alakítását tudtam leginkább díjazni, eszméletlen az a fickó. Nem volt rossz, csak hosszú, és valamiért nem vitt magával a történet sem, sem a szereplők. Ettől függetlenül remek választás egy délutánra.


Sorvadj el! (Thinner, 1996)
amerikai thriller, 93 perc
Rendező: Tom Holland
Forgatókönyv: Michael McDowell, Tom Holland
Író: Stephen King
Szereplők: Robert John Burke, Joe Mantegna, Lucinda Jenney, Michael Constantine, Kari Wuhrer
Történet: Billy Halleck egy sikeres ügyvéd. Feleségével hazafelé tartanak feleségével, amikor elgázol egy cigányasszonyt. Az ügyet cimboráival sikerül eltusolniuk. Az asszony édesapja azonban megátkozza az ügyvédet, hogy sorvadjon el. Billy pedig, bármennyit eszik, egyre csak fogy.

Vélemény: Nem minden King-film tetszik, de ez el tud szórakoztatni, persze régen jobban lekötött. Most sem tudom, miért néztem meg. Amúgy ég és föld van a film és a könyv között, viszont tök mindegy, melyikbe futtok bele, a vége hordoz némi átvitt mondanivalót, ha nem is az egész.


A megnevezhetetlen (The Unnamable, 1988)
amerikai horror, 87 perc
Rendező és forgatókönyv: Jean-Paul Ouellette
Író: H. P. Lovecraft
Szereplők: Charles Klausmeyer, Mark Kinsey Stephenson, Alexandra Durrell, Laura Albert, Eben Ham
Történet: Egy csapat egyetemista fiatal el szeretne tölteni egy éjszakát egy kísértetházban, amiről az a hír járja, hogy valami megnevezhetetlen lakja falait. Bárki bemehet oda, kijönni viszont, nem fog, mert olyan valamivel találja magát szembe, amire nincsenek szavak.

Vélemény: Kimondottan vadászom a Lovecraft-feldolgozásokra, és mindig azon tűnődöm, miért nem nyúlnak hozzá. Egy, nyilván nem értené a nagyérdemű többsége, kettő, lassú filmek lennének, és sok esetben nem is látványosak. Ez a film se valami hű, de nagy, és nem is értettem, ezt miért kellett feldolgozni. A nyolcvanas években biztos nagy vihart kavart, félelmetes lehetett, így más kicsit klisés és bárgyú lett. A főhős kimondottan idegesített.

Ha láttátok valamelyiket, pöttyintsetek ide egy kommentet, hogy tetszett, avagy nem tetszett, és mi volt az?

6 megjegyzés:

  1. Jajj a Tükrök 2 ezek szerint nem csak engem bosszantott? :D
    Pedig azt hittem jó lesz, mert az elsőt eltalálták - annak volt története, nem csak vérre ment, bár ott is volt olyan része a történetnek, ami sehogy se illett bele a filmbe, de azért tetszett (azért kedvenc film nem lesz, de határozottan nézhető volt :D)...de a kettő az...áh...

    Lovecraft filmekkel én se nagyon találkoztam még, pedig az írót nagyon szeretem, és szerintem kicsiny kis hazánkban méltatlanul ismeretlen...Pedig alig 100 évet kéne csak visszamennünk hozzá, és lényegében ő teremtette meg a horror műfaját...Oké, hogy tényleg lassú...de azért King is írt olyan könyveket (sőt a könyveinek elég nagy része el van húzva szerintem), amikben a cselekmény nagyon lassan bontakozik ki...:/
    Ja és ha már itt járok a Thinnert még nem láttam és nem is olvastam...Nem tudom miért, eddig valahogy sose izgatta annyira a fantáziámat a történet, semmi rejtélyes nincs benne, hanem KONKRÉT ember csinál valamit, amiért egy másik KONKRÉT ember elátkozza...és erre épül...persze egyszer biztosan neki ülök, de most rejtélyes idegenekre és borzongásra vágyok - filmek terén...(vagy bugyuta b...jobban mondva zs kategóriás idétlen amerikai tini horror filmre...nem tudom miért, valahogy most hiányzik a sok részeg tini házibuliban, akiket lemészárolnak miután bemenekültek egy olyan szobába, ahonnan egy kiút van, és ott vár a gyilkos...de sajnos az összes ilyen film egyszer nézhető csak és van egy olyan érzésem, hogy nagy részüket már láttam...bár ha egyet látsz, az összeset, nem erőltetik meg annyira magukat a készítők...xD)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bosszantás enyhe kifejezés. :D Az elsőnek van egy hangulata, és még féltem is rajta (mondjuk), de ez nem haladt. Az meg, hogy megmutatom, mit csinálok szellemként, nekem kicsit mesés hatású. Blőd lett az egész.

      Film maratonokban van egy-kettő elszórva, csak azt hiszem, Chtulhu filmként aposztrofáltam őket. A Valdemar Legacy az kimondottan jó lett, az első része, a másodikkal már ott sem tudtak mit kezdeni, de elvileg egyben van, csak túl hosszú lenne. Az a baj, hogy a lényeg a történeteiben azon van, hogy minél közelebb kerülsz az igazsághoz, a tudáshoz, annál jobban megőrül a fő karaktered, és ez pörgős filmen nem mutat jól. Eleve nem lesz akciódús valami, de attól még mehet a történet. Nem értem, hogy miért nem nyúlnak hozzá.

      Elméletileg a cigányátok, mint olyan adná a misztikusságát a Thinnernek. Nem a legjobb műve Kingnek, de egyszer nézhető.

      Kabinláz, A balta, Carrie 2, Pétek 13 összes, The Cottage, Erdei fantom, The Shrine, Katakombák, ha már tiniket trancsíroznánk filmen, vagy agyzsibbasztásnak a Zombie Ass: The Toilet of the Dead. :D
      Zs-nek keress rá az Asylum-filmekre, ők csinálnak ilyesmiket, folytatásokat. Érdemes. Némelyik nem is annyira tré.

      Törlés
  2. Jaj, Tükrök 2. Sokkal gyengébb lett, mint az első, azt imádtam, de a második már megint csak a sokadik bőr lenyúzása volt. A nőcin meg én is ki voltam akadva, zuramnak végig panaszkodtam a film alatt :D Igazából az bosszant, hogy a pasik biztos oda vannak érte (habár a természetben ilyen testalkat ritkán fordul elő), közben meg olyan pókharapó pofája volt a nőnek, hogy öröm volt nézni. Meg valahogy a fő konfliktus is túlságosan olyan téma, amit nem szeretek, szóval nekem sem jött be. A sorvadj el-t tervezem megnézni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokkal, de sokkal.
      Nem is az arca zavart, mert szegény pórul járt, amikor meggyúrták abból a bordából, de ahogy kinéz. Én megijednék, ha szembejönne velem az utcán meztelenül, vagy bárhol. A kiálló csontok és csigolyák... brrrr...:/
      Még ebben is lehetett volna találni izgalmas szálat, de valahogy nem jött össze a készítőknek.
      Kíváncsi leszek, mit szólsz a King-filmhez.

      Törlés
  3. Ha röhögni akarsz, nézd meg a Pokolba taszítva c. remekművet - a Sorvadj el utánzata akarna lenni, de még én is szörnyülködtem rajta, pedig én utálom az ilyen filmeket, az ágy alá bújok közben... :D
    Puszi Viki
    Ui: lassan írok mailt, csak Lénárd ma nagyon nehezen engedett el a bölcsiből...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt láttam azt a filmet. Szétröhögtem magam rajta, hogy nem tudtam eldönteni, mit is akartak belőle kihozni. Néha komolynak hittem, utána vígjátéknak, de ha jól tudom, horror-vígjátéknak van aposztrofálva. Gusztustalan jelenetekben inkább bővelkedik, mint ijesztőkben. :)
      Semmi gond, tudok várni.;)

      Törlés