2014. szeptember 13., szombat

Ezerarcú színésznők


Erről a rettentően érdekfeszítő témáról tegnap este beszélgettünk Mr. A-val. Most ide száműzök némi mementót magamnak azokról a színésznőkről, akiket első körben besoroltunk azok közé, akik több karaktert is meg tudnak formálni függetlenül attól, hogy maszkírozzák őket vagy sem.
A lista a teljesség igénye nélkül készült.


Lena Headey
Bevallom őszintén, ő volt az egyik olyan színésznő, akit a Terminátor sorozat alapján leírtam. Olyan semmilyen volt. Aztán jött Mama, Cersei Lannister, Jocelyn Fray, és megvett magának ez a nő. Minden szerepében nekem hiteles, és egy pillanatra sem érzem úgy, hogy ugyanazt a karaktert nézem.


Helena Bonham Carter
Mr. A-val megegyeztünk, hogy ő csak az idegbeteg, őrült karaktereket hozza, amihez arca (és általában haja) van, jól áll neki, és ezen a kategórián belül változatosságot nyújt.


Jennifer Lawrence
Mr. A csak úgy hívja, hogy „csacsogó fecske”, mert nem tudja megjegyezni a poszátát, viszont amennyire nem kötelezett el magának a HG kapcsán, az Amerikai botrányban nyújtott alakítása nekem tetszett. Tud játszani az életéért küzdő bakfist, és felnőtt nőt is.


Rosario Dawson
Nekem Becky főnök marad, illetve Gail a Sin City című filmből. Nála sem láttam még két ugyanolyan alakítást. Tud a testével bánni, és azonosulni a szereppel.


Kathy Bates
Sokrétű színésznőnek tartom, ha csak megnézzük mondjuk A mi házunk, a Kis fekete könyv és mondjuk a Tortúra című filmeket. Nagyon nem szokták elváltoztatni, mégis olyan a gesztikulációja és az arcjátéka, hogy mindig más.


Meryl Streep
Az egyik nagy kedvencem. Azonosulni tudok a hitvallásával, imádom a szerepeit, és tisztelem benne azt, hogy a szerepei vele öregszenek. Méltó tud maradni ahhoz, hogy igazi színésznő, aki nem akar a kora ellenére harmincasokat eljátszani mondjuk.


Glenn Close
Szörnyellaként szerettem meg, viszont a Végzetes vonzerővel és a Veszedelmes viszonyokkal írta be magát a kedvenceim közé. Nagyon jól át tudja adni a hangulatot, a karaktereit, bármit.


Sigourney Weaver
Őt azért hozom ide, mert sokan azt mondják rá, hogy az Alienen kívül nincsenek nagy szerepei. Jó, aláírom, hogy van pár mellényúlása, de mindennek ellenére, mindig meg tud újulni, és ha azt vesszük, nagyon egyforma karakterei neki sincsenek. Illenek hozzá is a szerepei, és sok fajta műfajban el tudta magát adni.


Kate Winslet
Én őt jó drámai színésznőnek tartom. A szemöldöke nem mindig van a helyén, de amilyen karriert befutott, bőven itt van a helye.

Charlize Theron
Nem tudtam eldönteni, hogy bevegyem, vagy se, mert jó abban, amit csinál, mégis, ha mondjuk nem lenen minimális változtatás, nem biztos, hogy azt tudnám rá mondani, hogy ezerarcú.


Cate Blanchett
Mindenki Galadriele. Nekem ő kicsit Tilda Swinton kategória, hogy annyira jó arca van, hogy gyakorlatilag bármit el tudna játszani szerintem. Számomra az egyik legmeggyőzőbb színésznő.


Angelina Jolie
Szégyen vagy sem, a mostani őrületei, és a nekem nem tetsző akciói ellenére, vannak benne lehetőségek. Érdekes színfolt a maga ridegségével. Őrültként, akcióhősnőként, vagy csalárd hazudozóként is az egyik kedvencem marad.


Tilda Swinton
Alapvetően annyira karaktertelen arca van, hogy pont ez benne a jó. Akkor szerettem meg igazán, amikor a Constantin című filmben láttam, mint Gabriel. A hímnős angyal, és mondjuk a Narnia jégkirálynő szerepe ég és föld.


Dakota Fanning
Sokan nem szeretik, mert kicsit ufó feje van a lánynak, legalábbis, én mindig a szemén akadok ki, az valami félelmetes. Kíváncsi leszek, meddig jut.


Anne Hathaway
Belőle nem néztem ki a Neveletlen hercegnő után, hogy viszi valamire, és egész szépen kiforrta magát, és nagyon örülök, hogy az olcsó, romantikus vígjátékok nem szippantották be, és nem tartották meg maguknak.


Kicsit szándékolt, hogy most itt befejezem, mert a végén túl hosszú lenne a lista, illetve kíváncsi vagyok, hogy ti kiket tartotok még ezerarcú színésznőknek.
Legközelebb jövök majd a pasikkal. :)

8 megjegyzés:

  1. Helena Bonham Carter tényleg az őrült szerepekre való :D Ezt már én is beszéltem valakivel- de iszonyú jól játssza a szerepét szerintem.
    Angelina Jolie-t én például sose szerettem,mert egy orrát fennhordó beképzelt nőnek tartom,de a legutóbbi szerepét(Demóna) iszonyú jól alakította és elismerem. Nagyon meglepődtem azon a szerepen,pedig eleinte vonakodtam hogy megnézzem ,pont emiatt mert ő játssza. De mondhatom kellemes csalódásnak.
    Dakota Fanning-ot én csak a Twilightban láttam- de irritált a karaktert. Annyira elmebeteg feje van,és arrogáns. Nem tudom más filmjeiben miként alakít de az alkonyatban kinyírtam volna. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cartertől egyáltalán nem is várnám el, hogy úgymond egy hétköznapi szerepe legyen. Azt is biztos megoldaná, de ez a világ, amiben ő általában szerepel, nagyon megy hozzá.
      Jolie-t mint olyan, én se nagyon szeretem. Tetszik az arca, főleg az Eredendő bűn című filmben, vannak jó szerepei, a magánéletét meg nem követem.
      Nem tudom, hogy csinálják, hogy a filmeken nagyobbnak tűnik a szeme, mint amilyen alapjáraton, de Dakotának a szeme engem is vonz. Az Alkonyatban ki is nyírják. :D :P

      Törlés
  2. Helena, Meryl Streep, Gelnn Close, Cate Winslet, Cate Blanchette, Tilda Swinton és Anne Hathaway nálam is nagy kedvenc, remek színésznőknek tartom őket, akik mindenféle szerepben remekül helyt állnak.

    VálaszTörlés
  3. Helena Bonham Carter tényleg mindig őrült, de ahogy te is írtad, teljesen jól áll neki.
    Jennifer Lawrence, Dakota Fanning és Anne Hathaway nagy kedvenc :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem tudom elképzelni más szerepekben, de úgy tűnik, hogy ő sem magát. :D

      Törlés
  4. nagyon jó kis válogatás, csakis egyetérteni tudok veled/veletek :)

    VálaszTörlés