2014. augusztus 23., szombat

Alvilági almás pite


Sajnos vagy sem, semmi démoni nincs benne, és még démonok ellen sem lehet használni, de rá lehet szokni viszonylag hamar.

A cím a következő beszélgetés miatt alakult ki:
Én: Szerintem démon jár a lakásban.
Évi: Miből gondolod?
Én: Azért voltam kénytelen sütni, mert megrohadt majdnem az összes alma.
Évi: Lehet, hogy Asmodeus almás pitére vágyott.

Könnyen elképzelhető, hogy így van, de éjjel nem jelent meg, pedig egy pohár tej kíséretében kint hagytam egy szeletet egy tányéron. Mindegy. Jöjjön a recept!


Ami kell:
30 dkg liszt
15 dkg porcukor
8 dkg vaj
1 tojás
1 csipet só
10 g sütőpor
6 ek tej

60 dkg alma (lehet nyugodtan több, én kábé 1 kg-t tettem bele)
20 dkg cukor
1 tk fahéj (bár ez ízlés kérdése)


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, ha lágy, akkor teszünk hozzá még lisztet, a lényeg, hogy szépen elváljon a táltól. Ha túl száraz, nyúljunk a tej után. Ezután két részre osztjuk, és letakarva pihentetjük, ameddig össze nem állítjuk a tölteléket.

Az almákat megpucoljuk, lereszeljük, és egy lábasban feltesszük párolódni a cukorral és a fahéjjal együtt. A töltelék hozzávalóinak mennyisége ízlés szerint módosítható. Mr. A inkább az édes dolgokat szereti, mintsem a fahéj ízét, ezért én több cukorral csináltam neki, mint fahéjjal.
Amikor az alma puha, akkor hagyjuk hűlni.

Egy tepsit vagy kibélelünk sütőpapírral, vagy vajazunk lisztezünk. Tepsi nagyságúra nyújtjuk a tészta egyik felét, és belefektetjük. Rásimítjuk és elegyengetjük rajta a tölteléket. Majd a következő tésztát is kinyújtjuk, és a töltelékre helyezzük.
Megszurkáljuk, és megkenjük egy felvert tojással.

180 fokon sütjük addig, ameddig a teteje aranybarna nem lesz.

Tipp:
Hogy az alsó tészta ne ázzon át, egy marék finomra őrölt morzsával éppen hogy megszórjuk.
Ha más liszttel szeretnénk készíteni, az arány ugyanez (kipróbált), és cukor helyett 5 dkg édesítőt lehet használni. A tészta lágyságát vagy keménységét a fentiek szerint találjuk ki, illetve az arányokat is.
Ha élesztőt használsz, akkor kábé 1 dkg legyen, vagy 1 tk porélesztő.
Érdekes ízvilágot lehet elérni, ha az almába reszelünk egy pici gyömbért és citromhéjat!

Jó étvágyat hozzá!

4 megjegyzés:

  1. Jó kis recept, én is hasonlóképpen készítem, csak épp a különleges fűszerek nélkül. Legközelebb lehet megbolondítom velük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most nekem sem volt citromom, csak gyömbérem, de a kettő együtt igazán finom. :)

      Törlés
  2. Én a fahéjat mindig kihagyom belőle. Az illatát viszont imádom.
    Nagyon jól néz ki, most én is megkívántam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáltál már fahéjat kardamommal helyettesíteni?
      Én mióta készítettem, azóta valahogy szeretnék újra enni. :)

      Törlés