2014. július 6., vasárnap

Széltető és egyebek

Eltűntem, de csak azért, mert éppen más dolgom volt.
Nagyon hóösszesítő bejegyzést nem szerettem volna írni, mert most a 100 Happy Day dologban úgyis benne lesznek majd a jó dolgok, a rosszakról meg inkább csak tudjanak azok, akiknek elmondtam.

Az elmúlt napokban még pár darab helyen jártunk, némelyik csak a szórakoztatás miatt volt érdekes, más ismét teljesítmény túra volt, vagy önmagunknak valami kis konc, hogy képesek vagyunk rá.
Többségében képek következnek, némi hozzászólással.
Ha így folytatom, a végén még túrablog leszek (ááá, nem).

Solymár – Templom tér
Eredetileg a várért mertünk, viszont a tér is megfogott. Valamiért az idős pár szobra tetszett a legjobban.

Solymári vár
300 HUF a belépő, cserébe csendes, rendezett, nincs firka, ihatsz a kútból, felmászhatsz a rendbe hozott toronyba.

Budai Vár
Kicsit keserédesek az emlékek, de szeretünk visszajárni ide. Főleg, mert van itt egy csodálatosan szép galéria, ami ingyen látogatható, illetve, Mr. A-nak valami kis ágyúja, amit időről-időre ellenőrizni kell, hogy megvan-e még.

Szobor az emlegetett galéria udvarán.

Tropicarium
Mr. A még nem volt, úgyhogy úgy viselkedett, mint egy kisgyerek. Mindenhez hozzányúlt, mindent fotózott, a cápákat vagy fél órán keresztül néztük. Engem csak a rájasimogatóból nem lehetett kihúzni, de nem tehetek arról, hogy imádom a hasukat, olyan jó tapintásuk van. Kimentünk beszélgetni a Kopaszi gátra is, arról nincsenek képek.

Ezt látnád utoljára, ha éhes a cápa, és feletted cirkál. :)

Budaörsi sziklák (Budaörs)
Kicsit meredek volt, és a köveken nehezen ment a feljutás, de ha egyszer felérsz, elkap a Gyűrűk Ura érzés. Azóta is csak Széltetőként emlegetem, mert olyan erősen fújt, hogy ha irányba álltam, akkor a szél feltolta a karomat, és néha úgy éreztem, el tudna fújni. Szöcskés, vadvirágos övezet, gyönyörű kilátással.

Kálvária-domb (Budaörs)
Nagyon kis hangulatos, és éjjelente világíthat, egyszer szeretnénk megnézni. Hamar fel lehet érni a tetejére, úgyhogy szerintem úgy érdemes, ha még sziklát mászik az ember, vagy megy még innen valamerre.

Filozófiai kert / Filozófusok kertje (Budapest)
Nem is tudom, hanyadszorra veselkedtünk neki, Mr. A nagyon szeretett volna eljutni ide, és most is eltévedés-gyanús volt a dolog, de végül megtaláltuk. Visszatérünk majd ide. Persze, nem tudtam kihagyni, hogy ne álljak be a szobrok közé én is (mint nagy gondolkodó). Hiányoltam még több szobrot, még több embert, de így is aranyos volt. Innen (Budai Vár magassága) elsétáltunk a Stadionokig, hogy buszra szálljunk.

Vitorlázó emlékmű (Budaörs)
Jó volt megpihenni, csak kár, hogy a térkép más utcákat mutatott, mint ami valójában volt, és kicsit el is tévedtünk, mire megtaláltuk a piros jelzést.

Ezeken a helyeken voltunk, és azt mondom nektek, hogyha ingyenes szórakozást kerestek, és szerettek túrázni, ezeket mindenképpen nézzétek meg. Most lehet, hogy van egy enyhe napszúrásom a mai 37°C-ban eltöltött emelkedős erőltetett menettől (árnyékmentes út), mégis azt mondom, hogy megérte. Sokkal jobb volt így. Sőt, ma még haza is gyalogoltunk az Örsről levezetésképpen.

Tanulság, hogy szereznünk kell egy térképet, meg kell tanulnunk az útvonalakat, és nem szabad hallgatni a netre. Budaörsön egy órán keresztül kerestük a piros jelzést, Móricz Zsigán a megfelelő buszt (ami már Kelenföldről indul), kitáblázva pedig, miért is lenne valami?
Öröm az ürömben, hogy így találtuk meg a legszebb, legromantikusabb kis csapásokat az erdők mélyén.

Jelentem, nincs kilométerhiányom.

1. Mennyi helyen voltatok! :O Mi sajnos most kicsit be vagyunk korlátolva, de a Tropicariumot biztos megejtjük majd, mert imádjuk :)

1. Sokszor hat óra volt majdnem mindegyik út. Ha egyszer lehetőségetek lesz rá, akkor menjetek. Megéri. Igazi kis kincseket lehet így találni.
      A Tropicariumot nagyon szeretem, és minden állatot haza szeretnék lopni. :D

2. Ajj de régen voltunk már így túrázgatni, szóval most irigykedem... irigyk irigyk.

1. Egyszer iktassátok be mindenképpen valamelyiket. :)

3. A túra blog nem olyan rossz dolog ;) Egyébként nagyon jó helyeken voltatok,nagyon tetszik. Főleg a Széltetős :D Nagyon filinges hely,s örülök hogy más is hasonlít helyeket a Lotr-os helyekhez ^^

1. Főleg a Gyűrűk Urából szoktam nézni, melyik részt hova tenném, amikor utazok. Ahogy felértünk a csúcsra, mondtam is páromnak, hogy "tünde szemed mit lát?", erre elhúzott mellettünk egy madárraj.
      Sportcipőben éreztem az összes kavicsot a lábam alatt, szóval minden tiszteletem Frodóé, hogy mezítláb tette meg az utat. :D

4. ÉN IS ÉN IS!!!!!Megyek én is! Megyünk együtt? :) :)