2014. július 20., vasárnap

Majdnem híresek - avagy, hova tűntek ők?


Az elmúlt napokban két Edward Furlong filmbe is belefutottam. Ezekben még nem volt lecsúszott, mint manapság. Arra gondoltam, hogy ez a bejegyzés olyan filmsztárokról fog szólni, akik gyerekkorukban voltak valakik, azóta meg eltűntek, vagy nincsenek nagyon szem előtt.
Valaki meghalt persze, valaki csak Zs-filmekig jutott vissza függőségei miatt, más pályát váltott, ám kétségtelenül a kilencvenes évek idoljai voltak tinikörökben.

Most a fiúkat kanalaztam össze, mert amikor elkezdtem megírni ezt a bejegyzést, rájöttem, hogy irdatlanul sokan vannak. Úgyhogy, a lányok majd következőre.


Olyan képeket halásztam össze, melyeken talán felismerhetőbbek nektek. A „Fellelhetőség” címszó alatt az általam ajánlott filmek szerepelnek. Nem szerettem volna filmográfiákat összerendezni.


Edward Furlong
1977. augusztus 2-án született Kaliforniában. Az 1991-es Terminátor 2: Az ítélet napja című film hozta meg számára a hírnevet. Karrierjének drog- és alkoholügyei, bántalmazások szabtak gátat. Feleségétől elvált, gyerekét csak felügyelet mellett láthatja.
Fellelhetőség: A mi házunk, Kuki, A gyanú árnyéka, Amerikai História X, Detroit Rock City.
Nekem ő nagy kedvencem volt, tehetségesnek tartom, és hülyének is, amiért elherdálta azt. A vagány és kilátástalan helyzetű figurákat úgy el tudtam volna hozzá képzelni, de miután láttam egy Zs-horrorban és a Holló 4-ben… remélem, több ilyen „film” nem lesz.


Brad Renfro
1982. július 25-én született Tenessee-ben. A nyolcvanas évek végén, kilencvenes évek elején filmjeiről, később drogügyeiről és lopásairól volt híres. 2002-ben gyógyszeres kezelést kapott, hat évvel később, 25 éves korában barátnője talált rá a holttestére. 2008 január 15-én heroin túladagolásban hunyt el.
Fellelhetőség: Irány  Mississippi (im: A csodaszer), Az ügyfél, Pokoli lecke, Az eminens.
Minden szerepében imádtam, mert nem csak arról szólt, mint a manapság olyan izgi tini szerepek. Némelyik komoly tudást igényelt. Azért sajnálom csak, mert egy tehetség ment el. Azért meg nem, ahogy.


Jonathan Taylor Thomas
Jonathan Taylor Weiss néven született 1981-ben Pennsylvania államban. Gyerekszínészként vált ismertté, manapság már inkább csak produceri feladatokat lát el. Főleg szinkronszerepéről, kilencvenes években forgatott sorozatszerepeiről volt híres, tinibálvánnyá nőtte ki magát.
Fellelhetőség: Ki az úr a házban?, Tom és Huck, Látástól Mikulásig, Smallville, Last Man Standing.
Ő különösebben sosem mozgatott meg. Egyszer láttam valamelyik csatornán egy műsort gyereksztárokról, és akkor maradt meg bennem, hogy bálvány lett, meg szexszimbólum. Nofene. Izgi pasi lett belőle, és jó, hogy nem vitte magával a sztárság.


Jonathan Brandis
1976-ban született Danbury-ben. Gyerekmodellként kezdte a pályafutását, majd reklámokban szerepelt. Karrierjét a hat éves korában eljátszott One Life to Live szerepe indította be. Kilenc évesen LA-be költözött. Vendégszerepelt több filmben. 1990-ben kapta meg a Végtelen történet 2 főszerepét. A kilencvenes években több filmben is kapott lehetőséget. A kamera mögötti életet is kipróbálta független filmek rendezőjeként, forgatókönyvíróként. 27 évesen, 2003. november 12-én felakasztotta magát.
Fellelhetőség: AZ, Végtelen történet 2, Katicák, A bajnok és a kölyök, SeaQuest, Hart háborúja.
Annyira nagy kedvencem volt, lelki törést okozott, amikor megtudtam, hogy meghalt. Nyilván, a saját szemében hullámzó volt a karrierje, én ezt annyira nem éreztem, és nagyon sajnálom, hogy elvesztettük. Bizonyos fokon túl nem vitte volna, és igen rossz helyre darálta be Hollywood. Talán, ha más lehetőségeket is kap, akkor máshogy alakul az élete.


Joseph Mazzello
1983. szeptember 21-én született az amerikai Rhinebeckben. Felsőfokú tanulmányait a University of Southern Californián végezte. Legismertebb szerepei az Irány a Mississippi! AIDS-ben szenvedő kisfiúja, valamint a Jurassic Park Tim Murphy-je.
Fellelhetőség: Jurassic Park, Veszélyes vizeken, Irány a Mississippi!, Social Network, First Kiss, G.I. Joe: Megtorlás.
Nekem mindig a két kisfiú marad, szerintem örökké és levehetetlenül. Túlságosan meghatározó szerepeinek tartom a két filmet, és túlságosan átlagos a külseje ahhoz, hogy hangsúlyos szerepeket kapjon ezután.


Brandon Call
1976. november 17-én született az amerikai Torrance-ben. Karrierje kezdetét a tévés sorozatok jelentették, mígnem az áttörést az Egyről a kettőre, illetve a Baywatch hozta meg számára. Egyszer egy ismeretlen fegyveres megtámadta, sérüléseiből hamar felépült. Jelenleg Kaliforniában él. Elvált, egy gyermeke van (vagy kettő – vita tárgya). A szülei benzinkútjánál dolgozik.
Fellelhető: Egyről a kettőre, Baywatch, Santa Barbara, Vak végzet, Ford Fairlane
Szerintem pont ugyanaz történt vele, amilyen a karaktere volt. Elfelejtettük, sosem volt nagy, sosem lenne az. Jó volt végignézni a férfivá cseperedését, mégsem hiszem, hogy önállóan el tudna vinni egy bármilyen karaktert.


Macaulay Culkin
1980. augusztus 26-án született Manhattanben. Szülei is színészek, öt fiú és két lány testvére van, akik közül szintén többen kacsintgattak a színpad/vászon felé. Ő a legidősebb. Szülei sosem voltak házasok, a kilencvenes évek végén indult meg a felügyeletért vívott harcuk. Római katolikus hitben nevelték a gyerekeket, szerényebb körülmények között. Gyerekszínészként imádta a világ, majd egyre inkább a drogügyei miatt kezdtek vele foglalkozni. Van egy zenekara a Pizza Underground, és úgy hírlik, hogy szakítani próbál a drogokkal.
Fellelhetőség: Reszkessetek, betörők!, My Girl, Richie Rich.
Na, szívem szerint ő az, akit már többször is megrángattam volna, hogy ugyan ébredjen már fel, és kezdjen magával valamit. Benne látok lehetőségeket, szerepeket, karaktereket. Remélem, nem cseszi el! Magamban csak Mákálukinak hívom.


Jason James Richter
1980. január 29-én született Medfordban. A Szabadítsátok ki Willy-t! filmekből lehet sokaknak ismerős. A nyolcvanas évek végén családjával LA-be költözött, ahol beindult a tiszavirág életű karrierje.  Van egy zenekara, ahol basszusgitározik, nevük Fermata. Kisebb tévés, sorozatbeli szerepei vannak.
Fellelhetőség: Szabadítsátok ki Willyt! 1-2-3, Végtelen történet 3.
Nagyon nagy hatással sosem volt rám, a filmben is inkább a bálnát szerettem, mint őt.


Barret Oliver
1973. augusztus 24-én született fényképész és gyerekszínész. Rövid karrierje volt, 1981-89 között tartott csupán. Fotográfusként kiállításai vannak manapság.
Fellelhetőség: Végtelen történet, D. A. R. Y. L., Selyemgubó, Titkok kertje.
Hát, meglepődtem, amikor mostani önmagát megláttam, nem ismertem fel. A szerepeiben jó volt, és más utat választott. Ezért nem lehet kárhoztatni, főleg, mert amit csinál, azt szereti és sikeres benne.


Corin Nemec
1971. november 5-én szüeltett Little Rockban. A kilencvenes években szárnyalt a karrierje, többen is becenevén emlegetik Corky Nemec-ként. Szcientológus.
Fellelhetőség: Parker Lewis sohasem veszít, Csillagkapu.
Csak a Parker Lewis maradt meg, de az is úgy, mint egy bennfentes vicc kettőnk között Mr. A-val.


Lucas Haas
1976. április 16án született West Hollywoodban. Amerikai színész és zenész. Gyerekkorában volt inkább felkapott. Manapság zenél, és kisebb szerepeket kap. Abból viszont, jó sokat.
Fellelhetőség: A kis szemtanú, A fehérruhás hölgy, Rózsa és tövis, Támad a Mars!, Bajnokok reggelije, 24.
Kiskoromban bele voltam zúgva fülig az elálló füleibe. Manapság meg már csak akkor kapom fel a fejem, ha meglátom, kimondottan nem keresem a filmjeit.


Joey Cramer
1973-ban született, gyerekszínész. 1996-ig volt aktív tévés alkotásokban inkább.
Fellelhetőség: Gyermek az időben.
Szegénynek (vagy sem) ennyi jutott.


River Phoenix
1970. augusztus 23-án született Madrasban. Szülei hippik voltak, egy vallásos szekta tagjai. Szegényes körülmények közt élő család volt, mígnem vissza nem tértek LA-be. Gyerekkorában sokat koldult, tizenévesen debütált először, és innen szerep szerepet követett. Szülei életvitele rányomta életére a bélyegét, drogozni kezdett. Állat- és környezetvédő volt. Johnny Depp bárja előtt, testvére karjaiban lelte halálát 23 évesen.
Fellelhető: Űrrandevú, Állj mellém!, Indiana Jones és az utolsó kereszteslovag, Otthonom, Idaho
Szerintem miatta szeretem a hosszú, szőke hajú embereket, tehetséges színész volt, tehetségesebb szerintem, mint a tesója. Nagyon remélem, hogy a halálában békét talált.


Corey Feldman
1971. július 16-án született Chatsworth-ben. Rengeteg, főleg B-filmben játszik a mai napig. Kétszer nősült, kétszer vált, egy gyermeke van.
Fellelhető: Állj mellém!, Kincsvadászok, Szörnyecskék, Az elveszett fiúk, Péntek 13: 4-5., … stb.
Egyáltalán nem rossz, nem tudom, mi a baja. Kár, hogy igazán nem sikerült kitörnie.


Henry Thomas
1971. szeptember 9-én született San Antonióban. Az E. T. jelentette karrierjének kezdetét, ami tart a mai napig is.
Fellelhetőség: E.T., Szenvedélyek viharában, Tökéletlenek, A babaarcú gyilkos, New York bandái, Kedves John.
Hozzá sincs hozzáfűznivalóm. Önmagához képest, nem változott sokat, de nem minden szerepében ismertem rá a kisfiúra. Meg nekem örökké az is marad.


Mason Gamble
1986. január 16-án született Chicagóban. Gyerekszínészként kezdte karrierjét, a mai napig aktív. Ismertté a Dennis, a komisz című vígjáték tette. Ma inkább a színpadon áll, mint a kamerák előtt.
Fellelhetőség: Anya csengője, Denni, a komisz, Gattaca.
Ő az, akit szerintem mindenki kever Mákálukival. Amúgy pedig, senkit sem érdekel. Nem lett belőle csúnya ember, sőt. Színész és színész között is van különbség. Örülök, hogy ő sikertörténet lett végül.


Bradley Pierce
1982. október 23-án született Arizonában, színész és szinkronszínész. Hangját számos rajzfilmben, sorozatban, játékban lehet hallani. Színészként a Jumanjiban szerepelt. Mai napig aktív színész, feleségével és három gyermekével él. Mellékállásban bárpultos és szaktanácsadó.
Fellelhetőség: Chaplin, Megőrülök érted, Max 3000, Jumanji, Ügynök kölyök, Rád vagyok kattanva
Több lábon áll, ezért tisztelem. Nekem annyira nem hiányzik a filmtörténetből.

Kik maradtak ki?

8 megjegyzés:

  1. Jonathan Brandis nekem is nagy kedvencem volt - jóképű volt és tehetséges, nagyon nagy kár érte :( Én Jason James Richtert is szeretem, több filmjét is láttam is azokban is ügyes volt. Lucas Haas-ba pedig bele voltam zúgva, szerintem ő is nagy szerepet játszik abban, hogy a hosszú hajú pasikat kedvelem :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a legtöbbnél nem is a tehetséggel volt baj, hanem hogy nem tudtak kitörni, illetve, amiben szerepeltek, nem voltak kiugróan jó filmek.

      Törlés
  2. Most így hogy fel soroltad tényleg nagyon sokan vannak. Bár én nem ismerem sokukat,csak egy kettőt az elejéről. Viszont tényleg kár értük =/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És messze nem az összes. Egy-kettőt direkt hagytam ki. Irdatlan mennyiség, és némelyikért tényleg kár.

      Törlés
  3. Húha! A felét nem ismerem! Utána kell néznem ezeknek a filmeknek. Mindig rájövök, hogy nagyon sok régi film kimaradt az életemből. :/
    Bradley Pierce szerintem nagyon aranyos a Jumanjiba! Főleg, mikor kis majom lesz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor hajrá, nézd meg őket!!! :)
      Kismajomként jobban "tetszett", mint emberi alakban. :D

      Törlés
  4. Corin Nemec nekem az örök Jonas Quinn :) Sajnáltam is mikor, kikerült a sorozatból, nagyon bírtam a karakterét.
    Sajnos a legtöbb gyermek aki hirtelen figyelmet kap, elveszik a süllyesztőben. Szomorú dolog ez.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi lennék arra pont ezért, hogy ki van mögöttük, és az a valaki mennyire támogatja, ami a választásaikat illeti mind filmek terén, mind az életükben.

      Törlés