2014. július 26., szombat

CsCsK: Kedvenc női karakterek


Csupa Csoki Könyvek
CsCsK egy kétszemélyes olvasócsapat. Hogy a pontos alakulást mikorra datálom, nem tudom, mert folyamatos diskurzusban vagyunk könyvek kapcsán, és jókat derülünk olvasótársammal, Kemivel, hogy ugyanarra a következtetésre tudunk jutni, csak teljesen eltérő úton, vagy fordítva. Szóval, ez amolyan jó zsaru – rossz zsaru dolog lesz.
Jelmondatunk a Forest Gump című film egyik kijelentése, mely a mi olvasatunkban így hangzik:

„A könyvek olyanok, mint egy doboz bobon. Sosem tudni, mit veszel le a polcról.”

Két részből fog állni. Időről-időre jövünk majd egy-egy kihíváskérdéssel, hogy szinesítsük ismereteinket, véleményt alkossunk, és jönni fogunk könyvekkel is.

Most egy kihívással kezdenénk, hogy a holnapi könyv reflektorfényben maradjon. Elsőkörben kisorsolt kérdésünk:
Top 5 kedvenc női karakter

Pont jól jött ki a lépés, hiszen Firkász is ezt a kérdést tette fel nekem, úgyhogy összekötve a kellemeset a hasznossal, jöjjenek a csajok!


Csak ne lettem volna oltári nagy bajban, mert inkább a férfi karakterekre vagyok ráállva, nem a nőkre. Nem tudom, miért. Háromig még ment a dolog, de az utolsó kettőnél vért izzadtam.
Velük tudok azonosulni, bennük látom magam…stb. Az énem részei. Talán.

5) Daenerys Targaryen – az örök hercegnő (Tűz és Jég dala sorozat)
Tiszta, kedves, bájos, naiv, nem nő, de már nem lány, királylány és egyszerű özvegy. Nagyon megfogott az ő karaktere, a története. Szívesen kísérném a sárkányaival együtt. Annyira szépen ki van fejtve, hogyan lesz egy királycsemetéből igazi harcos amazon, ugyanakkor mégis megmarad annak a lánynak, akit megismerünk az elején. Nagy volt a verseny, Arwen és közte, végül inkább őt választottam.


„- Lassan megtanulsz királynéként beszélni, Daenerys.
- Nem királyné vagyok – javította ki Dany -, hanem khaleesi.”

4) Abby Lee – a szexuálisan túlfűtött (Hol jár az eszem?)
Róla mindig az jut eszembe, kitágítva ezt az elméletet, hogy bármennyire is próbálunk kemények lenni, arra gondolni, hogy mit nekünk érzelem, s mindig fogadkozunk, hogy többet nem csinálunk ilyet, mégis beleszaladunk a csapdákba, hiszen kergetjük a szerelmet. Csak mindenki a maga módján. Valaki az első férjével, valaki a kísérletező természetével.


„A mai napig bűntudat gyötör rövid „viszonyunk” miatt. A lelkiismeretem még mindig nem tiszta – arra emlékeztet, hogy valaki mindig szenved a döntéseim miatt. Felelősséget kell vállalnom a cselekedeteimért.”

3) Hazel Grace Lancaster – a kitartó (Csillagainkban a hiba)
Tudom, most olvastam a könyvet, de a kitartása, akár a betegségével, akár a kezelésével, akár a szerelemmel kapcsolatban példaértékű. Mi csak szeretnénk mindenhez így hozzáállni, ahogy ő.


„Eljön az idő, amikor nem marad ember, aki emlékezzék, hogy léteztünk, vagy arra, hogy a fajunk bármit is csinált. (…) Ha az emberi feledés elkerülhetetlensége aggaszt, annyit javasolhatok: ne törődj vele.”

2) Marla Singer – a flegma (Harcosok klubja)
Ő az énem mételyes része, ha úgy tetszik. Szerettem a stílusát a köhögésétől elkezdve, ahogy a narrátorral (NEM JACK A NEVE!!!) bánik. Mivel a könyv egésze duzzad a tesztoszterontól, el sem tudtam volna képzelni egy rózsaszín, szőke, tűsarkakon tipegő nőt, aki a Starbuck’sos kávéjával lejt végig az utcán. Megkeseredett a maga nemében, élelmes, mindenről megvan a határozott véleménye, ki is mondja, és tojik magasról mindenre és mindenkire magán kívül. Vagy ez csak egy látszat? Ilyen nő nem is létezik?


„A koton a mi nemzedékünk üvegcipellője. Ha találkozol egy idegennel, felveszed, egyet táncolsz benne, aztán eldobod. A kotont úgy értem… nem az idegent.”

1) Elizabeth Bennet – az életrevaló (Büszkeség és balítélet)
Az első és eddig toronymagasan vezető női karakter, akivel valaha találkoztam. Kiáll magáért, a gondolataiért. Mondjuk, Jane Austen karaktereiben azt szeretem leginkább, hogy mindenki bár típuskarakter nagyon is a helyén van. Aki lázadó, feminista, az tényleg az. Lehet vele azonosulni, és tuti, hogy a gondolkodásmódja hatással volt az enyémre is. Szépen lassan felfedezi önmagát, az érzéseit, azt, hogy ki is valójában. A szája és a humora miatt imádom a legjobban.

„- Szavamra – mondta Lady Catherine -, fiatal leány létére nagyon határozottan fejezi ki a véleményét. Monda kérem, hány éves?
- Mivel három felnőtt húgom van – felelte Elizabeth mosolyogva -, ladységed nem kívánhatja tőlem, hogy bevalljam a koromat.”

Nem szeretem a női karakterek többségét, mert néha rém idegesítőek tudnak lenni. Szóval, amikor a nem kedvenceket kell felsorolni, akkor majd menni fog, mint….

Kemi kedvenceit ITT olvashatjátok el.

6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik az ötlet, kíváncsian várom a további bejegyzéseket :) Egyébként én is nagyon kedvelem Elisabeth Bennet személyiségét, ő az egyik legjobban megírt főhősnő. Daenerys-t és Hazel-t ugyan nem ismerem, mivel nem nézem a Trónok Harcát (bár tervben van), és a Csillagainkban a hibát sem láttam, vagy olvastam még, de szimpatizálok velük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer majd mindegyik karakterre sor kerül, és szerintem szeretni fogod őket.
      Időről időre jövünk egy bejegyzéssel, és örülök, hogy tetszett. :)

      Törlés
  2. Hát igen, a jó női főhősök hiányában egyet értünk:) Jó volt olvasni a listád!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megszenvedtem vele. Örülök, a tiédet is. :D

      Törlés
  3. Daenerys Targaryen-t én is igazán kedvelem. Nekem ő az első számú kedvencem az egész sorozatban!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nagyon sokan így vagyunk vele. Őt érzem a legközelebbinek, és a legszerethetőbbnek is. Számomra neki vannak a legösszetettebb részei. :)

      Törlés