2014. június 17., kedd

Neil Gaiman - Dave McKean: Farkasok a falban


Neil Gaiman az egyik gyengém, és pont ezért nem tudtam otthagyni ezt a darabot a könyvhéten.
Mint azt sok helyen olvasni lehet, nem ez együttműködésük legjobb darabja, viszont mindenképpen ott szerettem volna tudni a polcomon, és valljuk be, amennyiért az enyém lett, egyáltalán nem fáj a szívem érte.
Felnőtteknek, nagyobbacska gyerekeknek szóló mese, mondjuk, szerintem én nyugodt szívvel olvasnám újra és újra, és ha én lennék gyerek, akkor is örülnék neki.

Semmivel sem különb annál, mint amikor a gonosz mostohatestvér levágja a sarkát, vagy kemencébe tolják a boszorkányt, esetleg kibelezi a farkast a vadász.


A szerzőkről
Neil Gaiman
Neil Richard MacKinnon Gaiman 1960. november 10-én született Angliában, lengyel bevándorlók gyermekeként. Imádja a sci-fit, fantasyt, többek között Tolkien Bradbury, Lewis hatottak rá. A nyolcvanas években újságíró. 1984-ben jelent meg első könyve a Duran Duran zenekar történetéről. Legnépszerűbb alkotásai képregényei, főleg a Sandman-sorozat. Az igazi hírnevet, a megfilmesített Csillagpor hozta meg számára. Rengeteg műfajban alkot gyerekkönyvektől felnőtt fantasy-ig, és nem csupán az írásban éli ki magát.

Dave McKean

David Jeff McKean 1963. december 29-én született, Angliában. Fotográfus, festő, grafikus, illusztrátor, zenész és rendező. Kollázsok készítésben, szobrászkodásban szintén jeleskedik. Nevéhez köthető többek között Neil Gaiman novelláinak többsége, melyeket illusztrált, sőt a 2005-ben készült Tükörálarc (MirrorMask), mint első rendezése.


Fülszöveg
Lucy biztos benne, hogy farkasok élnek a házuk falában, és ahogy mindenki mondja: ha a farkasok egyszer kijönnek a falból, akkor vége.
A családja azonban nem hisz neki… aztán egy nap a farkasok tényleg kijönnek a falból.
De itt még nincs vége. Sőt, Lucy harca a farkasokkal csak most kezdődik.
Egy kellemesen ijesztő, furcsa és féktelen történet felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt, Dave McKean különleges rajzaival.

Kedvenc idézete(i)m
1)
Hallott sürgő és forgó hangokat.
                Hallott pattogó és ropogó hangokat.
                               Hallott mocorgó, osonó, ricsegő-recsegő hangokat.

2)
Éjnek évadján, amikor minden elcsendesedett, hallotta a kaparászást és rágcsálást, harapdálást és civakodást.
Hallotta a farkasokat a falban, farkasos terveket szőttek, farkasos ármányt forraltak.

3)
Napközben Lucy tekinteteket érzett magán, őt figyelték a falak repedéseiből és lyukaiból
A falakon lógó festmények szeméből kémlelték.

4)
- Denevérek, tudom! – kiáltotta boldogan az öcsikéje. – Este kinn hagyom a nyakam a paplan alól, hátha van köztük vámpírdenevér. Akkor, ha megharap, tudok majd repülni, és koporsóban aludni, és sose kell többet nappal iskolába mennem.

Vélemény
Túl hamar vége lett. Szeretem a hátborzongató meséket, Gaiman írásait egyenesen imádom. Kétségtelen tény, hogy tud ő ennél jobbat írni, elég, ha megnézzük, mondjuk a Hó, tükör, almák című Hófehérke-átiratot.
Vártam volna minimum egy Coraline szintű világot, ami csak írva tetszett, rajzfilmben elaludtam rajta, de legalább azt vártam. Gyengébb eresztést kaptam.

Ha nagyon boncolgatni szeretném, akkor ez egy megélhetési, vagy úgymond pénzkönyv. Szerintem sokaknak azért nem tetszik igazán, mert ezt egy hatévesnek is oda lehet adni, és nem a megszokott mederben folyik a történet.
A rajzok viszont bámulatosan ijesztőek.

Egy gyerek pedig, ha már gyerekkönyv, mit tanulna belőle? Hogy álljon ki azért, ami az övé. Egy szeretett tárgya, saját maga vagy a saját igaza mellett.
Kicsit olyan volt, mint a Más világ című film, csak gyerekeknek, farkasokkal.

Értékelés
8/10
Éjjel sokáig fennmaradtam, mert forgolódtam, és hallottam valamit a falban. Kapart és morgott, és dünnyögött és szörcsögött, megböktem kisTrudit (plüss kacsa), és mondtam neki, hogy farkasok vannak a falban. Erre a plüss annyit felelt, hogy az nem lehet. Remegni kezdett, mert tudta, hogyha igaz, akkor egyszer a farkasok kijönnek a falból, és akkor vége.

Olvastátok már?
Tetszett?

4 megjegyzés:

  1. Mindig olyan jó könyveket találsz. Lassan tele lesz egy egész füzet az olvasandó könyvek listájával. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, én már nem írom, de Gaiman az egyik alap nálam. :)
      Örülök, hogy felkeltette az érdeklődésedet. :)

      Törlés
  2. Szerintem, ha egy vécédeszkáról írnál ajánlót, azt is megvenném. :D
    Főleg az értékelésben írt kis mese tetszett, de jó, hogy jó értelemben bolond vagy!!!

    Puszi,
    Vica

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak gondoltam, kipróbálom, hogy nekem megy-e ez a történet. Ha nekem kellene megírni. De akkor úgy látszik, megy. :)
      Minden értelemben bolond vagyok. :D

      Törlés