2014. június 7., szombat

A világ ízei: Kelet-Európa


Megkésve bár, de törve nem, itt az új forduló, és ezúttal Európa keleti részébe kalauzolunk el titeket.
Nem tudom, hogy a többiek hogy voltak vele, de több szempontból is kalandos volt ez a főzés. Volt egy kis baj a levelekkel, végül azonban csak sikerült összerántani magunkat.


Így arra jutottam hosszas latolgatás után, illetve, Mr. A kívánalmainak megfelelően, hogy maradunk az orosz vonalon, ami most inkább ízvilágában oroszos, és jól ismert ételeket készítettem így el. Bevallom hősiesen, nem volt kedvem céklalevesnek nekiállni, és a káposzta nekem inkább téli kaja, persze mindenkinek lelke rajta.


Pelmeni


A tésztához:
20 dkg liszt
1 tojás
1 csipet só
4-5 ek tej
A töltelékhez:
30 dkg darált marhahús
1 hagyma
só, bors
kakukkfű, borsikafű, chili, rozmaring (nagyon kevés oregánó és bazsalikom)
Tálaláshoz
Mustár, garsica vagy tejföl

A tészta összes hozzávalóját egy tálban addig-addig gyúrom, míg egynemű nem lesz. Ha túl száraz tejjel, ha túl ragadós, akkor liszttel ügyeskedünk addig, ameddig rugalmas, nem ragadós tésztát kapunk.
Ezután lisztezett deszkán vékonyra nyújtom, és olyan 5x5-ös lapokat vágok ki belőle.
A hagymát finomra vágjuk, olajon megpirítjuk, rádobjuk a húst, szintén megpirítjuk, és fűszerezzük. Ezután a lapokra kis halmokat teszünk, és batyut formálunk belőlük.
Lobogó vízbe kis olaj és só kíséretében beledobálom a batyukat, és akkor veszem ki, amikor a felszínre jönnek. Lecsöpögtetem őket, majd amikor mind kész van, újra átfőzöm, és újra lecsöpögtetem.
Olvasztott vajon megfuttattam, hogy ne legyenek hókadtak, és tejföllel tálaltam.

TIPP: zöld fűszert inkább a főzés végén adjuk hozzá, hogy megmaradjon az ereje.


Szirnyik


Ami kell:
25 dkg áttört túró
1 tojás
1 kanál cukor
liszt a formáláshoz (kábé 2-3 ek)
olaj a sütéshez

A túrót összetörtjük, hozzáadjuk a cukrot és a tojást, összekeverjük. A lisztet is beletesszük, hogy jól formálható tésztát kapjunk. Valahol 5-6 kanállal írják, de nekem három is elég volt hozzá.
Öt centiméteres köröket formázunk, és olajban aranybarnára sütjük.

Lekvárral, tejföllel, sűrített tejjel isteni finom!

TIPP: az olaj hőmérsékletére ügyeljük, mert hamar odakap.

Jaj, de jó, hogy kimondható nevű ételeket választottam, bár azért valahol megnyugtató, hogy nem videófőzést csinálunk. Az lett volna szép baleset.

Többiek hamijai:

Remélem, tetszettek a receptek, és lesz, amelyiket kipróbáljátok!
Pusszantás,
D.

10 megjegyzés:

  1. A pelmeni azt hiszem kipróbálás-gyanús, nagyon guszta :)
    Azért meglepődtem, hogy te is ezt a desszertet választottad, eddig még nem fordult elő, hogy bármelyikünk is elkészítette volna ugyanazt az ételt, mint a másik, de cselesek voltunk, ugyanis te más formában készítetted őket, meg egy picit más recept alapján :) Így is nagyon jól néz ki ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt kedvem komolyabbat főzni most, igaz, időm sem nagyon lett volna, illetve ez a túrós palacsintaszerű dolog nagyon felkeltette a figyelmemet.
      De még így sem készítettük ugyanazt, szóval, ügyesek vagyunk. Majd a te verziódban is kipróbálom.

      Törlés
  2. Az első recept nagyon tetszik! Egyszer Franciaországban ettem ilyen darált hússal töltött cuccot, az nagyon finom volt, kettőt be is pusziltam egyből. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért is írtam, hogy ilyet bármelyik országban lehet találni, annak igazán inkább a fűszerezése lett oroszos, mint maga az étel.
      Mi háromnál megálltunk (már aki), mert spec engem annyi bőven eltelített. :)

      Törlés
  3. Hm hm hm. Gusztii!
    Mi az a garsica??? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csípős orosz mustár. Mi nem találtunk ilyet eddig, csak angol csípőset, azért maradtunk a tejfölnél.

      Törlés
  4. Hmm pelmeni ki kell próbálnom!:) Megint jókat találtál ki, mindegyik jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik! ;)

      Törlés
  5. Az a desszert szerintem hamarosan kipróbálásra kerül. Pedig nem is szeretem a túrót, de ez nagyon guszta. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincs az a klasszikus túró íze egyébként. Meg nem is tömény, kis falatok lettek. :)

      Törlés