2014. május 24., szombat

Másról


Először szó nélkül akartam hagyni Conchita Wurst és a dalfesztivál esetét. Ám kezd a csapból is ez folyni.
Imádom-szeretem az Eurovíziót, minden évben nézem, az idei nyertessel sincs semmi bajom. Ami engem ebben felháborít, és idegesít, az a fröcsögés, ami az ominózus, nyerő este óta megy.


Olvastam egy cikket tegnap egy lapban. Egy korábbi magyar versenyzőt kérdeztek. Elmondta a véleményét, és ez tette be a kaput. Egy szenteskedő szöveget vágott le arról, hogy ő már nem is annyira büszke a korábbi helyzetére, mert ő a Biblia tanításai szerint él.
Igen, szeresd felebarátodat. – Lenne a zsigeri gondolat.


Szóval. Ha én leköpök egy c- vagy zs-típusú emberkét, akkor rasszista vagyok. Ha leköpök egy LMBT-s tagot, akkor már a keresztény igazság elkötelezett harcosa.
Hogy is van ez?

Oh, mert eme nemes klub tagjai legalizálták maguknak a másik utálatát, esetenként kirekesztését. Ráadásul ez összefonódott a mindenki liberális, be- és elfogadó Európájával. Ahol addig áll ez a rózsaszín ideológia fenn, ameddig nem jön valaki, aki ellen megy neki.
Utána pedig, lehet dobálni a kereszteket, meg 108-szor hajlongani.

Tény és való, hogy a hölgy / úr messze nem a legjobb volt. Ő pontosan azért nyert, amiért 2006-ban a Lordi. Meghökkentett, és nem tudtunk rá nem figyelni. A Lordinál a furcsaságot – szörnyek a színpadon – éltették a szavazók, most meg mutogatnak rá.
Ugyanaz a történet, mint akkor. Csak nem a fajokkal játszott, hanem a nemekkel.


Olvastam azt is, hogy milyen példát mutat a gyerekeknek? Öööö… semmilyet? A kicsiknek elmagyarázom (viccelt a néni), a nagyoknak pedig, megmagyarázom (ilyen is van). Szerintem, Justin Biebertől, Nicki Minajon át a Disney Channel sztárokig sokkal több rossz példával találkozunk. Sokkal rosszabb képet mutatnak.


Mibe fájna azt mondani, hogy igen, most ő nyert. Mert ő is nyerhet. Miért is ne? Jól csinálta. A hangjával nem volt baj, a számmal önmagában sem volt baj. A színpadi megjelenéssel sem, ha a show részeként nézzük.
A hozzá hasonlóknak – kisebbségi tagjai egy kisebbségen belüli kisebbségnek – remény, hogy nem kell a padló környékén megragadni. A többieknek viszont, remek erőpróba arra, hogy elfogadóbbak legyenek, vagy megtudják, ők maguk mennyire azok.

Ez az egész nem baj, és nem bűn. Inkább az az, hogy ami nemzetközivé válik, abban igenis megjelenik a politika. Bárki bármit mondhat, ez sem a zenéről szól. Szeretnék, ha arról szólna, de pech, nem.
Már a műsor elején is sejtettem, hogy lesz olyan, aki biztos nem fogja megnyerni. Nem kockáztatnának. Az egyiknek kimondottan drukkoltam is, mert százszor jobb volt, a nyertesnél. – Majd legközelebb, ha már elcsitultak a kedélyek, akkor majd egy első hely vár a vesztes félre. Mint a szépségversenyek esetében.

Egy szó, mint száz. Valahol dühít, hogy az előadót nem azért támadják, mert szar száma volt, hanem azért, mert meg merte nyerni annak ellenére, hogy még nem tisztázott, melyik csapatban játszik.
Jó, hogy a rá szavazókat nem köpik egyenként szembe, hogy ki merték termelni Dana International „kishúgát”.

Utálom az ilyen álszent, képmutató és konzervatív embereket. Szűk látókörű, demagóg, begyöpösödött banda.

Amúgy, örültem Andrásnak, annak ellenére, hogy nem a kedvenc előadóm. Végre egy versenyképes dologgal álltunk elő.
Gratulálok! :)

(gy.k.: a szövegben levő köpködés képletesen értendő!!!)

10 megjegyzés:

  1. teljesen-teljesen egyetértek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legalább nem vagyok a véleményemmel egyedül.

      Törlés
  2. Ngyon vicces, mert pontosan ezt mondtam én is a dologgal kapcsolatban....
    Vagyis én valahogy így (ironizálva): szeresd felebarátaidat, de a buzikat ne!
    A produkciókat tekintve is uazt vallom. Az András végre versenyképes dolgot vitt, bár a tavalyi nekem jobban tetszett tőle, a fiúlány meg nem a legjobb volt, de jó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Direkt nem ironizáltam el, persze itthon négyszemközt azért volt, hogy igen, de itt direktben írtam le, amit gondolok. :)

      Törlés
  3. Amikor először megláttam tudtam hogy nyerni fog! :D Neki is szurkoltam végig. :)

    VálaszTörlés
  4. Minden egyes szavaddal végig egyet értettem. Sőt őszintén megmondom, nekem még szimpatikus Conhita :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az interjúk alapján, nekem szimpatikus. :)

      Törlés
  5. Nekem nem azzal van a bajom, hogy nyert, mert a produkciója jó volt. És a nemi identitása se zavar, mindenki azt szeret akit akar.
    Engem a szakáll és rúzs meg nőiesség keverése irritál. Vagy legyen nő, vagy legyen férfi. Mibe telt volna megborotválkozni. Tudom e szerint nagyon konzervatívnak tűnök, pedig nagyon nem vagyok az. Egyszerűen ez engem zavart, és feszélyezett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért írtam, hogy nyilván a show része volt, vagy a színpadi megjelenésé, minden énekesnek van valami ilyen heppje.
      Mindenki más, és mindenkinek van véleménye. Téged zavart, engem csak meglepett. De ez nem baj.

      Törlés