2014. április 11., péntek

Muriel esküvője


Kiskoromban láttam utoljára ezt a filmet, és anyu mindig Muriellel azonosított. Lehet, hogy ezért vannak óriási gondok a toronyban. Bátortalan és gátlásos vagyok, régen szerettem az ABBA-t is, de nem, nem vagyok férjre vadászó, sikeréhes elmeroggyant!

Most, míg Mr. A tanult, megnéztem, és még mindig tudom élvezni. Buta film, de én szeretem, az egyik nagy kedvencem. A maga sötétségével hozza magával a mondanivalóját.


Általános információk:
Cím: Muriel’s Wedding
színes, ausztrál-francia romantikus vígjáték, 1994, 100 perc
Rendező, író, forgatókönyv: P. J. Hogan

Szereplők:
Toni Collette – Muriel Heslop / Mariel Van Arckle
Bill Hunter – Bill Heslop
Rachel Griffiths – Rhonda
Gennie Nevinson – Deidre Chambers
Roz Hammond – Cheryl
Daniel Lapaine – David Van Arkle


Történet:
Adott egy ausztrál, kisvárosi lány, akinek az életében eddig semmi nem jött össze. A családja lepukkant, az apja folyton leégeti, és kolonc a barátnői nyakán. Nem szeret tükörbe nézni, mert buta, kövér, gátlásos embernek tartja magát, aki Abba-számok közepette arról álmodozik, hogy egy napon férjhez megy, és óriási sikerei lesznek. Amikor a kilátástalanság a fejére nő, legatyásítja a családját, hogy új életet kezdjen.


Plusz:
BAFTA és Golden Globe-ra jelölt film.


Vélemény:
Ez a film az egyik olyan alkotás, amiben a szereplők a helyükön vannak, és nem egy elcsúfított szépség játssza a pulykatojást. Toni Collette szerintem nagyszerű színésznő, és sokkal több lehetőség lenne benne is, meg Rachel Griffiths-ben is. A Muriel anyukáját játszó színésznő (Jeanie Drynan) számomra a leghitelesebb karakter. Annyira, de annyira együtt tudok vele érezni a mai napig.

Muriel családja is hitelesen hozza a lepukkant embereket, ahogy az apja is a tenyérbemászó politikust, aki egy családi tragédiából is képes hírverést csinálni saját magának.

Muriel karakterfejlődéséről sokan példát vehetnének. Ő szembe mer szállni saját magával, a képpel, amit lefestett magának és másoknak. Változni, vagy változtatni sosem késő. Mindig van egy pont, ami után kénytelenek vagyunk erre.
Bár mélyebb információt szerintem, mindenki számára mást fog hordozni. Kíváncsi lennék, kinek mit.


Megjegyzés:
Mióta azt látom, hogy sikk lett gyűrűt hordani, a lányok olyanok, mint Muriel. Nem, nem bántásból mondom, bár szerintem nagyon is úgy hangzik. Nem mindenkinek arról szól a házasság, hogy azzal legyen papíron is, akivel szeretne lenni. Ahogy a filmben is elhangzik, sokaknak ez a győzelemről szól. A sikertelen ember két dolgot akar nagyon az élettől. Házasságot és gyereket, mert akkor lesz valaki (szerepváltás: egyszerű nőből feleség és anya), elér valamit, „sikeres lesz”.
Az, hogy ez az erőltetés miatt mennyire lesz tartós, az már más kérdés. Mint ahogy az is, hogy kin gázolunk ezért keresztül.

A siker relatív dolog, mint az önmeghatározás is. Ki vagyok én? Kamaszkortól kezdve erre keressük a választ. Én speciel másokhoz mérten tudom magam meghatározni. Nagyon sokan csak odáig jutnak el, hogy „én nem vagyok olyan, mint xy”. Rendben. De akkor milyen vagy? Ja, hogy ez nem megy? Persze, hogy nem megy. Kevés embernek megy, és mindig lesz egy viszonyítási pont. Muriel a családjához mérten akar lenni valaki, az ő mércéjével a kitörés egy ideált kergetve valósul meg. Igen, rossz lábbal történik mindez, de kisebb-nagyobb hibákat mindenki elkövet. Ő egy jó nagyot. Ez van.

Csak akkor tudjuk meg az igazi utunkat, hogyha saját magunkkal vagyunk őszinték. Megváltoztathatunk mindent magunk körül, vagy papíron, lélekben ugyanazok maradunk, akik vagyunk valójában.

 Értékelés:
9/10
Ajánlom mindenkinek, aki jól szeretne szórakozni, hiszen mulattat és el is gondolkodtat. Akik szeretnek saját magukon derülni vagy borulni, akik éppen gödörben vannak.



Láttátok már?
Tetszett?


Ps: úúúúúúúúuuuuuuu
You can dance, you can jive, having the time of your life
See that girl, watch that scene, digging the Dancig Queen :D ;)

10 megjegyzés:

  1. Még nem láttam, de tuti megnézem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hidd el, megéri! Egy kalappal a mai naphoz! :)

      Törlés
  2. Megnéztem! Nagyon tetszett. Sajnáltam a végét. Meg az anyukáját is. Tetszett a film nagyon. Köszönöm az ajánlást! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon régen láttam és emlékszem, hogy vicces volt :) Lehet meg kéne nézni megint :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha késztetést érzel, akkor mindenképpen!!! ;)

      Törlés