2014. április 27., vasárnap

Hét Főbűn könyves kérdések


Szerintem engem valami bizarr fétis fűz a TAG-ekhez, mert látok, hallok egyet, tuti, hogy ki akarom tölteni.


Szeretek a hét főbűnben tobzódni, plusz a látens nyolcadikban. Viszont, amikor ezt töltögettem, akkor nem mindig ezek a kérdések jutottak eszembe egy-egy könyv kapcsán, némelyiket nem is értettem, de a legjobb tudásom szerint válaszolgattam rájuk.

Update: az véletlenül kimaradt, hogy a TAG-et sieglinde-nél találtam.


KAPZSISÁG – Melyik a legolcsóbb könyved? Melyik a legdrágább?

Legolcsóbb: Az egyik könyvtár egyik kiárusításán találtam rá ötven forintért egy Anne Rice könyvre, a Lestat, a vámpírra. Tulajdonképpen, semmi baja sem volt, csak nem keresték, hát gondolták, beteszik az ötven forintos dobozba. Én meg kivettem. Ingyen kaptam az egyik sulimtól egy Oscar Wilde kötetet, amit nagy becsben tartok. Ez a kettő volt az a könyv, ami a lehető legolcsóbban vándorolt hozzám.


Legdrágább: Bevallom, nem emlékszem, mi volt az a könyv, amit utoljára rohadt drágán vettem. Mondjuk, ez relatív, mert egy jó könyv annyira nem drága, de mondjuk egy gányért már ezret is túlzásnak tartok. Tankönyvekből volt a legdrágább Anthony Giddens: Szociológia című „remeke”, ami 6. 500.- volt, mondjuk A/4-es méret, és nem vékony.


HARAG – Melyik szerzővel állsz utálom / szeretem viszonyban?
A harag nem az íróra, csak némely művére áll nálam, mint Laurell K. Hamilton, Anne Rice és Stephen King legutolsó művei. Romantikusokat sem veszek a kezembe, mint Danielle Steel. De ez sem utálat.

A szeretemet meg nem tudom felsorolni, mert itt ülnénk holnap estig. Palahniukért nagyon oda vagyok, meg vissza, meg itt van még Murakami Haruki, meg J. R. Ward, meg Cassandra Clare, meg Robert E. Howard, meg Gregory Maguire, meg George Orwell, meg Dean R. Koontz, meg J. R. R. Tolkien, meg… stb.

FALÁNKSÁG – Melyik könyvet faltad örömmel újra és újra minden megbánás nélkül?
Amelyik olyan, mint a diétás süti – az íze jó, de cukormentes.
Leiner Laura: Remény; J. R. War: Síron túli szerető; Chuck Palahniuk: Kísértettek.


Inkább novellák vannak, amiket sokszor olvastam újra és újra: Lovecraft, Poe, Wilde, és Howard…

LUSTASÁG – Melyik az a könyv, amelyiket elhanyagoltad lustaságból kifolyólag?
George R. R. Martin: Sárkányok tánca. Halasztom egy ideje.
Nem is lustaságból szoktam egy könyvre ráolvasni a bűvös számsort, hanem azért, mert valamiért nem győz meg. Aztán vagy ráveszem magam, hogy érdekeljen, vagy ott figyel a polcon, hogy majd egyszer. Martinnal az a bajom, hogy túl nyögvenyelős már, iszonyat sok a szál, de ha leveszem róla a sallangot, az égvilágon nem történik semmi, csak minden közeleg.


BÜSZKESÉG – Melyik az a könyv, amiről beszélni szoktál, ha nagyon intellektuális olvasónak akarsz tűnni?
Nem akarok ilyen olvasónak tűnni. Attól függ, mi számít annak? Mert mondjuk, nem mindegy, milyen a társaság. Persze, hozzá tudok szólni Az idő rövid történetéhez, mert szeretem Hawkingot is, de nem mindenkinek mondanak sokat a következők sem:
Konrad Lorentz - A civilizált emeberiség nyolc halálos bűne,
Dave Robinson - Nietzsche és a posztmoderrnizmus,
Richard Dawkins – Az isteni téveszme
Ha ez intellektuális, akkor ezeket szoktam felhozni, de témája és társasága válogatja. Igyekszem hozzászólni mindenhez, amihez meg nem tudok, akkor csendben figyelek és tanulok.

BUJASÁG – Mely tulajdonságokat találod a legvonzóbbnak egy férfi/női karakterben?
Női karaktereken annyira nem szoktam mélázgatni, inkább azon, hogy a legtöbb rendkívül idegesítő. Ne legyen hisztis, és sötét, mint az éjszaka. A többi megbocsátható bűnnek minősül.


Férfi karakter meg legyen hűvös, rideg, elegáns, erotikus és néha humoros egyszerre. Kár, hogy mindig jön egy hisztis főhősnő, aki kiheréli szegényeket.


Plusz, mindig a gonoszok jönnek be, mert azon nem nyálaznak, meg nem töketlenkednek.

IRIGYSÉG – Mely könyveket szeretnéd a leginkább megkapni ajándékba?
Láttad a „szeretem-listát”? Akarsz még egy olyan hosszút? Na ugye, hogy nem.


Remélem, élveztétek, töltsétek ki, linkeljétek be, vagy válaszoljatok itt kommentben, ha szeretnétek.
Pusszantás,
D.

PS: képek forrása
könyveké: libri.hu
karaktereké: http://anyae.deviantart.com/gallery/

11 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszettek a válaszaid, hasonlóan gondolkodunk :) Én is nemrég találtam rá erre a TAG-re máshol, hamarosan én is kitöltöm, mert amúgy tök jó ötlet, bár némelyik kérdésnél nekem is felszaladt a szemöldököm :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ű, de jó, hogy írtál, mert kimaradt a "hol találtam" rész, de szerintem ugyanonnan hoztuk. :)
      A harag, a büszkeség és az irigység volt olyan, amit nem tudtam hirtelen hova tenni. Azokon ültem pár órát. :)

      Törlés
  2. Nagyon jó ez a Tag kifogom tölteni! :)

    VálaszTörlés
  3. ÚJ Stephen Kingből én is csak egy könyvet merészeltem listára tenni, de az nem regény, hanem novellagyűjtemény...
    Lovecraft meg Poe meg itt is nagy kedvenc...*-*

    Lementettem könyvjelzőbe, szerintem én is ki fogom tölteni, nagyon tetszik ez a tag, és én pont ma írtam könyves posztot...ez a könyvek vasárnapja! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam, csak annyit nem vagyok gépnél, hogy reagáljak is. De majd nemsokára.

      King korai könyveit imádom, de az utóbbiak sajnos nem tetszenek.
      Lovecraft alap, Poe-nál meg kevesebb jót olvastam. :)

      Törlés
  4. A Giddens-féle szoc könyv szerintem megérdemli a remek jelzőt idézőjel nélkül is. :D Neked hogyhogy nem tetszett?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvasmányos és jó könyv, főleg, hogy mivel három évig kellett tankönyvként használnom Androka mellett. Viszont, szerintem alapozókönyvnek remek, de a szociológián belül nem ezt tartom a legjobb könyvnek. Számomra mondjuk Weber munkássága könyv formájában sokkal többet ad, mint ez a könyv. Azért is nevezem alapozónak, mert ez bevezet. Szeretek mélyebbre ásni.

      Törlés
    2. Így már értem, csak a jelződ miatt azt hittem, valamiért nem szereted. :)
      Ilyen tekintetben teljesen egyetértek, hiszen magam is most diplomázom az eltén ugyanebből, tehát szintén van rálátásom a dologra.

      Törlés
  5. Milyen jó kis TAG:) Ha nem gond ellopnám:)

    VálaszTörlés