2014. április 26., szombat

Film maraton 2014 / V.


Csak kicsit éreztem magam hülyén az elmúlt napokban, főleg, amikor egy órán belül háromszor megkérdeztem Mr. A-t, hogy mi a film címe, és mit nézünk most?! Egy kis sárga cetlire meg miniatűr betűkkel felróttam a néznivalót. Na, meguntam. Szóval, valószínű, hogy a hóösszesítésben ezek a filmek már nem fognak szerepelni.

Irdatlan mennyiség, amit elfogyasztok egy hónapban, vannak visszatérő vendégek, hála a tévé örök lejátszásra ítélt filmjeinek, melyek háttérzajként szolgálnak, és egyéni perverzió, hogy imádom a zs-filmeket. Azokkal meg nem kínoznék senki mást, úgyhogy maradnak ilyen formában az ömlesztett néznivalók.


Az erdő foglyai (Hansel & Gretel; Henjel gwa Geuretel)
2007, 116 perc, dél-koreai horror
Rendező: Pil-Sung Yim
Forgatókönyv: Kim Ji-hye, Kim Min-Sook, Pil-Sung Yim
Szereplők: Chun Jung Myung, Shim Eun Kyeong, Hee-soon Park, Young-nam Jang, Jin Ji-hee

Történet: Eun-Soo autóbalesetet szenved az erdő melletti úton, és egyetlen segítsége akad, egy kislány, aki elvezeti őt az otthonához, egy igen idilli családi képhez. A család mindennel elhalmozza, és a gyanútlan Eun-Soo bent ragad a gyerekekkel az erdő közepén. Akárhányszor szeretne elmenekülni, mindig visszatér a családi házhoz.

Vélemény: 7/10, Jancsi és Juliska feldolgozás, de mégsem az. Legalábbis, az alapokon kívül én nem láttam bele. A dagadt kislányt, a legkisebbet is bedobtam volna a tűzbe. A dialógusok gyengék, viszont ezt bőven ellensúlyozza a hangulat és a látvány. Nem ijesztget a semmiből, inkább csak végig érezteti veled, hogy valami készül. Mindig van benne valami váratlan fordulat, aki nem félni, csak borzongani szeret, annak ajánlom.


47 Ronin (47 Ronin)
2013, 118 perc, amerikai fantasy
Rendező: Carl Rinsch
Forgatókönyv: Hossein Amini, Chris Morgan
Szereplők: Keanu Reeves, Hiroyuki Sanada, Ko Shibasaki, Tadanobu Asano, Rinko Kikuchi

Történet: Egy régi japán legenda alapján készült film. Egy félvér harcol az urának tornáján, pedig nem szabadna neki. Urát kivégzik, szamurájait száműzik. A félvért eladják rabszolgának. Amikor rabságából kiszabadul Oishi, megkeresi Kai-t, összegyűjtik a többieket, és Lord Kira ellen indulnak tudva, ha sikerrel járnak is kivégzés vár rájuk.

Vélemény: 8/10, még mindig nem tudom, mi nem tetszett benne, viszont az igen, hogy kihagyták a szokásos amerikai nyálazást. Mondjuk, a fiatal srácot „megmentették”, szóval nekem happy end. Tetszett, hogy nem varázsolnak benne minden második pillanatban, szépek voltak a jelenetek, Reeves is jó volt a szerepében. De akkor mi okozza a hiányérzetet???


Hüvelyk Panna (Thumbelina)
1994, 86 perc, amerikai rajzfilm
Rendező: Gary Gondman, Don Bluth
Forgatókönyv: Don Bluth
Író: Hans Christian Andersen
Szereplők (hangok): Gino Conforti, Barbara Cook, Jodi Benson, Will Ryan, Gary Imhoff

Történet: Egy szegény asszony egy pöttömnyi lánykát nevelget, akinek minden vágya, hogy magához illő társat találjon. De létezik egyáltalán olyan pöttöm herceg, mint Panna? Egy napon azonban, találkozik a tündérkirályfival, és eddig nem ismert kalandok várnak rá.

Vélemény: 9/10, gyerekkorom egyik kedvence, és húsvétkor rájöttem, hogy még most is. A zenék kiválóak benne, és annyira, de annyira tudok a mai napig azonosulni a mesével, hogy hát az hihetetlen. Nem csak gyerekeknek jó, de felnőtteknek is. Egyszerűen, nem tudok belekötni. Kedvencem részem, amikor a bogaraknál van. :)




Pokolba taszítva (Drag Me to Hell)
2009, 99 perc, amerikai horror
Rendező: Sam Raimi
Forgatókönyv: Sam Raimi, Ivan Raimi
Szereplők: Alison Lohman, Justin Long, Lorna Raver, Dileep Rao, Reggie Lee

Történet: Chris fényes karrier előtt álló banki alkalmazott, aki saját döntést hoz, amikor úgy határoz, hogy nem ad hosszabbítást egy cigány asszony zálogához. A nő megátkozza Lamiával, a démonnal, aki három napon keresztül kísérti a megátkozott tárgy tulajdonosát, mielőtt elviszi.

Vélemény:6/10, szerintem, még a készítők se nagyon tudták, hogy ez vígjáték legyen, vagy horror, vagy annyira bárgyú, hogy a film önmagán röhög. A hangulata és az alapötlet nem lenne rossz, ha komolyan vették volna a készítői, mert vannak benne olyan jelenetek, hogy tényleg körbenézel, hogy mi van. A legtöbb jelenet azonban inkább gusztustalan, mint ijesztő, és ez sokat levon az élvezeti értékéből.




Norvég Erdő (Noruwei no mori)
2010, 133 perc, japán dráma
Rendező: Anh Hung Tran
Forgatókönyv: Murakami Haruki, Anh Hung Tran
Író: Murakami Haruki
Szereplők: Ken’ichi Matsuyama, Rinko Kikuchi, Kiko Mizuhara, Eriko Hatsune, Kengo Kora

Történet: Tokyo a hatvanas évek végén. Watanabe a barátja halála után kollégiumba megy. A világtól eltérően, az ő szívét is háború uralja, ugyanis, ameddig szerelmes gyerekkori barátjába Naokóba, addig megérkezik életébe Midori is. Kapcsolatuk nem felhőtlen, ugyanis, Midori nem szabad, Naoko pedig egy szanatóriumban tengeti mindennapjait. Watanabe egész életét végigkíséri a halál, és ebből Midori jelentheti az egyetlen kiutat.

Vélemény: 8/10, Midorit és Watanabét pont így képzeltem el, Naoko jó helyen van azon a fán még mindig. A könyv ezerszer jobb, mert mondjuk a Midori-Toru szál nem eléggé érthető a könyvhöz képest. L rajongóknak kötelező film, de romantikus lelkeknek is nagyon ajánlom. Feliratos amúgy, nem szinkronos. Kicsit lassú film, és hosszú, de kíváncsi voltam, hogy készítették el.


A mester és tanítvány (Local Color)
2006, 107 perc, amerikai dráma
Rendező és forgatókönyv: George Gallo
Szereplők: Armin Mueller-Stahl, Trevor Morgan, Ray Liotta, Samantha Mathis, Ron Perlman

Történet: A hetvenes évek New York-jában senki sem nézi jó szemmel, hogy egy tizennyolc éves fiút nem a lányok érdekelnek, hanem a festészet. Találkozik egy nagy mesterrel, akiről nem száll le, és kéri, tanítsa meg festeni. Elmennek Seroff egyik házába, hogy ott mutassa meg a fiúnak, miben rejlik a mesterség varázsa.

Vélemény: 7/10, végig Arc nélküli ember utánérzetem volt, mert alapjaiban ugyanaz a sztori, csak mégis egy kicsit más. Nagyon sok társadalomkritikát tartalmazó film, és mondanivalója is van, hogy ahhoz, hogy haladni tudjunk, ismerni kell magunkat. Kedvenc jelenetemmé a kiállításról és a sérült gyerekek rajzairól mondott kritika vált. Az mindent visz.




Na, szépen elment a délelőttöm ezzel a pötyögéssel, de gondoltam, ha valakinek nem tetszik a tévés táncikáljunk-énekeljünk kínálat, nézzen valami értelmeset, vagy szórakoztatót.

8 megjegyzés:

  1. A Pokolba taszítva című "remekművel" rengeteg ideig szemeztem, mert megfogott a trailer hangulata, és a leírás alapján jónak tűnt...Aztán utána néztem pár értékelésnek és eléggé lehúzták, így kicsit kevesebb kedvem volt a megnézéséhez...de mivel gyakran meglátom a leírt filmekben is az értéket, gondoltam megpróbálkozok vele...hát...elpazaroltam másfél órát az életemből...(csak az nyugtatott, hogy ennek legalább volt története az Ideglelés Csernobilban nevezetű ocsmánysággal ellentétben - pedig azt hittem a csernobili dologból rosszat nem lehet kihozni, hisz az önmagában is olyan hátborzongató, hogy lehetetlen elrontani a témát, tévedtem... nagyon nagyot...van, aki még ezt is el tudja rontani...pedig a Parajelenségek, sőt továbbmenve az INSIDIOUS producerje is a rendezőgárdában volt...kicsit Parajelenségek koppintás volt, de az biztos, ha közöm lett volna az Insidious-hoz, letagadom ezt a filmet)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ez jutott eszembe, keverve a Sorvadj el! című "remekkel".
      Az Ideglelés Csernobilban, az részben kiesik. Az olyan fura film volt, mert bár elgondolásában nem rossz, kivitelezésében már annál inkább.

      Egyszerűen, szerintem akkorát karnak markolni, hogy az ujjai közül kifolyik minden. :(

      Törlés
  2. az erdő foglyait láttam. hát nem estem hanyadt tőle :D
    a pokolba taszítva filmet is láttam,de nem igazán emlékszem rá :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy nem is baj, hogy nem emlékszel rá. Szerintem, nem is egy hű de emlékezetes film. :)

      Törlés
  3. Imádlak! Az első filmet ezer éve elkezdtük nézni, aztán elfelejtkeztünk róla, de azóta is izgatta a fantáziánkat...de végre megvan a címe :D

    VálaszTörlés
  4. A 47 ronint személy szerint imádtam, totálisan beleszerelmesedtem :) A Hüvelyk Panna nálam is nagy kedvenc, a dalokat mai napig kívülről fújom és imádom a rajzolását is, olyan bájos :) Pokolba taszítva... :DDD Mit is lehet erről a filmről írni? :D Elméletileg horror paródia, de bizonytalannak érzem. Nem is horror, nem is paródia, nem lehet kiérezni, hogy most milyen kategória, csak annyit, hogy gagyi. Nagyon :D A megszállt kecskés jelenet a kedvencem XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 47 Ronin nekem tetszett, csak nem tudom, miért nem 100%-os nálam. Lehet, hogy bemutató alapján egy picit mást vártam, nem tudom.
      A Hüvelyk Pannát nem lehet nem szeretni, szerintem a világ egyik legédesebb mesélje.
      A Pokolba taszítván annyira nem röhögtem, mert nem tudtam, hova tenni. A vége kiszámítható, a kecske mindent vitt, főleg a béna gyerek, aki a kecske feje helyett a zsinórt vágja el. :D

      Törlés