2014. április 12., szombat

Film maraton 2014 / IV.


Na, stílusában hullámzó lesz ez a maraton, mint az eddigiek, és abban is biztos vagyok, hogy a felét csak én értékelem, a másikat meg inkább ti, és semmiben nem lesz egyezés. Nem mindet most láttam először, sőt, a nagyját még múlt hónapban néztem meg, nem tudom, miért nem tettem ki. Talán, vártam a csodát.
Arra is rájöttem, hogy valami igazán elcseszett világban élek, ha lelkileg így hatnak rám ezek a filmek. :D

No, de nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön a mostani csokor.


Könnyek anyja (La Terza madre, Mothet of Tears)
2007, 101 perc, olasz-amerikai horror
Rendező: Dario Argento
Forgatókönyv: Dario Argento, Jace Anderson, Walter Fasano, Adam Gierasch
Szereplők: Asia Argento, Udo Kier, Cristian Solimeno, Moran Atias, Adam James

Történet: Egy Rómán kívüli temetőben egy titokzatos urnára találnak, ami egy hullához van kötözve. Elküldik kivizsgálásra, ám felnyitása után szörnyű, megmagyarázhatatlan események veszik kezdetüket. Az emberek, mintha az egész világon megőrültek volna. A városba pedig, egyre több boszorkány érkezik, hogy a harmadik anyát, a Könnyek Anyját éltessék, és pusztulást hozzanak mindenkire.

Vélemény: 8/10, elfogult vagyok a horror irányába, és Dario Argento is nagy kedvenc.
A szokásos „megszállt az ördög, de csak velem operál” hülyeségeken túllépünk. Én simán így képzelem el, hogy ha egy démon a Földre jön, akkor nem egy kisvárosi lányt száll meg, hanem az bizony elterjed az egész világon. A jelenetei nagyon durvák, és szépen kidolgozottak, a világ, amit a három anya köré felépítettek, korrekt. Erőszakos, trancsírpancs, csak azoknak ajánlom, akik szeretnék kiszolgálni énjük mételyes oldalát.



Ízek, imák, szerelmek (Eat Pray Love)
2010, 140 perc, amerikai romantikus film
Rendező: Ryan Murphy
Író: Elizabeth Gilbert
Forgatókönyv: Ryan Murphy, Jennifer Salt
Szereplők: Julia Roberts, Javier Bardem, ames Franco, Billy Crudup, Viola Davis

Történet: Liz Gilbert egy sikeres nő, mindene megvan. Egy éjszakán azonban ráébred, hogy bár tökéletes életet él, ez az élet mégsem az övé, nem ad neki boldogságot. Elhatározza, hogy elválik, és megtalálja a saját lelki békéjét egy utazás alkalmával. Olaszországba és Indiába látogat, hátha megtalálja azt, amit valójában keres.

Vélemény: 8/10, de azért, mert én is elvágyódom valahova máshova, és ha tehetném, akkor simán elmennék, akár Liz Gilbert. A film első negyven perce jobban össze lehetne sűríve maximum 15-20 percbe, és mázas az egész, mert elképzelhetetlen egy magamfajta ember számára. Nézed, nézed, és együtt változol a főhőssel.





Az őrület torkában (Int he Mouth of Madness)
1995, 96 perc, amerikai horror
Rendező: John Carpenter
Forgatókönyv: Michael De Luca
Szereplők: Sam Neill, Julie Carmen, Jürgen Prochnow, David Warner, Charlton Heston

Történet: A neves horrorsztorikat szerző író nyomtalanul eltűnik, ezért a kiadója felbérli John Trentet, hogy göngyölítse fel, és lehetőleg hozza vissza a városba Cane-t. Linda Styles vele megy, de egy megmagyarázhatatlan véletlen folytán, Hobb’s Endben találják magukat, Cane kedvenc, képzeletbeli horrorfalujában.

Vélemény: 8/10, Én ebbe a filmbe is beleláttam Lovecraftot, bár Mr. A szerint bármibe bele tudnám magyarázni. Sötét és nyomasztó film, ami a modern kor emberének a Silent Hill. Ijesztő, és nagyon nem szeretnék egy csendes kisvárosba tévedni ezek után, ahonnan nincs menekvés. Nem is azért félelmetes, mert folyik a vér orrba-szájba, hanem azért, mert a hangulatával lefesti, hogy ilyen lehet megőrülni. Brrrr…





Priscilla – A sivatag királynőjének kalandjai (The Adventures of Priscilla: Queen of the Desert)
1994, 104 perc, ausztrál vígjáték
Rendező és forgatókönyv: Stephan Elliott
Szereplők: Hugo Weaving, Terence Stamp, Guy Pearce, Bill Hunter, June Marie Bennett

Történet: Felicia, Bernadette és Mici az otthonukban megbecsült előadóművész transzvesztiták. Meghívást kapnak egy turnéra, amit egy busszal készülnek végrehajtani a vörös sivatagon keresztül. A buszt Priscillának keresztelik, vele együtt keverednek bajba szinte minden állomáson.

Vélemény: 8/10, Imádom, szeretem, akárhányszor meg tudnám nézni, és itt kezdődött a szerelmem Hugo Weaving felé. A színészek nagyszerűek, van benne vígjáték, van benne dráma, van mondanivalója és szórakoztat. Plusz, valljuk be, ez egy olyan téma, amit nehéz elrontani.
A filmnek van egy másolata Wesley Snipes, Patrick Swayze és John Leguizamo főszereplésével, de annak már más a hangulata. Ennek a címe: Wong Foo, kösz mindent! Julie Newmar



Isteni műszak
2013, 106 perc, magyar komédia
Rendező és forgatókönyv: Bodzsár Márk
Szereplők: Ötvös András, Rába Roland, Keresztes Tamás, Stork Natasa, Zsótér Sándor

Történet: Milán 1992-ben kis hazánkba dezertál, és egy szerencsés véletlen folytán a mentőszolgálatnál talál állást. Két állandó társa van, Tamáska és Fék doktor. Ők alkotják az éjszakai műszakot. Idővel kiderül, hogy válogatnak a betegek között, hogy ki hal meg, és ki marad életben. S mivel Milánnak is szüksége van a pénzre, ezért beszáll ebbe az eutanázia-játékba. Végig lekötött ez a film.

Vélemény: 8/10, Szeretem a fekete humort, hozzám nagyon közel áll a film, főleg a poén a végén, hogy gyakorlatilag mindenki meghal. Nagy kedvenc lett a három főszereplő, különösen Tamáska. Ő mindent vitt. Kár, hogy a magyarok csak akkor tudnak jó filmeket gyártani, ha nem popcorn moziról van szó. Azokban verhetetlenül borzalmas alkotások vannak.





Az éhezők viadala: Futótűz (The Hunger Games: Catching Fire)
2013, 146 perc, amerikai akció-sci-fi
Rendező: Francis Lawrence
Író: Suzanne Collins
Forgatókönyv: Simon Beaufoy, Michael Arndt
Szereplők: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Donald Sutherland, Woody Harrelson, Philip Seymour Hoffman

Történet: Bár eddig minden verseny győztesét életben hagyták, most Katniss Everdeen és Peeta Mellark kihúzta a gyufát a kamerák előtti szerelmével. Körútjukon az összes körzetben lázongás tör ki. Közben elérkezünk a 75. viadalhoz, és az eddigi győztesek közül választanak harcosokat, hogy küzdjenek meg egymással. Katniss és Peeta újra harcba száll.

Vélemény: 6/10, Én nem vagyok tőle hanyatt este, sőt, még a sci-fi szót is nehezen írtam mellé. Annyira untam, hogy azt el nem tudom mondani. A történet lapos, a szereplők rosszak, egyedül a látványvilág ér valamit. Peeta csak azért volt, hogy folyton megmentsék, és nem is a kaja jut eszembe a nevéről, hanem A tűzben edzett férfi. Na, abban hívták így a kislányt. Szerintem, ezt és az ilyen jellegű filmeket túlértékelik. Egyszerűen, nem értem, miért sikeres.



Walter Mitty titkos élete (The Secret Life of Walter Mitty)
2013, 114 perc, amerikai kalandfilm
Rendező: Ben Stiller
Író: James Thurber
Forgatókönyv: Steve Conrad
Szereplők: Ben Stiller, Kristen Wing, Sean Penn, Adrian Martinez, Adam Scott

Történet: Walter középszerű életet él, szürke egérként. Álmokban éli azt az életet, amit szeretne, mígnem egy nap a 25. képkocka el nem tűnik, és kénytelen felkerekedni, hogy megkeresse azt és a készítőjét is. Az álmai valóra válnak.

Vélemény: 7/10, Aranyos film, kellően buta, vannak benne jó poénok, számomra egyszer nézhető. Azt olvastam, hogy a Forrest Gump vígjátkékosított változata. Na, azért csak ne ragadtassuk el magunkat. A kettőnek köze nincs egymáshoz. Ben Stiller túllépett magán, de azért akkor lépés nem volt ez. Mese felnőtteknek egy szombat estére. Az eleje lehetne rövidebb.




Mindig azon gondolkodom, hogy milyen jellegű filmeket tegyek ki, és igyekszem a lehető legvegyesebben válogatni. Aztán, ez vagy sikerül, vagy nem.
Ha szeretnétek mit tudom én, tematikus listákat, például csak vígjátékot, vagy ördögös horrort, vagy akármit, akkor írjátok meg, és meglátjuk, mi sül ki belőle.


Láttátok valamelyiket?

12 megjegyzés:

  1. Walter Mitty titkos élete nem volt rossz-.de mást vártam azért

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem volt rossz, de jó sem, és nem tudom tisztán, mit vártam, de valahogy mást képzeltem én is.

      Törlés
  2. Az éhezők viadala: Futótűz című filmet láttam. Könyvbe jobb szerintem, de mivel már olvastam és tudom a végét így engem valamelyest már hidegen hagy, mert nagyon nem tetszett a befejezés, és megutáltatta velem szépen szólva a történet egy részét. Peetát rühellem, egy kis nyálgép, aki nagyon nem jó semmire sem. Éljen Gale és a pici Thor :$ igazából ha ő nincs a filmet se néztem volna meg.
    Az Ízek, imák, szerelmeket láttam. Szerintem egy kellemes ű, bár inkább csak egyszer megnézi az ember kategória.
    A Walter Mitty titkos élete című művel viszont még csak szemezgettem, nem igazán tudom tetszene e.
    Szerintem jó így vegyesen, így mindenki talál benne magának valót:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Filmben szerintem rosszabb, mint könyvben, és sikeresen tesznek bele olyan dolgokat, amik logikátlanok, értelmetlenek, és a könyvben jól le van írva, mi miért van, de a filmen ez annyira nem jön át.
      Az Ízek filmet akkor nézi meg sokszor az ember, ha javíthatatlanul romantikus. De nem annyira rossz, mint amilyennek beállítják.
      Mitty-nek meg mást vártam a trailer alapján. :)

      Törlés
  3. A Mother of tears és az Őrület torkában már töltődik is, kellett valami film estére, és mivel nálunk a Silent Hill kultfilm, szerintem utóbbi lesz. Köszi a tippet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az őrület torkában szerintem a Silent Hill előfutára volt, ami hangulatában és témájában hozzá kapcsolható.

      Dario Argento a korábbi évek nagy rendezője, és ezen a filmen is látszik ez, viszont szerintem megállja a helyét.

      Törlés
  4. A könnyek anyja megfogott, lehet elborultabb pillanataim egyikében megnézem :) Az Éhezők Viadalát nemrég láttam és nekem nagyon tetszett. Nagyon át tudom érezni az ilyen filmeket, a szereplőkkel sem volt bajom, Katniss kifejezetten szimpi, Peetával meg nem foglalkozom. De tetszik benne, hogy kifigurázza a mai világ felfogását is - hitess el mindent az emberekkel, még ha belül teljesen máshogy is érzel. Nekem nagyon tetszett, újra fogom nézni. A Mitty filmet sokan dicsérték, még meglátom, hogy megnézzem-e.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyetlen egy bajom van az ilyen filmekkel, amiért nem tetszenek kifogástalanul. Hogy a több évtizede fennálló rendszert a szerelem és barátság nevében egy fiatal győzi le gyakorlatilag egy csókkal, gombnyomással, akármilyen kis tettel. Ami nem baj, mert adjunk értelmet a változásban lévő fiataloknak, csak számomra ez még hiteltelenebbé teszi a filmet. De majd írok egy bejegyzést erről.

      Törlés
  5. A könnyek anyja engem is érdekelni kezdett- bár ezelőtt sose hallottam róla. Meg ugyanígy az őrület torkában is. Érdekes film lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mind a kettő jó horror szerintem. Bár, ami nekem tetszeni szokott, az másnak nagyon nem. :/

      Törlés
  6. A Julia Roberts film nekem nagyon tetszett. Milyen jó lenne csak így elindulni pl. Balira. Az Éhezők viadalát is imádtam. Kétszer is láttam. A Walter Mitty-n meg elaludtam. :/ :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért is írtam, hogyha lenne rá lehetőségem, én világgá mennék simán. :D

      Törlés