2014. március 3., hétfő

Facebook detektív


Beszélgetésfoszlány egy ismerősünkről, akinek a mániája már-már túlnőtt rajta.


- Szeirntem, teljesen rendben van, hogy L a facebookon nyomoz a volt csajai után. – jelentette ki P, mire mind a hárman megálltunk a mozgásban. Bámultunk rá. – Most mi van? Joga van hozzá.


- Joga van, csak tartása nincs. – ittam bele a poharamba.
- Szerintem, egyáltalán nem normális dolog – így B. – Főleg, miután a csajok rájöttek, és tiltották. Most az én profilomat használja. De múltkor én lájkoltam be az egyik lány képét, amit a gyerekéről tett ki, erre engem is letiltott. Szerintem tudja nagyon jól, hogy L mit csinál. – itt még egy halom dolog felvetődött, amit csak azért nem írok le, mert L jogi helyzetét határozottan perelhetővé teszi. – Na, szóval, szerintem nem normális.

- Szerintem, meg az. – erősködött tovább P, B barátnője.
- Szerintem, az ilyen nyomozás az önmagunkba vetett bizalom hiányának jele. Ugyanúgy, mint amikor a párunk után nyomozunk. A kapcsolat elején, hogy igazat mond-e, közben meg… - Mr. A elgondolkodik egy pillanatra -… hogy igazat mond-e.
- Persze, mert nem lehet a másikban mindig megbízni. – mondta P határozottan, mire B-nek villant a szeme.

- Magadban nem bízol annyira, hogy inkább nyomozol, mint elfogadsz. – reflektált Mr. A. – Ha magadban nem bízol eléggé, a másikban se fogsz.
- Jó, de L-nek nincs most nője. Az exei után kutat.
- Ugyanaz. Választ keres a saját bizalmatlansága által gerjesztett kérdésekre. – néztünk Mr. A-ra. – Az üldözési mániást még nem biztos, hogy nem üldözik. Ezt elfogadom. De az, hogy x hónap vagy év után is csinálja, na az már beteges. Közben is az, de ez kimeríti a kreténség fogalmát, mert egy légyszarnyi bizonyítékot sem sikerül összekaparnia.
- Egyet értek. Ha így folytatja, megüti még a bokáját. – mondta B.
- Egyszer kikap egy olyan pasit, aki nem nézi jó szemmel, hogy valaki kutat a barátnője után, és nem lesz a szemében kis hülyegyerek L, és feljelenti. – válaszoltam.

- Szerintem, nem. Ezt mindenki csinálja. – itt már sejtettem, hogy B neve naponta legalább kétszer van beírva a keresőbe. – Csupán, érdeklődik. Ez még nem bűn.
- Nem, ez nem. – felelte Mr. A. – De ha olyan mértékben a fejedre nő, hogy éjjel-nappal kutatsz, plusz még a munkahelyi előnyeidet is felhasználod, az már patologikus. Detektív Facebook… és mi lesz, ha talál valamit? Megböki vagy diszlájkolja?

8 megjegyzés:

  1. Az a szomorú, hogy nem csak volt kapcsolatoknál játszik ez, hanem nagyon sok létező kapcsolatban. Múltkor baráti társaságban pont erről beszélgettünk és mondtam, hogy én tudom a barátom jelszavát - talán még a gép is megjegyezte, és ugyanígy tudja ő is az én jelszavamat. Sőt, néha ha nála vagyok még el is felejtek kijelentkezni. Döbbent csend lett és pislogás nélkül meredtek rám.
    Sosem szoktunk belépni egymás facebookjára, egyszerűen megbízunk egymásban, felesleges lenne detektívesdit játszani. Az olyan kapcsolat pedig, ahol nincs bizalom, nem is kapcsolat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. L mindenkit lenyomoz, szerintem hetente (ha nem naponta). Én nem mindenhez tudom a párom jelszavát, de hogy őszinte legyek, nem is érdekel. Amit elmond, elmond, amit nem, azt meg úgysem úgy játszaná, hogy ennyire könnyű dolgom legyen. Plusz, mi megbízunk egymásban.

      Törlés
  2. szerintem sok kapcsolat ment rá a facebook-ra....
    én nem szeretem,nem nagyon szeretek sokat kiadni magamból. nincs saját faces probilom!!!
    azért sem mert nem szeretném,hogy xy a képeimet nézegesse :)
    én nem igazán szoktam mást nézegetni,főleg az exeimet nem...a párom jelszavát nem tudom és nem is tartok rá igényt,szerintem mindenkinek legyen privát szférája.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem inkább a baráti kör miatt nincs profilom, meg az egész közösségi-mánia nem érdekel. Meg lehet találni a blogon keresztül is, és aki tényleg nyomoz, ha a fejemen pörögnék, akkor is tudna kutatni.
      Exeket nem nézegetek, sokkal nehezebben ment volna a felejtés, ha folyamatosan rápillantok.

      Törlés
  3. Soha nem bírtam ezt megérteni. Egyik ok, hogy ennek semmi értelme.
    A másik az, hogy engem nem zavar ha megnézi a facebookomat, és az se őt ha én az övét, nincs titkunk egymás elött. Nem lépkedünk be egymás helyett, de ha az egyik be van jelentkezve, akkor nem mindig figyelünk és a másikéval vagyunk fent, nézünk dolgokat. Néha véletlenül belájkolunk neki olyat amit a másik nem szeret, de van ez így^^
    A harmadik, hogy ha exünk akkor mégis mit karunk látni, hogy szenved, vagy hogy már túllépett? Feles öngyötrés olyankor ez az egész. Ha meg mostani barátunk akkor meg fene megette, ha ott kell a válaszai után kutatni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem, az ilyen ember azért nézi, hogy lássa, hogy utána nem állnak fel könnyen a földről. Vagy pedig azért, hogy a saját hülyeségeit alátámassza. Ez a "tudtam, hogy megcsalt", meg hasonló felkiáltások. Nekem volt ismerősöm, aki minden lehetséges fórumon kutatott, hogy biztos azt mondta-e neki a lány, amit. Képes volt a csajt azért felelősségre vonni, mert azt mondta, hogy szőke volt, most meg már fekete. Ergo, hazudott. Mindegy, ez hosszú.

      Törlés
  4. Bocs, hogy linket küldök, de nekem most a facebook-ról ez jutott eszembe. :)
    http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/5a/e9/b9/5ae9b94151653227555324e84ae48164.jpg

    VálaszTörlés
  5. Semmi gond.
    Érdekes gondolatot tartalmazó kép.

    VálaszTörlés