2014. február 17., hétfő

Tegnap és ma


Azért a filmes-gyűjtögetős posztok mellett szeretnék néha egy-egy filmet kiemelni, többsége azért nem fog tartalmazni semmilyen pszichopata tendenciát, mint ahogy a mostani film sem. Ma megnéztem, és valamiért azt érzem, hogy írnom kell róla.

Kicsit feltöltött, és ihlettel pakolta tele az amúgy sem üres koponyámat, de így jártam. 

Valahol sajnálom, hogy hasonló filmeket nem gyártanak, vagyis, egyre kevesebbet, és az sem kedves, aranyos meg ártatlan.  Az én kis lelkem igényli ezt.


Általános információk
Cím: Now and Then
színes, amerikai családi film, 100 perc, 1995
Rendező: Lesli Linka Glatter
Forgatókönyv: I. Marlene King

Szereplők:
Christina Ricci / Rosie O’Donnell – Roberta
Thora Birch / Melanie Griffith – Teeny
Gaby Hoffmann / Demi Moore – Sam
Ashleigh Aston Moore / Rita Wilson – Chrissy
Devon Sawa – Scott Wormer
Janeane Garofalo – Wiladene


Történet:
Adott négy kisvárosban élő barátnő, akik abban a korban vannak, amikor a szomszéd fiú az ellenség, megismerkednek a felnőtté válás útjával testileg és lelkileg is, valamint kicsit mindegyikük életébe bepillantást nyerhetünk. Robertáéba, aki elvesztette az édesanyját, apjával, és három bátyjával él, és melleit minden nap leragasztja. Teeny, aki híres és szép szeretne lenni, a fiúk álma. Chrissy, akinek az anyukája még mindig királylány. Sam, aki túlontúl is földhöz van ragadva.
Felnőttkorukban újra összegyűlnek egy ígéret miatt, hogy felelevenítsék ezt a kalandos nyarat, és hogy ki milyen életutat járt be, boldog-e.


Plusz:
Nemrég (haha, két éve) tudtam meg, hogy a Chrissy-t alakító Ashleigh Aston Moore meghalt drogtúladagolásban.


Vélemény:
Szeretem újranézni gyerekkorom kedvenc filmjeit. A többség nem jön be már, de mint ez, valahogy kiállja az idők próbáját. Most is tetszett. A hangulata, a szereplők, az általuk megformált karakterek, a zenék, mind annyira, de annyira jók, és elrepítik az embert a hetvenes évekbe.
A hangulat mellett pedig, jó pár mondanivalóval is szolgál. Számomra Demi Moore egyik mondata ad sokat, amikor a végén azt ecseteli, hogy annyira félt a rossz dolgoktól, hogy kimaradt a jókból is. Nem kevesen vagyunk így szerintem.

Helyesen ábrázolja a lányok hozzáállását az élethez, a másik nemhez, és valahogy én is így képzelném el, hogy változtak.
Szvsz, ez a film úgy jó, ahogy van.


Megjegyzés:
Most, hogy megnéztem, megvilágosodtam. Demi Moore szerepe sokat játszott abban, ahogy a mai világot szemlélem, sőt, szerintem ennek hatására kezdtem el valahol feketében öltözködni. Lényeg, hogy milyen ilyen irányú kérdésre ezzel a filmmel tudnék felelni, és erre ma jöttem rá. Jobb később, mint soha.

Ez a film is közrejátszott abban, hogy a történeteim négy szereplője milyen legyen. Sok szempontból különböző.
Mindemellett, azért elgondolkodtam azon, hogy kikkel jönnék így össze, majd idősebben, és arra jöttem rá, hogy senkivel. Gyerekkoromból nem maradt senki, és ha lenne is, azok inkább pasik. A mostaniak közül pedig, még nem tudom senkire sem azt mondani teljes bizonyossággal, hogy tartani fogjuk a kapcsolatot x év múlva is. Nyilván, mert senki felé nem vagyok szoros kötődéssel.
De jó lenne tudni, hogy esetleg mégis lesz ilyen. Inspirálóan tudna hatni.

Eszembe juttatja a gyermekkoromat, amikor még nem a gép előtt, magányosan tengettem mindennapjaimat egy halom gondtól körbevéve. Reggel felkeltem, irány a liget, vagy a kert, és csak napnyugtakor akkor bemenni, amikor már vagy századjára szólnak, hogy ugyan húzzak befelé. – Ezek a gyerekek, a filmbeliek még gyerekek voltak. Nem youtube és ask.fm guruk.



Értékelés:
10/10
Ajánlom minden lány ismerősömnek, és olvasómnak ezt a filmet, aki esetleg még nem látta. Szerintem remek szórakozás szombati délutánokra, estékre, ha éppen nincs más dolgunk, és vár minket a kakaónk-takarónk.



Láttátok már?
Tetszett?

8 megjegyzés:

  1. Még nem láttam, de úgy érzem, ezt meg kell néznem nekem is:)

    VálaszTörlés
  2. Én sem láttam, de meggyőztél, már töltöm is le :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon kedves kis film, remélem, hogy neked is tetszeni fog! :)

      Törlés
  3. Rá keresek én is online. Hátha hátha :)

    VálaszTörlés
  4. Kíváncsi leszek a véleményetekre! :)

    VálaszTörlés
  5. Megnéztem délután! Nagyon tetszett! Igazi film, van mondanivalója! Köszönöm, hogy megosztottad velünk! :)

    VálaszTörlés