2014. február 8., szombat

Társas játék


Háh! Mr. A suliban, úgyhogy most itt garázdálkodok a gépnél… két ajánlóval.

Sok jót hallottam már róla, viszont én pakkokban szedem le a sorozatokat, és így nem kell sokat bíbelődni vele. A HBO szériáit azért szeretem, mert tehetséges színészekkel dolgozik, nem olyan napi sztárokkal, akik tizensok év után sem tudnak természetesen előadni, vagy behívják a szereplőket az utcából, lesz, amilyen lesz alapon.
A Terápiára is ráfüggtem, meg erre is, mert tegnap bedaráltam az első évadot.

Személy szerint, én nagyon szeretem az olyan filmeket is, ami több szereplős. Nekem ez a sorozat az Igazából szerelem, és a Nem kellesz eléggé című filmeket idézte fel. Egymásba fonódó kapcsolatok, mégis teljesen különböző szálak.


Általános információk:
Cím: Társas játék
színes, magyar filmsorozat, 2011, átl. 30 perc
Rendező: Fonyó Gergely, Herendi Gábor
Forgatókönyv: Dalit Kahan

Szereplők:
Martinovics Dorina – Havas Léna
Simon Kornél – Rényi Dávid
Thuróczy Szabolcs – Béres Iván
Réti Adrienn – Varga Timi
Pokorny Lia – Lövey Gabi
Básti Juli – Havas Rita
Balsai Mónika – Béres Judit
Tornyi Ildikó – Dorka
Gazsó György – Hegedüs Antal

Történet:
Léna összetalálkozik régi ismerősével, Dáviddal, akivel randiznak, ám a nagy napon Dávid egy nőre hivatkozva elrohan. Később kiderül, hogy mi történt, ám akkor már ott van a járulékos, ráadásul állapotos utánfutó, Timi. Lénának birkóznia kell a házas főnökével, és a örökké siránkozó édesanyjával is. Gabi a tipikus ronda nő, aki a szó minden értelmében ronda. Fantompasit szeret, hazudozik, közben nem veszi észre a legnyilvánvalóbb jeleket. Betekinthetünk egy csőd felé tartó házasság mindennapjaiba is.


Plusz:
A HBO saját gyártású sorozatai közé tartozik. Több ország tévés felhozatalában benne van. Gy. k. ez a magyar változat.


Vélemény:
Valahogy benne van a sorozatban Herendi kézjegye. A főcím például a Magyar Vándort jutatta eszembe, a sorozat hangulata meg a Valami Amerikát. Nem tudom, meg mondani, miért. Főleg a zene miatt.
Remek színészeket választottak ki, bár Rudolf Péterrel továbbra is hadilábon állok.

Kár, hogy a magyar sorozatok többsége megmarad egy kereskedelmi szinten. Pedig, tuti, hogy odaláncolna a kanapéhoz, ha ilyeneket kezdenének el sugározni. Szappanos, persze, mégis elhiszem, amit látok.

Az egyetlen, ami talán nem tetszik, hogy az utolsó rész túl sűrű. Értem, hogy le kell zárni a sorozatot, el kell varrni a szálakat, de akkor meg fölösleges lenne a második évad. Vagy lett volna 14 rész, vagy vigyünk át valamit a következőbe. Amit várok is, meg nem is.


Megjegyzés:
Én egy szörnyeteg vagyok, Réti Adrienn meg tehetséges színésznő, mert végig azon drukkoltam, hogy elvetéljen. Utálom az olyan embert, aki zsarolja a másikat. Nőtől szánalmas. De hogy ezt egy gyerekkel teszi… hm… leköpném. A pasi is idióta, hogy belemegy a játékba. Simán azt mondanám, hogy jó, a távolból gondoskodok róla, amúgy te mész arra, én erre. Kész.

Pokorny Liának az az orr… mintha egy hímtag nőtt volna az arcára. Az ő szála volt az, ami inkább megérintett, hogy hogyan viseltetünk egy csúnya ember irányába. Valahol ez volt a legéletszagúbb számomra, megértettem, átéreztem.

Léna néha idegesített Dáviddal együtt. Kovács Patríciát meg egészen egyszerűen szájba rúgtam volna. De utálom az ilyen embereket… böf…

A Judit-szál. Nem értettem teljesen a kiakadást, mert ő is félrement, lényegtelen, hogy ki volt előbb. Az elején még sajnáltam, aztán már azt sem. Azért nem, mert belement egy húzd meg, eresztd meg játékba, ami kicsit sem volt fair részéről, és játszotta az áldozatot.


Értékelés:
9/10
Jól elvarrták a szálakat, és félek a folytatástól, hogy valami olyasmi lesz, hogy keresztbeporzunk, mert az a divat. Aki látta / nézi ne mondja el, hadd izguljak még egy kicsit.
Ha megnéztem a második évadot, akkor majd update is lesz.


Láttátok már?
Vélemény?

8 megjegyzés:

  1. Ugyeugye? :D Réti Adrienn szerintem emiatt a szerepe miatt örökké irritálni fog :D De egyébként csodás színészeket kapirgáltak össze :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ő volt benne szerintem a legjobb és leghitelesebb karakter.
      Szerintem, azért a HBO-nak számít a minőség, és ezért nem engedheti meg magának, hogy mondjuk az utcáról toborozzanak össze ünnepelményeket.

      Törlés
  2. Még nem láttam, illetve nem is hallottam róla, de lehet, hogy idővel (ha befejeztem a megkezdett 6923712 sorozatom :D ) nekiállok :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is ez következett a sorban. Most jön a többi. :)

      Törlés
  3. Valahogy én mindig nagy félelemmel állok neki a magyar sorozatoknak, valahogy olyan igazán kiemelkedőt régóta nem láttam.
    Lehet hogy majd belelesek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kiemelkedő az a Terápia szerintem, ez inkább jó. Sokkal jobb, mint a napi sorozatok. Nézni érdemes, de egy résznél többet. Nem biztos, hogy az első meggyőző.

      Törlés
  4. Hmm a Terápia nagyon érdekesen hangzik! Szerintem ezt valamelyik nap meg is lesem. Meg akkor ebbe is belelesek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valahol itt, a film címke alatt van egy kis ajánló a Terápiáról. :)

      Törlés